Streamt de V5 decoder Netflix 5.1 surround ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen,

De zoek functie hier stuurt me naar al wat oudere topics hier op 't forum maar ik vind niet echt een recent antwoord ...
Ik overweeg Netflix eens uit te proberen maar dan rijst meteen de vraag bij mij ...

Kan de V5 decoder nu netflix surround geluid over "hdmi" of "optical out" streamen naar een AV-receiver ... ja of neen ?
Uiteraard indien in de serie/film 5.1 beschikbaar is op Netflix.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Van Proximus heb ik hierop in het begin van het jaar, het antwoord gekregen dat het reeds opgelost is met nieuwe Proximus TV software van october 2015.
Ik heb het wel nooit uitgetest aangezien ik geen Netflix genomen heb.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Klopt, 1080p Full HD en 5.1 surround werkt via de Proximus-decoder. 2160p(Ultra HD) niet.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Over "hdmi" of "optical out" Raf ?
Of maakt het niet uit .... :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Maakt niet uit.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hier ook geen probleem. Wel ergens in de instellingen geluid op AC3 zetten, staat standaard op iets anders en dat geeft gewoon stereo. Geen idee of deze setting invloed heeft op Netflix, maar mocht je er geen surround uit krijgen...
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ondertussen heb ik mij eens aan Netflix gewaagd en ik moet zeggen ... over Proximus werkt dat héél goed. Beeld in HD ... dik in orde.
Ik heb niks moeten instellen, ik had meteen 5.1 "Dolby Digital" audio via de V5 decoder welke optisch is aangesloten met mijn AV receiver.
Via mijn UD5007 Marantz BluRay speler, die ook een Netflix mogelijkheid biedt, heb ik dan weer "Dolby Digital + (plus)" Die is wel over hdmi aangesloten.
Op beiden werkt het prima.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Decoder geeft hier DD+ over HDMI. Optisch is idd beperkt tot DD.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij Netflix op de Proximus decoder, speelt het daar eigenlijk wel een rol of de decoder audio instelling op 'AC3' of op 'stereo' staat?
Vallen de meeste problemen bij DD niet voor omdat de decoder default op 'stereo' ingesteld staat en men hem eigenlijk zouden moeten instellen op 'AC3'.
Er is nog een ander probleem als de decoder op AC3 ingesteld staat en verbonden is met de TV, dat je dan bij sommige HD zenders geen geluid uit uw TV krijgt juist omdat de decoder ingesteld staat op 'AC3' en hem op stereo moet zetten om geluid te krijgen.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

jackho schreef:Er is nog een ander probleem als de decoder op AC3 ingesteld staat en verbonden is met de TV, dat je dan bij sommige HD zenders geen geluid uit uw TV krijgt juist omdat de decoder ingesteld staat op 'AC3' en hem op stereo moet zetten om geluid te krijgen.
Dat is omdat uw tv niet overweg kan met die DD die die zenders meesturen. Op mijn receiver heb ik effectief DD 5.1 op die zenders.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Op de andere HD zenders krijg ik wel geluid uit de TV, betekent dit dan dat die zenders geen DD audio sturen?
Zou er ergens info te vinden zijn welke zenders DD sturen, of kan je dat op een andere manier ontdekken?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Die andere zenden idd gewoon stereo uit. Het zijn maar een 2tal zenders die DD uitzenden.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij Telenet vind ik in het basisaanbod zelfs geen enkele zender met Dolby Digital 5.1. Bij de meeste zenders is het geluid zelfs nog in de sterk verouderde MP2-codering. Blijkbaar beschouwen de zenders en distributeurs ons land als een achtergestelde regio waar bijna niemand een surround systeem heeft...

MP2 2/0: één, Canvas, vtm, Q2, VIER, VIJF, Ketnet, KADET, FOX, Discovery, National Geographic, TLC, Comedy Central, SundanceTV, BBC Entertainment, MTV, Q-music, Brava, Stories, Cartoon Network, Disney Channel, Disney JR, Nickelodeon/Spike, Nick Jr, NPO 1, NPO 2, NPO 3, ...

HE-AAC 2/0: Vitaya, ZES, CAZ, Njam, PlattelandsTv, Xite, MENT TV, DOBBIT TV, ActuaTV, Studio 100 TV, vtmKzoom, La Trois, France 2, France 4, France 5, TV5 Monde, France Ô, SundanceTV FR, TVE, Al Maghreb TV, CNN, Al Jazeera Eng, CCTV.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

raf1 schreef:Klopt, 1080p Full HD en 5.1 surround werkt via de Proximus-decoder. 2160p(Ultra HD) niet.
Is het niet eerder 1080i want ik kan moeilijk geloven dat via een proximus decoder 1080p zou zijn, als ik Netflix bekijk via mijn Apple TV zie ik dat de beeldkwaliteit iets beter is dan via die decoder niet dat die slecht is verre van daar van maar toch.
vverbeke schreef:Die andere zenden idd gewoon stereo uit. Het zijn maar een 2tal zenders die DD uitzenden.
Welke zenders zijn dat dan?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Naar het schijnt TF1/ RTL-TVI / Plug RTL/ Club RTL.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

apestaart schreef: Is het niet eerder 1080i want ik kan moeilijk geloven dat via een proximus decoder 1080p zou zijn, .....
Het beeld van Netflix is wel degelijk 1080p/50hz via de V5 decoder.
Vergeet niet dat de V5 decoder op dat moment eigenlijk gewoon als een Mediaplayer aan het streamen is van het internet. Proximus heeft daar verder niks mee te maken. Ze hebben een overeenkomst met Netflix om het gewoon via hun netwerk aan te mogen bieden aan de klanten van Proximus.
Afh. van je abonnement dat je hebt bij Netflix kan je kijken op gelijk welk toestel en op gelijk welke plek ... als je maar internet beschikbaar hebt.

