Proximus TV versus Telenet TV

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Bij de vraag wie je best kiest Telenet of Proximus als TV provider, krijg ik de onderstaande uitleg en zou graag van jullie willen weten wat je daar over denkt, klopt dit min of meer, ook andere raad is zeker zeer welkom.
De uitleg luidt als volgt:
Enkele van mijn buren hebben Telenet en die hoor ik dikwijls klagen en is de reden, dat ik nooit zou overgaan naar Telenet.
Mijn buurvrouw langs mij is nu ook bij Proximus en die zegt "wat een verlichting".
Dus hier in de straat is de keuze snel gemaakt.
Vergeet niet dat Telenet met lussen werkt en Proximus met rechtstreekse kabels naar de centrale punten.
Veel klanten op de lussen is niet goed voor de vlotte doorsturing van het signaal.
Een paar jaar geleden heeft mijn man nog met een bepaald programma, zo de paswoorden van een buur kunnen opvragen.
Niet echt veilig, vind ik.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

grotendeels onzin.
Telenet werkt niet met lussen. Het verschil : Telenet gebruikt 'broadcasting'. Alle zenders zitten allemaal tegelijk op de kabel voor iedereen. Proximus stuurt maar één of enkele beelden naar jou, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte.
Beiden hebben hun voor- en nadelen. Beiden hebben goed beeld.
Telenet heeft een groot voordeel als je meerdere TV's wil aansluiten. Technisch gezien kan je oneindig veel TV's thuis aansluiten. Bij Proximus mogen velen al blij zijn als ze twee of drie TV's kunnen aansluiten. Tevens is de afstand bij Telenet van geen belang, bij Proximus wel.
Volgens mij is deze vraag al vaker gepasseerd op dit forum.

Het zou natuurlijk kunnen dat er bij jou in de straat een probleem is met de kabel. Problemen zijn er om op te lossen.
Ik vraag me eigenlijk af waarom je de vraag stelt, als je toch niet van plan bent om Telenet te nemen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ze beide, en ik ben tevrede van beide :)
Grote voordeel van Proximus is dat je de opnames via uw tablet kan kijken (alleen Px gebruikers met de nieuwe TV ervaring).
Klein decoder die je in de kast kan steken (remote op RF), Opnames gebeuren in de cloud, dus decoder moet niet altijd aan staan (zelf nog geen problemen ervaren).
Grote nadeel is elke extra TV is een Extra decoder en een klein hapje in uw internetsnelheid!

Groot voordeel van Telenet is hun TV met een kaartje in den TV dat er voor zorgt dat je geen extra decoders nodig hebt die energie fretten (indien tv compatibel is). Elke TV heeft voorlopig geen eigen decoder nodig, je kan nog analoog kijken ook. (nadeel is bij extra digicorders met betaalzenders = 2 kabels trekken coax en ethernet, bij px is dat alleen ethernet of via wifibridge).
Nadeel is dat TN op gebied van mobiel apparaten nog werk voor de boeg heeft. Uw eigen opnames kunnen zien via tablet en dergelijke blijkt voorlopig nog steeds niet te werken.

Op gebied van beeld zijn ze beide op HD zeer goed. Op SD kan het variëren.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

TiTanium schreef:Ik heb ze beide, en ik ben tevrede van beide :)
Grote voordeel van Proximus is dat je de opnames via uw tablet kan kijken (alleen Px gebruikers met de nieuwe TV ervaring).
Klein decoder die je in de kast kan steken (remote op RF), Opnames gebeuren in de cloud, dus decoder moet niet altijd aan staan (zelf nog geen problemen ervaren).
Grote nadeel is elke extra TV is een Extra decoder en een klein hapje in uw internetsnelheid!

Groot voordeel van Telenet is hun TV met een kaartje in den TV dat er voor zorgt dat je geen extra decoders nodig hebt die energie fretten (indien tv compatibel is). Elke TV heeft voorlopig geen eigen decoder nodig, je kan nog analoog kijken ook. (nadeel is bij extra digicorders met betaalzenders = 2 kabels trekken coax en ethernet, bij px is dat alleen ethernet of via wifibridge).
Nadeel is dat TN op gebied van mobiel apparaten nog werk voor de boeg heeft. Uw eigen opnames kunnen zien via tablet en dergelijke blijkt voorlopig nog steeds niet te werken.

