Overschakelen van Proximus naar Scarlet ... ervaringen ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen,

het speelt in mijn hoofd om misschien de overstap te wagen van Proximus naar Scarlet.
Proximus wordt me echt wel te duur voor hetgeen ik er maar mee aanvang.
Ik heb nu Internet Comfort, vaste telefoonlijn, Digitale TV, en daaraan 2 gsm abonnementen gekoppeld.
Nu zit ik al aan een kleine 100€ per maand en daar is nog niet eens de huur van mijn V5 bij inbegrepen omdat ik die nu nog een dik half jaar gratis kan huren. Daarna komt er dus weer eens 8€ bij ofzo ....

Het trio-pack interesseert me wel. Eventueel met een gsm-abonnement inbegrepen ...

Nu heb ik een Bbox3 en een V5 decoder. Kunnen die hergebruikt worden ?
Biedt Scarlet ook Netflix aan via hun diensten ?
Loopt zo'n omschakeling wat vlotjes ?
Wat zijn de min en de plus puntjes bij Scarlet ?

Ik had dus graag wat gebruikerservaringen gehad ... thx. op voorhand :wink:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Xplod schreef: Nu heb ik een Bbox3 en een V5 decoder. Kunnen die hergebruikt worden ?
Bbox3 gebruikt Scarlet ook. Wat ze in praktijk gaan doen weet ik niet. De decoders die Scarlet komt plaatsen zijn V.4 toestellen. Ik heb geen weet dat V.5 toegelaten is via Scarlet.
Xplod schreef: Biedt Scarlet ook Netflix aan via hun diensten ?
Loopt zo'n omschakeling wat vlotjes ?
Wat zijn de min en de plus puntjes bij Scarlet ?
Er is specifieke Scarlet firmware op de decoder. Daar zit geen Netflix optie in. Dat mag geen hinderpaal zijn. Google Chromecast is betaalbaar en werkt goed. Ik gebruik de USB-poort van de decoder om de Chromecast van stroom te voorzien.

De installatie is bij mij best vlot verlopen. De installateur kon zeer snel komen als ik dat wou. Het was mijn beslissing om die datum wat naar achteren op te schuiven naar een dag die mij beter uitkwam. Men kan boeken voor een komst in de voormiddag of namiddag. Ze bellen een half uur voor ze komen om te zeggen dat ze komen. Ik had een eigen netwerkkabel liggen zonder RJ-45 koppen. De installateur heeft er voor mij kopjes opgezet.

Nadelen ... de tv is toch wel erg gevoelig voor storingen. Maar dat moet het zelfde zijn bij Proximus, het is het zelfde. Ik bedoel; als ik een verbinding maak direct van de modem naar de decoder met een lange netwerkkabel werkt het correct. Maar van zodra ik er iets tussen steek, zoals een switch, werkt het nog maar zit er af en toe wat storing op wegens pakketverlies.

Verder ...beeldkwaliteit is voor mij prima. Minder zenders dan bij Proximus natuurlijk. Er kan in de cloud opgenomen worden maar dat kan je niet zelf kiezen. Het toestel moet die keuze maken. Ik kom toch nog vrij vaak opname conflicten tegen. Het is mogelijk om zeer veel zenders tegelijk op te nemen, de obscure zenders. Maar als ik een 3-tal van de Vlaamse HD zenders wil opnemen loop ik tegen problemen.

Vergeleken met de andere aanbiedingen en vooral hun prijs is volgens mij Scarlet Trio een heel goede aanbieding. Dat heb je toch nog het volledige pakket.

Om goedkoper te gaan heb je ook veel minder;
Scarlet ADSL ( 25 euro) of Orange @ Home (15 euro)
DVB-T (gratis, enkel VRT in SD + extra zenders naargelang de locatie)
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Heb je de zenders die je dan hebt allemaal in HD WalterB1 ?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Welk volume gebruik je? Je zou kunnen die comfort naar start brengen en die vaste lijn vervangen door een voip om uit te sparen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Xplod schreef:Heb je de zenders die je dan hebt allemaal in HD WalterB1 ?
Nee, wel de zenders die ik effectief bekijk, buiten TV Brussel.

