Snow: the beginning

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik dacht: "ik heb nu toch een bestelling geplaatst, dan kan ik evengoed een draadje maken ervoor".
Dus bij deze mijn verhaal doorheen de dagen van bestelling tot oplevering en erna :)

Stap 1: het bestellen

Het bestellen zelf ging best vlot, hier en daar een klein (taal)foutje, maar dat vergeef ik hen.
Alhoewel als je het anders bekijkt is er duidelijk marketingbudget en hebben ze tijd gehad om de site voor te bereiden,
dus snap ik niet goed dat er nog zulke fouten inzitten (bv delen die niet vertaald zijn of een fout geven omdat de vertaling niet gevonden is)

Alles doorlopen, geen foutmeldingen, en dadelijk een bevestiging gekregen met mijn login & ww.
die werkten echter nog niet, maar ik zou binnen het halfuur een mailtje ontvangen en alles zou actief zijn.

En inderdaad, een halfuurtje later in mijn mailbox:
bedankt!
Fijn dat je kiest voor SNOW. Voortaan betaal je alleen voor wat je echt wil.

hierbij vind je de details van je bestelling

je bestelling: 3-pack digitale tv + internet + vaste telefoon
de algemene verkoopsvoorwaarden
de bijzondere voorwaarden voor de overdracht van je telefoonnummer(s)

je kan je contract en de voorwaarden ook online nalezen

surf naar snowzone.be
meld je aan met je gebruikersnaam ([email protected]) en je wachtwoord (PASS)

Kom ook naar snowzone.be om:

je extra's à la carte te kiezen voor mail & cloud, VOD, Digitale TV, multi-scherm, Vaste telefoon, VDSL Internet
je gegevens aan te passen
je facturen te bekijken

je afspraak om je pack te installeren wordt per sms bevestigd
Binnenkort komt een van onze installateurs bij je langs om alles startklaar te maken. Je ontvangt van ons nog een sms op het nummer GSM om de installatiedatum van je keuze te bevestigen.

nog vragen?
Surf naar snow.be voor meer informatie over onze producten en diensten.
Of bel de klantendienst op het nummer 02 791 72 72. Dat kan van maandag tot zaterdag tussen 10 en 21 uur.

Bedankt voor je vertrouwen en veel plezier met SNOW!

Vriendelijke groeten,

David Braux
Customer Service Manager
SNOW
wat me dadelijk opvalt: een halfuur later krijg je de bevestiging... dus ofwel is het systeem pokketraag,
ofwel haalt het je user & pass in cleartext uit de database.
indien het 2de inderdaad zo is, hoop ik dat dat enkel is voor het registreren en niet permanent!

ik krijg bij de details ook een link naar de "bijzondere voorwaarden voor de overdracht van je telefoonnummer",
terwijl ik echter heb aangegeven een nieuw nummer te nemen.
beetje generic mailtje waarschijnlijk.

gaan kijken bij snowzone.be en eenmaal ingelogd met mijn username en paswoord krijg ik dit:
snowzone.jpg
Update 10 februari : sinds vandaag merk ik dat snowzone.be, de klantenpagina's van Snow, actief zijn.
Je komt terecht op een startpagina met je adres + type abbo, en je profielgegevens.
Hoewel duidelijk is dat het nog niet 100% klaar is, staat de eenvoud ervan me wel aan.

Alles is overzichtelijk en eenvoudig gevonden, en ook de aanpasbare opties zijn eenvoudig genoeg.
wat ik wél merk: de cloud optie - als ik me niet vergis - is betalend.
Echter heb ik net deze stappen doorlopen (om te kijken) en is er nergens melding gemaakt dat dit betalend is.
(en de activatie van een eigen domein ging probleem ook al is mijn pack nog niet opgeleverd)

Voor je eigen domein en cloud werken ze samen met one.com wat een beetje grof is.
Als ik me niet vergis kost het via Snow meer dan rechtstreeks via one, maar eens je een domein registreert op snowzone,
kom je wel bij one.com terecht (en kan je via die site de prijzen opvragen van hun)

Stap 2: de installatie/oplevering

En ondertussen zijn we 18/02 en ben ik geinstalleerd.
Deze edit doe ik vanop mijn snow lijn trouwens :)

Ondanks het feit dat de bevestigingsmail het had over dat ik nog een smsje zou ontvangen,
is dat NIET gebeurd.
Ook heb ik geen enkele papieren ontvangen tot op heden (geen loginggegevens gekregen dus!)
Wel kon de klantendienst me afgelopen zaterdag dit vriendelijk bevestigen.

Op zich verliep de installatie vrij vlot, al liep de Snow decoder blijkbaar wel even vast.
Dat is blijkbaar een "bug" waarbij je soms niet de keuze hebt welke taal de decoder moet gebruiken.
Als je deze bug tegenkomt, gewoon in het menu terug nederlands kiezen en je kan verder.

De modem is de, zoals wel verwacht, sagem, ons allen bekend van scarlet.
er zit géén beveiliging op de modem (niet voor de loginpagina, niet voor de wifi!),
en de gegevens worden er blijkbaar via ZTC ingeladen (who knew)

Voor zij die met een alternatieve modem (willen) werken: de technieker heeft toegang tot al de codes,
en je kan hem gewoon vragen deze aan je door te geven, zodat je een eigen modem kan instellen.