Op gebied van beeld zijn ze beide op HD zeer goed. Op SD kan het variëren.
SD beelden zijn bij Proximus zeer slecht, het is alsof ik naar een analoge TV zender kijk, bij Telenet zijn die SD beelden veel beter en bij sommige zenders zoals KADET en 13th Street zijn die SD beelden zodanig goed dat ik zou twijfelen of dat SD of HD zou zijn maar als ik goed kijk zie ik wel dat het SD is.
HD beelden zijn inderdaad bij beide providers even goed.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nadeel bij Telenet is dat probleem van dat rijgnet met als gevolg dat digiboxen/digicorders niet interactief kan gemaakt worden, dat probleem stelt zich niet bij Proximus maar anderzijds heeft Proximus een nadeel dat bij sommige huishoudens die op ADSL zitten en zodoende niet naar HD zenders kan gekeken worden maar enkel naar SD zenders met slechte kwaliteit (zie mijn vorige post), dat probleem stelt dan weer niet bij Telenet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Telenet gebruikt DVB-C. Dat gooit alle zenders tegelijk op de kabel, en ze beinvloeden je internet niet.
Je krijgt er ook "gratis" analoge tv nog bij (kan handig zijn voor een extra tv als er weer ns voetbal is).
Je moet wel naar elke tv een coax kabel trekken, en een utp terug voor de digibox interactiviteit.

Proximus gebruikt IPTV. Dat streamt de zender die je opvraagt via je internetmodem naar je digibox.
Daardoor zijn ze beperkt in het aantal tvs die je kan aansluiten. Ook is er geen analoge tv uiteraard.
Verder gebeurt dit ook allemaal via UTP kabel. Omdat het via internet is, kan je desnoods wel proberen een box via powerline of wifi aan te sluiten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Al heel erg bedankt voor de vele reacties in naam van mijn neef nico, die zich het volgende afvraagt.
Sylvester schreef: Ik vraag me eigenlijk af waarom je de vraag stelt, als je toch niet van plan bent om Telenet te nemen.
Ik weet niet waarom je tot deze conclusie komt, maar ik heb totaal nog geen voorkeur voor de één of de andere, daarom mijn vraag hier op het forum om meer inzicht te krijgen tussen voor en nadelen van beiden.
Laatst gewijzigd door jackho 06 maa 2016, 09:42, in totaal 2 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Een paar jaar geleden heeft mijn man nog met een bepaald programma, zo de paswoorden van een buur kunnen opvragen.
Niet echt veilig, vind ik.
En wat ze vertellen op gebied van veiligheid, is het dan echt veiliger bij Proximus dan bij Telenet ?

NB: ik zal nu maar verder het woord laten aan mijn neef nico en geen vragen meer stellen in zijn plaats, tenslotte weet ik van TN bijna niks af.
Ik wou eerst een grap uithalen tegenover mijn neef maar ik heb het bij de vorige post er dan toch maar aan toegevoeg dat ik in naam van mijn neef hier nu de vragen gesteld heb, anders komt het te verwarrend over op het forum voor iedereen, sorry maar ik kon het niet laten :banana:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Beiden Telenet en Proximus zijn goed.


Het kan zijn dat op sommige plaatsen P slechter is door bijv. afstand tot aansluit kast, of omgekeerd T slechter is door hun plaatselijke omstandigheden. Bovendien verandert de situatie voor beide operatoren voortdurend.
Daarom is het moeilijk op basis van ervaring van 1 persoon te veralgemenen.



Kies voor T of P en is de keuze verkeerd, verander dan.


Een ding nog, wil je goedkoop dan kies Scarlet 39€ voor TV, telefoon en internet.
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 06 maa 2016, 10:05, in totaal 1 gewijzigd.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had Telenet en heb nu Proximus TV met een V5 mini decoder (aangekocht).

