Proximus WiFi Bridges

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hallo,
Omdat mijn Devolo's echt niet stabiel zijn (als ik de kerstverlichting aansteekt stottert de TV en krijg je plots geen verbinding meer :roll: ) en ik geen kabel kan leggen naar de TV ben ik op zoek naar WiFi bridges. Is er een alternatief voor de Technicolor's van Proximus ? Kan je dit eigenlijk zelf instellen met 2 AP'tjes ? Kan je die Technicolor's ergens vinden buiten Proximus ?

Bedankt voor jullie antwoord,

BertG3
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier liggen er een stuk of 3 te verstoffen. Het zijn deze:
http://www.linksys.com/nl/p/P-WUMC710/
Voor 25 euro per stuk mogen ze de deur uit.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik dacht dat degene die Proximus aanbiedt redelijk schappelijk waren qua prijs-kwaliteit verhouding? 50 euro voor één (indien je al een b-box 3 hebt, hebt je er geen nodig daar) of 80 euro voor twee lijkt me goed te doen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Jack Daniels schreef:Hier liggen er een stuk of 3 te verstoffen. Het zijn deze:
http://www.linksys.com/nl/p/P-WUMC710/
Voor 25 euro per stuk mogen ze de deur uit.
Je hebt er daar 2 voor nodig toch ? Dan zit ik aan de prijs die Proximus vraagt waarschijnlijk... Ik zou eigenlijk iets minder willen dan 50 EUR...
butskristof schreef:Ik dacht dat degene die Proximus aanbiedt redelijk schappelijk waren qua prijs-kwaliteit verhouding? 50 euro voor één (indien je al een b-box 3 hebt, hebt je er geen nodig daar) of 80 euro voor twee lijkt me goed te doen.
Ik heb een O-box3 van Scarlet. Geen idee of het daarmee werkt
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

BertG3 schreef:
butskristof schreef:Ik dacht dat degene die Proximus aanbiedt redelijk schappelijk waren qua prijs-kwaliteit verhouding? 50 euro voor één (indien je al een b-box 3 hebt, hebt je er geen nodig daar) of 80 euro voor twee lijkt me goed te doen.
Ik heb een O-box3 van Scarlet. Geen idee of het daarmee werkt
Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn. Kijk ook eens op wat tweedehands sites, want die bridges gaan soms voor erg weinig geld. Zeker gezien de zeer goede wifi (5GHz) die er in zit. (op het niveau van 150+ euro wifi routers)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Beter dan die Proximus bridges vind je niet aan die prijs. Vergeet niet dat die WiFi-A-C zijn!! Op 2dehands heb je ze zo voor 20€/stuk
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Werkt zonder problemen met een OBOX van Scarlet, is gewoon een BBOX3 met VOIP.
Ze zijn zeer performant voor de prijs imho en werken in eenzelfde ruimte beter dan devolo's.
Als je door een paar muren moet zijn devolo's wel beter.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

road rebel schreef:Beter dan die Proximus bridges vind je niet aan die prijs. Vergeet niet dat die WiFi-A-C zijn!! Op 2dehands heb je ze zo voor 20€/stuk
wel opletten dat het dan niet om de 1e versie van die bridges gaat, met slechts 1 ethernet poort en WiFi 11n. Als aan de voorzijde nog Belgacom staat weet je zeker dat het om de 11n-versie gaat; als het een Proximus versie is, kan het nog steeds een 11n zijn, en moet je aan de achterzijde naar het aantal ethernetpoorten kijken (2 voor de 11ac en 1 voor de 11n)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”