De decoder is een Hybroad M505H en het startscherm is, imho, aangenaam.
Via instellingen - Overzicht krijg je de details van de decoder (maar niet de technische gegevens):
Middleware 1.02.04 en firmware 3.7.3249 staat er bij mij af te lezen.

Stap 3: eerste indrukken

De eerste indrukken zijn dat de kwaliteit van het beeld wel iets minderwaardig is tegenover dat van BGC,
maar het enige dat mij eraan stoort is dat de ondertiteling en de "zapbalk" dat contrast laten zien.
storend is het nog niet voor mij, maar er zijn vast mensen die dit wel zouden storend vinden.
*EXTRA EDIT* alhoewel het me, na een tijdje, meer het "idee" van slechtere kwaliteit is.
komt mogelijk eerder door de hogere kwaliteit van de ondertiteling & het menu vs de oudere opnames.
HD zenders heb ik nog niet gevonden (maar ook nog niet gezocht) dus daar kan ik niks over zeggen

De menu's en decoder, alsook de afstandsbediening zijn, zonder twijfel, beter dan die van bgc/scarlet.
De decoder is kleiner en sneller dan de overige operatoren, alsook lichter en niet storend in je kast (imho)
Het internet is zeker niet "te traag" (ik zit op een 30/6 profiel), en decoder aan/uit geeft me +/- 2mbps verschil,
van 25 mét decoder naar 27 zonder decoder (in standby, dus nog wel op de lijn)

Verdere testen in de loop van de komende dagen zullen uitwijzen of de lijn en snelheden stabiel zijn en blijven.

de "cloud" van snow is ook een verademing: je upload wat van je pc naar je cloud (log je automatisch op in via snowzone),
en het is gelijk beschikbaar op je decoder.
(de login van je internet en van je snowzone EN van je cloud drive zijn echter *NIET* gelijk)

Het aanvragen van de "cloud" met domeinnaam (een betalende optie notabene) werd me niet gevraagd te bevestigen,
dus kon ik deze activeren zonder de waarschuwing dat dit me geld zal kosten.
Hoe dat verderloopt, valt onder een verdere stap.
Ook via usb kan je trouwens bestanden gebruiken op je decoder, alweer iets dat een mooie verademing is.
Geluid van je decoder is, net zoals telenet, via de afstandsbediening te regelen op de decoder.
Dus niet zoals belgacom/scarlet op tv. persoonlijk een minpuntje.

De "op aanvraag" catalogus - hoe leuk ingericht dat het ook is imho - geeft je een "welkom in frankrijk" gevoel,
gezien de covers zowat allemaal de franse titels geven...
De samenvatting geeft je dan weer de nederlandse beschrijving met de engelse titel.
Qua samenhorigheid in taal is er dus nog veel werk.

Ook het zoeken is, euhm, ... ontbrekend blijkbaar.
On demand is ingedeeld in categorie, wat leuk is, maar als ik een titel zou zoeken...
dan zal me dat niet lukken, gezien er geen zoek optie is.

De vergrootglas-knop op de afstandsbediening geeft ook enkel een verbodsteken als je hem wil gebruiken.
Wat wél weer kan is een film kiezen, details opvragen, en dan -indien vermeld- zoeken op regisseur of acteur.
Ook een leuke functie.

In het menuscherm, krijg je een overzicht van je zenders, dan aanbevelingen, een klein schermpje met de actieve zender,
en onderaan "buttons" naar tv gids, on demand catalogus, opnames, my media (je cloud en/of usb), a la carte, en de instellingen.

De aanbevelingen zijn echter ook zo willekeurig: ik vind niet dadelijk een reden voor de aanbeveling, en sommige gaan naar films,
terwijl andere naar pakketten gaan...

Qua zenderkeuzes geef ik even een kort voorbeeldje:
movies & music pakket kost je 6 euro (als pakket)
de aparte zenders kosten je bv 4.99 voor fox life en 2.99 voor mtv nl.
neem je die 2 zenders ben je dus al beter af het hele pakket te nemen.

pauzeren, terugspoelen, opnemen, het zit er allemaal in.
ook teletekst is, zoals te verwachten, beschikbaar.


De usb functie laat het ook toe je (android) gsm aan te sluiten zodat je foto's rechstreeks kan delen.
Spijtig genoeg is usb enkel beschikbaar achteraan de decoder, dus als je hem in een kast zet... niet heel praktisch
CORRECTIE: achteraan heb je usb, rechtsvooraan (aan de zijkant) heb je een 2de

Wat ik heb gemerkt is dat ik hierdoor de decoder kan doen vastlopen:
gsm aansluiten, usb storage activeren, browsen, usb storage deactiveren, verder browsen, decoder loopt vast.
Zowel het toetsenbord als de knoppen op de decoder functioneren dan niet meer.
een reboot: 15:33:31 tot 15:36:21 dus net geen 3 minuten van stroom in tot tv beeld.
netjes vind ik dat.