Al de Vlaamse zijn HD. VRT's, VTM's, Vier's Wat inbegrepen is staat op de website;
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Voor de prijs(39€) kan je er ook bijv. Netflix bijnemen,dat compenseerd dan de mindere tv zenders.Als U intresse heeft kan U ook het voetbal abo. erbij nemen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Bbox 3 werkt bij Scarlet. Decoder V5 NIET.

Ik ga overschakelen naar Orange omdat ik zelf alles behalve tevreden ben bij Scarlet. Als je geen week zonder internet + TV + telefoon kunt geen Scarlet nemen of zelf een reserve bbox/fritzbox kopen.

Zo zien mijn kosten er uit:

49 euro Orange ( internet + TV ) + 8 euro ( Orange Kolibrie om hun vaste aanbod te kunnen nemen ) + 1.25 euro per maand OVH VOIP lijn + alle andere GSM's bij de goedkoopste provider.

In totaal 4 facturen per maand, maar ik betaal 72.05 euro per maand voor: Internet, TV, vaste lijn ( met gratis 'onbeperkt' bellen naar 40 landen ) + 3 GSM's.

De GSM's worden wel niet veel gebruikt, en de goedkoopste formules volstaan dus. Maar natuurlijk ook wel de beste formule voor de prijs:
Base B9 - vooral voor de belminuten, worden elke maand opgebruikt met maximum +- 5 minuten over.
Mobile Vikings 10 euro per maand herladen en Thoorn.nl gebruiken om +- 5 euro terug te krijgen.
Kolibrie - Goedkoopste formule bij Orange, volstaat maar een andere formule bij een andere provider is inderdaad goedkoper maar dan kan ik geen Orange internet + TV afnemen.
Laatst gewijzigd door lanadekat 11 dec 2016, 18:48, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Jep V5 werkt nog steeds niet en de b-box 3 zou denk ik wel werken MAAR als je bij hun ook telefoon neemt heb je een o-box 3 nodig (2 VoIP telefoonaansluitingen).
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

JoskeVermeulen schreef:Jep V5 werkt nog steeds niet en de b-box 3 werkt wel MAAR als je bij hun ook telefoon neemt heb je een o-box 3 nodig (2 VoIP telefoonaansluitingen).
Tenzij OP één van de gelukkigen is met een zogenaamde bbox v3 pro ( vergeef me als de naam niet klopt ) ofzo die wel 2 telefoonaansluitingen heeft.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Goztow schreef:Welk volume gebruik je? Je zou kunnen die comfort naar start brengen en die vaste lijn vervangen door een voip om uit te sparen.
Voip heb ik ooit gehad, de vaste lijn was toen aangesloten op mijn Bbox3, ... maar om één of andere reden nu niet meer en vraag me nu niet wat daar de reden van geweest is, ik heb er eigenlijk géén idee meer van. Ik was op dat vlak zeker géén vragende partij.

Mijn volume welke ik nu verbruik ligt sinds ik Netflix in huis heb gehaald rond een kleine 200Gb/maand. Niet overdreven dus.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Xplod schreef: Mijn volume welke ik nu verbruik ligt sinds ik Netflix in huis heb gehaald rond een kleine 200Gb/maand. Niet overdreven dus.
Zoiets verbruik ik ook als Netflix-gebruiker. Bij Scarlet is het quotum 500gb per maand. Daarna bijbetalen of je moet het doen met 3Mbps down tot reset. Geen probleem dus.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Nadelen ... de tv is toch wel erg gevoelig voor storingen. Maar dat moet het zelfde zijn bij Proximus, het is het zelfde. Ik bedoel; als ik een verbinding maak direct van de modem naar de decoder met een lange netwerkkabel werkt het correct. Maar van zodra ik er iets tussen steek, zoals een switch, werkt het nog maar zit er af en toe wat storing op wegens pakketverlies.
Nog geen last van gehad (en er zitten 2 VLAN switches tussen). Lijkt me eerder een probleem in uw thuisnetwerk
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Gisteren is er een Proximus technieker bij me langs geweest .... een probleem met mijn vaste lijn ... opgelost .. maar ik heb ondertussen gevraagd hoe het nu zit met Scarlet.

