TPLink WDS Brigde.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had graag geweten als deze opstelling zou werken.

Mijn TPLink router is verbonden via PPPOE met mijn BBOX3, verlogens is er een WDS brug met een tweede TPLInk router (werk prima) en mijn Proximus decoder is verbonden via UTP op mijn tweede TPlink router. Alles werk goed buiten mijn proximus decoder die geen verbinding kan maken met ??..

Zou het moeten werken ? of moet ik een andere oplossing bedenken?

Kleine schema in bijlage gezet.

Dank u wel,
Bijlagen
prox.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoals je het nu beschrijft heb je 3 routers in je netwerk.
Dat kan nooit werken, zelfs niet met 1 router achter je B-box3.
  • - Waarom wil je met de eerste router een PPPoE verbinding maken?
    - Hoe is de 2de router ingesteld (als router? als bridge) ?
    - Welk netwerk heb je achter de 2de router ?
De enige manier waarop het zou kunnen werken is:
  • - de eerste router niet als PPPoE instellen, maar gewoon als bridge (of als IP Client)
    - idem voor de 2de router
Op die manier zorg je ervoor dat alles op één lokaal netwerk staat (in principe 192.168.1.0), en de decoder netjes een IP adres krijgt van de B-box3 (192.168.1.64). Dan kan het misschien werken (afhankelijk van hoe goed de bridge de multicast traffic tussen de B-box3 en de decoder verwerkt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

]Werk al jaren perfect, dus weet ik niet van waar u opemerking van het zou nooit werken.
Wifi en router functionaliteit van bbbox zijn uitgeschakeld. (Die werkt als VDSL modem).
Reden daarvoor,is dat mij bbox in de kelder is zonder en dat de WiFi signaal geen bereik heeft waar ik het nodig heb.
Het lijk me logisch dat de eerste router als router is ingesteld en de tweede via WDS als AP functioneerde.
Mis. Is het een configuratie dat je niet vaak tegenkomt maar zeggen dat het niet werkt is onjuist.

Ik heb ook een andere "media" IPTV ontvanger achter de 2de router en die werk zonder problemen...

Mijn vraag was dus MOET de decoders (Ik heb er 2 van proximus) rechtstreeks verbonden (utp of wifi) zijn met de bbox.
Bijlagen
prox.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”