Onthoud ook dat alles via "je cloud" eigenlijk via one.com gaat (en zij dus -een deel van- je gegevens krijgen van snow!)
Ook is rechtstreeks via one.com je domein nemen waarschijnlijk goedkoper(?) maar geen idee of je het dan kan koppelen aan je decoder.
Zet je de decoder "uit" (standby) dan krijg je het uur te zien (ipv zendernummer),
en op het scherm toont hij -in tegenstelling tot bgc bv- helemaal niks meer.

Een aantal screenshots van de decoder zijn hier terug te vinden:
http://bjornpeeters.be/snow/

Stap 4: technische details + screenshots

mijn huidige lijnstats:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30048 kbps        6048 kbps
Modem max:             63508 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        52143 kbps         10925 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           274 m Estimated!
Training margin:       15.1 dB
Attenuation:           8.4 dB
de speedtests:
http://www.speedtest.net/result/2516861820.png (met decoder aan)
http://www.speedtest.net/result/2516863968.png (decoder in standby)
http://www.speedtest.net/result/2516916494.png (decoder aan)
http://www.speedtest.net/result/2516999054.png (decoder aan)
http://www.speedtest.net/result/2517003696.png (decoder uit)

Mijn setup is sagem => utp => switch 10/100 => 1 pc actief
voor tv is het sagem => utp => decoder

wat mij dadelijk ook opviel & interesseert is mijn ip adres.

via whatismyipaddress.com:
IP: 145.129.88.xx
Decimal: 2441173xxx
Hostname: static.kpn.net
ISP: KPN B.V.
Organization: KPN B.V.
Services: None detected
Type:
Assignment: Static IP
let vooral op dat het ip herkend wordt als zijnde van KPN BV (dus de nederlandse tak),
en dat assignment veronderstelt dat dit een static ip is.
of het effectief static is, laat ik in de loop van de komende dagen nog weten.


een trace naar google:

Code: Selecteer alles

~ $ traceroute google.be
traceroute to google.be (74.125.136.94), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.720 ms  1.950 ms  2.382 ms
 2  static.kpn.net (145.129.88.1)  23.374 ms  24.576 ms  25.413 ms
 3  26.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.244.26)  31.717 ms  32.420 ms  32.793 ms
 4  * * *
 5  * * *
 6  94.102.162.77 (94.102.162.77)  36.401 ms  21.912 ms 94.102.162.83 (94.102.162.83)  22.574 ms
 7  94.102.162.201 (94.102.162.201)  33.898 ms  35.003 ms  38.030 ms
 8  94.102.162.208 (94.102.162.208)  38.885 ms  39.740 ms  41.162 ms
 9  74.125.50.21 (74.125.50.21)  55.987 ms  56.498 ms  56.768 ms
10  209.85.240.61 (209.85.240.61)  47.331 ms 209.85.240.63 (209.85.240.63)  47.999 ms 209.85.240.61 (209.85.240.61)  49.112 ms
11  209.85.253.92 (209.85.253.92)  51.174 ms 209.85.253.94 (209.85.253.94)  52.262 ms 209.85.253.196 (209.85.253.196)  53.056 ms
12  209.85.240.28 (209.85.240.28)  34.548 ms  34.881 ms  36.176 ms
13  216.239.49.36 (216.239.49.36)  42.362 ms  44.209 ms 216.239.49.28 (216.239.49.28)  56.638 ms
14  * * *
15  ea-in-f94.1e100.net (74.125.136.94)  46.381 ms  48.591 ms  49.574 ms
naar tweakers:

Code: Selecteer alles

~ $ traceroute tweakers.net
traceroute to tweakers.net (213.239.154.20), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.688 ms  1.923 ms  2.218 ms
 2  static.kpn.net (145.129.88.1)  22.540 ms  23.680 ms  25.315 ms
 3  106.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.244.106)  27.102 ms  27.957 ms  28.509 ms
 4  ae-13-1000.ibrstr3.isp.belgacom.be (91.183.246.74)  29.618 ms  30.731 ms  32.093 ms
 5  ae53.bar2.Brussels1.Level3.net (212.3.234.129)  32.933 ms  33.571 ms  36.071 ms
 6  ae-0-11.bar1.Brussels1.Level3.net (4.69.148.177)  36.752 ms  21.964 ms  23.923 ms
 7  ae-6-6.ebr1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.148.174)  26.753 ms  27.718 ms  29.408 ms
 8  ae-56-111.csw1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.153.186)  30.742 ms ae-58-113.csw1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.153.194)  31.862 ms ae-57-112.csw1.Amsterdam1.Level3.net (4.69.153.190)  36.856 ms
 9  4.69.162.142 (4.69.162.142)  37.795 ms 4.69.162.138 (4.69.162.138)  38.202 ms 4.69.162.130 (4.69.162.130)  38.586 ms
10  TRUESERVER.edge5.Amsterdam1.Level3.net (212.72.41.202)  38.987 ms  40.201 ms  41.099 ms
11  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218)  41.684 ms  74.731 ms  74.992 ms
12  tweakers.net (213.239.154.20)  25.637 ms  25.753 ms  26.261 ms
en naar slashdot:

