Snow: the beginning

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

DLM werk automatisch
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

DLM werkt automatisch als je gedurende een langere periode (dacht 14 dagen) een stabiele lijn hebt. Het is zaak van niet teveel, onnodige, disconnects te maken.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

dit kan inderdaad een 14 tal dagen duren.
zelf al gehoord van mensen dat het langer kan duren !
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

hier om 20h30 nog telefoon gekregen van Snow... ze gingen zorgen dat ik asap geinstalleerd zou geraken...
VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled
Downstream line rate 30192 kbps
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2048 kbps

test gisteravond bij m'n ouders minder rooskleurig... dus signaal via de topcom powerplugs waarmee ze tot voor kort digitale tv keken via Telenet (uitzending gemist, video on demand etc...)
topcom 200 -85 laten zitten. Beeld loopt om de 10 min vast en als je dan een ander kanaal neemt gaat het weer voor 10 min.
Na 10 minuten wachtmuziek bij de klantendienst opgegeven...

Heb alvast uitleg gegeven hoe hij powerplug kan omzeilen en de "internet" kabel kan omzetten in een "digitale tv" kabel...
kan ik gewoon de PC *EN* TV aansluiting op dezelfde switch steken? werkt dat net zoals bij telenet dat die de 'snowbox' op een 10.* adres steekt?

als die snowbox een totaal eigen netwerk heeft zal die spijtig genoeg nooit als een DLNA server kunnen werken (en aangezien die "cloud" formule alleen voor jpeg/mp3 dient... dan gebruik ik toch liever picasa/co;

voor 2de scherm en extra kanalen zie ik in de snowzone bestellingscoordinaten...
de "cloud" daarentegen zegt niks over betalen...alleen dat ik een "domeinnaam" mag kiezen... (?) maar wat het exact inhoud (prijzen, voordelen...)

voor klanten is het toch handig als er een "boekje" werd meegeleverd... met alle inlichtingen incl wifi paswoord , snowzone gegevens...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skynetbbs schreef:test gisteravond bij m'n ouders minder rooskleurig... dus signaal via de topcom powerplugs waarmee ze tot voor kort digitale tv keken via Telenet (uitzending gemist, video on demand etc...)
Bij Telenet gaat er geen video over de powerlines... louter de commando's (video komt dus gewoon via coax) wat geen bandbreedte gebruikt. Alléén wanneer je bij Telenet opnames vanop een andere decoder bekijkt gaat er video over de powerlines... en de 200 Mbits modellen voldoen daarvoor (mits je electriciteitsnet in orde is).
skynetbbs schreef:kan ik gewoon de PC *EN* TV aansluiting op dezelfde switch steken? werkt dat net zoals bij telenet dat die de 'snowbox' op een 10.* adres steekt?
Dit is het ganse verhaal van routed versus bridged.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

beste is dat je beide netwerken gescheiden houd, zo is dat ook bij telenet. Het staat je vrij om je thuis netwerk en de decoder op dezelfde switch te steken maar dan moet je wel zien wat je doet wat je adressering betreft op je home network
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Met die nieuwe fibernet wifi router modems steken die "digicorders" dacht ik op dezelfde "4" poorten als je computers?

nu ik ga zeker kijken met de 'colasoft mac scanner' en de log op de bbox2 wat voor ip adressen er zoal uitgedeeld als ik dit zo aansluit... en wat de gui van de snowbox evt zegt
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

gui van de snow boxen geeft je welk ip adres zij gebruiken (ik dacht 10.34.x.x) meer dan waarschijnlijk krijgen die dozen een ip address van een dhcp server aan de kant van het snow network. Als jouw PC ook een ip adres krijgt van dat netwerk ga je niet veel kunnen doen ...
Andersom ook, als jij een dhcp service voorziet in je netwerk ga je moeten oppassen dat de snow boxen geen adres van jouw krijgen want dan werken die weer niet ... Daarom dat het gewoon beter is van alles gescheiden te houden, tenzij je echt weet wat je doet, en trust me ook al weet je wat je doet na een jaar ben je dat vergeten, komt er dan een probleem dan denk je er niet meer aan en zit je je kop te breken over een onlogisch probleem (ttz het is mij al gebeurd maar toen zat ik bij TN)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

normaliter wordt er dhcp toegepast op basis van 'gekende' mac adressering... dit wordt dan een test of Snow deze dhcp kennis ook toepast...