Meteen zei hij dat Scarlet werkt met afgehuurde lijnen bij Proximus .... en die zijn ADSL !!!
Nog niet eens vdsl ... laat staan vdsl2.
"Dat is dus gegarandeerd algemeen in snelheid inboeten ? " vroeg ik hem ...
Het antwoord was dus JA.

:?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

1) Scarlet is hetzelfde bedrijf als Proximus, dus ze huren in principe niets af.
2) Scarlet gebruikt VDSL2, anders zouden ze (1) geen reclame mogen maken voor VDSL2 (staat zo op hun website), en (2) zouden ze geen 50Mbps kunnen aanbieden.

Het enige verschil tussen Scarlet en Proximus op vlak van snelheid, is dat Scarlet een cap heeft op 50Mbps.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Hier ook een tevreden klant.

Scarlet biedt weldegelijk VDSL aan hoor. Anders is HD-tv zelfs quasi onmogelijk.
Wel een cap om 50Mbps. Ik sync hier op een 100Mbps profiel, wat resulteert in 50Mbps beschikbaar om te surfen, de andere ruimte wordt gebruikt voor de TV.

Van opnameconflicten heb ik nog nooit last gehad. Klantendienst is wat mij betreft ook goed te noemen.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Xplod schreef:Gisteren is er een Proximus technieker bij me langs geweest .... een probleem met mijn vaste lijn ... opgelost .. maar ik heb ondertussen gevraagd hoe het nu zit met Scarlet.

Meteen zei hij dat Scarlet werkt met afgehuurde lijnen bij Proximus .... en die zijn ADSL !!!
Nog niet eens vdsl ... laat staan vdsl2.
"Dat is dus gegarandeerd algemeen in snelheid inboeten ? " vroeg ik hem ...
Het antwoord was dus JA.

:?
Die technieker moet percies ook eens een opfrissingscursus krijgen..
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Scarlet vs Proximus VDSL2

Maandelijks abbo van 39 Eur. voor TRIO
Zelfde netwerk van Proximus met VDSL2.
O-BOX3 en 1 TV decoder v4 incl. in abbo
Eenmalige installatiekost van 99 Eur.

Wat krijg je minder:
TV van Proximus met minder zenders
Profiel cap van 50/4 Mbps op internet
Geen inbegrepen Proximus boni (netflix)

Wat krijg je meer:
Inbeprepen vaste telefonie (abbo)
gratis bellen na 16.00u naar vaste lijnen
Maandelijks internet volume van 500 Gb.

Ervaring:
Heb zelfde netwerkervaring als bij Proximus.
Heb nog geen fakturatie fouten meegemaakt.
Falende apparatuur word vlot vervangen.

Als je met de kleine min kan leven is Scarlet de
onbetwiste goedkoopste kwalitatieve VDSL2 oplossing
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier al jaren scarlet. Het is gewoon hetzelfde product als proximus, alleen goedkoper. 50 megabit is echt wel voldoende, dat zijn 10 HD netflix streams om een idee te geven.

Storingen worden ook gewoon door proximus opgelost.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Gaan hun gsm abonnementen over het Proximus netwerk ... en kan je je nummer behouden ... of is er een beter alternatief wat betreft een gsm abonnement ... ?
Probleem is jammer genoeg dat je met de V4 decoder géén Netflix kan kijken ... da's wel jammer.
Momenteel heb ik een V5 van Proximus in huis, die kan dat wel ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ook bij GSM hetzelfde netwerk als Proximus,het lijkt me vrij evidend dat men ook aan nummerbehoud kan doen.
Wat betreft Netflix kijken,men kan op ieder toestel die aangesloten is op internet Netflix bekijken,ik doe het via een spelconsole.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.google.com/intl/nl_be/chromecast/
een chromecast kopen voor 39 €?