Code: Selecteer alles

~ $ traceroute slashdot.org
traceroute to slashdot.org (216.34.181.45), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.699 ms  1.930 ms  2.215 ms
 2  static.kpn.net (145.129.88.1)  22.900 ms  28.940 ms  29.681 ms
 3  106.244-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.244.106)  29.942 ms  30.206 ms  30.466 ms
 4  * * *
 5  146.82.32.117 (146.82.32.117)  34.430 ms  36.031 ms  36.484 ms
 6  bcr1-fe-7-3-8.Londonlnx.savvis.net (206.24.169.73)  43.958 ms  30.719 ms  30.109 ms
 7  204.70.206.65 (204.70.206.65)  32.438 ms  33.007 ms  45.451 ms
 8  cr1-te-0-6-0-0.chd.savvis.net (204.70.198.118)  142.373 ms  142.947 ms  143.666 ms
 9  hr1-te-12-0-1.elkgrovech3.savvis.net (204.70.198.73)  129.581 ms  130.518 ms  131.611 ms
10  das5-v3030.ch3.savvis.net (64.37.207.150)  130.922 ms  131.848 ms  132.560 ms
11  64.27.160.194 (64.27.160.194)  135.537 ms  136.665 ms  137.177 ms
12  slashdot.org (216.34.181.45)  120.209 ms  120.023 ms  120.302 ms
Poorten worden *niet* geblokkeerd. (getest met poort 80)


Stap 5: facturatie

Stap 6: klantendienst

Update 20 februariDe klantendienst van snow - Eerste ervaringen.

Probleem: telefonie werkt niet meer (error)
Reden: mogelijk doordat ik geprobeerd heb met een softphone te registreren,
dat de lijn geblokkeerd is nu?

Contact met de Snow helpdesk:

- 3 min wachttijd
- De medewerker zoekt op via mijn gsmnr en vraagt adres te bevestigen (efficient)
- helpdesk agent zegt "ik heb een relaunch gedaan, je moet nu een kwartier wachten en anders morgen terugbellen" (de andere dienst zou niet meer bereikbaar zijn)

hij haalt vaag aan dat het "als het niet werkt, een probleem met de kabel is, maar dan moet ik er een technieker bijhalen en die werken nu niet meer" (erg vage uitleg)

het feit dat ik melding maak dat het gewerkt heeft en dat de lijn in "error" staat,
maakt blijkbaar geen verschil.
een totaalgesprek, met 3 min wachttijd, van nog geen 5 minuten.
dat was 20u30, we zijn nu 20u50 en... nog steeds error (ofcourse)

terugbellen:

- dezelfde procedure (gsmnr geven, opzoeken)
- iets meer moeite dan de vorige persoon.
- hij vraagt me ook of ik de modem reeds gereboot heb,
en ik geef hem door dit idd reeds gedaan te hebben.

- blijkbaar is het, volgens deze persoon, een probleem in de "centrale van belgacom"
en natuurlijk, is volgens hem dus belgacom niet meer bereikbaar momenteel. (was 21u)

er zal, nog volgens de persoon in kwestie, een case worden aangemaakt, en ik hoef niets meer te doen.
indien er nog actie van mij uit verwacht zou worden, gaan ze me contacteren.
ik ben benieuwd :)

UPDATE 22 FEBRUARI

wat kan ik zeggen...

- pluspunt: geen 20 ivr menu's
- pluspunt: de opzoeking in het systeem doen ze met je gsmnr (geen gezoek meer achter je klantennummer of lijn/referentienummer)
- pluspunt: ze moeten (tot nu toe) je geen andere rommel verkopen als je belt voor problemen

- minpunt: elke 2 minuten moet je bevestigen dat je nog wil wachten door op 2 te drukken
- minpunt: ze hebben er mensen gezet die blijkbaar helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn
- minpunt: de "technische dienst" is nooit? bereikbaar (hoewel de klantendienst er tot 9u zit, zit die technische dienst maar "tot 6 uur ongeveer"

Momenteel heb ik, zoals hierboven gemeld, een voip probleem, en ik ben de klantendienst hierop aan het testen...
laat me zeggen: dik gebuisd, terwijl ze zo mooi de kans hadden eindelijk een deftige dienst op te zetten (base helpdesk, bv, heb ik enkel goede ervaringen mee)

Net zoals (bijna) al de andere providers zetten ze onvoldoende of totaal ongetrainde mensen op de helpdesk, die waarschijnlijk ook 20 quota's moeten halen die tegen de klantentevredenheid indruist.

Gisteren heb ik gewoon zitten afwachten, en ben ik niet gebeld (as expected)
Vandaag bel ik terug, en de vriendelijk maar blond klinkende dame aan de andere kant wil me afschepen.

Ze begint me te vragen hoe mijn telefoon aan de modem aangesloten is, en als ik meld dat ik die momenteel *niet* aangesloten heb,
zegt ze "maar dan is het normaal dat u niet kan bellen en dat het lichtje niet brandt, dat brandt enkel als de telefoon is aangesloten"
(ahum... kuch kuch)

Na het corrigeren van mevrouw - die nochtans bevestigde dat *alles* dadelijk gevonden kan worden in mijn reeds opgestelde dossier -
keek ze even verder met een lange stilte (hoorde zelfs geen tikken van het toetsenbord zoals je bij de meeste klantendiensten wel hoort als ze wat opzoeken/noteren) en zou ze "een dossier opstellen" (euh, waarom niet toevoegen?) en "moet ik spijtig genoeg nog even afwachten"

Het lijkt me duidelijk dat - van alle mij bekende klantendiensten toen ik ze nodig had - mijn verwachting van Snow absoluut niet ingelost werd.

