proximus TV is down.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het heeft voor sommige klanten blijkbaar langer geduurd.

bij mij was tv kijken en tv replay geen enkel probleem maar tot gisteren ging het niet om opnames aan te klikken. na lang wachten lukte het dan wel gisteren en verliep het vlekkeloos.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Lokale opnames zullen niet gewerkt hebben, maar hoe zat het eigenlijk met de cloud opnames tijdens die panne? Kunnen die mensen daar nu naar kijken of zijn die ook mislukt? :)
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

EEn geplande opname van die avond op één is hier mislukt en niet te bekijken...
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Was het een opname op je harde schijf of opname op het netwerk?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

je kan thuis van die dag niet herbekijken via de 36u terugspoel functie en alsook niet via de opnames.
althans bij mijn moeder kon het toch niet.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Normaal wordt een opname op decoders met harde schijf zoals V4 en V5 niet alleen op de harde schijf opgenomen maar tezelfdertijd ook op de server.
Indien de opname van Thuis verloren gegaan is zowel op de schijf als op de server en ook niet kan bekeken worden via TV Replay dan is er nog maar één mogelijkheid en dat is Thuis bekijken via VRT nu, zowel op de website als via de app maar dan moet men wel over een internet aansluiting beschikken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Proximus kan er ook voor zorgen dat verloren opnames teruggezet worden, je moet er wel om vragen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_even ... 6=eengeste

Datum is bekend :)

We geven je de 2 komende weken meer tv wegens het ongemak van de voorbije dagen. Van 17 tot 31 januari activeren we automatisch en gratis voor alle tv-klanten de kanalen van het Belgisch voetbal, Studio 100 Hits en Movies & Series.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

TiTanium schreef:We geven je de 2 komende weken meer tv wegens het ongemak van de voorbije dagen. Van 17 tot 31 januari activeren we automatisch en gratis voor alle tv-klanten de kanalen van het Belgisch voetbal, Studio 100 Hits en Movies & Series.
hmm, movies&series lijkt me wel iets waar ik wat aan kan hebben, afhankelijk van het aanbod...
hoewel ik eigenlijk amper tv kijk dus op dat vlak kan het best zijn dat ik begin februari de tv aanzet en denk "oja... shit"
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

ik heb de vraag naar Scarlet net verstuurd...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik krijg vandaag mijn maandelijkse Scarlet factuur,we zullen zien.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hou er rekening mee bij het opnemen in de cloud (nPVR) dat je opname ontoegankelijk wordt als de zender verdwijnt of je je pakket stopzet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

jackho schreef:Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Wat kost Proximus TV bij Scarlet? 15€ per maand?
2 uurtjes zonder TV = 15€ x 2 / 720 = €0.04 korting op je volgende factuur?
liber! schreef:Hou er rekening mee bij het opnemen in de cloud (nPVR) dat je opname ontoegankelijk wordt als de zender verdwijnt of je je pakket stopzet.
Volgens mij ook lokale opnames als de zender verdwijnt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Dat voorlaatste even tegenspreken:
Ik heb een tijd "All Entertainment" gehad.
Op 1 van de kanalen die hierin zit, had ik een serie opname gepland.

Ondertussen zit ik al bijna een jaar zonder "All Entertainment", en toch zie ik nog dagdagelijks een opname via nPVR verschijnen.
Zonet getest: ik kan deze nog bekijken.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Proximus TV bij Scarlet(One) staat aangegeven als €13.5/maand.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

philippe_d schreef:
jackho schreef:Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Wat kost Proximus TV bij Scarlet? 15€ per maand?
2 uurtjes zonder TV = 15€ x 2 / 720 = €0.04 korting op je volgende factuur?
____________________________________________________________________
Ze geven wel € 3 korting dus toch iets meer dan €0.04 korting :wink:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

philippe_d schreef:Volgens mij ook lokale opnames als de zender verdwijnt ...
Oei, dus bij de verhuis van Studio 100 is iedereen bij Telenet ook zijn opnames van die zender kwijt? Dat mensen dat nog pikken op den duur, als vroeger een zender verdween keek je gewoon verder op je DVD's of video's :? (Bij Proximus stelt dat probleem zich al niet meer, de nieuwe decoders is enkel cloud opname helaas). Vooruitgang is toch niet altijd vooruit gaan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De rekening van Scarlet is hier zoals alle voorgaande,er is geen enkele vermelding v/e vergoeding voor de TV storing hier.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zojuist, net na de factuur, een antwoord gekregen van Scarlet:
Beste klant,

Helaas hebben we een ernstige onderbreking van onze dienstverlening gekend. Gelieve ons hiervoor te excuseren.

