Nieuwe TV decoders

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Is dit hier reeds ter sprake geweest ?

Ik lees vandaag in de krant dat Proximus nieuwe decoders (V5 something?) gaat bezorgen aan 400000 van hun klanten (jawel 400K!). Dit ivm de "verbeterde"(?) dienstverlening die op de oudere decoders niet zal kunnen gegeven worden .
De toestellen zullen verdeeld worden via Bpost en uw "facteur" zal u de nodige inlichtingen bezorgen voor de aansluiting... Da's een grap zeker ?? 't Is nochtans 3 october en geen april ... ??? :roll:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Misschien handig dat ELIA (en co) dit ook weet, ivm sterke plotse daling van het Belgische elektriciteitsverbruik! :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Geen grap, vanaf midden oktober (in een periode van 6 maand) zullen de klanten met een v3 of v3b (aangekocht of gehuurd) verwittigd worden dat hun decoder helemaal gratis kan vervangen worden door een V5 decoder , via Bpost die deze aan huis zal bezorgen en zij zullen zelf wat uitleg kunnen geven over de aansluiting en wat uitleg over de nieuwe interface die binnen enkel weken van start zal gaan. De oude v3 kan je behouden en zelf hem naar een recyclage park brengen, maar je kan er ook voor kiezen hem aan Bpost terug mee te geven.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Misschien willen ze die oude rommel recupereren omdat ze bij Scarlet TV door hun stock geraken? :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik zie daar de mannen van scarlet al staan aan de ingangspoort van de recyclage parken :-)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

mooie van belgacom , zo krijgt mijn aangekochte V3 ook een verlengde levensduur
Wellicht is verder support geven op een voorbijgestreefde decoder duurder dan te vervangen door een moderner toestel

"k zal de decoder maar nog enkele keren extra opzetten, zodat belgacom me niet vergeet...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

op die oude decoder kan de nieuwe interface niet meer draaien, die normaal gezien binnen enkele weken zou uitkomen!, en dit is de reden waarom ze gratis vervangen worden, via Bpost.

zie ook : http://www.proximusnewdecoder.be/
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Mooi, hier gaan ze veel klanten blij mee maken. De (aangekochte) V3b van mijn ouders begon ook wel serieus langzaam te worden, maar zo lang hij 't nog deed was er geen sprake van vervangen :)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

[quote="jackho"
zie ook : http://www.proximusnewdecoder.be/[/quote]
Geen HTTPS en je moet je wachtwoord ingeven .... Volledig zichtbaar! !!!
No Way Josė

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dom... maar je past je wachtwoord aan, vult de website in, en zet het terug :-)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Blijf eens met de cursor op die invoervelden staan. Er komt een tekstje op:

Bij login: "Deze code van 9 cijfers vindt u terug op uw uitnodigingsbrief"
Bij wachtwoord: "Geef hier de postcode van uw facturatieadres"

Lijkt me dus om een onhandige copy/paste-fout te gaan, en helemaal niet om een login!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De juiste details ken ik niet maar ik dacht dat de nodige gegevens (code) die je nodig hebt zullen vermeld worden op de factuur, bij de klanten die een oude decoder in hun bezit hebben.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wel wel, leuk dat een aangekochte v3 hier toch wat nieuw leven kan worden ingeblazen dan. Leuk dat ze niet gewoon zeggen "pech", zoals Telenet een jaar of zo geleden wel heeft gedaan?
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe zit het met tweedehands gekochte of gekregen decoders?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

jackho schreef:zie ook : http://www.proximusnewdecoder.be/
Kan je hiermee nu echt een wissel aanvragen? De site lijkt me op sommige vlakken nogal louche :P .
Anderzijds linkt proximus.be/nieuwedecoder hier ook wel naartoe.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Neen, je moet eerst je code ontvangen van PX (zou mss ook wel via de factuur kunnen doorgegeven worden)

Uw login * { Deze code van 9 cijfers vindt u terug op uw uitnodigingsbrief }

Wachtwoord * { Geef hier de postcode van uw facturatieadres }
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

gekochte worden ook vervangen, tweede hands daar heb ik geen idee van hoe dit moet, bellen naar TD 0800 22 800 en daar eens vragen of er iets voorzien is!
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

.. en PS .. wat met het verhaal dat de nieuwe V5 decoders enkel nog opnemen in nPVR ttz GEEN interne HD meer ??? weet er iemand hier meer van ? :?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hij is uitgerust met een harde schijf van 320 GB (i.p.v. 160 GB bij uw huidige decoder), zodat u meer films en series kunt opnemen.

