Snow: the beginning

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
LegioX
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013, 12:34

@Phille05:
Uit uw posts kan ik afleiden dat je van TN bent overgestapt naar Snow.
Is die overstap vlot verlopen? Ik bedoel dan de duur, wat met de hardware van TN, opzegregeling met TN, extra kosten bovenop promoprijs installatie Snow...

Ik heb bij de bouw van ons huis ook enkel een voorziening laten leggen voor kabel. Is een overstap naar Snow dan een groot probleem of krijg ik dan te horen dat ik omwille van technische redenen geen klant kan worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Snow -> telefoonlijn -> geen telefoon lijn -> check bij Belgacom wat het kost om dat binnen te trekken ...

overstap ? Ik heb momenteel 2 diensten thuis, zowel TN als Snow, echter de opzeg van TN is gisteren aangetekend gebeurd
Ik ben benieuwd naar de nummeroverdracht ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef: Maar we zijn niet meer in 2005, toen digitale TV nog maar net gelanceerd was.
Dan is het logisch dat potentiële klanten vergelijken met de concurrentie die al jaren op de markt is.
Je kunt zeggen dat het niet eerlijk is, want zij hebben jarenlang de tijd gehad om hun product te verfijnen.
Anderzijds, je gaat toch ook geen auto kopen met 3 wielen omdat het van een nieuw merk is ?
boulder: het was een reactie op meon's "release early, release often" uitdrukking.

ikzelf ben het met die manier van werken eens, maar de meerderheid van de mensen dus niet,
net zoals jij zegt :)
dat was dus wat ik ook zei: hoewel het release early, release often een zekere aanhang heeft,
werkt dat niet zo goed met eindgebruikers die gewoon willen dat het "nu direct helemaal" werkt.


en iedereen die zit te praten over dat "hd een primaire functie is" ... wut?
ik moet zelfs over het algemeen geen HD hebben in huidige omstandigheden :)

avatar, ja, dat was HD waard.
maar als je de doorsnee dingen op tv bekijkt en je zou dat in HD doen.... blergh
dan kan ik niet meer volgen met het plot omdat ik denk "godver... wat een fake decor"
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Avatar was ook de moeite waard in 3D. :-D
Splitter schreef:eindgebruikers die gewoon willen dat het "nu direct helemaal" werkt.
Als de facturatie "direct helemaal" werkt, 't ja, dan mag het product dat ook wel.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:en iedereen die zit te praten over dat "hd een primaire functie is" ... wut?
ik moet zelfs over het algemeen geen HD hebben in huidige omstandigheden :)
Tja, smaken verschillen.
Ik wil echt wel zoveel mogelijk HD kijken, en steeds meer zenders komen in HD beschikbaar.
Deze die ik regelmatig bekijk en toch nog SD zijn, waar ik zit te wachten op HD dus zijn :

NED1 HD
NED2 HD
NED3 HD
BBC4
TVEi
KanaalZ
de Prime kanalen (behalve Prime Star HD dan, natuurlijk)

De rest van de kanalen die ik meest bekijk zijn al HD (BBC2 HD is er bijna, dus die zet ik niet meer in dat lijstje).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Toch grappig hoe noden gecreeerd worden. HD moeten kijken enzoverder.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Vind je dat grappig ? Eens je HD gewoon bent ziet SD er slecht - tot zelfs heel slecht - uit. Snow neemt toch zijn kanalen af bij BGC ? Wat is dan in godsnaam het probleem voor Snow ?? Bizar ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

punk schreef:Toch grappig hoe noden gecreeerd worden. HD moeten kijken enzoverder.
Zo kan je dat met alles zeggen, natuurlijk.
Dat kon je ook zeggen van kleuren TV bijv.
Het gaat erom dat het een reële verbetering is, met een moderne TV zie je echt wel het onderscheid tussen SD en HD.
Sterker nog : door het feit dat een LED of LCD een vaste resolutie heeft, en alle andere resoluties daarnaar uitgerekt worden, ziet het er alleen op die resolutie 100% scherp uit.
Bij mijn TV is dat dus 1920x1080.
Waarom zou ik dan vrijwillig naar bijv. 2Be kijken, waar het beeld er veel minder scherp uitziet, als 2Be HD bestaat ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het is inderdaad zo dat het pas opvalt als je er uw aandacht op vestigt, ik heb mijn vrouw bijvoorbeeld nog nooit horen zeggen dat het beeld beter was als de Tv op een HD kanaal stond of omgekeerd dat het beeld precies slechter was omdat hij op een SD kanaal stond !
Wat voor de ene heel belangrijk schijnt te zijn is dan weer voor een ander bijzaak.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ok terug naar het onderwerp :wink:

Kan Snow ook de redactie wat integreren in hun interface ? Ikzelf kijk weinig TV en als ik kijk is het meestal het nieuws, bij Telenet kon je makkelijk de laatste nieuwsuitzending laten herhalen, plant Snow ook zoiets ergens in de toekomst ?
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Ik ben benieuwd naar de exacte mogelijkheden ivm de opnames op de snowbox.