Ik heb geen ervaring met dommel, maar mij lijkt de snow helpdesk een beetje op de horrorverhalen van het begin van dommel.
Momenteel zit ik dus al 3 dagen (van de geinstalleerde 4!) zonder telefonie.
Laatst gewijzigd door Splitter 22 feb 2013, 20:25, in totaal 7 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Aha,
Tof. Ik kijk er naar uit!
Hopelijk maakt Snow geen uitschuivers ... :wink:
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

fijn dat je je Snow-ervaringen langs deze weg gaat delen.
Ik heb meteen al een vraag: kon je ook al de 2-packs bestellen?
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Splitter schreef: gaan kijken bij snowzone.be en eenmaal ingelogd met mijn username en paswoord krijg ik dit:
snowzone.jpg
Ik had geen bevestiging van bestelling gekregen via mail. Dus ik heb een telefoontje gedaan naar Snow.
De persoon aan de telefoon kon mij melden dat de "snowzone.be" maandag volledig online zou staan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

serialchiller schreef:fijn dat je je Snow-ervaringen langs deze weg gaat delen.
Ik heb meteen al een vraag: kon je ook al de 2-packs bestellen?
die stonden dacht ik idd tussen het lijstje ja, maar gezien het niet zo wreed interessant is heb ik het triple play pack genomen.
voor 5 euro minder geen tv, daar doen we het niet voor (is nog steeds minder dan de huur van 1 decoder bij bgc/tn, dusjah)
Liber! schreef:Helaas bestellen zonder telefoon aansluiting (aan de muur) is geen mogelijkheid. Je moet dus wel ooit klant bij BGC zijn geweest.
mnee, niet helemaal correct.
bgc moet ooit de kabel hebben *aangesloten* op het netwerk.
maar tenzij je ergens woont waar er bij de bouw reeds gezegd is "f*ck belgacom", lijkt dat scenario me onwaarschijnlijk.
wss heb je ergens wel een aansluiting van belgacom, maar de vraag is dan waar: ze kan bv ook zijn afgeknipt of weggewerkt.
of er zit een telefoonstekkertje waar je het niet verwacht en de invoer van belgacom komt in de garage of kelder binnen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vandaag ben ik geinstalleerd op snow, zie edit hierboven :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

nPvr aanwezig? :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

er lijkt *geen* npvr te zijn en het systeem van opnames is een beetje, "aanpassen" laat ons zeggen.

je kiest in de tv gids wat je wil opnemen, druk op "opnemen" en done.
je kan daarna nog kiezen voor "stop opname" maar niets aanpassen.
instellingen voor opnames gebeuren via het home screen - instellingen (vroeger beginnen / later stoppen)
het opnamescherm, met je opnames en conflicten, is ook niet doordacht:
je hebt opnames gerangschikt PER zender en PER tijdsslot.
wat betekent dat al je opnames er 4x ofzo instaan (1x op tijdslot van zender A, 1x op tijdslot van juiste zender, en 1x op zender in tijdslot van andere opname)
heel... irritant en onduidelijk.

nog een interessant feitje: de belgacom (v3) decoder zal inladen op een snow lijn maar geen signaal hebben.
de snow decoder daarentegen zal inladen EN werken op een belgacom tv lijn (ZONDER aan te melden op het bgc netwerk)

TOEVOEGING: de rode knop werkt *ook* niet (dus geen "net gemist" toestanden)
wanneer je van tv wisselt (of even afkoppelt en terug aansluit aan de hdmi bv) is het beeld ook nooit automatisch terug goedgesteld.
getest met ondertussen 3 tv's en geen enkel toestel heeft de correcte instellingen automatisch overgenomen.
dus elke keer manueel je scherminstellingen terug aanpassen.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Dat er voorlopig geen rode knop functie is, is voor mij enkel positief (het wordt hier toch niet gebruikt & als het er niet is kan het ook niet aangerekend worden als er per ongeluk op wordt geklikt ;) ). De TV-gids doet erg Telenet aan met het geel, de menu's zien er over het algemeen wel een stuk beter uit dan bij de Belgacom en Telenet decoders. Dat de USB-poort niet geblokkeerd is, is ook een plus, altijd al storend gevonden dat er wel een USB-poort aanwezig is, maar in de firmware is uitgeschakeld om het gebruik van video-on-demand te pushen :) Is er, net als bij Belgacom, elke 96u een disconnect of blijft een PPPoE sessie gewoon actief zo lang je ze zelf niet onderbreekt (zoals bij EDPnet)?
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Heel interessante info Splitter, mooi zo !

Ik zit in net hetzelfde schuitje, en zaterdag dus ook gebeld of ze aanstaande woensdag wel degelijk komen installeren.
Ben benieuwd naar de snelheid van de decoder (bgc box snelheid begint serieus te irriteren).