(website)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

de V3 en V3b zouden toch nog altijd vervangen worden door een V5 mét harde schijf (toch volgens de webpagina waar decoder omgeruild wordt)
Blijkbaar wordt er al een tijdje alleen nog V5's verkocht zonder harde schijf.

Merkwaardige strategie van prox.

Misschien is men bij prox. van idee veranderd? Wie weet?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat is inderdaad ook wat ik van een PX technieker vernomen heb dat er in de toekomst geen sprake meer zal zijn PVR opnames bij PX, alleen is het nog niet duidelijk wanneer daar definitief mee zal gestopt worden.
Ook om die reden spreekt men ervan dat de komende decoder software zou serie opnames in nPVR mogelijk maken.
Ook zal er dan nog wat moeten gesleuteld worden aan het aantal zenders dat nu nog niet mogelijk is van op te nemen in nPVR en ook de tijd dat een nPVR opname opvraagbaar is zou verlengd worden, want nu is het nog altijd 60 dagen enz...
Het is niet verwonderlijk als je ziet dat alles verhuist naar de cloud.
We zien wel wat de toekomst ons zal brengen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Alleen v5's zonder harde schijf (v5-compact) worden er online op hun site nog verkocht, maar wel nog V5's met harde schijf in de PX winkels.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

jackho schreef:Dat is inderdaad ook wat ik van een PX technieker vernomen heb dat er in de toekomst geen sprake meer zal zijn PVR opnames bij PX, alleen is het nog niet duidelijk wanneer daar definitief mee zal gestopt worden.
Ook om die reden spreekt men ervan dat de komende decoder software zou serie opnames in nPVR mogelijk maken.
Ook zal er dan nog wat moeten gesleuteld worden aan het aantal zenders dat nu nog niet mogelijk is van op te nemen in nPVR en ook de tijd dat een nPVR opname opvraagbaar is zou verlengd worden, want nu is het nog altijd 60 dagen enz...
Het is niet verwonderlijk als je ziet dat alles verhuist naar de cloud.
We zien wel wat de toekomst ons zal brengen.
Mochten ze hun volgende decoder de grootte van een 2015 chromecast meegeven, ditto laag stroomverbruik + ethernet. Dan hebben ze al heel veel te pakken. Maar Proximus kennende zal het meer stroom verbruiken dan nodig en groter zijn dan een chromecast.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

appelen met peren vergelijken. Een V5 mini decoder kan meer dan een Chromecast, een grote functie is: jawel, Proximus TV kijken.
Jouw kennende moet je altijd negatieve commentaar kunnen geven op alles wat paars en proximus is.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Euh wij kijken hier dagelijk Proximus TV via de chromecast hoor :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Da's ook juist! :lol:
Maar 't is niet helemaal hetzelfde. Op Chromecast wordt geen support gegeven, en Proximus TV is een app op het toestel, niet zoals de decoder.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Lord Utopia schreef:appelen met peren vergelijken. Een V5 mini decoder kan meer dan een Chromecast, een grote functie is: jawel, Proximus TV kijken.
Jouw kennende moet je altijd negatieve commentaar kunnen geven op alles wat paars en proximus is.
Inderdaad, maar het zou wel interessant zijn te weten of hij minder stroom verbruikt dan de nieuwste telenetbak ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

met de chromecast heb je geen terugkijk tv toch?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