heb idd al de 'dyndns' client gemist gisteravond... die was visible/in gebruik op de bbox2... maar de versie van Snow heeft deze natuurlijk niet meer... (even weer 3 jaar terug in de tijd geworpen kwestie van features :-); dus weer een dyndns client draaien op m'n pc
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

In één van je vorige posts schreef je:
skynetbbs schreef: Bbox2 van belgacom ontkoppeld; vervangen door snowbox;
nadeel : digitale televisie is nog "bridged"... dat wil zeggen dat ze niet dezelfde kabel van bbox -> switches -> pc & tv kunnen gebruiken...

technieker vertelt dat bij Belgacom ze nu ook met "bridged" werken ipv "routed"... daar had hij nog niet van gehoord...
Belgacom werkt al altijd met "bridged", en niet met "routed" ...
"Routed" was een test, enkele jaren geleden, toen ze begonnen met "TV on PC", maar dit experiment is dan gestopt.

Maar gezien je een BBox2 hebt, die op routed staat ingesteld, en dit perfect werkte, begrijp ik niet zo goed waarom je deze hebt vervangen door de snowbox.
Volgens mij kan je perfect de BBox2 blijven gebruiken (natuurlijk met je snow logon), en je snow decoder aansluiten op de BBox2. Tenzij je het vindt (via admin logon) om de snowbox ook in "fully routed" te zetten ?
phille05 schreef:gui van de snow boxen geeft je welk ip adres zij gebruiken (ik dacht 10.34.x.x) meer dan waarschijnlijk krijgen die dozen een ip address van een dhcp server aan de kant van het snow network.
  • In geval van "bridged", wordt de decoder aangesloten op poort 3/4. Deze staan "gebridged" op VLAN30, en krijgen via dit apart netwerk een IP adres van de DHCP server die achter VLAN30 staat (vandaar een 10.x.x.x)
  • In geval van "routed", zijn alle LAN poorten gelijk, en kan je de decoder aansluiten op je LAN. Deze krijgt dan een lokaal IP adres van de Bbox2 (192.168.1.64 enz), en dit wordt dan door de Sagem "gerouted" naar de VLAN30 voor IPTV.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Hmm, wat zou er standaard dan met de FON gebeuren Philippe?
Deze feature zit wel in de BGC firmware.
Gaat deze geen onnodige trafiek genereren?

PS Kijk eens even je tekst na ivm routed vs bridged. :wink:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

afgelopen maandag bij iemand geweest die 2 netwerkprinters en een digitale tv decoder had aangesloten...
en ik wou tv1 in een pc poort omzetten toen ik merkte dat dat niet "hoefde"...

zelf heb ik nooit digitale tv van belgacom gehad ... ik zit/zat bij telenet voor "tv"

tja de installatie van snow omvat het ontkoppelen van de bbox2 en de plaatsing van hun sagem box met hun firmware;
niet in het hergebruiken van de bbox2...

als ik na de snow installatie m'n telenet/belgacom opzeg... gaan ze nog vragen om die kabelmodem/bbox2 in te leveren of niet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

skynetbbs schreef:e installatie van snow omvat het ontkoppelen van de bbox2 en de plaatsing van hun sagem box met hun firmware;
niet in het hergebruiken van de bbox2...
Dat is waar, maar ik had je vorige post verkeerd begrepen, ik dacht dat je een "routed" BBox2 gebruikte (gezien je reactie over het feit dat de snow modem in "bridge" staat ...)
skynetbbs schreef:als ik na de snow installatie m'n telenet/belgacom opzeg... gaan ze nog vragen om die kabelmodem/bbox2 in te leveren of niet?
  • kabelmodem blijft hangen.
  • digicorders moeten terug (tenzij gekocht).
  • Bbox2 heb je ofwel "gratis" gekregen (oudere installaties), ofwel in "bruikleen" (recentere installaties). In dit laatste geval kan Belgacom je 50€ aanrekenen bij niet inleveren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ondertussen klantendienst snow aan de lijn gehad;..het enige dat ze als tip konden geven is om de snowbox 3 minuten zonder stroom te zetten...
na ongeveer 3 Minuten uitzending was het weer van dat ...buffering...
en de kwaliteit is al slechts SD ... dus "haarfijn" vergeet het maar :(

eens de tv1 in de switch gestoken... dus zonder powerplugs...snowbox herstart... kreeg toch terug een 10.x en via macscanner of in de ip-box zag ik geen ip uitgedeeld worden... maar alle 'tv' schermpjes bleven zwart...alleen het systeemmenu en de zender lijst werkten...
adres was nochtans nog steeds 10.x ...

