Nieuwe menu Proximus TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Heb daarnet de TV opgezet en blijkt dat ik de nieuwe interface heb van Proximus op mijn decoder. Het rare is dat dit maar op 1 decoder is namelijk de V5 en niet op de V5 mini. Iemand enig idee?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

De decoders worden nooit allemaal gelijktijdig voorzien van een update.
Kan je zeggen welke software versie je hebt?
Bij mij :
SW gen3000_15,2,2,4 (oude versie V5)

interessant om te weten welke versie er nu aan het komen is.
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 14 okt 2015, 20:25, in totaal 2 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

op de v5 is dit NTE_6.1.9.86
maar wordt per regio gepusht eventueel eens een factory reset proberen om hem binnen te trekken
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Komen V4 decoders ook in aanmerking?
brugener
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2012, 12:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja, de V4's komen vanaf 2016 in aanmerking. Eerst komen de v5 en v5 compact aan bod
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Factory reset gedaan en draai hier nu ook de nieuwe interface. Eerst wat wennen maar best aangenaam!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hoe doe je een factory reset op een V5 ?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Met de aan/uit knop achteraan het toestel uitschakelen, vingers plaatsen op de pijl-naar-omhoog en TV toets op de decoder en deze ingedrukt houden, decoder weer inschakelen en de toetsen loslaten wanneer je "Waking Up+" ziet verschijnen (niet te lang wachten met loslaten zoals ik eerst 2 keer deed ^^). Duurt ca 10 minuten.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Wel beetje bizar die curved achtige tvgids.

Vind dat jammer dat je niet zelf uit skins kan kiezen. Voor mij is iets minimalistisch, maar snel, het meest ideale...
Al die eyecandy is look voor één keer, maar daarna...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

- Bug met sluimerstand
- Applicaties moeten nog geïntegreerd worden
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

thamar schreef: jammer dat je niet zelf uit skins kan kiezen. Voor mij is iets minimalistisch, maar snel, het meest ideale...
Al die eyecandy is look voor één keer, maar daarna...
ik moet je gelijk geven.
een beetje overkill.

Waarom toch moeten we hetzelfde meemaken als bij een van de vorige updates?
bij doorspoelen : 1/4 van het beeld is onzichtbaar, opnieuw moeilijk om te zien of je juist zit en bovendien wil ik wel eens traag doorspoelen en kunnen meevolgen


Toch ook verbeteringen: bij de PVR kan je nu eindelijk duidelijk de datum en uur van de opname zien. De informatie bij de opname is ook beter leesbaar
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

"bij de PVR kan je nu eindelijk duidelijk de datum en uur van de opname zien"
Is dit ook zo voor nPVR
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier heeft een factory reset niet gewerkt
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Hier wel, en heb gemerkt dat ik nu ook 5.1 geluid heb met Netflix :banana:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

jackho schreef:"bij de PVR kan je nu eindelijk duidelijk de datum en uur van de opname zien"
Is dit ook zo voor nPVR
Inderdaad, als ik me goed herinner was het probleem eerder bij geplande opnames ?
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier via FactReset op een v5 de software kunnen updaten, proximus had helaas geen info over wanneer mijn regio aan de beurt was.
Ik snap dat ze niet op individuele verzoeken ingaan, maar ze kunnen toch op z'n minst een indicatie geven van wanneer mijn regio aan de beurt komt, of op welke termijn alle updates afgerond zijn. Maar goed, t is al in orde ;-)

Alleen de nieuwe Proximus TV (overal) app (iOS) werkt nog niet, wellicht omdat ik zelf de update heb binnengehaald zonder te wachten, iemand enig idee of daar nog iets aan te doen valt? (ik krijg de melding dat ik binnenkort kan genieten van de nieuwe TV interface)
jackho schreef:- Bug met sluimerstand
Welke bug precies?
diederik schreef:Hier heeft een factory reset niet gewerkt
Ik heb het ook meermaals moeten proberen, zoals SirWard zegt:
sirWard schreef:Met de aan/uit knop achteraan het toestel uitschakelen, vingers plaatsen op de pijl-naar-omhoog en TV toets op de decoder en deze ingedrukt houden, decoder weer inschakelen en de toetsen loslaten wanneer je "Waking Up+" ziet verschijnen (niet te lang wachten met loslaten zoals ik eerst 2 keer deed ^^). Duurt ca 10 minuten.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Daarnet ook even via een factory reset de nieuwe binnengetrokken. Proximus TV-app lijkt ondertussen ook wel te werken.