Heb je enig idee hoe het zit met de 50/5 upgrade mogelijkheid (gevraagd aan technieker of zo), wij hebben namelijk exact zelfde waarden.
Gaan ze DLM activeren of niet, kan je op voorhand weten of upgrade mogelijk is op de lijn of niet ...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

DLM is, zo ver ik weet, onafhankelijk van de provider. Als je lijn het 50/6 profiel aan kan, zal je daar door DLM na verloop van tijd wel op belanden, maar je PPPoE sessie wordt nog steeds gecapt op 30/2,5 (tenzij je de 50/5 upgrade neemt).
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Bedankt voor je ervaringen te delen, Splitter! :beerchug:

Hoeveel opnames kan het bakske tegelijk aan, en kan je ze (makkelijk) plannen via de PC?
Kan je ook films via de cloud van PC naar SnowTV sturen?
Werkt terug/vooruitspoelen van opnames vlotter dan bij Belgacom?
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Petervanakelyen schreef:DLM is, zo ver ik weet, onafhankelijk van de provider. Als je lijn het 50/6 profiel aan kan, zal je daar door DLM na verloop van tijd wel op belanden, maar je PPPoE sessie wordt nog steeds gecapt op 30/2,5 (tenzij je de 50/5 upgrade neemt).
Is DLM dan ondertussen overal in Vlaanderen al actief waar het actief kan zijn ? Of is die uitrol nog steeds bezig ?
Ik vind het jammer dat we hierover zo in het duister moet blijven tasten ...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Is alles geëncrypteerd?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Zeer mooie uiteenzetting!!

USB waarvan je media kan afspelen is zeker een grote plus. Welke mediabestanden worden er ondersteunt?
Kan je opnames kopieren van je decoder naar USB?

Die aanbevolen films/programma's zullen later misschien wel beter op u worden toegespitst. Snow kan maar pas vanaf nu bijhouden naar wat voor soort programma's je kijkt en wat je mogelijks nog interessant zou kunnen vinden...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

peter: de 96u disconnect laat ik je weten als ik de 97u gepasseerd ben :)

cougare: zoals peter zegt, vermoed ik idd dat DLM standaard actief is.
dit zoek ik nog uit en laat ik nog weten.

peter: hier zijn 3 opnames tegelijk (ongeveer) gelukt terwijl ik nog iets keek.
1 decoder op de lijn moet je ook wel meetellen.
alle 3 lokaal opgenomen en nog 94% vrije ruimte (rare was wel dat VOOR de opnames er 95% vrij stond ipv 100)

probleem is wel dat, ondanks dat de klok juist staat, de tv gids fout staat.
hierdoor zijn opnames - zelfs met hun 5 minuten vroeger - nog te laat.

het terugspoelen en verderspoelen in opnames is ENORM vlot.
geen hapering, geen buffering, en onmiddelijke reactie op terug naar play.
zeker niet vergelijkbaar met de decoder van belgacom.
het filmen in de cloud zetten heb ik nog niet getest, maar fotos is alvast geen probleem.

eternum: encryptie heb ik nog niet getest, zal hopelijk voor morgen zijn :)
joris: ook de verschillende types die ondersteund worden heb ik nog niet getest,
en het van decoder naar usb zetten leek me op eerste zicht niet ondersteund.
maar daar heb ik nog niet specifiek naar gezocht, ook dat is voor morgen.

maar ik dacht dat jullie alvast de eerste informatie wel wilden hebben :D

ook facturatie en klantendienst moeten nog aan bod komen, dus die dames en heren moet ik ook nog lastigvallen ;)
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

En de hd stream bij snow Hoe groot is die? Ook 6 mbits zoals bij belgacom.
Ik verwacht/hoop toch dat de kwaliteit minstens even goed is

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

hd zenders ben ik nog niet tegengekomen!
voor mij persoonlijk is dat ook geen probleem, maar sommigen zullen dat idd wel missen.

OPGELET TROUWENS: hoewel je usb functionaliteit kan gebruiken, is er blijkbaar GEEN ondersteuning voor video vanaf usb...
beetje een dode vis.
net zoals via de "cloud" trouwens: je kan enkel videos opvragen uit je VOD of opnames en niet uit je cloud.

met andere woorden: het enige waarvoor je USB en cloud kan gebruiken (met betrekking tot tv en de decoder) is:

- muziek (enkel in mp3, geen ogg formaat ondersteund) vanaf zowel cloud als usb
- foto's (jpg, gif, png, animated gif)

dus hoewel erg leuk, ontbreekt dat stukje video functionaliteit wel.

en nog zo'n leuke: animated gif is wél ondersteund in de preview, maar eens je in fullscreen zit *niet*
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Splitter, u got PM :).
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ppfff geen hd zenders . Dat is de tijd terug draaien. ...

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
funkyredup
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
Bedankt: 7 keer

Zijn de zenders (waar beschikbaar) misschien standaard in HD?
Ze hebben misschien bespaard op de zenders niet in SD door te sturen...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

ai, dus geen HD zenders beschikbaar?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

De naam "snow" is wel slecht qua SEO... Ik krijg de site maar niet gevonden. Heb Google in het Engels staan, maar "snow" geeft de eerste 8 pagina's geen relevant resultaat. "snow belgium" geeft de facebook pagina als 9 resultaat.... Maar de eigen homepage. Nope.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is 'snow.be' te moeilijk om daarop te komen ? :D
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

een, canvas, vtm, vier en vijf zijn volgens de site alvast in HD beschikbaar ... http://snow.be/nl/packs/digitale-tv#tv-channels
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Splitter schreef:alle 3 lokaal opgenomen en nog 94% vrije ruimte (rare was wel dat VOOR de opnames er 95% vrij stond ipv 100)
Waarschijnlijk is 5% in gebruik voor de permanente opname van de laatste 30' van de zender waar je naar kijkt?