Tja, hangt volledig af van uw belgebruik/ meer bellen/ meer data/bereid via call-back te werken,...
swuis
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2017, 22:02

dirkr07 schreef:
Xplod schreef:Gisteren is er een Proximus technieker bij me langs geweest .... een probleem met mijn vaste lijn ... opgelost .. maar ik heb ondertussen gevraagd hoe het nu zit met Scarlet.

Meteen zei hij dat Scarlet werkt met afgehuurde lijnen bij Proximus .... en die zijn ADSL !!!
Nog niet eens vdsl ... laat staan vdsl2.
"Dat is dus gegarandeerd algemeen in snelheid inboeten ? " vroeg ik hem ...
Het antwoord was dus JA.

:?
Die technieker moet percies ook eens een opfrissingscursus krijgen..
Die technieker moest in de eerste plaats zijn mond houden.

Zijn info is niet correct.

Scalet is een andere operator (dochteronderneeming of niet) en daar gelden dus regels voor (voor techs van Proximus onsite bij klanten van een andere operator) die zeggen dat ze vragen aan hun eigen operator moeten stellen.
En wat voor zich spreekt de vragen van een proximus klant OVER een andere operator moeten doorverwezen worden naar die operator in kwestie...
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

De abonnementen van 25 euro (op adsl) worden door Proximus techniekers opgeleverd.
Alles van Internet VDSL2 of Trio wordt door een onderaanneming geïnstalleerd, nooit door Proximus.

Het is geen excuus om zo onwetend te zijn als technieker, maar mss dat hij dit daarom dacht.

Maar voor de duidelijkheid, je synchro profiel (internet VDSL2 of trio) zal op Scarlet zo goed als altijd exact dezelfde zijn als Proximus. :-)
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Toch nog enkele vragen / bemerkingen:

> Kan je bij Scarlet ook programma's herbekijken zonder dat je deze hebt opgenomen?
> Spreken we dan over Scarlet TV of is het echt nog steeds Proximus TV maar dan gewoon met minder zenders?
> Kan je bij Scarlet ook nog gebruik maken van de Proximus Cloud van 10GB?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Simon963 schreef:> Kan je bij Scarlet ook programma's herbekijken zonder dat je deze hebt opgenomen?
Sinds kort wel, je kan dus ook replay aanvragen (is een extra kost).
Simon963 schreef:> Spreken we dan over Scarlet TV of is het echt nog steeds Proximus TV maar dan gewoon met minder zenders?
De naam luidt: 'Proximus TV voor Scarlet'.
Is in feite hetzelfde, maar met de vorige software, met een rebranding voor Scarlet, en met minder zenders.
Simon963 schreef:> Kan je bij Scarlet ook nog gebruik maken van de Proximus Cloud van 10GB?
Nee.

Scarlet is het budget-merk van Proximus en biedt dus minder.
Ideaal voor de mensen die voldoende hebben met dit mindere dus.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Oké, nu ook gevonden via de Scarlet website

TV Replay (€3/maand):
een lopend programma hervatten.
tot 36 uur teruggaan in de TV gids.
terugspoelen en pauzeren in gemiste programma's.

TV Replay + (€5/maand):
een lopend programma hervatten.
tot 36 uur teruggaan in de TV gids.
terugspoelen en pauzeren in gemiste programma's.
vooruitspoelen in gemiste programma's.

Proximus cloud kost dan weer €2.95 /maand, maar dan krijg je wel meteen 100GB ter beschikking.