fredo66 schreef:Inderdaad, maar het zou wel interessant zijn te weten of hij minder stroom verbruikt dan de nieuwste telenetbak ...
Ik meet 6W als hij ingeschakeld is (soms piek naar 9W bij veranderen kanaal bv). En 4W in (gewone) standby, aangezien we heel weinig TV kijken zet ik hem dus altijd volledig af (knop achteraan).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Lord Utopia schreef:appelen met peren vergelijken. Een V5 mini decoder kan meer dan een Chromecast, een grote functie is: jawel, Proximus TV kijken.
Jouw kennende moet je altijd negatieve commentaar kunnen geven op alles wat paars en proximus is.
Er is geen reden dat Proximus niet dezelfde service niet zou kunnen bieden op chomecast hardware (met eigen software). Het is en blijft IPTV, dat is puur een netwerkgedeelte (wifi, ethernet), een AP, een of andere hardware video codec (h.264 of iets anders), met dan een HDMI out.
Dat kan perfect door een chromecast-achtig iets gedaan worden. Misschien wel + ethernet voor de mensen waar al een ethernetkabel naar de TV ligt. Dat leg je voor <40 euro retail in de markt. Desnoods een met 128GB flash erbij waar je nog lokaal kan opnemen.

Dat Proximus gedacht heeft om er nog scart, USB, optical,... op te zetten. Ja, dat is vrij nonsens. De mensen die nog met scart kijken kunnen nog altijd een V4 of V5 (niet mini/compact) gebruiken. Dat is dus op zich geen probleem. Wie kijkt er zelfs nog analoog naar digitale TV?

Volgens mij ligt het grootste probleem bij Proximus niet bij niet kunnen, maar bij niet willen. Leg maar eens uit aan je klant waarom je 4 euro (of 5?) per maand aan huur vraagt voor een klein stukje hardware. Dat gaat er niet in, wanneer je veel meer aan gewicht aan hardware krijgt bij TN of bij een v4 of v5.

Om nog maar te zwijgen over het verbruik. Dat is pas een regelrechte schande. Een v4 verbruik in standby (!!) dubbel zoveel als mijn pc bij het schrijven van dit bericht. :bang:

En ja ik rant wel eens op Proximus, en terecht, sommige situaties ronduit belachelijk. TN hun decoders zijn ook niet de meest efficiënte toestellen, maar daar zit een stuk meer hardware in, dan vooral in het stuk kabel tot AP.


**met proximus TV op een chromecast achtig apparaat, bedoel ik dus echt de TV streams zoals ze aan de decoder komen. Niet de TV overal (met lagere kwaliteit) die toevallig een cast functionaliteit heeft.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Misschien wel + ethernet voor de mensen waar al een ethernetkabel naar de TV ligt. Dat leg je voor <40 euro retail in de markt. Desnoods een met 128GB flash erbij waar je nog lokaal kan opnemen.
Ik denk niet dat je programma's kan opslaan lokaal, dat het zelfs niet mag. Dat lijkt mij een afspraak met de tv-zenders en de andere contentowners.
Volgens mij ligt het grootste probleem bij Proximus niet bij niet kunnen, maar bij niet willen. Leg maar eens uit aan je klant waarom je 4 euro (of 5?) per maand aan huur vraagt voor een klein stukje hardware. Dat gaat er niet in, wanneer je veel meer aan gewicht aan hardware krijgt bij TN of bij een v4 of v5.
De harde waarheid is: Proximus is geen VZW maar een NV dat als doel heeft winst te maken om te kunnen inveteren in nieuwe ontwikkelingen, producten, werkvolk, en heel de battaclan. Ze kan het zich niet veroorloven vijf jaar lang met hun cijfers in het rood te staan zoals andere (populaire) operatoren dat wel lijken te kunnen en mogen.
Het toestel is aangekocht moeten worden door Proximus, die dingen worden niet gratis gemaakt en geleverd, you know. Klanten kunnen trouwens ook ervoor kiezen om de decoder aan te kopen ipv er huur voor te betalen, zoals je ook zou doen bij een smartphone of een Home Cinema of een Chromecast.