Ik vind het inderdaad nogal rommelig. De interface doet mij eerder denken aan iets wat anno 2008-2009 op de decoders stond, niet echt in lijn met wat er vandaag wordt aangeboden bij andere verdelers. Skins zouden inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar ik zie Px dat niet direct invoeren omdat ze te veel support moeten leveren voor hun TV. Zou waarschijnlijk volledig in het honderd lopen dan.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

De nieuwe layout is een echte miskleun.
Waarom moet die menu opkomen voor paar seconden als je TV opstart en waarom blijft die nog een paar sec als je de decoder aflegt.
Een layout vernieuwen moet een praktisch resultaat geven en niet zo'n rommelig gedoe.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Al eens iets proberen te zoeken met een zoekterm bijv. een titel?
er handig, maar hoe moet je een verkeerd getypte letter wissen? [edit] is mogelijk, staat op lijntje onder de lettters [/edit]

En daarbij, hoe moeilijk zou het zijn om tussen de A en de Z een 'spatie' en een 'backspace' knop te voorzien?

Nu kan je enkel spaties invoeren door tussen de cijfers en speciale tekens te bladeren.

De letters kiezen zoals vroeger met afstandsbediening op numeriek/letter pad werkt niet meer. Alleen cijfers worden getoond.

Is dit écht getest geweest ??
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 18 okt 2015, 09:35, in totaal 2 gewijzigd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

De nieuwe interface lijkt me beter getest dan bij de vorige grote lancering van een nieuwe interface, de zgn. 'Charles', toch ook alweer 2 jaar geleden, maar er zijn wel een aantal zaken die me storen. Het is niet ergonomisch om handelingen die al sinds jaar en dag op een bepaalde manier verlopen (en goed werken op die manier) zomaar te wijzigen:

- bij hervatten van opnames zijn de keuzes 'hervatten' en 'vanaf het begin' omgewisseld. Aangezien de keuze bijna altijd 'hervatten' is, moet je nu een knop extra gebruiken, want 'hervatten' is niet meer de standaardkeuze

- de infobalk (die me trouwens het minste bevalt van heel de nieuwe interface, veel te lomp) gaat niet meer weg als je nog eens op 'info' drukt. Je krijgt ze enkel weg met 'back'. Je kan ook op 'digitalTV' drukken, maar dat mag je niet doen als je uitgesteld aan het kijken bent (via TVReplay, of gewoon teruggespoeld in live TV), want dan krijg je de melding 'je gaat van zender veranderen, ok?'. Dat laatste is niet alleen fout (je gaat niet van zender veranderen), maar ook totaal onlogisch en vervelend. Als je op 'ok' klikt, vlieg je effectief naar live TV. Als je dan bijna op het einde van een TVReplay uitzending zat, is dat el even vloeken! Waarom kan dit niet gewoon werken zoals voorheen?

En dan heb ik nog een aantal kleine bugs opgemerkt die ongetwijfeld binnenkort wel opgelost zullen worden:
- het aantal resterende dagen van de zgn '60 dagen opnames' wordt niet meer getoond
- sommige teksten van handelingen zijn niet volledig zichtbaar. Wellicht vertaald uit een andere taal en in het Nederlands hebben we nu eenmaal meer letters nodig :-) Een voorbeeld kan je vinden in de opname-opties: "wissen indien schij..." (moet zijn: wissen indien schijf vol)
- de instelling om de afstandsbediening van de V5 op RF of IR te zetten is gewoon verdwenen
- er worden bij mij 2 opnameconflicten gemeld van opnames die al enkele dagen voorbij zijn, en ik kan ze niet selecteren om op te lossen of te verwijderen.
- gisteren kreeg ik bij het opnemen van 2 opeenvolgende programma's op dezelfde zender de melding 'conflict, je kan geen 2 programma's tegelijk opnemen'. Terwijl het allebei om nPVR (60 dagen) opnames ging (is nu de standaard-instelling) én het uiteindelijk wel gewoon opgenomen is en ook niet te zien was in de lijst met conflicten. Overigens, 2 opeenvolgende opnames op dezelfde zender in PVR (harde schijf) werkte met de vorige software wel.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

fvhbrugge schreef:maar hoe moet je een verkeerd getypte letter wissen?
Tussen de letters staat een 'pijl' symbool. Als je dat selecteert, kan je letters wissen. Maar toegegeven, het vorige systeem om tekst in te geven was handiger. Je zou nu wel via de app een toetsenbordje kunnen oproepen, als je smartphone/tablet aan de decoder gekoppeld is.
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Andere bug is dat als je alle afleveringen van een serie-opname wist, al de eerdere opnames (films end, dus niet enkel deze serie!) gewist worden.