Scarlet TRIO: €39 /maand
TV Replay: €3 /maand
Proximus Cloud: €2.95 /maand

Totaal: €44.95 /maand en dan heb je quasi identiek hetzelfde als bij Proximus.
Als je dan nog eens Netflix erbij neemt aan €12 /maand ben je nog steeds goedkoper af...
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Dropbox pro = 1TB voor 99 euro per jaar en je hebt nooit problemen als je van operator veranderd.
En de apps van Dropbox zijn toch ook wel een pak beter imho :)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Simon963 schreef:Proximus cloud kost dan weer €2.95 /maand, maar dan krijg je wel meteen 100GB ter beschikking.
Moet dat per se Proximus Cloud zijn? Voor € 1,99 / maand of € 19,99 / jaar heb je 100 GB in Google Drive. Bovendien kan een deel van die opslagruimte dan ook gebruikt worden voor Gmail en Google Foto's.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Voila ... ik heb de knoop door gehakt en schakel over naar Scarlet.
Uitgerekend ong. een besparing van 20€/maand.
Scarlet Trio + 2 Red gsm abonnementen van 13€ (extra 1Gb er meteen bijgenomen)
Al mijn nr's blijven behouden.
Ik blijf op vdsl2.
Ik krijg wel een andere Bbox3 en Digicorder ... een V4 dus waar naar 't schijnt nu toch Netflix kan mee bekeken worden. Dat melde de mevrouw van Scarlet toch aan de telefoon.

10 februari komt de installateur langs ... ik ben benieuwd ;)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ik ben een maand geleden ook van Proximus naar Scarlet gegaan. Wel van proximus Start naar Scarlet ADSL... Trager internet, maar wel "onbeperkt". Voorlopig nog geen spijt van gehad! 10Mbps is niet veel. Maar voor wat Netflix en surfen gewoon voldoende!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

kamiel schreef:ik ben een maand geleden ook van Proximus naar Scarlet gegaan. Wel van proximus Start naar Scarlet ADSL... Trager internet, maar wel "onbeperkt". Voorlopig nog geen spijt van gehad! 10Mbps is niet veel. Maar voor wat Netflix en surfen gewoon voldoende!
Netflix en digitale TV zal dan wel in SD kwaliteit zijn dus geen HD.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

apestaart schrijft: Netflix en digitale TV zal dan wel in SD kwaliteit zijn dus geen HD

netflix levert SD signaal, en mijn Sony Bravia doet upscaling naar HD :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Xplod schreef:Voila ... ik heb de knoop door gehakt en schakel over naar Scarlet.
Uitgerekend ong. een besparing van 20€/maand.
Scarlet Trio + 2 Red gsm abonnementen van 13€ (extra 1Gb er meteen bijgenomen)
Al mijn nr's blijven behouden.
Ik blijf op vdsl2.
Ik krijg wel een andere Bbox3 en Digicorder ... een V4 dus waar naar 't schijnt nu toch Netflix kan mee bekeken worden. Dat melde de mevrouw van Scarlet toch aan de telefoon.

10 februari komt de installateur langs ... ik ben benieuwd ;)

Voila ... omgeschakeld en het het heeft géén 45min. geduurd.
Alles werkt prima.
De sim-kaarten ... welke ik gisteren geactiveerd heb zijn vanmorgen op Scarlet gegaan.
Na wissel van sim kon ik meteen bellen.
Vaste telefoon zit terug op voip ... getest ... werkt perfect.

Ik zit op een 50 Mbps profiel.
Ookla speedtest zegt
Download: 47,69 Mbps
Upload : 3,8 Mbps

Fine for me .... 30€ in de maand uitgespaard :p
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Xplod schreef: Voila ... omgeschakeld en het het heeft géén 45min. geduurd.
Alles werkt prima.
De sim-kaarten ... welke ik gisteren geactiveerd heb zijn vanmorgen op Scarlet gegaan.
Na wissel van sim kon ik meteen bellen.
Vaste telefoon zit terug op voip ... getest ... werkt perfect.

Ik zit op een 50 Mbps profiel.
Ookla speedtest zegt
Download: 47,69 Mbps
Upload : 3,8 Mbps

Fine for me .... 30€ in de maand uitgespaard :p
Hoe bevalt de TV? Mooi beeld? Handige interface?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Het beeld maakt géén verschil uit buiten vroeger. Even goed.
De interface ... menu's bedoel je dan waarschijnlijk .. zijn niet de laatste versie zoals ik die op de V5 bij Proximus had.
Eerder een vorige versie ... but who cares ;)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”