Bij Telenet nooit problemen gehad, maar toch wel iets duurder dan Proximus.

Bij Proximus was de v5 mini, tot voor kort, nog niet heel stabiel, waardoor je soms opnames niet kon afspelen. Ook de bewaartijd van 60 dagen en de afwezigheid van serie opnames was lastig.
Gelukkig zijn deze zaken intussen opgelost. Je neemt zoveel programma's tegelijk op, je kan alles 60 dagen bewaren en een beperkte selectie langer. Ook de stabiliteit is fors verbeterd. De integratie van Netflix in de decoder is een mooie plus. De interface van Proximus TV is redelijk goed, maar die van Telenet nog een tikkeltje beter (bv. als je een opname aan het kijken bent, kan je niet naar de tv gids zonder dat de opname volledig stopt).

Nog een voordeel bij Proximus is dat als je een Maxi pack hebt, je de multi-boeket zenders gratis krijgt.

Door de aankoop van de decoder (eenmalig €90) kost TV me maar €9,75 per maand.
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Mag ik jullie eerst en vooral bedanken voor de vele reacties en de nuttige tips.
Nu alles eens rustig doornemen en overwegen om dan maar de knoop door te hakken!

PS: Had mijn neef, die hier de grapjas komt uithangen, op al mijn vragen kunnen antwoorden, dan had ik hier de vraag niet moeten stellen :P
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

apestaart schreef:SD beelden zijn bij Proximus zeer slecht, het is alsof ik naar een analoge TV zender kijk, bij Telenet zijn die SD beelden veel beter en bij sommige zenders zoals KADET en 13th Street zijn die SD beelden zodanig goed dat ik zou twijfelen of dat SD of HD zou zijn maar als ik goed kijk zie ik wel dat het SD is.
HD beelden zijn inderdaad bij beide providers even goed.
Ik vind de SD fel verbetert met de jaren, maar goed als jij hier kan uithalen welke van Proximus is dan zie jij beter dan ik dacht :)
Bijlagen
01
01
02
02
03
03
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

jackho schreef:Ik weet niet waarom je tot deze conclusie komt, maar ik heb totaal nog geen voorkeur voor de één of de andere,.
nico2 schreef: Dus hier in de straat is de keuze snel gemaakt.
Vreemd dat Jackho antwoordt op mijn antwoord gericht aan Nico, of ligt dat aan mij?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

jackho schreef:Al heel erg bedankt voor de vele reacties in naam van mijn neef nico, die zich het volgende afvraagt.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Mannekes toch zucht; ik heb ondertussen al een dikke 6-7 maand proximus en in feite heb ik zelden klachten gehad tot nu.
Ik log in op mijn account; ik heb al 7 maanden 650GB data om te verbruiken, ik heb ook minstens 400-500GB nodig en nu opeens zie ik dat ze zonder boe of ba mijnen boel hebben aangepast, ze zullen mss wel in orde zijn denk ik als ik het nu zo effe na ga maar dan nog, zonder me iets te laten weten passen zij gewoon je boeltje aan,lol.

Ik heb internet comfort met all foot en dergelijke meer nog bij.

Blijkt als ik het nu na ga dat ik maar 300GB zou hebben en ik zou moeten overschakelen naar maxi.

Ik zie dat niet zitten; dus ik heb een paar vraagskes; kan ik nu terug gratis overschakelen naar telenet?
Je zal mss zegge wrm zou je terug overschakelen; welnu; kijk gewoon dan maar eens naar het prijsverschil? Der is nauwelijks verschil op dus wrm zou ik dan niet voor telenet gaan aangezien ze toch wel wat voordelen hebben zoals engels voetbal der terug bij en een veel hogere snelheid ook.

Ik betaald nu 75 euro per maand, mee maxi betaal ik een goeie 86 euro ong denk ik per maand.

Bij telenet moetk het eens nagaan hoeveel ik zou moeten betalen maar het zal niet zoveel meer zijn denk ik.

