Proximus TV icm switch

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Situatie: Ben verhuisd naar een nieuwe woning en Proximus komt binnen in de inkom via ftth. De b-box is dan ook in de inkom geïnstalleerd omdat daar de modem voor fiber ligt.
Men heeft hier voor elke kamer slechts één cat5e kabel door de muren getrokken die uitkomt in de inkom.

Probleem: in de living is er dus maar 1 ethernet aansluiting en die wordt nu gebruikt voor de decoder. Ik heb echter ook nog een ps4 die ik graag via etherner had aangesloten ipv wifi, omdat de wifi van de ps4 op niets trekt. Ook heb ik nog een Xbox One, die weliswaar betere wifi heeft, maar qua stabiliteit gebruik ik daar ook het liefst een ethernet kabel voor.

Ik had dus gedacht om een simpele switch met 5 poorten aan te kopen en in de living te zetten, maar werkt deze met Proximus tv of zijn er daar bepaalde zaken waarvoor ik moet opletten?
Indien het niet gaat, kan ik evt ook nog met een wifi bridge werken voor de tv, maar die oplossing wil ik liever vermijden omdat dat ook weer extra verbruik en plaats met zich meebrengt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een simpele switch in de living volstaat om jouw decoder en je andere apparaten aan te sluiten.
Dat is het voordeel van de "fully routed" mode van de b-box3
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Ideaal, morgen eens kijken voor een switch. Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”