Dat de toestellen veel energie verbruiken, da's spijtig en zou idd minder mogen. Maar dat geldt ook voor andere apparaten, want je gaat mij niet vertellen dat al die Synology dingen hier geen 0,1 W verbruikt... maar die ene decoder van een TV is natuurlijk een gemakkelijk doelwit, want dat bakje staat daar heel de dag lang te pinken voor je ogen, terwijl al die andere energieverslinders ergens in een hoek staan of in de keuken.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Lord Utopia schreef:
Misschien wel + ethernet voor de mensen waar al een ethernetkabel naar de TV ligt. Dat leg je voor <40 euro retail in de markt. Desnoods een met 128GB flash erbij waar je nog lokaal kan opnemen.
Ik denk niet dat je programma's kan opslaan lokaal, dat het zelfs niet mag. Dat lijkt mij een afspraak met de tv-zenders en de andere contentowners.
Dat zal inderdaad niet mogen als third party. Maar ik doelde op dat Proximus zelfs iets dergelijk maakt ipv een v5 mini die eigenlijk helemaal niet zo mini is.
Volgens mij ligt het grootste probleem bij Proximus niet bij niet kunnen, maar bij niet willen. Leg maar eens uit aan je klant waarom je 4 euro (of 5?) per maand aan huur vraagt voor een klein stukje hardware. Dat gaat er niet in, wanneer je veel meer aan gewicht aan hardware krijgt bij TN of bij een v4 of v5.
De harde waarheid is: Proximus is geen VZW maar een NV dat als doel heeft winst te maken om te kunnen inveteren in nieuwe ontwikkelingen, producten, werkvolk, en heel de battaclan. Ze kan het zich niet veroorloven vijf jaar lang met hun cijfers in het rood te staan zoals andere (populaire) operatoren dat wel lijken te kunnen en mogen.
Het toestel is aangekocht moeten worden door Proximus, die dingen worden niet gratis gemaakt en geleverd, you know. Klanten kunnen trouwens ook ervoor kiezen om de decoder aan te kopen ipv er huur voor te betalen, zoals je ook zou doen bij een smartphone of een Home Cinema of een Chromecast.
Des te meer dat een compacter en goedkoper alternatief zou moeten zijn. De hardware verschillen tussen iets als een mediaspeler of chromecast en een IPTV zijn vrij klein. Neem chromecast hardware, voeg ethernet toe en draai Proximus software er op en je kunt dat gewoon als decoder verkopen.
Dan heb je geen scart, optical en whatnot. Maar het is ook gewoon een heel pak goedkoper. Sub 50 euro moet gewoon mogelijk zijn, ook in kleine aantallen.
Dat de toestellen veel energie verbruiken, da's spijtig en zou idd minder mogen. Maar dat geldt ook voor andere apparaten, want je gaat mij niet vertellen dat al die Synology dingen hier geen 0,1 W verbruikt... maar die ene decoder van een TV is natuurlijk een gemakkelijk doelwit, want dat bakje staat daar heel de dag lang te pinken voor je ogen, terwijl al die andere energieverslinders ergens in een hoek staan of in de keuken.
Je hebt daar deels een punt. Alleen kan ik wel kiezen of ik wat meer geld steek in een zuinigere Synology of ander NAS merk. Ik zou graag 50 euro steken in een 1.5 watt TV decoder de grootte van een chromecast. Alleen kan ik dat niet en zit ik met een v4 waarnaast een koelkast zelfs zuinig lijkt. Of een v5 waar het iets beter mee is, maar nog altijd veel te veel voor een TV decoder.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

In 2013 dacht Belgacom nog dat een eigen decoder niet meer nodig was: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 88637.html
Nu weten ze wel beter. Zonder Proximus-kaske zouden klanten al snel naar een goedkopere videotheek beginnen gaan en uiteindelijk hun weinig gebruikt Proximus-kaske naar het containerpark brengen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fvhbrugge schreef:mooie van belgacom , zo krijgt mijn aangekochte V3 ook een verlengde levensduur
Wellicht is verder support geven op een voorbijgestreefde decoder duurder dan te vervangen door een moderner toestel

