In de brief staat dat de oude box na 5 dagen gedeactiveerd wordt. Ik heb tot nu toe op het forum nog niet gelezen dat dit daadwerkelijk zo is.
Dit zou denk ik heel wat problemen kunnen geven, tenzij men dit pas gaat doen na activatie van de v4 op het lijnnummer.
Anderzijds zal men wel willen verhinderen dat mensen de V3b bijhouden als 2de decoder, waardoor ze potentieel huur mislopen.
Mijn schoonouders bijv krijgen hun V4 geleverd maandag (ik vermoed defect) niet geactiveerd (geeft geen beeld). Met wat pech zitten ze dus vrijdag zonder beeld?
Ze krijgen hun V3b ook niet gedeactiveerd, want het nummer dat scarlet zelf in de communicatie en op de website zet (copy paste van proximus) is van proximus en daar willen ze niet helpen. Maar zelfs dan zou die V4 toch moeten opstarten (en eventueel taalkeuze en lijnnumer vragen, foutmelding geven...)
Van zodra de decoder gedeactiveerd is is opnames bekijken niet meer mogelijk. Bij het terug activeren op een ander lijnnumer wordt de HDD geformateerd volgens internet.
Wat betreft bekijken van de opnames vanuit stand by merk ik uit ondervinding (tijdens het instellen van VLAN op mijn switchen):
De ethernet kabel (RJ45) moet fysiek verbonden 'een netwerk' anders krijg je melding van netwerkproblemen. De communicatie moet echter niet in orde zijn om toch opnames te kunnen kijken. Maar of opstarten werkt zonder echte netwerkconnectie is een andere vraag, net als zolang het duurt alvorens ze gaan deactiveren. Een box die niet verbonden is met het juiste vlan/netwerk zal zichzelf moeten deactiveren, of wachten tot je dat ding moet herstarten....want dat is meestal niet zo lang