Ge moet goed zot zijn zoals mij om bij proximus te blijven voor ong hetzelfde geld als je bij telenet er meer voor terug krijgt ;).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

@Eekhoorn ,

uiteraard zijn de producten bij Proximus en Telenet aan elkaar gewaagd, op basis van prijs én prestatie. Voor de één zal het wat verder uit elkaar liggen dan voor een ander, afhankelijk van persoonlijke behoeften. De één heeft wat meer behoefte aan zogenaamd onbeperkt internet, eventueel tegen (veel) lagere snelheid, terwijl de ander veel TV's in huis heeft, enz...
Zoals al eerder gezegd : beiden hebben voor- en nadelen. Puur op beeld bekeken zal er niet veel verschil zijn. Het minimale verschil zit hem in de kleine dingen zoals de aangeboden zenders, aantal TV's (afstand tot kast in straat), SD of HD, gebruik van andere devices (bv. iPad) om ook TV te kijken...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Een woordje over de extra zenderpakketten, bij Telenet is men als het ware verplicht om grote pakketten te nemen met name Play en Play More die wel na 1 maand kan opgezegd worden maar de andere pakketten zoals Play Sport, BeTV, Passion XL, ...enz kan men pas na 6 maanden opzeggen.
Bij Proximus zijn ze iets soepeler, daar kan men direct die TV boeketten opzeggen al kan het gebeuren dat het pas na 4 dagen opgezegd kan worden en bovendien is men niet verplicht om een grote zendpakket zoals Multi Boeket en Multi Foot te nemen, men kan ook kleinere TV boeketten nemen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Modbreak:
offtopic
Ik snap gewoonweg niet dat ze me 7 maand lang 650GB geven en nu opeens zonder ik het weet de boel gaan veranderen en ik maar 300GB heb nu waar ik dus absoluut niet mee toekom.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Deze topic gaat over TV (Proximus TV versus Telenet TV)
Discussies over data volumes zijn hier compleet off-topic en zullen verwijderd worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

belgacom tv vind ik wel de programmas zoals muziekprogrammas waar ze springen en de cameras vlug draaien perfect is terwijl bij telenet nogal hokjes heb.
Maar wat me vroeger enorm tegenstak bij proximus, (ik weet niet of het nu nog zo is)
Al ik programmas opneem laat ik dat 20 min verder lopen
bij telenet 2 programmas na elkaar opnemen op vtm en 1 programma bij vrt een bij vier tv dan aanziet hij dat als 3 programmas.
Bij proximus zijn dat er 4 dus werkt het niet en moest je in hun cloud gaan opnemen die meer nie werkte dan wel werkte
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Ik moet binnenkort (na meer dan 10 jaar) kiezen tussen Proximus en Telenet.
In mijn geval is Proximus 18,48 euro/maand goedkoper (zelfs 33 euro als we SyFy willen blijven kijken).
Hier staan de details: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=47033

Blijft de beeldkwaliteit: zoals ook weer in deze discussie, zijn er mensen die beweren dat SD bij Proximus minder zou zijn, tegensproken door anderen.
Ik vraag mij af of al dan niet een goede (VDSL-)lijn hebben, hierbij ook meespeelt?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

philippe_d schreef:Deze topic gaat over TV (Proximus TV versus Telenet TV)
Discussies over data volumes zijn hier compleet off-topic en zullen verwijderd worden.
De topic noemt proximus vs telenet en dan moet je alles vergelijken, ook de data verschillen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb 3 beelden gepost. Alle 3 zijn ze SD :) Ze kunnen zowel van TN als van PX zijn (beide providers zitten er in).

