Proximus Internet + TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Waarschijnlijk kijk ik er helemaal overheen, of mis ik dit in de Proximus faq.
Heb je nu een vaste lijn nodig om als nieuwe klant dit pack te nemen, of is raw copper inbegrepen in de prijs van 55 euro.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Om de alternatieve providers een hak te zetten en alles minder transparant te maken biedt proximus al zijn pakketten aan alsof raw copper niet bestaat.

Het is dus inbegrepen.
Beste manier om zoiets te vergelijken zijn de gestandaardiseerde fiches. De rest van de site bij de providers (met opzet) zeer vaag .
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... -TV_NL.pdf
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ik had die fiche ook al bekeken, maar je weet nooit.

Het lijkt mij wel een mooi aanbod te zijn om een overschakeling te maken van TN basic met digitale TV naar deze provider.
Nu dat IPTV alsmaar meer de toon begint te voeren in het digitale landschap begin je toch alsmaar meer de beperking van 150Gb te voelen en 750Gb is toch een pak meer wat PX aanbiedt voor een kleine financiële extra bijdrage tegenover het huidige TN.

Mogelijke andere keuze zou uiteraard EDPnet kunnen zijn met een onbeperkt volume om dan volledig IPTV te kunnen streamen, maar ik heb het gevoel dat het allemaal een beetje te vroeg is, zolang een IPTV aanbieder niet echt de volle 100% reliability kan bieden en gebruiksgemak ervoor.

Een overschakeling van TN naar dit PX pakket is bovendien voor ons gezin een zachte overschakeling, TV programmeren vanaf de tablet is toch wel een dagelijkse gewoonte hier, en nu zou er ook zonder al te veel grote aanpassingen en maandelijkse data zorgen, verder naar Netflix kunnen gekeken worden.

Bedankt voor de informatie.
Laatst gewijzigd door timmermc 27 maa 2017, 15:42, in totaal 2 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Internet + TV is interessanter bij Proximus, Max 100 MBps download en ook nog eens onbeperkt tegenover 150 GB bij telenet.

Neem ook zeker eens een kijkje welke snelheid haalbaar is op uw adres :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... tml#/input
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Ik123
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Misschien een zeer domme vraag maar wat bedoelen jullie met die raw copper?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

een lijnaansluiting zonder telefoon aansluiting, je lijn krijgt een identificatienummer ipv een telefoonnummer.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Patje schreef:Internet + TV is interessanter bij Proximus, Max 100 MBps download en ook nog eens onbeperkt tegenover 150 GB bij telenet.

Neem ook zeker eens een kijkje welke snelheid haalbaar is op uw adres :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... tml#/input
Ziet er niet slecht uit, maar het blijft indicatief natuurlijk.
Hoewel snelheid voor mij niet van zo'n groot belang is, maar over de 30Mbps gaan in vergelijking met het huidige TN basic abo is uiteraard altijd winst.
Nu ik weet dat raw copper in de vooropgestelde prijs inbegrepen is, bezoek ik binnenkort eens de PX shop in mijn stad.

In elk geval als ik instap ben ik van plan om dit PX pack eerst een tijdje redundant te gebruiken voor ik de knoop compleet doorhak bij TN. In mijn nabijheid zijn er woningen die een gelijkaardig aanbod hebben van PX en daar heel tevreden over zijn, maar tevredenheid is relatief en wat voor de één door de beugel kan lukt bij een ander niet. Je kan er nu eenmaal niet omheen dat TN een erg stabiel netwerk beheerd met de kabel, maar het heeft zijn prijs.
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-03-27 om 15.46.58.png
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

jackho schreef:een lijnaansluiting zonder telefoon aansluiting, je lijn krijgt een identificatienummer ipv een telefoonnummer.
De beslissing is gevallen na zorgvuldig evalueren tussen PX, Orange en Edpnet.

Edpnet was de weliswaar de voordeligste bij maandelijkse gebruik, maar vraagt wel een forse investering van minimaal bijna 200 euro als startbedrag zonder het maandelijks abo. En dan moet ik alsnog een kabelaansluiting erbij nemen van Telenet.
Wat mij momenteel weerhoudt van Orange is gewoon het verplichte bijhorende GSM abo en de ongekende Siligence kabel decoder die ik niet via een PUC code kan bedienen. Bovendien geniet ik nu van een aantrekkelijk aanbod van tijdelijke dubbele data bij Base.

Ik ga nu enkele maanden Proximus uittesten voor ik definitief stop en de opzeg doe bij Telenet. Indien alsnog niet tevreden kunnen we nog gaan voor Orange.
Installatiedatum PX is gepland op 3 Mei, met als hardware een Bbox3 en een TV decoder compact.