"k zal de decoder maar nog enkele keren extra opzetten, zodat belgacom me niet vergeet...
Enkel huurdecoders en aangekochte decoders binnen de garantie van 2 jaar komen in aanmerking voor een omruiling, aangekochte decoders buiten de garantie kunnen jammer genoeg niet omgeruild worden maar zullen vanwege Proximus een voorstel krijgen, wat dat zou zijn wordt later medegedeeld.
Die mededeling komt van Proximus zelf van "Onze medewerkers".
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ze hebben inderdaad hun versie aangepast, eerst zouden ook de aangekochte v3 decoders vervangen worden, nu is hun versie dat er een aangepaste regeling komt voor aangekochte v3 decoders die buiten garantie vallen van 2jaar en wie weet wat wordt hun volgende uitleg.

Buiten garantie van 2 jaar zullen ze ongeveer wel allemaal vallen zeker, gezien deze decoder een uitstervend ras was.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik vraag mij dus af welk voorstel ik ga krijgen voor mijn 2e decoder... Dat was eerder een aangkochte "refurbished" Tilgin decoder die door Bcom gratis werd omgewisseld voor een V3b toen ze stopten met support voor de Tilgin ... een pat stelling ? LOL ! :wink:
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

butskristof schreef:Wel wel, leuk dat een aangekochte v3 hier toch wat nieuw leven kan worden ingeblazen dan. Leuk dat ze niet gewoon zeggen "pech", zoals Telenet een jaar of zo geleden wel heeft gedaan?
Inderdaad heel wat anders dan dat ze bij Telenet gewend zijn...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Als een aangekochte V3 decoder niet gratis wordt vervangen wordt de klant toch nodeloos op kosten gejaagd?
Dat de nieuwe software niet op de oude V3 decoders gaat is een probleem voor Belgacom, niet voor de klant.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Lord Utopia schreef:De harde waarheid is: Proximus is geen VZW maar een NV dat als doel heeft winst te maken om te kunnen inveteren in nieuwe ontwikkelingen, producten, werkvolk, en heel de battaclan. Ze kan het zich niet veroorloven vijf jaar lang met hun cijfers in het rood te staan zoals andere (populaire) operatoren dat wel lijken te kunnen en mogen.
Het toestel is aangekocht moeten worden door Proximus, die dingen worden niet gratis gemaakt en geleverd, you know. Klanten kunnen trouwens ook ervoor kiezen om de decoder aan te kopen ipv er huur voor te betalen, zoals je ook zou doen bij een smartphone of een Home Cinema of een Chromecast.

Dat de toestellen veel energie verbruiken, da's spijtig en zou idd minder mogen. Maar dat geldt ook voor andere apparaten, want je gaat mij niet vertellen dat al die Synology dingen hier geen 0,1 W verbruikt... maar die ene decoder van een TV is natuurlijk een gemakkelijk doelwit, want dat bakje staat daar heel de dag lang te pinken voor je ogen, terwijl al die andere energieverslinders ergens in een hoek staan of in de keuken.
Bwa, hij heeft wel een punt natuurlijk dat als men toch volledig naar de cloud gaat, dat er dan geen enkele reden is om nog zo een groot kastje te maken. De V5SuperSlim of V6 zou dus gerust de grootte van een Chromecast kunnen (en mogen) hebben :-) Dat zie ik nog niet als rant tegen Proximus.
Tuurlijk worden die bakken niet gratis gemaakt en willen ze er winst op maken, wil toch niet zeggen dat ze dan moeten stilstaan. Zoals je zelf zegt, investeren in nieuwe ontwikkelingen en producten.
Nu, we weten nog niet hoe de opvolger van de V5 mini er uit gaat zien, kan heel goed zijn dat het iets extra mini zal worden. Als ze volledig voor cloud gaan kunnen ze in principe het puur via apps doen ook, een Proximus TV app op men Xbox One (heeft toch tv-functies) zou gewoon handig zijn :).

Om eerlijk te zijn zie ik de offline recorder toch niet graag verdwijnen, ik zie ze in de cloud niet meteen de mogelijkheid geven onbeperkt op te slaan (of dan maar een maximum aantal minuten ofzo).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”