morgen nog eens een lange netwerkkabel leggen... maar technisch is dat niet haalbaar ...Dan moeten er 4 deuren openstaan voor die kabel...
tegen eind deze week vliegt die snow waarschijnlijk weer buiten ten voordele van telenet ... geen breekwerken en veel beter beeldkwaliteit
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Zou het kunnen dat poort 993 geblokkeerd is?! Ik krijg ineens geen connectie meer met m'n IMAP servers (poort 993).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

normaal gezien niet, snow heeft zelfs alle poorten open dus moet het wat anders zijn denk ik...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ondertussen rj45 door heel het huis laten trekken en een extra snowbox besteld online ... ben benieuwd hoe/wanneer die geleverd wordt?
vanaf 22 maart zou de "2de scherm" ios app beschikbaar zijn?

de 'telefoonkabel' hebben ze gemassacreerd...waarom ze daar nieuwe connectoren aan hebben gehangen is mij onbekend... Die hebben we opnieuw moeten bekabelen...
maar voorlopig is de nummerportering nog niet rond van Belgacom->snow ook al ging dat al rond zijn volgens de installateur begin van de week...
avdkooij
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:49
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

skynetbbs @ 08 maart 2013, 20:41 schreef: morgen nog eens een lange netwerkkabel leggen... maar technisch is dat niet haalbaar ...Dan moeten er 4 deuren openstaan voor die kabel...
tegen eind deze week vliegt die snow waarschijnlijk weer buiten ten voordele van telenet ... geen breekwerken en veel beter beeldkwaliteit
skynetbbs @ 15 maart 2013, 21:01 schreef: ondertussen rj45 door heel het huis laten trekken en een extra snowbox besteld online ... ben benieuwd hoe/wanneer die geleverd wordt?
vanaf 22 maart zou de "2de scherm" ios app beschikbaar zijn?
zijn je problemen met de 1e snowbox opgelost, door de rj45, dat je nu zelfs een tweede bijbesteld hebt?
En uiteindelijk toch gekozen om niet naar Telenet over te stappen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ja problemen zijn opgelost door netwerkkabels te trekken van de modem naar de tv's ... dus geen gebruik van tussenliggende switches die ook voor internet worden gebruikt en ook niet van powerplugs. Bijv daar waar coax of telefoonaansluitingen steken... konden netwerkkabels getrokken worden...
ben benieuwd hoe die extra snowbox geleverd wordt.
Ouders lijken alvast tevreden nu over bediening & kwaliteit...
de snowbox zou praktisch even groot zijn als de digicorder...

telefoonnummer is nog niet geporteerd dus die steekt nog rechtsstreeks in de belgacom doos...
maar de telefoonkabel (een RJ45 met aan beide kanten een coupler waarin een rj11 stak) werkte niet meer...blijkbaar hadden ze er RJ11 plugs op gezet en verkeert bekabeld... (gaf bezet toon)... terug opnieuw mogen strippen & pluggen
en afwachten tot de porting is gelukt... (24 februari besteld....6 maart geinstalleerd... ging tegen 11 maart rond zijn... brief van Belgacom sprak al over 6 maart... )

ondertussen heb ik ook een nieuwe installatiedatum gekregen nu woensdag... hopelijk wat sneller bij mij...hier ligt overal reeds netwerk :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

hier is telefonie nog steeds niet terug in orde...

morgen ben ik exact 1 maand aangesloten:

1 dag telefonie gehad (en dus eigenlijk een maand een probleem dat ze niet oplossen)
dat cloud pakket per ongeluk aangevraagd (omdat het niet bevestigd werd dat het betalend was, wat ik dus wél verwachtte)
en dat krijg ik ook NIET opgezegd (ik weet ondertussen wel waar het staat -imho onpraktisch- maar snowzone merkt enkel als ik een zwaarder pakket neem,
anders (als ik kies voor de 'geen' optie) zegt hij dat er geen wjiziging is...

gisteren trouwens ook de update binnengehad, waar chris zo goed over sprak...
1 ding kan ik daar ook van zeggen: de bug dat, bij een reboot van de decoder, het scherm ontregeld is, zit er nog steeds in. (gewoon in/uit standby, no problem)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Wij zijn ondertussen (een aantal afspraken verder) ook aangesloten op snow (TV + inet).

