Zendernummering wijzigen (Scarlet)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
edwin.
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2017, 23:02

Hey

Zoals vorige week aangegeven in het forum is er vandaag Scarlet Trio geïnstalleerd.
Werkt op zich prima! Vrij snel en enorm lage ping (6 ms?!).
TV (zelf met de V4-decoder) is veel vlotter, naar mijn mening.

Ik zit echter met één ding vast: ik heb een zenderlijst opgemaakt over hoe ik de zenders wil (rekeninghoudend met de zenders die ze aanbieden) en heb ze mooi in de gewenste volgorde gezet... tot zender 8.
Want vanaf dan gaat het van 8 naar 12, daarna 16, 20, ...
M.a.w.: er ontbreken nummers.

Is er een manier om die nummers toe te voegen (9, 10, 11, 13, 14, 15, ...)? Want op deze manier is het toch wat vervelend.
Ik vind hier niets over op het internet helaas, en kan het zelf ook niet echt uitstippelen.

Weet iemand raad? :?

Dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De kanalen kan je verzetten maar de nummers zijn niet aanpasbaar.
edwin.
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2017, 23:02

:-o say what now?

Hoe stom... :-(
Vind ik wel een minpunt.

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Helaas ja, zappen is de boodschap :wink:
Ik vrees dat dit de beperking net is van de custom-made software die op die dingen draait.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
edwin.
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2017, 23:02

honda4life schreef:Ik vrees dat dit de beperking net is van de custom-made software die op die dingen draait.
Is dit ook zo bij de NTE-interface en/of Proximus TV of echt enkel Scarlet met de V4?

Op zich is dat voor mij persoonlijk geen probleem (ik kijk al weinig tv en zap liefst met de TV-gids), maar voor mijn ouders dan bijvoorbeeld die de zenders automatisch koppelen aan nummers (één HD = 1, VIER HD = 4, ...) en dit zo onthouden, en op deze manier zappen is dat wel wat vervelend... :?

Ook helemaal vervelend dat de SD-kanalen eerst staan, en de HD-kanalen van de 'primaire' zenders ergens in de 30 beginnen... :P
Dat kunnen we nu wel omwisselen, maar toch...

Écht een domme beperking :roll:
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je wordt het wel gewoon, hoor, maar 't is inderdaad ambetant in 't begin.

Ik weet niet of deze bug/feature nog aanwezig is, maar als er een zender uit het aanbod verdwijnt, dan worden de kanalen boven dat zendernummer weer gereset naar de standaard orde. Dus stel dat je een geheel eigen orde instelt met een nichezender op kanaal 5 (bijvoorbeeld) die volgende maand verdwijnt, dan reset alles zich weer vanaf kanaal 5.
edwin.
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2017, 23:02

cptKangaroo schreef:... bug/feature ...
Oh goodness...
Nu ja, die Scarlet-decoder loopt wel op oudere software (en is oudere hardware)...
We shall see I guess... :P
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”