Maar ik zie dus wel duidelijk een telefoonnummer in op het bevestigingsformulier waar lijnnummer/identificatienummer staat. Vermoedelijk wijst men je dan ook de cijfers van een streekgebonden telefoonnummer toe als identificatienummer, klopt dit?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

timmermc schreef:
jackho schreef:een lijnaansluiting zonder telefoon aansluiting, je lijn krijgt een identificatienummer ipv een telefoonnummer.
Maar ik zie dus wel duidelijk een telefoonnummer in op het bevestigingsformulier waar lijnnummer/identificatienummer staat. Vermoedelijk wijst men je dan ook de cijfers van een streekgebonden telefoonnummer toe als identificatienummer, klopt dit?
Dit klopt, en mocht je alsnog een telefoonlijn nemen, dan heb je 75% kans dat het dit nummer wordt.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Een follow-up aan mijn eerdere vragen en commentaar.

Intussen een paar dagen Proximus TV + Internet in de woning nu, na een bestelling te plaatsen via hun website en een redelijke snelle uitvoering van het geheel (+14 dagen), rekening houdend met het 1 Mei feest in deze tijdsperiode.
Tussen de webaankoop en plaatsing door hun technieker werd ik zeer goed geïnformeerd (email, sms en telefoon), hierop niets aan te merken. Het werd dus voor ons een "feilloze" uitvoering.
Meteen plaatste de technieker een vectoring profiel op mijn lijn en bekwam aldus een 70/6 profiel op zowat een 150 meter van de ROP volgens hem. Hij verzekerde mij dat dit nog zou stijgen tot een bijna 100/6. Of deze voorspelling uitkomt valt af te wachten, in elk geval haal ik nu reeds een snelheid van 63/5,6 gemeten met Speednet en deze download snelheid is voor mij reeds het dubbele wat ik via Basic Telenet ontving.

De Proximus TV verraste mij van kwaliteit, er is een warmer gevoel waar te nemen in kleuren en helderheid, maar dit kan ook een optische illusie zijn. In elk geval is het beeld gewoon zeer goed te noemen op de verschillende HD zenders.
Enige minpunt is de ietwat warrige stijl van menu structuur en zender gids, maar dit kan uiteraard te wijten zijn aan ons jarenlang gebruik van de TN gids en opname mogelijkheden. Alles heeft nu een andere plaats en gewoontedieren zoals wij zijn... Maar dit kan ook wel wennen.
Uitermate welkom is de Netflix app die te vinden valt op kanaal 204. We hadden reeds een abo op Netflix en na het invoeren van onze gegevens hierop valt dit uitermate gemakkelijker te bedienen dan via de Google Chromecast vanaf een tablet. Een absolute verbetering samen met het onbeperkte internet wat nu in dit pakket zit.

Bediening van de V5 compact decoder via een IR-transmitter van onze TV is probleemloos, wat een "must" was bij overstap en Orange TV mij dit niet kon garanderen.

Dus mijn besluit over Proximus TV + Internet is na een paar dagen erg positief, en in vergelijk met de vorige provider toch maandelijks ietwat duurder in prijs, maar die enkele euro's meer geven een grotere vrijheid en comfort in TV kijken en het gebruik van computer(s), hierin verwijzend naar Netflix en het onbeperkt download volume.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

tof dat je ook de afloop komt meedelen. Vaak krijgen we die (vermoed ik) enkel als de overstap negatief is ;)
Kwalteit van beeld op HD, daar zie ik het verschil niet tussen telenet en Px (scarlet). SD zenders en dan vooral de regionale zender kan een betere beeldkwaliteit gebruiken . Ik had vroeger het gevoel (uitgezonderd de regionale, die was op alletwee barslecht) dat SD iets beter was bij telenet , maar dat was nog voor de mpeg2 naar mpeg 4 update .

Als mijn ouders geen (analoge) hard-disk recorder hadden welke ze nog denken te gebruiken dan had ik ze ook op scarlet trio gezet. (nog is een maandje gratis is altijd meegenomen ;) )
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

timmermc schreef:Uitermate welkom is de Netflix app die te vinden valt op kanaal 204.
Kan je ook via "On Demand", eenmaal naar onder, eenmaal naar links op de afstandsbediening.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

liber! schreef:
Kan je ook via "On Demand", eenmaal naar onder, eenmaal naar links op de afstandsbediening.
Ik kan probleemloos op de app van Netflix, eenmaal geactiveerd op dit kanaal, alle bewegingen doen... Op, neer, links, rechts... Zowel met de bijgeleverde V5 remote als met mijn eigen TV remote (via IR-zender (PUC) op het oogje van de V5 decoder)

Een paar knoppen kan ik enkel bedienen via de PX remote, niet via mijn eigen remote. De sneltoetsen (Focus TV, Help toets) maar dit is van weinig belang voor het dagelijks gebruik.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”