Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Beste klant,

Elke dag gebruikt u het netwerk en de diensten van Proximus. En elke dag doen we er alles aan om de kwaliteit en efficiëntie ervan nog te verbeteren. Om daarin te slagen, moeten we u beter leren kennen. Zo trachten we u, op basis van uw voorkeuren en gewoonten inzake gebruik van de diensten (modaliteiten, tijdstippen, plaatsen, …), interessante gepersonaliseerde aanbiedingen, aanbevelingen om uw abonnement te optimaliseren, filmsuggesties, enz. te bezorgen.

Reclame die bij u past op Proximus TV
Vanaf september 2016 wordt een deel van de reclame op Proximus TV door de adverteerders gepersonaliseerd naar uw profiel. Een voetbalfan heeft immers niet noodzakelijk dezelfde interesses als een hobbykok.

De algemene voorwaarden van Proximus TV veranderen binnenkort
Meer bepaald zal, vanaf 1 september, artikel 13.1 van de algemene voorwaarden van Proximus TV voortaan inhouden dat “… de advertenties op tv afgestemd kunnen worden op het profiel van de klant, gebaseerd op zijn klantengegevens en dan met name zijn administratieve gegevens, zijn gebruik van Proximus TV of andere Proximus-diensten […] Proximus kan de verzamelde gegevens anonimiseren en aggregeren voor interne en externe rapportering over kijkgedrag.”

Geen interesse?
Wilt u niet dat Proximus deze gegevens gebruikt? Geen probleem: het volstaat om in te loggen op uw MyProximus-account en het ons te vertellen. Bent u niet tevreden over ons aanbod? Heel jammer dat te horen, maar weet dat u uw abonnement op elk moment kosteloos kunt opzeggen via onze website op http://www.proximus.be/opzeggen of per telefoon op 0800 22 800 (voor zelfstandigen: 0800 22 500).





Ik heb geen proximus tv dus het is bizar dat ik dit ontvang.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

dragonflo schreef: Geen interesse?
Wilt u niet dat Proximus deze gegevens gebruikt? Geen probleem: het volstaat om in te loggen op uw MyProximus-account en het ons te vertellen.

Ik heb geen proximus tv dus het is bizar dat ik dit ontvang.
Je kan hen dus zeggen dat je niet wil dat ze de gegevens gebruiken. OK, maar kan je hen verbieden de gegevens te gebruiken. De formulering is raar opgesteld.

Bij mijn moeder zat dezelfde brief bij de factuur en zij heeft alleen telefoon van Px en het was dus ook niet van toepassing.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Aangezien ze spreken over gegevens afkomstig van andere diensten van Proximus wil dat ook zeggen dat ze dit profiel opstellen aan de hand van de internet en telefoon diensten die je bij hun afneemt. Ze stellen misschien een profiel op ookal heb je geen proximus tv. Het zou ook verklaren waarom ik de mail kreeg.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Wordt dit niet gewoon naar iedere proximus klant gestuurd en ondertussen wordt je er nog eens aan herinnerd dat er ook proximus TV bestaat :-)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hopelijk, tzou er nog aan moeten mankeren als u provider al u internet gaat af scannen om u reclame te tonen op tv. Mogen ze dat zomaar?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Je kunt gelukkig via MyProximus al de meldingen zelf instellen o.a 'gepersonaliseerde TV-reclame op maat' enz....
MyProximus -> Mijn Account -> Mijn Meldingen .....
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een opt-out ipv een opt-in, in hoeverre is dat legaal? Je betaalt namelijk genoeg voor het product en op deze manier gaan ze met persoonlijke gegevens extra poen scheppen maar u abonnement zal niet zakken :).
Ok, je krijgt enkel reclame die u "interesse" zou zijn, dat ken ik van op internet. Het nichtje komt eens langs, kijkt een paar uur babychannel ofzo en vanaf dan constant pamperreclame ;)
Dan graag ook een adblock plugin voor tv, dan kijk ik misschien terug :).
deman3417
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Gepersonaliseerde reclame bij gratis diensten OK.
Gepersonaliseerde reclame bij betalende diensten, wat Proximus TV toch is, gaat er compleet over.
Proximus loopt 2 keer voorbij de kassa. 1 keer met uw factuur en 1 keer bij de reclame aanbieder.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Is dit ter vervanging van de normale reclameblokken die we nu al zien? Of is het extra reclame in de menu's en/of die in beeld springt terwijl je kijkt naar live TV of opgenomen programma's?