Alles werkt naar behoren, behalve het niet kunnen nummeren van de zenders is een doorn in het oog ! Ik hoop dat ze veel geld ontvangen van bepaalde zenders als deze zogezegd opgelegd in een bepaalde volgorde gezet zijn. Dan nog een andere volgorde dan Belgacom ook !!!

Het niet kunnen aan/uit zetten van de TV via de snow remote is ook een klein nadeel ...

Ik heb eens een vlugge meting gedaan van het energieverbruik van de decoder, wat een verrassing ! Zowel in standby als aan 6W.
Dit is slechts een fractie van wat de belgacom en telenet decoders verbruiken. Nice one Snow !
Ik vermoed ook dat er een 2.5" hdd in zit ipv 3.5", aangezien de decoder vrij licht is.

Please Snow, haal die kleine haperingen en mankementjes eruit, en dan promoot ik Snow bij iedereen die ik ken !
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Damned, nog een verschilleke ontdekt met Belgacom TV.
Blijkbaar wordt er niet continue opgenomen terwijl je aan het kijken bent.

Je kan dus niet even terug spoelen op iets dat je net gezien hebt...
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

En maak je ook gebruik van de optie "Multischerm"?
Bij mij werkt enkel het gedeelte tv-gids in het Multischerm, maar tv kijken lukt aan geen kanten. Heb de speciale driver geïnstalleerd, de plug-in aanvaard na opstarten van de browser en dat is het dan. Zwart beeld, geen geluid via Multischerm.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

afgelopen vrijdag is de portering eindelijk gebeurd van telefonie (belgacom -> kpngb fixed)

die settopbox reageert wel niet zo vlot... naar m'n opnames kijken? pijltjes doen niet veel...
van zender veranderen in de tvgids? 99% van de tijd reageert dat niet naar beneden...

die 2de scherm aangevraagd maar de ipad applicatie wet van niks en op windows een of andere driver moeten installeren; gereboot maar het werkt nog niet in IE of Chrome

heb een 2de setopbox besteld maar hoe gaat die toekomen?
en wanneer?
belgianguy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 jul 2008, 21:24

Ik heb vandaag een mailtje van hen gekregen met de melding dat het probleem met de tv-gids woensdagavond zou opgelost worden met een update voor de decoder. Er is ook nog een probleem met het opnemen van programma's. De decoder houdt geen rekening met de extra tijd om op te nemen die je kan instellen. Ook dit zou vanaf woensdag opgelost zijn.

Het probleem met het online kijken via het Multi-scherm is gekend en ze zoeken een oplossing, maar hier kreeg ik geen datum vooropgesteld.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Komen firmware updates automagically of moet je ze pushen?

Denken jullie dat die 30Mbps op termijn gewoon zal wegvallen en ook standaard 50Mbps wordt? Aangezien Belgacom en eigenlijk alle afnemers hiervan (edpnet, scarlet, ..) allemaal ook het max op de lijn geven aan hun klanten.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

wat is het verschil tussen 30 en 50 ? Idd 20

maar in het "normaal" gebruik merk je niet veel verschil, ik vergelijk met telenet fibernet wat ik vroeger gebruikte

dus waarom zou je echt die 50M willen ?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat alles blijft evolueren. Ga je binnen 10 jaar ook nog zeggen waarom zou je 50 willen als ondertussen alle andere Belgacom klanten op 200 zitten?
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ik heb geen glazen bol dus ik kan het niet zeggen, maar

Welke applicaties gaan 50M bw nodig hebben ?
Welke servers gaan die streams aankunnen ?
Welke clients gaan dat aankunnen ?

met 30M serveer je alles wat je nu hebt op een deftige manier, proof me I'm wrong
Wij thuis zitten met 6 (waarvan 4 kids) intens die lijn te gebruiken en de kids hebben (nog) niet geklaagd, enkel de snow portal op tv vinden ze verschrikkelijk vinden (tv guide die vast loopt, niet periodisch kunnen programeren ed...)