Bij Belgacom TV bezit ik een 30/6 profiel (opgewaardeerd tot 50/6) maar laat de decoder maar 1 opname naar de hard disk toe (1 stream kijken + 1 stream op hard disk opnemen). Eender welke opname op een andere zender die in tijd overlapt, wordt via nVPR geprogrammeerd en is slechts 30 dagen beschikbaar. Ik bezit maar 1 decoder en ik vermoed dat de Belgacom CISCO decoder technisch in staat is om meerdere streams naar de hard disk simultaan te sturen (kan iemand dit bevestigen?)

Bij het lezen van de eerste ervaringen werden er tot 3 gelijktijdige opnames geregistreerd... Zijn dit opnames in het netwerk van SNOW (nVPR à la Belgacom) of kan deze decoder meerdere streams aan? (1 stream kijken + 1,2,3,... streams opnemen op hard disk?)

Kan iemand het aantal simultane streams (kijken + opnames naar de hard disk) van de decoder bevestigen?

Worden de streams bepaald aan de hand van het profiel van de verbinding? bv. een 30/6 profiel kan tot 5 streams afhandelen, een 20/2 profiel 3 streams... Graag had ik geweten wat hier de mogelijkheden zijn omdat Belgacom TV halstarrig blijft vasthouden aan 1 stream naar de hard disk en ik de nVPR functie maar beperkt blijf vinden tot 30 dagen en niet gemakkelijk is voor het programmeren van een serie (afzonderlijk alles zoeken).

Persoonlijk heb ik liever meer streams (die dan wel de internetverbinding doen inzakken) naar de hard disk dan het zo hoog mogelijk houden van de internetsnelheid. Als ik al sporadisch surf tijdens tv kijken zou ik al voldoende hebben aan 2-3 mbps.

een SD stream is +/- 3 mbps (bv. tot 5 streams mogelijk op een 20/2 profiel, met resterend 5 mbps om te surfen)
een HD stream is +/- 6 mbps (bv. tot 3 streams mogelijk op een 20/2 profiel, met resterend 2 mbps om te surfen)

Misschien dat het bepalen van de streams een feature zou zijn via de snowzone om je bandbreedte verder te personaliseren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joost85 schreef:Persoonlijk heb ik liever meer streams (die dan wel de internetverbinding doen inzakken) naar de hard disk dan het zo hoog mogelijk houden van de internetsnelheid.
Dan moet je bij Telenet zijn... daar heb je beide (2 streams opnemen en een derde bekijken).
Joost85 schreef:een SD stream is +/- 3 mbps (bv. tot 5 streams mogelijk op een 20/2 profiel, met resterend 5 mbps om te surfen)
een HD stream is +/- 6 mbps (bv. tot 3 streams mogelijk op een 20/2 profiel, met resterend 2 mbps om te surfen)
Volgens mij gaat men dit nooit doen omdat het product dan meteen een negatieve bijklank krijgt dat het internet traag is bij TV kijken (zoals vroeger bij ADSL).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

my 2cents :

iedereen moest en zou een "FULL HD" televisie hebben met 1080p lijnen ...
imho is digitale televisie van Telenet/Belgacom nog steeds slechts HDready dus 720p
dus het "verschil" dat je ziet is 576i -> 720p ... wat je LCD dus nog altijd naar 1080p zal moeten vergroten...

ik heb wel al veel mensen hun ogen laten openen door een "hdmi" kabel te gebruiken... ipv een SCART...
hun "Een HD" zag er opeens VEEL BETER uit!

normaliter installatie snow op 8 maart trouwens...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

KLopt, véél mensen heb ik nog aangesloten via scart op telenet digitale televisie :) Simpelweg omdat ze digitale tv wouden en ze nog een CRT hadden :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

skynetbbs schreef:imho is digitale televisie van Telenet/Belgacom nog steeds slechts HDready dus 720p
Toch niet. HD bij deze aanbieders (ook bij TV Vlaanderen trouwens) is ofwel 1920x1080i (bvb VTM HD) ofwel 1280x720p (bvb Eén HD). Het hangt ervan af welk signaal ze van de aanbieder binnenkrijgen.

