Nieuwe TV decoders

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar geef mij maar een box met hdd
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als Proximus tot na verloop van tijd enkel nog opnames via cloud toelaat (waar ze blijkbaar uiteindelijk naar toe willen), dan heb je natuurlijk ook niet veel meer aan die HDD in je decoder :wink:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nee maar als het internet uitvalt en ge hebt geen internet en geen tv kunde nog naar iets kijken die op uw hdd staat van uwen decoder.
want met uw opnames op de server ga je nie veel zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Je mag wel niet vergeten dat op het moment dat Proximus beslist van alleen nog opnames op de cloud toe te laten, dat je ook de opnames niet meer op je HDD zal kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

uhu daarom zeg ik geef mij maar decoder met hdd zoals bij telenet :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Todat ze ook de beslissing nemen om alles in de cloud op te nemen :-D
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik denk dat telenet nog iets langer gaat inzetten op lokale decoders, er is een groot verschil tussen een HFC netwerk en een DSL netwerk. Vandaag de dag is de bandbreedte voor Proximus veel beter beheersbaar, de local loop tussen de abonnee en de ROP is dedicated en gekend, hij kan tv kijken of dat nu liniair is of een opname on demand het verbruik daar is hetzelfde. De bandbreedte in het netwerk is geen probleem in iedere ROP komt fiber toe voor 48 tot 96 poorten en van daaruit vertrek je met fiber die je dezer dagen perfect kan schalen Gbit x keer Gbit of 10 GBit naar je aggregation points.
Het probleem is dat opnames altijd een unicast flow zijn voor 1 abonnee dus die bandbreedte is voor 1 abonnee en je kan niet winnen dmv een broadcast signaal.

Als op een HFC node morgen 100 mensen naar een cloud opname gaan kijken neemt dat 500 Mbit in en ik denk dat telenet die bandbreedte liever voor internet beschikbaar ziet.

Waarschijnlijk op langere termijn zal het wel komen in de cloud, maar ik gok maar eerst als we geen analoog signaal meer hebben en maar een klein stukje van de kabel nog gebruikt wordt door DVB-C en alle rest beschikbaar is voor IP Data.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

proximusboyke schreef:nee maar als het internet uitvalt en ge hebt geen internet en geen tv kunde nog naar iets kijken die op uw hdd staat van uwen decoder.
want met uw opnames op de server ga je nie veel zijn.
Als je geen internet hebt kan je de decoder niet gebruiken,opname van harde schijf afspelen is dus ook niet mogelijk.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij Proximus is dit geen probleem om een opname te kunnen bekijken zonder Internet of het nu een nPVR of PVR opname betreft.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

frodo schreef:
proximusboyke schreef:nee maar als het internet uitvalt en ge hebt geen internet en geen tv kunde nog naar iets kijken die op uw hdd staat van uwen decoder.
want met uw opnames op de server ga je nie veel zijn.
Als je geen internet hebt kan je de decoder niet gebruiken,opname van harde schijf afspelen is dus ook niet mogelijk.
Dat klopt, als de decoder geen verbinding heeft dan functioneert die decoder gewoonweg niet en raar maar waar opnames kunnen niet bekeken worden zelfs vanaf de harde schijf tot tegenstelling van de Telenet digicorders daar kan men wel opnames bekijken zelfs als die digicorder geen coax verbinding heeft.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Maar je moet wel geen internetverbinding hebben hiervoor, een (IPTV over VLAN30) verbinding natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar persoonlijk vind ik het beeld van proximus toch beter dan telenet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij beiden worden de HD uitzendingen in 1080i gestreamd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Op de v4 werkt de programmagids niet meer sinds woensdag, alles er na is leeg. Nog op de oude software.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

AndRo555 schreef:Op de v4 werkt de programmagids niet meer sinds woensdag, alles er na is leeg. Nog op de oude software.
Probeer eens een herstart van (modem en) decoder, dit forceert een update van dynamische inhoud zoals de tv gids en vod lijsten.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

jackho schreef:Proximus is inderdaad nog maar onlangs gestart met versturen van brieven voor aangekochte V3 decoders,
Inderdaad nu ook een brief gekregen met toch wel merkwaardige informatie:
vanaf 31 januari 2017 zal je niet langer Proximus TV kunnen kijken via je oude decoder.
Een defect, dat proximus 8 maand vooraf kan voorspellen.
Een sabotage dus van de verkoper van het toestel !

Daarnaast staat er : 1 jaar gratis huur als je binnen de maand na datum brief (25/5) de decoder omruilt. In werkelijkheid slechts 12-7= 5 maanden "gratis" huur want als ik tot 31/01/2017 op de gekochte decoder kijk, dan kost het me ook niets.