EDIT:
Eekhoorn schreef:
philippe_d schreef:Deze topic gaat over TV (Proximus TV versus Telenet TV)
Discussies over data volumes zijn hier compleet off-topic en zullen verwijderd worden.
De topic noemt proximus vs telenet en dan moet je alles vergelijken, ook de data verschillen.
Ik lees thans iets anders... Proximus TV versus Telenet TV
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

TiTanium schreef:
De topic noemt proximus vs telenet en dan moet je alles vergelijken, ook de data verschillen.
Ik lees thans iets anders... Proximus TV versus Telenet TV[/quote]

Ja juist, je hebt gelijk.
Loop serieus onbetant van hetgeen ik nu weer moet mee maken.
Voor het geluk geboren dat bestaat niet bij mij.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar Telenet, zelfs als dit zou betekenen dat ik geen interactiviteit heb.
Ik gebruik die interactiviteit na al die jaren nog altijd niet.
Ik ben van het principe dat ik liefst zoveel mogelijk zaken locaal staan heb, dan ben ik niet afhankelijk van anderen.
Neem nu bijv. het Journaal.
Je kunt dat opvragen op aanvraag, maar dan moet je wachten tot het beschikbaar is.
Dat kan makkelijk een half uur of langer duren.
Terwijl je misschien om 19:05 bent aangekomen.
Een dagelijkse timer instellen en je kunt van zodra je thuiskomt naar het nieuws kijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

bij proximus kan je ALLE programma's onmiddellijk opvragen met tv-replay, een half uur wachten is er zeker niet meer bij.
dat is zonder meerprijs
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fvhbrugge schreef:bij proximus kan je ALLE programma's onmiddellijk opvragen met tv-replay, een half uur wachten is er zeker niet meer bij.
dat is zonder meerprijs
Bij Telenet kan dat ook maar daar heet dat Terugkijk TV maar dan moet men Play of Play More hebben alsook interactiviteit.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

SD vergelijkingen doe je best met bewegende beelden want zoals proximusboyke al zei: bij overgangen naar complexe beelden (publiek bij voetbalmatch, of dwarrelende confetti bijvoorbeeld) is het "bad jpg artifacts" voor een halve seconde.

Ook de slechte menus zoals het gebrek aan info en catalogisering van opnames, infobalk die te traag updatet, trage interactie, van Proximus/ScarletTV zijn mij een doorn in het oog (wel nog oudere en tragere V3b decoder hier).

NetworkPVR is voor mij de voornaamste reden om te twijfelen over Telenet of Mobistar (dat nu al beschikbaar is in Aalst) -- zeker nu de meeste zenders ondersteund worden, is het leuk dat je vrijwel onbeperkt bent in het aantal simultane opnames. Toen dat nog niet het geval was, was het alleszins erg irritant.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ben recent na meerdere jaren Telenet overgestapt naar Proximus Tv (Scarlet).
Naar beeldkwaliteit merk ik geen verschil (ik heb ze niet naast elkaar gezien), maar moest er een verschil zijn is het zeker niet storend.

Posten zappen bij mij sneller, maar het menu van Scarlet is wel heel wat minder.
Ook opnames plannen is omslachtiger, want je kunt maar 1 serieopname tegelijk doen (die wordt lokaal bewaard).
Wat wel een serieus voordeel is dat je 'onbeperkt' manuele opnames tegelijk kunt doen.

Het is wat je verkiest natuurlijk, de prijs was ook de grootste reden om weg te gaan bij Telenet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

cptKangaroo ook springende mensen bij muziekprogrammas in de zomer zie je bij telenet veel meer hokjes dan bij proximus.
Ook de camerabeelden die springende en lopende artiesten in beeld brengen.
Maar wist niet dat dit zo noemde. Terug iets bijgeleerd, bedankt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Compressie artefacten is enorm afhankelijk van zender tot zender.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Weet er iemand in welke mate de kwaliteit van je lijn meespeelt ivm de beeldkwaliteit bij Proximus?
Is het zo dat een lijn met VDSL waarbij je 65/9 Mbs haalt meer kansen biedt op een goede beeldkwaliteit?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zolang de lijn stabiel is (geen re-syncs), zal de kwaliteit van je lijn geen invloed hebben op Proximus TV.