In het geval van Telenet kan je op de digicorder instellen welk signaal naar de TV moet gaan via HDMI: 1080i of 720p. Het is spijtig dat dit niet automatisch gebeurt in functie van het signaal dat binnenkomt... Als je die setting bvb op 720p hebt staan, en je kijkt naar VTM HD, zal je digicorder dit 1920x1080i signaal omzetten naar 1280x720p (=resolutieverlies van 2 megapixels naar 1 megapixel), en je TV moet dit vervolgens terug extrapoleren naar 1920x1080 pixels... Als je die setting echter op 1080i hebt staan, doet de digicorder geen omzetting (in het geval van VTM HD).

Maar dat is hier al enkele keren ter sprake gekomen, en is trouwens niet echt on-topic in deze thread.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ik kan alleszins zeggen dat er een kwaliteits verschil is tussen HD van Telenet en deze van Snow !
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

De bandbreedte bij Telenet zal dan groter zijn tov die van Snow. Die kunnen ze eventueel wel verlagen (bij Belgacom/Snow is er een vaste bandbreedte voorzien (6,5 Mbps), bij Telenet is die variabel in functie van de beeldinhoud, dacht ik).

Maar de resolutie laten ze (gelukkig) zoals ze ze binnenkrijgen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Zou het mogelijk zijn dat het Vlaamse Pack nog aangepast word?? dat er dus nog zenders verdwijnen,en andere bijkomen?? ik stel die vraag,omdat ik me afvraag hoeveel mensen op die Franse(4) zenders kijken.Mss moet men eens een rondvraag doen bij de Snowklanten,om te weten hoeveel er zijn die naar La Une,La Deux,RTL TV1,TF1 kijken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Joost85 schreef:Ik ben benieuwd naar de exacte mogelijkheden ivm de opnames op de snowbox.

Bij Belgacom TV bezit ik een 30/6 profiel (opgewaardeerd tot 50/6) maar laat de decoder maar 1 opname naar de hard disk toe (1 stream kijken + 1 stream op hard disk opnemen). Eender welke opname op een andere zender die in tijd overlapt, wordt via nVPR geprogrammeerd en is slechts 30 dagen beschikbaar. Ik bezit maar 1 decoder en ik vermoed dat de Belgacom CISCO decoder technisch in staat is om meerdere streams naar de hard disk simultaan te sturen (kan iemand dit bevestigen?)

Bij het lezen van de eerste ervaringen werden er tot 3 gelijktijdige opnames geregistreerd... Zijn dit opnames in het netwerk van SNOW (nVPR à la Belgacom) of kan deze decoder meerdere streams aan? (1 stream kijken + 1,2,3,... streams opnemen op hard disk?)

Kan iemand het aantal simultane streams (kijken + opnames naar de hard disk) van de decoder bevestigen?
de decoder van belgacom is idd altijd "maar" een dual-tuner (dus maar 2 zaken tegelijk + dan npvr)...
bij snow kan je idd meerdere zaken tegelijk opnemen, maar er is geen duidelijke melding wanneer iets nu wel of niet gaat,
tot vlak aan het begin (dan komt hij melden dat er conflicten zijn).
iets waar je dus weinig tot niks aan hebt als je niet aanwezig bent.

ik geloof dat ik tot 3 gelijktijdige opnames zonder probleem kon uitvoeren (de 4de overlapte en heeft hij niet opgenomen).
dus vermoed ik dat 3 ook het maximum is - maar dat staat dus wel op je schijf (tenzij ze het in het netwerk doen en dit niet melden)
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Splitter schreef: ik geloof dat ik tot 3 gelijktijdige opnames zonder probleem kon uitvoeren (de 4de overlapte en heeft hij niet opgenomen).
dus vermoed ik dat 3 ook het maximum is - maar dat staat dus wel op je schijf (tenzij ze het in het netwerk doen en dit niet melden)
Samengevat dus 3 verschillende opnames en naar een 4de stream (de 'live' zender) kijken? Als de 3 opname streams op de hard disk worden bewaard heeft SNOW op dit gebied een dikke streep voor op Belgacom én Telenet (2 streams opnemen + 3de stream live)! Applaus voor SNOW als dit klopt!