Andere vraag:
Heb je telefonie? al getest? gegevens gekregen (username, paswoord, registrar ...)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jawel dames en heren, er zijn hd zenders...
vanaf nummertje 901, na onder andere de franse basiscollectie en franse hd zenders.

merk op dat er *nergens* een zenderlijst is voor snow.
dus niks in de doos (geen enkel papier, zelfs geen CE conformiteitspapier), geen uitleg, geen garantiepapieren,
en ook geen zenderlijst.
ook op de site is er geen zenderlijst te vinden, en het overzicht in de menus hebben geen "pagina verder" knop, dus je zit per zender te zoeken.

afgaande op de snelheden met decoder aan, met decoder in standby, en met decoder op hd krijg je dit:

=> met decoder aan (op HD): 21 a 22 mbps
=> met decoder aan (op SD): 25 mbps
=> met decoder in standby: 27 a 28 mbps
=> zonder decoder (volledig uit): 27 a 28 mbps

dus "lazy testing" geeft je ongeveer:

- 30mbps profiel waarvan je 28mbps haalt
- met het kijken naar een SD stream "verlies" je ongeveer 2 a 3 mbps
- met het kijken naar een HD stream "verlies" je ongeveer 6 a 7 mbps
- tussen standby en zonder stroom is er geen verschil voor snow

(getest met telkens 2 opeenvolgende speedtests en naar dezelfde server toe)

ik heb ook telefonie, nog niet actief getest (wel al de lijn eens "gecontroleerd")
de kwaliteit - in ieder geval voor dat korte testje - leek me goed.

de gegevens heb ik idd gekregen, zoals ik zei heeft de technieker die alles komt installeren dit gewoon op zijn pc,
en kan je dat desgewenst vragen.

registrar is ims.kpngroupbelgium.be
de login voor zowel snow als je xdsl username hebben het @kpng.be domain, wat eigenlijk zeer "ieuw" is.
de reden? kpng.be *bestaat* en is *niet* van kpn...

ook zoiets onaangenaams: de volgorde van de zenders kan je *niet* wijzigen. (althans, ik heb het nog niet gevonden...)
je kan zelf je "5 favoriete zenders" kiezen, die in het startmenu verschijnen, maar ook volgens de nummering.
dus als je bv vtm (dat op 1 staat), één (dat op 2 staat), 2be (dat op 4 staat) en vier (dat op 5 staat) kiest,
staan ze effectief op die volgorde, no matter what.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:merk op dat er *nergens* een zenderlijst is voor snow.
Je hebt toch je EPG... geeft die dan geen lijst met je zenders ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jawel R2504... met 6 zenders tegelijk....
en je kan niet "page down" doen om ineens de 6 volgende te krijgen, nee, je moet de pijltjes gebruiken,
en dus zender per zender naar beneden om eentje te vinden.

bij belgacom/tn heb je daar tegenover 2 voordelen:

1) je hebt een zenderlijst (in de doos / op de site)
2) je kan met 1 knop een hele "pagina" verder en dat gaat toch echt net iets sneller dan zender per zender naar beneden
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Probeer eens een kanaalnummer in te toetsen terwijl je in de tv gids staat - bij Belgacom zap je dan door de gids.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Splitter schreef:dus "lazy testing" geeft je ongeveer:

- 30mbps profiel waarvan je 28mbps haalt
- met het kijken naar een SD stream "verlies" je ongeveer 2 a 3 mbps
- met het kijken naar een HD stream "verlies" je ongeveer 6 a 7 mbps
- tussen standby en zonder stroom is er geen verschil voor snow
1) 30 Mbps is de theoretische haalbare snelheid, vermits er 6 % overhead is (bij Ethernet technologie) bedraagt dit in de praktijk ongeveer 28,2 Mbps
2) een SD stream bedraagd exact 2,8 Mbps (en niet ongeveer)
3) een HD stream bedraagt exact 6,5 Mbps (en niet ongeveer)

Deze waarden zijn exact dezelfde waarden als bij BGC vermits KPN deze gewoon overneemt.
ik heb ook telefonie, nog niet actief getest (wel al de lijn eens "gecontroleerd")
de kwaliteit - in ieder geval voor dat korte testje - leek me goed.
Uiteraard: KPN neemt gewoon residentiële i-Talk af van BGC met de nodige Qos (Quality Of Service) en de inherente kwaliteit van deze service.
registrar is ims.kpngroupbelgium.be
de login voor zowel snow als je xdsl username hebben het @kpng.be domain, wat eigenlijk zeer "ieuw" is.
de reden? kpng.be *bestaat* en is *niet* van kpn...
Wat is het probleem ? De VOIP registrar is inderdaad ims.kpngroupbelgium.be. De login is [email protected]. Ik zie geen probleem. Leg je nader uit.

