nieuwe decoder scarlet -> opnames op oude decoder weg?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb dus vandaag eindelijk de brief ontvangen dat onze v3b vervangen wordt door een v4.

Het probleem is nu wel dat mn vrouwke er altijd voor zorgt dat hard disk helemaal vol zit en altijd moeite
moeten doen om terug plaats te maken voor een volgende opname.
De nieuwe decoder zou volgende week geleverd worden, maar ik dacht dat het nog wel mogelijk zou zijn om de opnames
op de huidige v3b achteraf nog te kunnen bekijken?

Volgens de faq op de scarlet website is niet niet meer mogelijk?
Alle opnames die op de harde schijf van de decoder gemaakt werden, zullen verloren gaan. Opnames die op de harde schijf gemaakt werden, hebben geen dag aanduiding.
Iemand die hier meer over weet?
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

logisch toch?
Je opnames staan op een harde schijf die je terug geeft.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

@cadsite: ik veronderstel dat TS bedoelt dat hij deze wilt bekijken voordat hij de oude decoder terug geeft.
Dus een situatie waarbij je tijdelijk 2 decoders aan je netwerk/TV hebt hangen.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

cadsite schreef:logisch toch?
Je opnames staan op een harde schijf die je terug geeft.
In de brief staat dat ik de decoder naar het containerpark mag brengen.

Eigenlijk is het dus de bedoeling om de oude decoder te gebruiken, zonder dat deze aan het netwerk hangt,
want deze zal gedeactiveerd worden. Ik zou enkel nog toegang willen hebben tot mijn lokale opnames.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

orionis schreef:
cadsite schreef:logisch toch?
Je opnames staan op een harde schijf die je terug geeft.
In de brief staat dat ik de decoder naar het containerpark mag brengen.

Eigenlijk is het dus de bedoeling om de oude decoder te gebruiken, zonder dat deze aan het netwerk hangt,
want deze zal gedeactiveerd worden. Ik zou enkel nog toegang willen hebben tot mijn lokale opnames.
Als je oude decoder gedeactiveerd wordt dan zal je die opnames niet meer bekijken, die decoder moet op het netwerk van Proximus aangesloten worden anders kan je die opnames niet bekijken zelfs als die op de harde schijf staan, dat komt misschien zeer raar over maar jammer genoeg is dat zo.
Bij Telenet is dat anders, als men die digicorder van het TN netwerk afsluit dan kan men nog altijd die opnames bekijken.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

In de brief staat dat de oude box na 5 dagen gedeactiveerd wordt. Ik heb tot nu toe op het forum nog niet gelezen dat dit daadwerkelijk zo is.
Dit zou denk ik heel wat problemen kunnen geven, tenzij men dit pas gaat doen na activatie van de v4 op het lijnnummer.
Anderzijds zal men wel willen verhinderen dat mensen de V3b bijhouden als 2de decoder, waardoor ze potentieel huur mislopen.

Mijn schoonouders bijv krijgen hun V4 geleverd maandag (ik vermoed defect) niet geactiveerd (geeft geen beeld). Met wat pech zitten ze dus vrijdag zonder beeld?
Ze krijgen hun V3b ook niet gedeactiveerd, want het nummer dat scarlet zelf in de communicatie en op de website zet (copy paste van proximus) is van proximus en daar willen ze niet helpen. Maar zelfs dan zou die V4 toch moeten opstarten (en eventueel taalkeuze en lijnnumer vragen, foutmelding geven...)

Van zodra de decoder gedeactiveerd is is opnames bekijken niet meer mogelijk. Bij het terug activeren op een ander lijnnumer wordt de HDD geformateerd volgens internet.
Wat betreft bekijken van de opnames vanuit stand by merk ik uit ondervinding (tijdens het instellen van VLAN op mijn switchen):
De ethernet kabel (RJ45) moet fysiek verbonden 'een netwerk' anders krijg je melding van netwerkproblemen. De communicatie moet echter niet in orde zijn om toch opnames te kunnen kijken. Maar of opstarten werkt zonder echte netwerkconnectie is een andere vraag, net als zolang het duurt alvorens ze gaan deactiveren. Een box die niet verbonden is met het juiste vlan/netwerk zal zichzelf moeten deactiveren, of wachten tot je dat ding moet herstarten....want dat is meestal niet zo lang :)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als het is zoals bij Proximus dan kan je die decoder nog een tijd (een maand of langer, weet het niet exact hoe lang) op je lijn gebruiken, en heb ik de oude opnamen nog kunnen bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”