Vraag me af of dit identiek verloopt op een profiel van 20/2 tegenover 30/2,5 (of 50/5)... tenzij deze toch stiekem in een soort van nVPR worden bewaard, maar dan misschien eentje zonder tijdslimiet...

Volgende alinea niet met 100% zekerheid, heb het document lang niet meer ingekeken: Uit de documentatie van het bipt kon ik afleiden dat Belgacom alternatieve aanbieders de toegang geeft tot de nVPR, maar dat deze ook op eigen houtje kan worden geïmplementeerd (de techniek ligt dan net wat anders, m.a.w. de servers komen op een andere 'positie' binnen het netwerk te staan). De OLO's, waar SNOW een lid van is, pikken aan op het Belgacom netwerk vanaf een bepaald punt. De nVPR servers van Belgacom bevinden zich dieper in het netwerk dan de nVPR servers die een OLO zoals SNOW eigenhandig zou kunnen aanbieden.

In Nederland is het reeds ingeburgerd dat de nVPR opnames 1 jaar beschikbaar blijven (oa. bij Telfort met hun IPTV). Op gebied van prijsstelling doet SNOW het hier echt op zen Hollands (in vergelijk met Telfort) en dat juichen we natuurlijk toe!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

daar zou de super snelle router van BGC misschien wel er voor iets kunnen tussen zitten
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Splitter schreef: ik geloof dat ik tot 3 gelijktijdige opnames zonder probleem kon uitvoeren (de 4de overlapte en heeft hij niet opgenomen).
dus vermoed ik dat 3 ook het maximum is - maar dat staat dus wel op je schijf (tenzij ze het in het netwerk doen en dit niet melden)
Splitter, klopt het van die meerdere opnames op hetzelfde moment nog steeds? Op de twitter van SNOW vernam ik dat er maximaal 2 gelijktijdige opnames mogelijk zijn en dat bij het opnemen van 2 programma's je verplicht bent naar 1 van de opnemende zenders te kijken. (zoals de oudere digicorder bij telenet met slechts 2 tuners).

Als dit zo is dan zit ik bij Belgacom met hun nVPR beter. Gezien de negatieve reacties heeft mijn gevoel om over te stappen naar SNOW ook een neerwaarste spiraal gemaakt.

SNOW is voor mij aan het wegsmelten, hopelijk kunnen ze mijn gedacht alsnog bevriezen en klant worden...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

en ik die dacht dat de mensen eerst naar het geld keken en dan naar de rest ;-)

na een weekje snowen kan ik u dit zeggen : (mijn persoonlijke ervaring dus)

1. internet is voor mij ivgl met telenet fibrenet hetzelfde en de kids thuis hebben nog steeds niet geklaagd
2. de modem van snow is zeer configureerbaar, is dat nodig dat zal de toekomst uitwijzen
3. telefon werkt, wat meer kan ik zeggen ...
4. TV kwaliteit is OK (iets minder dan tn)
5. TV zappen is traag
6. geen repetitieve opnames mogelijk (zou deze week er wel komen)
7. geen deredactie uitzendingen mogelijk (live nieuwskijken doe ik nimeer)
8. opnames via snowzone werken niet
9. tv gids is enorm traag

telenet is ondertussen opgezegd, ik ben blij want dit pakket kost met 48eur (heb nml 2 snowboxen) waar ik bij telenet soms facturen tot 90eur had !
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

als ik vier + vijf opneem, kan ik nog naar andere zenders kijken, maar niet meer opnemen (dus 2 opnames + 1 kijken)

phille heeft voor de rest met zijn opmerkingen idd gelijk, buiten de "configureerbare" modem, gezien het een gewone sagem is.
hij maakt vast de vergelijking met TN modems, en dan kan je idd "veel meer" met xdsl modems.

van traag zappen heb ik niet echt last, maar de tv gids is idd zeer zeker niet optimaal
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Vraagje, al een eindje niet meer gekeken op m'n snowzone en ineens staat er nu 'gevalideerd'. Ik kan de webtv bekijken (de zenders), documenten, facturen, ... Maar ik zie nergens een datum van installatie én ik heb nog niets vernomen van hen (op vlak van een datum). Iemand enig idee?
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

de dag dat alles actief was stopnd er een rode banner op mijn snowzone dat het actief was, ik heb nog eens gekeken en nu is die weg
Facturen wel nog niet gehad :-)
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Maar je hebt dan toch al een datum gekregen of iets van communicatie?
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

geen comm. de dag dat het werkte een communicatie op mijn snowzone
ik heb ook niets afgtekend trouwens ...
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ook nog niets.. Raar. Maar ze moeten toch langskomen he? Met de hardware? :)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

sorry ik was niet mee, ik dacht dat de installatie al gebeurd was ...

anyway, als het te lang duurt check mijn eerdere posts, bel ze eens op 027917272
Tweeten werkt ook wel, ondertussen al begrepen dat we vanaf volgende week deredactie integratie mogen verwachten
En dat carier select niet kan
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ok thanks!
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ok eerste aansluiting is gebeurd...