In nu de prijs: 8€/maand dus voor minstens 96€/jaar, (prijsstijgingen mogelijk!) kan ik mijn investering weggooien.
Een toestel dat voor proximus nog geen 100€ aankoopprijs bedraagt, wordt verhuurd aan 100€ per jaar. Je moet maar durven !
Moest er nu nog vrije hardware keuze zijn, dan kon ik als gebruiker nog een andere decoder kopen en goed gediend zijn. Maar ProximusTV komt nu toch wel erg grof als duopolist uit de hoek.
proximus-decoder-a.jpg
proximus-decoder-b.jpg
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik weet niet of het bij om een tweede of derde decoder gaat, dan is de huur €5 per maand.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Normaal een 2de decoder aan 5 € maar moet in een pack zijn waar internet (comfort) in zit.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je eigenlijk nog iéts doen met een V4 decoder die omgewisseld is?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

tomw schreef:Kan je eigenlijk nog iéts doen met een V4 decoder die omgewisseld is?
Meedoen met het kampioenschap "decoder-werpen". :banana:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De V4 decoder is in eider geval nog niet afgeschreven want er komt binnen enkele maanden nog een nieuwe interface software versie (NTE) uit, zoals we die ook kennen op de v5 en v5 mini.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als Proximus enkel nog toelaat om in de cloud op te nemen, wat zullen ze dan doen met hun dochtermaatschappij Scarlet ? Die zijn nog maar net een grootschalige omruilactie voor de V3b naar de V4 aan het doen...
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die mini v5 is toch ook ni veel waard zenne.

Op een week tijd 2 van die mini's erdoor. 2e keer komt technieker ter plaatse met conclusie: binnenbekabeling. :bang:

Kerel lik op stuk gegeven aangezien beneden alles werkt met de v5. Behalve met die v5 mini natuurlijk... Dan toch maar weer nieuwe geïnstalleerd. Draait nu 3 dagen ok...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik heb mijn v5 decoder ook al twee keer wegens defect moeten omruilen, met mijn v5 mini tot nu toe nog geen problemen gehad.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Actie van Proximus is in hogere versnelling gegaan, je wordt nu als eigenaar van een V3 op vaste telefoon én of gsm opgebeld met een geheim nummer.
Dat is enkele dagen gebeurd en ik heb uiteindelijk opgenomen omdat ik wilde weten welke commerciële organisatie zowel op vaste lijn als gsm zou bellen op hetzelfde moment. (1 seconde na bellen vaste lijn, rinkelde de gsm !) Proximus uiteraard.

Hun nieuw voorstel: 1 jaar gratis abonnement vanaf 1 januari 2017. Ze zullen contact nemen om decoder V5 in december 2016 te leveren.
Wie dus meegegaan was in hun 1e voorstel die betaalt dus meer dan 6 maanden eerder huur...
Dit voorstel heb ik uiteindelijk aanvaard.

Maar het blijft schandalig dat er in België géén vrije decoder keuze mogelijk is maar ja zoals de operator zei aan telefoon, na 1 jaar dus tegen 2018 kan ik nog altijd van operator veranderen ! Ondertussen krijg ik wel 10% korting via de gezinsbond dus hoe hoger de factuur hoe meer korting (positief blijven) :smash2:

https://www.gezinsbond.be/proximus
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

-dubbel >> verwijderd
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 13 jul 2016, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ondertussen kan je hier blijkbaar 2x na elkaar dezelfde posting plaatsen? ! bugje in forumsoftware?
Dit is gebeurd door via "voorbeeld" en 2x op "Verstuur" te drukken. Als ik op verstuur drukte dan gebeurde er schijnbaar niets dus drukte ik nog eens 24 seconden later, en de posting verscheen twee keer....
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fvhbrugge schreef:Ondertussen kan je hier blijkbaar 2x na elkaar dezelfde posting plaatsen? ! bugje in forumsoftware?
Dit is gebeurd door via "voorbeeld" en 2x op "Verstuur" te drukken. Als ik op verstuur drukte dan gebeurde er schijnbaar niets dus drukte ik nog eens 24 seconden later, en de posting verscheen twee keer....
Normaal gezien kan je die dubbele post verwijderen, ik heb dat ook zo voorgehad en ik heb gewoon die dubbele post kunnen verwijderen, natuurlijk op voorwaarde dat er geen andere posts meer achter komen want dan kan men dat niet meer verwijderen maar hooguit wijzigingen aanbrengen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”