Heb ook al een hanger gehad (moest toestel even zonder stroom zetten), display is ook al eens op "welcome +" blijven staan terwijl ik gewoon tv kon kijken.

De infobalk kan je uitzetten bij "menu". Ook, mijn tv (als die in stand by staat) spring nu aan van zodra de decoder "welcome+" op de display toont.

Ligt het aan mij of moet ik nu veel meer handelingen doen om iets op te nemen, te verwijderen, ... ? De tv-gids werkt op mijn zenuwen door al die verspringingen. De lijst van opnames is absoluut niet gebruiksvriendelijk. Je ziet ocharme 5 opnames op je beeld terwijl twee derde van je scherm gewoon wat proximusblauwpaars ziet.

Ik kan straks weer bij verschillende mensen alles gaan uitleggen. Neen, deze interface is niet mijn vriend.

Ook enorm spijtig is dat info niet meer toont wat het volgende programma is. Nu moet je hiervoor naar de tv-gids.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

de smartphone app (android) lijkt me dan weer zeer goed te zijn.

- geen haperingen zoals bij tvoveral.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je de app al als afstandsbediening gebruiken ?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

ja ik heb de nieuwe app als afstandsbediening gebruikt, moet wel op de wifi van BBox aangesloten zijn, anders werkt het niet.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Waar kan je deze optie vinden ? Ik heb de indruk dat het nog niet op punt staat (android). Ik kan nog naar geen enkele ander kijken via de app
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De verticale stand is de afstandsbediening stand
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Heb ik nu ook juist ontdekt. Ik kan werk nog niet kijken op mijn gsm zelf, geen enkele post werkt
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

zo 1 pluspunt in die nieuwe interface van proxie.

Is dat eindelijk je je zenders in een normale nummer volgorde kan instellen en niet meer bv. bbc one op 40 en bbc 2 op 60 :banana: werd tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Krijg foutboodschap dat er geen decoder kan gevonden worden. Decoder is met netwerk verbonden via kabel (utp) is dat de reden dat tablet als afstandbediening niet werkt?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Tablet en decoder moeten op dezelfde BBbox aangesloten zijn
Een mag via Wifi en de andere via kabel.
De tablet mag niet op 3G zitten of op een Wifi van een andere router
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vreemd, want dan voldoe ik wel degelijk aan de voorwaarden. TV via kabel en tablet via wifi op de enige bbox3.

Moet er nog iets op de decoder ingesteld worden?
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Tablet verbonden met 2,4ghz radio van bbox3?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Krijg foutboodschap dat er geen decoder kan gevonden worden

Dat krijg ik ook soms op mijn Acer Tablet op 2.4 GHz, maar na heropstarten van de app komt dit soms terug in orde en som ook niet !
Heb ik echter niet voor met de smartphone op 5Ghz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Remote functie blijkt hier ook dikwijls heel onstabiel. De ene keer kan hij de decoder vinden, dan weer niet. Heropstarten van de app durft inderdaad wel helpen.

Maar dan nog mis je eigenlijk niet veel. Ik zou juist de app gebruiken om bij Netflix makkelijker te kunnen zoeken. Het is nu toch écht niet moeilijk om mij dan gewoon een toetsenbordje te geven waar ik makkelijk iets kan intypen ipv dat ik 100 keer moet swipen in dat vierkantje met letters. Maar soit, ik had de hoop in televisie al lang opgegeven.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tablet inderdaad verbonden met 2,4 Ghz. Zal dat heropstarten van app eens proberen vanavond.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Afstandsbediening werkt nu. :-D

Wel raar dat je nu de tv moet opzetten om de radio op de juiste zender te starten. Waarom blijft die de laatste zender niet gewoon in het geheugen want nu duurt het telkens enkele minuten eer we de juiste radiozender (Stubru) kunnen horen. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”