Een deal sluiten met Belgacom i.v.m. iDTV en VOIP in een WholeSales pakket zoals KPN gedaan heeft resulteert uiteraard in een kwaliteit die kleinere DSL providers simpelweg niet kunnen leveren, just my 2 cents. Deze OLO's kunnen enkel een niche markt verzorgen, wat trouwens absoluut niet wil zeggen dat er geen markt voor is. EDPnet is bvb. een zeer succesvolle OLO die producten kan leveren met specifieke kenmerken die zich onderscheiden van de anderen. En ze verdienen IMHO alle lof !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:je kan niet "page down" doen om ineens de 6 volgende te krijgen, nee, je moet de pijltjes gebruiken, en dus zender per zender naar beneden om eentje te vinden.
Op m'n TN decoder scroll ik daar nochtans vlotjes door op die manier... is de Snow decoder dan zo traag ?
Timme1603
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013, 21:22

Ik vind het wel spijtig dat ze bij Snow.be niet antwoorden op mails. Ik had hun een 2-tal weken terug een aantal vragen gesteld, maar tot nu toe geen antwoord. Dit loopt vlotter bij EDPNet! Ik ga dus nog even wachten om klant te worden, vrees ik.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

raar dat hij geen video kan afspelen...
want in de specificaties staat toch dat het xvid enzo aankan?

http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/tv/decoder/164#faq

over het hernummeren : http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/tv ... ak/150#faq

dat van die franse covers lijkt al beetje opgelost : http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/tv ... ak/152#faq
hier is het nog met franse titels en uitleg... :-)


heb je ook contact via de website gezocht? of rechtsstreeks via email?
http://snow.be/nl/al-snow/contact
Timme1603
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013, 21:22

Ik heb zowel via de website als via mail contact gezocht. Via de website heb je een klantnummer nodig, wat moeilijk is als potentieel nieuwe klant :?
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Telefonisch waren ze nochtans direct bereikbaar, zelf geen wachttijd ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

skynetbbs schreef:raar dat hij geen video kan afspelen...
want in de specificaties staat toch dat het xvid enzo aankan?
Hij kan het misschien aan, maar de *optie* ontbreekt in het menu.
als je naar "my media" gaat kan je voor video ENKEL kiezen "mijn opnames" en "mijn bestelde films".
de optie "mijn cloud" en "usb drager" ontbreken beide.
r2504 schreef: Op m'n TN decoder scroll ik daar nochtans vlotjes door op die manier... is de Snow decoder dan zo traag ?
je kan idd gewoon je pijl naar beneden ingedrukt houden, maar dat is idd vrij traag.
hetgene dat ik bedoel is echter een "page down" knop die ontbreekt, zoals bij BGC bestaat:
1 knop induwen en je gaat naar de volgende x zenders in de tv gids (dus niet naar beneden scrollen, maar echt de volgende groep zenders)
vuurvos schreef: 1) 30 Mbps is de theoretische haalbare snelheid, vermits er 6 % overhead is (bij Ethernet technologie) bedraagt dit in de praktijk ongeveer 28,2 Mbps
2) een SD stream bedraagd exact 2,8 Mbps (en niet ongeveer)
3) een HD stream bedraagt exact 6,5 Mbps (en niet ongeveer)
ik had geen zin om met komma's te werken + je hebt altijd variatie 28.47, 28.27, 28.xx daarom mijn "ongeveer" en "lazy testing" :)
vuurvos schreef: Wat is het probleem ? De VOIP registrar is inderdaad ims.kpngroupbelgium.be. De login is [email protected]. Ik zie geen probleem. Leg je nader uit.
dat ze een domeinnaam (kpng.be) gebruiken dat effectief *bestaat* in DNS, maar niet van HUN is.
zo'n beetje belgacom die hun @skynet ineens @telenet.be zou maken imho.
ze hadden voor logins gewoon @snow.be kunnen gebruiken, bv, maar ze kiezen dus een domain dat willekeurig is gekozen,
en blijkbaar zonder enige controle vooraf of het domein wel kon geregistreerd worden voor hun?
Laatst gewijzigd door Splitter 19 feb 2013, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
Ast3r
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:01

Geen probleem, als je xxx als klantennummer ingeeft werkt het ook. Alleen werkt naar mijn mening enkel de telefonische klantendienst naar behoren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Splitter schreef:dat ze een domeinnaam (kpng.be) gebruiken dat effectief *bestaat* in DNS, maar niet van HUN is.
zo'n beetje belgacom die hun @skynet ineens @telenet.be zou maken imho.
ze hadden voor logins gewoon @snow.be kunnen gebruiken, bv, maar ze kiezen dus een domain dat willekeurig is gekozen,
en blijkbaar zonder enige controle vooraf of het domein wel kon geregistreerd worden voor hun?
Ze gebruiken geen domainnaam kpng.be. De @kpng.be is een realm, zie dit bij de radius.

Aan de URL ims.kpngroupbelgium.be zie je dat het domein kpngroupbelgium.be is en dat is in DNS wél van de Koninklijke KPN N.V.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

OK, het woord "domeinnaam" is verkeerd gekozen in deze context, het is een @realm extensie.
Maar het blijft grappig (verwarrend) vind ik ook, dat ze als realm extensie @knpg.be gebruiken :-) .
Ik vermoed dat de naam "snow" nog niet gekend was toen ze het product begonnen te ontwikkelen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”