Ik heb gisteren avond voor het eerst een volledige film via Netflix bekeken en gehoord in Dolby Digital 5.1 via mijn V5 decoder welke optisch/spdif aangesloten is op mijn Marantz AV receiver en ik moet zeggen .... audio en video zijn dik ok !
Ik heb de film "Fury" gezien ... een oorlogsfilm ... de kogels en bommen vlogen in 't rond hier, mijn buren zullen niet echt tevreden geweest zijn zeker niet als mijn 12" sub zich liet horen.

Wat ik wil zeggen ... als je surround geluid niet OK zou zijn, dan ligt het alvast niet aan de Netflix stream want die is prima in orde.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Xplod schreef:
apestaart schreef: Is het niet eerder 1080i want ik kan moeilijk geloven dat via een proximus decoder 1080p zou zijn, .....
Het beeld van Netflix is wel degelijk 1080p/50hz via de V5 decoder.
Vergeet niet dat de V5 decoder op dat moment eigenlijk gewoon als een Mediaplayer aan het streamen is van het internet. Proximus heeft daar verder niks mee te maken. Ze hebben een overeenkomst met Netflix om het gewoon via hun netwerk aan te mogen bieden aan de klanten van Proximus.
Afh. van je abonnement dat je hebt bij Netflix kan je kijken op gelijk welk toestel en op gelijk welke plek ... als je maar internet beschikbaar hebt.

Ik heb gisteren avond voor het eerst een volledige film via Netflix bekeken en gehoord in Dolby Digital 5.1 via mijn V5 decoder welke optisch/spdif aangesloten is op mijn Marantz AV receiver en ik moet zeggen .... audio en video zijn dik ok !
Ik heb de film "Fury" gezien ... een oorlogsfilm ... de kogels en bommen vlogen in 't rond hier, mijn buren zullen niet echt tevreden geweest zijn zeker niet als mijn 12" sub zich liet horen.

Wat ik wil zeggen ... als je surround geluid niet OK zou zijn, dan ligt het alvast niet aan de Netflix stream want die is prima in orde.
Het spijt me maar bij mij is het wel 1080i via de decoder, het is wel geen V5 decoder maar een V4 decoder, misschien dat het daar aan ligt.
Via mijn Apple TV is het wel 1080p
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

@Xplod: Waarom optisch en niet rechtstreeks via HDMI?
Optisch is vaak een bottleneck voor (hoogwaardig) meerkanaals geluid. Niet dat je het bij zaken als live TV of netflix zou merken maar het is toch niet volgens de regels van de kunst.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

MaT schreef:@Xplod: Waarom optisch en niet rechtstreeks via HDMI?
Optisch is vaak een bottleneck voor (hoogwaardig) meerkanaals geluid. Niet dat je het bij zaken als live TV of netflix zou merken maar het is toch niet volgens de regels van de kunst.
Gewoon een configuratie kwestie ... ;)
Mijn decoder hangt via hdmi aan mijn Panasonic TV. Audio gaat optisch naar mijn AV.
Met de PS3 is dat ook het geval.
Waarom ?? ... zo kan er TV gekeken worden of kan dochterlief wat gamen terwijl ik naar een CD, Radio or whatever luister ...
Zo kan ze bvb. ook gamen terwijl mijn installatie niet aanstaat ... keuzes maken hé MaT ;)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

apestaart schreef:
Xplod schreef:
apestaart schreef: Is het niet eerder 1080i want ik kan moeilijk geloven dat via een proximus decoder 1080p zou zijn, .....
Het beeld van Netflix is wel degelijk 1080p/50hz via de V5 decoder.
Vergeet niet dat de V5 decoder op dat moment eigenlijk gewoon als een Mediaplayer aan het streamen is van het internet. Proximus heeft daar verder niks mee te maken. Ze hebben een overeenkomst met Netflix om het gewoon via hun netwerk aan te mogen bieden aan de klanten van Proximus.
Afh. van je abonnement dat je hebt bij Netflix kan je kijken op gelijk welk toestel en op gelijk welke plek ... als je maar internet beschikbaar hebt.

Ik heb gisteren avond voor het eerst een volledige film via Netflix bekeken en gehoord in Dolby Digital 5.1 via mijn V5 decoder welke optisch/spdif aangesloten is op mijn Marantz AV receiver en ik moet zeggen .... audio en video zijn dik ok !
Ik heb de film "Fury" gezien ... een oorlogsfilm ... de kogels en bommen vlogen in 't rond hier, mijn buren zullen niet echt tevreden geweest zijn zeker niet als mijn 12" sub zich liet horen.

Wat ik wil zeggen ... als je surround geluid niet OK zou zijn, dan ligt het alvast niet aan de Netflix stream want die is prima in orde.
Het spijt me maar bij mij is het wel 1080i via de decoder, het is wel geen V5 decoder maar een V4 decoder, misschien dat het daar aan ligt.
Via mijn Apple TV is het wel 1080p
V4 hardware is afaik gelimiteerd op 1080i. V5 hardware kan (met gemak) 1080p aan, alleen moet de software dat wel ondersteunen. Iets wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn gezien het vrij nutteloos is om 1080p Netflix als 1080i naar je TV te sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”