De bandbreedte per stream blijft altijd dezelfde (naargelang HD of SD natuurlijk).
Afhankelijk van jouw profiel zal je één of meerdere TV's kunnen aansluiten (en hierbij is Proximus zeer conservatief ter vrijwaring van de kwaliteit.)
En last but not least: TV heeft prioriteit ten opzichte van internet. Met andere woorden: de benodigde bandbreedte voor TV zal afgenomen van de internet bandbreedte.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

De bandbreedte voor een SD en HD steam, is die dezelfde voor Proximus en Telenet?
ik meen ergens gelezen te hebben dat die voor SD 3Mbit/s is en voor HD 6,5 Mbits/s.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:cptKangaroo ook springende mensen bij muziekprogrammas in de zomer zie je bij telenet veel meer hokjes dan bij proximus.
Ook de camerabeelden die springende en lopende artiesten in beeld brengen.
Maar wist niet dat dit zo noemde. Terug iets bijgeleerd, bedankt.
Die compressieblokjes en -kronkelkes hebben allemaal een specifieke naam in het video en/decoding milieu maar "bad jpg artifacts" is eerder een algemene omschrijving.

Met een betere encoder is de huidige bandbreedte misschien wel toereikend maar de bakjes moeten het decoden ook aankunnen en misschien speelt hun beveiligingssysteem daarbij ook een rol?

Enkele jaren geleden kwam het vrij vaak voor dat de wangen van een persoon onafhankelijk/trager bewogen dan de rest van het gezicht maar ik denk dat dit eerder aan de encodering van de originele film lag dan aan Proximus zelf.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

De beelden van titanium lijken mij van ATV te komen (wakker op zondag). Ik weet niet of ze die beelden van de regionale zenders slecht aangeleverd krijgen of dat men ze slecht verwerkt. Feit is dat bijv. ROB TV (regio leuven) er op telenet ook enorm slecht uitziet. HD op grote tv's ziet er gewoon niet meer uit nadat je HD gewoon bent geraakt. Maar het verschil tussen HD telenet en belgacom zie ik alvast niet. En als ik moet kiezen tussen 39 per maand of 77.93 voor whoppa (wat een belachelijk kinderachtige namen bij TN trouwens altijd) dat heb ik vlug gekozen.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nr. 01 = Proximus (Kadet)
Nr. 02 = Telenet (ATV)
Nr. 03 = Proximus (ATV)

Het ligt allemaal dichter bij elkaar dan dat me denkt.
Indien gewenst wil ik van beide wel eens een paar minuten filmen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Heeft er iemand een verwijzing naar vergelijkend onderzoek van de beeldkwaliteit van Telenet en Proximus?
Laatst gewijzigd door riji 09 maa 2016, 15:31, in totaal 1 gewijzigd.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

update 9/3: ik heb zelf nog wat gezocht, maar niets direct bruikbaars gevonden.

Enkel dit hier bij wikipedia:
"IPTV kan relatief veel netwerkverkeer opleveren, dus een snelle verbinding is wenselijk. Een tv-beeld van goede kwaliteit vereist namelijk minstens 4 Mbps aan bandbreedte. De kwaliteit is sterk afhankelijk van de compressie. Meestal wordt MPEG-2 of MPEG-4 als codering gebruikt. MPEG4 gebruikt ruwweg de helft van de bandbreedte die voor MPEG2 nodig is. Kabel-tv-maatschappijen gebruiken voor digitale tv vrijwel allemaal MPEG2 als coderingsmethode met snelheden van 6 tot 8 Mbps voor "gewone" tv-kanalen en snelheden van 15 tot 25 Mbps voor hdtv."

Weet iemand hoeveel Mbps (HD/SD) Proximus/Telenet gebruiken met welke compressie; dit lijkt toch een belangrijke eigenschap mbt beeldkwaliteit?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Volgens mij is dit bij Proximus nog altijd 3Mbps en 6Mbps, respectievelijk voor SD en HD dus zou ik uit bovenstaande theorie moeten afleiden dat het Mpeg4 is, zou je eigenlijk op beeld, wel het verschil kunnen zien tussen Mpeg2 en Mpeg4?
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”