Dan ontvang ik een BGC faktuur met volgende kost: "Verplaatsing kosten herstel : 50 euro". Ik betwist deze kost en ontvang een email om contact met het 0800 nummer op te nemen. Daar word mij verteld dat ik enkel de DECODER huur, maar dat de MODEM mijn eigendom is met een garantie van 2 jaar. Bij een defect na 2 jaar heb ik dus de keuze om a) een technieker te laten langskomen aan 50 euro of b) een nieuwe modem te kopen aan 100 euro. Volgens de dienst fackturatie heb ik dus nog de goedkoopste oplossing gekregen.
De klacht wordt dan ook in mijn nadeel afgesloten. Niet tevreden met deze gang van zaken, worstel ik mij door de algemene voorwaarden van BGC TV en wat lees ik daar:
Volgens mijn kennis van het Nederlands omvat DECODER dus ook de MODEM (noodzakelijk voor de werking van deze dienst). Wat verderop in de algemene voorwaarden:Algemene voorwaarden (http://www.belgacom.be/assets/content/p ... G%20NL.pdf):
1. Definities:
Decoder: technische oplossing, inzonderheid elke uitrusting, met inbegrip van haar eventuele toebehoren (kabels, afstandsbediening, toetsenbord, enz.), die noodzakelijk is voor de werking van de Dienst en door Belgacom ter beschikking van de Klant wordt gesteld.
Ik huur de DECODER, en dankzij de definitie van DECODER in punt 1, dus ook de MODEM, correct ? De uitleg van de medewerker van de dienst fakturatie lijkt mij dan ook niet correct. Of ben ik mis ?8. Decoder
8.1. Huuroptie
8.1.1. Indien het Aanbod een huuroptie voor de Decoder bevat en de Klant voor deze optie kiest, stellen Belgacom of haar erkende verdelers de Decoder in huur ter beschikking van de Klant, voor zover de beschikbare voorraad het toelaat.
Dit gebruiksrecht is strikt persoonlijk en de Decoder blijft eigendom van Belgacom en haar leveranciers.
Let wel, op de BGC site staat er ook volgend document:
Ik vind dit maar bizar - ik huur alles, mag de modem niet omruilen, moet een technieker laten komen die uiteindelijk de modem ruilt, en moet dan betalen voor z'n verplaatsing *en* de dienst fakturatie vindt dit 'normaal' ???Pagina 5 van "Tarieven voor specifieke kosten en vergoedingen (.pdf)" (http://www.belgacom.be/assets/content/p ... DEM_NL.pdf):
Opheffing van een storing
Infrastructuur (tot aan en met inbegrip van primair toegangspunt): verplaatsing, prestaties, reserveonderdeel : Gratis
Eindapparatuur verhuurd of verkocht met onderhoudscontract
Verplaatsing (behalve indien anders bepaald in de algemene voorwaarden) : 50 euro
Prestaties per kwartier en reserveonderdeel : Gratis
Reserve-onderdeel : Gratis