Bbox2 van belgacom ontkoppeld; vervangen door snowbox;

nadeel : digitale televisie is nog "bridged"... dat wil zeggen dat ze niet dezelfde kabel van bbox -> switches -> pc & tv kunnen gebruiken... er moest een powerplug gebruikt worden ipv de bestaande netwerkkabel tussen bbox -> switches -> tv(smarttv)
tussen de Snow box en de nieuwe samsung

We hebben de powerplug van "telenet" gebruikt alvast voor de snowbox...

Ipad digitale tv test was ook succesvol

Wifi was succesvol... SSID is SNOW... WPA2/AES en ik vermoed dat het gsmnr van de technieker gebruikt is als paswoord :-)

op 192.168.1.1 als twee druppels op Bbox... maar van 25mbit naar 12mbit gedaald... maar dit is tijdelijk ... binnenkort zou dit weer stijgen naar 25mbit profiel

de telefoon is voorlopig nog op de "muurplug" maar ze hebben een dymo sticker voorzien dat ik vanaf 11 maart mag in de internet modem "phone#1" steken... dan zou de numberportering van Belgacom naar Snow rond zijn

voor de overige 2 tv's in huis zal er dus ofwel extra powerplugs of netwerkkabel getrokken moeten worden (nu nog coax/telenet analoog); via netwerkkabel kun je voorlopig maar 2 aansluiten (PC1/PC2/TV1/TV2) ... je kunt die dingen aan/afvinken maar bij de eerstvolgende firmware update wordt dat weer gereset...

technieker vertelt dat bij Belgacom ze nu ook met "bridged" werken ipv "routed"... daar had hij nog niet van gehoord...

Internet doos Firmware is nog van 2009
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Chris VL schreef:Hoi,

Ik merkte de melding van een eventuele BUG ( STB uit = settings weg ? ). Zou het mogelijk om dit wat uitgebreider te specificeren aub. Dan gaan we er meteen meet aan de slag.

het SNOWteam
Is deze al opgelost? Dit houdt mij tegen om te bestellen..
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Installatie 2 is alvast geannuleerd...

Belgacom heeft Snow namelijk laten weten dat mijn locatie slechts 20 mbit aankan...
Niettegenstaande ik hier al enkele jaren een VDSL2 aansluiting heb die afgelopen maand een gemiddelde van 30mbps download en 2mbps upload deed... (maandelijkse bevestiging door het Europese SamKnows project en het VN programma Ripe.NET)

Helpdesk geeft aan om een nieuwe aanvraag in te dienen... maar die zegt nu na de ingave van m'n adres dat mijn adres voorlopig niet kan aangesloten worden (want ze krijgen van Belgacom 20mbit doorgegeven...)
waarschijnlijk van het VRIJE (ADSL2+) paar

okay via "manuele entry" ben ik wel aansluitbaar... niet via "entry via lijst"
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Blijkbaar kan je geen installatiedatum vroeger dan 26 maart of later dan 2 april kiezen :(
"verdere opties" werkt niet...dat wordt 26 maart;

zal de aanvraag dan maar later moeten doen...want tussen 26maart en 2 april ben ik niet thuis :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

update:

* de snowbox toont blijkbaar nog de datum in't Frans (mercredi) (moet nog eens kijken hoe dat moet aangepast worden)
* het paswoord van de wifi wordt nergens genoteerd op een sticker of een boekje...
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

de modems van belgacom moesten vroeger in routed staan om pc on tv te kunnen hebben. Echter is gebleken dat, vooral de opnamefuncties npvr, dan niet meer correct werken. Vandaar dat bgc hier vanaf is gestapt en vraagt om de modems terug in bridged te plaatsen.