Voor de kijkervaring is er weinig bezwaar in het eerste geval, het tweede is absoluut onaanvaardbaar.

Wat privacy en consumentenvrijheid betreft een zeer zorgelijke evolutie. Hier komt één van de redenen voor het opdringen van eigen hardware door te providers mooi tevoorschijn: De volledige controle over uw surf- en kijkervaring om op die manier aan winstmaximalisatie te doen. Wees maar zeker dat telenet niet ver achter zit met gelijkaardige ideeën.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Het zal waarschijnlijk zijn voor extra reclame in het menu weer te geven enzo.
Voor de normale reclameblokken te vervangen zal er eerst een buitenlandse oplossing moeten zijn. Zo creatief zijn ze niet bij Telenet en Proximus. ik vermoed dat dit nog niet bestaat.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

deman3417 schreef:Gepersonaliseerde reclame bij gratis diensten OK.
Gepersonaliseerde reclame bij betalende diensten, wat Proximus TV toch is, gaat er compleet over.
Proximus loopt 2 keer voorbij de kassa. 1 keer met uw factuur en 1 keer bij de reclame aanbieder.
Effe corrigeren:
Reclame bij gratis diensten, mmmpff, als het echt moet (we zappen wel, spoelen door, ofzo).
Reclame bij betalende diensten, absolute nono.
Gepersonaliseerde reclame (data mining dus), nooit ofte nimmer.

Ik vraag me ook af of dat uberhaupt wel mag met opt-out in Belgie. Volgens mij moeten veel van die dingen opt-in zijn. Maar... Ze zullen wel weer een achterpoortje gevonden hebben of de privacy commissie trekt er zich weer gene zak van aan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarom slechts één oplossing: opzeggen die handel, en vervangen door canvas, één en netflix :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

In september zal er wellicht nog een popupscherm op de Proximus-decoder verschijnen die als opt-in geldt.
Dan is wettelijk alles zeker in orde.

Zeer spijtige evolutie waar ik gelukkig met m'n satellietontvanger met OpenPLi software geen last van heb.
Hopelijk blijft dit zo want sinds de Bhaalu-uitspraak is een tv-abonnement blijkbaar niet meer voldoende om op legale wijze naar de Vlaamse zenders te kijken.
Tegenwoordig ben je wettelijk verplicht om via de (meegeleverde) hardware van je tv-distributeur te kijken anders riskeer je een gevangenisstraf: Artikel 236 van het idiote Vlaamse mediadecreet.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Gewoon wachten op een degelijk "legaal" iptv alternatief en vele abonnementen zullen wel gaan sneuvelen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

een "redelijk" ip alternatief bestaat toch al: een, canvas + gratis VMMA app...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Geen enkele streaming oplossing bied HD helaas, dus een echt alternatief vind ik dat niet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat staan download alternatief. Recht op thuiskopie, weet je wel? :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Proximus schreef:Om daarin te slagen, moeten we u beter leren kennen.
Waarom hebben bedrijven toch het idee dat ze je beter moeten leren kennen... ze moeten gewoon de diensten leveren die de klant afneemt (en dat lukt ze vaak al niet probleemloos).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Merci voor de link waar men dit kan uitschakelen.

DIt moet inderdaad opt-in zijn.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef:DIt moet inderdaad opt-in zijn.
En hoeveel mensen gaan zich dan inschrijven denk je?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

r2504 schreef:
Proximus schreef:Om daarin te slagen, moeten we u beter leren kennen.
Waarom hebben bedrijven toch het idee dat ze je beter moeten leren kennen... ze moeten gewoon de diensten leveren die de klant afneemt (en dat lukt ze vaak al niet probleemloos).
Het idee van mega data te kunnen genereren. Denken om op die manier extra geld te kunnen scheppen door deze te verkopen. Zo denkt men de aandeelhouders verder te kunnen pamperen. En vergroot de aversie en afkeer voor deze praktijken bij (een deel van) hun klanten.
En dit soort praktijken nota bene voor een overheidsbedrijf (53,5% in handen van de overheid).
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

ik kreeg vandaag een popup op myproximus met de uitleg waar ik dit kon uitzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”