Deze problemen zijn ondertussen opgelost. Toch willen we je een éénmalige compensatie van 3 euro aanbieden. Dit bedrag zal automatisch van de volgende factuur afgetrokken worden.

Indien je nog een storing ondervindt, raden we je aan om de decoder en/of modem opnieuw op te starten. Dat doe je door de stekker enkele seconden uit het stopcontact te halen en nadien terug aan te koppelen.

Voor verdere vragen, kan je ons telefonisch contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren) of reageren op deze mail.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen hebt, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help.

Met vriendelijke groeten,
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

3 euro, met of zonder BTW :)
Geven ze nu in dat bericht mee dat de storingen nog niet helemaal opgelost zijn?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Joe de Mannen,ik zie dat U voor Uw laatste bericht,de vraag aan Scarlet(over een compensatie)gestuurd heeft.Nu vraag ik mij wel af of alleen de mensen die zgz.een vraag voor compensatie aangekaart hebben er ook krijgen,en de andere klanten ...niets??
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat weet ik dus niet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Rekening ontvangen op woe 10/1 maar niets van korting te zien hier.

Had ook geen compensatie gevraagd overigens. Ik stuur ze nu wel eens een mailtje en hou jullie op de hoogte.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het is niet zo dat Scarlet bij iedere klant een korting toekent, je moet om een compensatie vragen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

bij mij is de mail ivm de korting ook pas na de factuur gekomen hoor. het zal dus voor de volgende factuur zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dus je hebt er dan niet zelf moeten om vragen?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb een vraag geopend om te kijken of er voor 'ons' ook een compensatie inzat, omdat Proximus aan het uitdelen was.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

sdecoster schreef:Rekening ontvangen op woe 10/1 maar niets van korting te zien hier.

Had ook geen compensatie gevraagd overigens. Ik stuur ze nu wel eens een mailtje en hou jullie op de hoogte.
Dat bedoel ik inderdaad,bij mij ook geen korting,en ik heb wel de helpdesk gebeld,wel voor een ander vraag,maar er is niets gezegd over een korting.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb hen de vraag ook eens gemaild. Ben benieuwd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Daarnet(van ongeveer 9.15h tot 9.50h)zonder internet en tv,de lampjes op de modem waren uit,of gingen flikkeren,zelf controle en reset brachten geen zoden aan de dijk.,vanaf 11h en dit tot de maandag(22/1) zonder internet en tv.
Ik heb nu net(maandag 22/1) een bericht op mijn gsm gekregen dat ze gaan komen voor een technische interventie,maar internet en tel. werken terug(lampje tel blijft wel rood).
Laatst gewijzigd door fluppie 22 jan 2018, 16:03, in totaal 2 gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier (regio St truiden 011) geen problemen
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

4 dagen geleden bericht naar Scarlet gestuurd. Vandaag (na weekend) antwoord. Ik weet niet of ze dit naar alle klanten gaan sturen maar vermoedelijk enkel naar de klanten die er specifiek naar vragen. Ik stuurde mijn vraag om compensatie naar [email protected] trouwens.
Ben benieuwd of die 3 euro er volgende maand zal afgetrokken zijn. Dat verdient een paar :beerchug:


Beste klant,

Helaas hebben we een ernstige onderbreking van onze dienstverlening gekend. Gelieve ons hiervoor te excuseren.

Deze problemen zijn ondertussen opgelost. Toch willen we je een éénmalige compensatie van 3 euro aanbieden. Dit bedrag zal automatisch van de volgende factuur afgetrokken worden.

Voor verdere vragen, kan je ons telefonisch contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren) of reageren op deze mail.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen hebt, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help.

Met vriendelijke groeten,

(naam vd medewerker)
Scarlet klantendienst
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier vorige week gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. Nuja, als het van de factuur af gaat is het ook ok.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Vanavond al de hele tijd haperingen op TV , krijg dan melding op het scherm onverwacht probleem om dan na een minuut weer verder te gaan..... ?!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Mijn problemen zijn opgelost,er was blijkbaar iets aan de hand met de centrale waar ik op aangesloten ben,(ik heb een andere lijn gekregen,blijkbaar gaat dat)) bovendien is er hier ook een kabel vervangen.
Vrijdag ook nog Scarlet aan de lijn gehad,die hebben gewoon gevraagd of alles nu wel in orde was.
Meteen ook gevraagd naar een compensatie,en die is mij ook toegezegd(via tel.) men wist nog wel niet hoeveel korting er ging zijn,het zou wel gaan om een eenmalig bedrag die volgende keer van de factuur zou gaan,er zou vooral gekeken worden hoelang men klant is,hoeveel betalingen men gemist heeft(de eerste keer niet of te laat betaald,of een tweede factuur gekregen) en de problemen die men de laatste tijd ondervonden heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”