Werken die tln-powerlines goed met Snow? Bij belgacomtv durft dat nogal eens storing geven omdat de overdrachtssnelheid niet hoog genoeg ligt.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

voorlopig zal dat vanavond getest worden of >1h tv kijken idd "vlot" gaat...
het werd idd afgeraden door de installateur... hij vond "netwerkkabel" de beste oplossing... tja kan best zijn... maar ik zie hem niet mijn hele huis herbekabelen :-) laat staan al die andere toekomstige installaties...

ik heb nu al de tip gegeven dat ze zeker moeten zijn of ze niet naar de SD kanalen aan't kijken waren ipv de HD kanalen...die fout wordt snel gemaakt... aangezien bij het zappen je begint bij de SD versie imho

altijd grappig als ze ook nog opgeven dat hun (analoge) tv's ook nog werkten... toch nog maar eens herhaald dat ze die euh...kunnen vergeten :-) coax moet door netwerkkabel vervangen worden; extra settop boxen gehuurd als ze die willen blijven gebruiken... van zodra ze die 15euro/maand willen opzeggen

de taal hebben ze weten op "nederlands" zetten... (allez :-)

door te surfen naar 192.168.1.1 (aah wat een luxe...geen seriel nummer meer in te moeten geven :-) kon ik via wifi direct het wifi paswoord uitlezen... zodat de 2de ipad en laptops ingesteld konden worden voor wifi


hmm maandag toch nog een bbox2 installatie gezien met 'routed' dat aanstond... maar imho was die persoon niet echt bezig met npvr enzo.... hij had zelfs geen e-services account aangemaakt...
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

skynetbbs schreef:Installatie 2 is alvast geannuleerd...

Belgacom heeft Snow namelijk laten weten dat mijn locatie slechts 20 mbit aankan...
Niettegenstaande ik hier al enkele jaren een VDSL2 aansluiting heb die afgelopen maand een gemiddelde van 30mbps download en 2mbps upload deed... (maandelijkse bevestiging door het Europese SamKnows project en het VN programma Ripe.NET)

Helpdesk geeft aan om een nieuwe aanvraag in te dienen... maar die zegt nu na de ingave van m'n adres dat mijn adres voorlopig niet kan aangesloten worden (want ze krijgen van Belgacom 20mbit doorgegeven...)
waarschijnlijk van het VRIJE (ADSL2+) paar

okay via "manuele entry" ben ik wel aansluitbaar... niet via "entry via lijst"
Ben je zeker dat die snelheid van 30 mbps niet verkregen werd via het DLM-systeem van Belgacom? Dit is actief op alle VDSL-lijnen (ook Scarlet en SNOW) en verhoogt de snelheden waar mogelijk. Omdat je sprak over een uploadsnelheid van 2 mbps ipv de gangbare 3 mbps dacht ik aan een 20/2 profiel dat door DLM werd opgewaardeerd tot 30/2. Die 10 mbps extra krijg je omdat je lijn wat betere waarden heeft (maar dan weer net niet goed genoeg voor 30/6 of 50/6).

ALs je oorspronkelijk een 20/2 profiel had en dat werd opgewaardeerd door 30/2 dan moet je enkele weken wacht na een omschakeling (soms val je ook terug als je je modem vaak reboot). Dit automatische systeem houdt je lijn in het oog gedurende een periode (tot enkelen weken!) en zo kan je alsnog wat extra mbps'en verkrijgen...
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Super service van SNOW alhier! :banana:

Een week of 4 geleden heb ik ook Snow aangevraagd. Na enige tijd weinig gehoord te hebben (ik kon enkel inloggen in de snowzone en ook sinds kort de programmagids raadplegen), besloot ik vanochtend een tweet te sturen met de vriendelijke vraag of het normaal is dat ik nog steeds niets gehoord heb qua datum. Slecht 1 uur later kreeg ik een telefoon van de sales van Snow met de vraag of de technieker vandaag kon langskomen; eigenlijk zelfs binnen 20 minuten. Ik stemde toe en kon gelukkig naar huis fietsen. Vriendelijke installateur, kon er ook veel van, was duidelijk op de hoogte. Heb een HDMI kabel meegekregen alsook een 15 meter lange ethernet kabel. Installatie duurde uiteindelijk 2 uur, maar enkel en alleen omdat 'mijn' centrale zich in centrum Brugge bevond en dan ben je natuurlijk al vlug 45 minuten kwijt met hen en weer rijden.

Ik woon er nog niet, maar een zeer vlugge test toonde 20/2 profiel. De installateur zei dat ik normaal 30 zou moeten hebben, maar dat bekijk ik dan wel eens met die VDSL tool. Hoe werkt DLM? Automatisch of op aanvraag?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”