Kijk, Telenet is op zich een goed product, geen klagen van, maar in hun dure pakket zitten zaken waar ik niets mee ben, zo'n snel internet als ze claimen heb ik werkelijk niet nodig, zelfde geld in hun tv aanbod, een zender als ARD ligt niet bepaald mij interessegebied
Snow heeft dat wel, nogmaals als jij me kan aantonen waarom ik absoluut 50M zou nodig hebben ...

EDIT:
Fliz schreef:als ondertussen alle andere Belgacom klanten op 200 zitten?
das zo een mentaliteit die ik mijn kinderen afleer : "ik wil dat ook omdat de anderen het hebben" ... vraag uzelf eerst af of ge het nodig hebt ...
Laatst gewijzigd door TiTanium 27 maa 2013, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als het gaat om iets van dezelfde prijs? Ja :)

Als jij morgen naar de garage gaat en hij heeft een auto die maximaal 50 kan en een die maximaal 200 kan met dezelfde opties voor dezelfde prijs...ga jij die van 50 nemen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

euh heeft snow een product van 200M aan dezelfde prijs als 30M

het is niet omdat BGC dat product heeft dat je als Snowklant dat ook moet eisen, ik denk dat je de wholesale account manager van snow bij BGC dan moet aanspreken ...

en wat je karikatuur betreft, een wagen die 200/u rijdt daar ben je niets mee
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

in duitsland wel :smash2:

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Niet als je nooit in duitsland komt ;)
En het gaat uiteraard niet over dezelfde prijs ... dus phile zijn redenering kan ik helemaal volgen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
xlDooM
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:58

Hallo, eerste post hier. Om met de deur in huis te vallen: kan een van de snow gebruikers eens controleren of het nu al mogelijk is om recurrente opnames te programmeren (bv. elke aflevering van een serie zonder dat je die manueel elke dag moet instellen)? Zolang dit niet gaat, is dat een dealbreaker voor mij.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Gaat (nog) niet

[Afbeelding Post made via mobile device ]
xlDooM
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:58

Ok thanks. Moeten ze maar eens mee opschieten dan :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

eindelijk geinstalleerd geraakt...
alles werkt
ik wil nu dat 2 de scherm activeren maar wat ik ook doe...firefox, ie,chrome;.. "geen wijzigingen" als ik op die checkbox klik
ik kan het dus niet activeren?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ondertussen een maand verder;
- eerste factuur eindelijk in de bus... nu ken ik eindelijk mijn klantennummer zodat ik "online" een "helpdesk" case kan aanmaken
- inbellen op supportdesk gaat eindelijk supersnel... amper wachttijd
- nog altijd maar 20mbit ipv 30mbit... antwoord van Belgacom aan Snow is dat het "normaal" is dat de kwaliteit van de telefoonkabel drastisch verminderd als je switched van operator...
- De Sagem modem leeft in het jaar 2003... en geeft ook dhcp leases uit die geldig zijn in 2003... mijn windows xp/8 hebben daar issues mee via wifi...regelmatig dat ze dan 169.* addressen gebruiken :( via de lan gaat het beter om een of andere reden...

- nog altijd logistiek niet mogelijk om een 2de snowbox te ontvangen (bestellen & betalen & huren is wel mogelijk... maar ze kunnen die nog niet bezorgen via hun winkels of via installateurs... je kunt ze ook niet zelf afhalen... en opsturen gaat ook niet ) ... dus niet mogelijk om met 2 televisies te kijken tenzij met de "multischerm" als je je wilt beperken tot 7tal Vlaamse zenders


vanavond eens een "reset" doen van de sagem doos... was enige optie.... andere optie dat ze voorstelden is het "wifi" kanaal te veranderen...1, 6 of 13 dat zou ook "alles" moeten verbeteren...hmm? :-)

SamKnows & Ripe (officiele meetkastjes :-) melden alvast dat op de dag dat Belgacom Skynet in Snow veranderde de snelheid van 30->20mbit veranderde... het profiel is altijd op "showtime" gebleven... aangezien "speedtest"-website geen goed argument zou zijn... :-)

slechte sagem doos?
slechte aansluiting door technieker?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Probeer eens een lijntest te doen via die 0800 nummer (nummer ontglipt me nu (080022424?), maar staat hier ergens in het forum zeker vermeld).
Als die niet gebeurd is bij de install dan gaat DLM niet lopen iirc.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Misschien zit je op een 8d-profiel dat was via DLM naar 30 Mbit gebracht? Doe eens de vdsl2-tool test?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”