Snow: the beginning

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Wou gewoon aan Splitter duidelijk maken dat een realm en een domein niet hetzelfde zijn. Of dit nu grappig, verwarrend, etc. is doet er eigenlijk niet toe, just my 2 cents.

PS: als het juist is is het juist hé :wink:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ja, ok, sorry voor mijn woordkeuze :p

er is ook geen "echt" probleem dat ze kpng.be als realm gebruiken, daar ben ik het mee eens,
maar ik vind het toch ergens "not done"
of zijn er meer mensen die een realm gebruiken dat gelijk is aan een bestaande domainname die niet in eigen beheer is?
(en dit dan trouwens OOK nog eens meegeven als login voor het klantenpaneel van hun klanten...)

het zou me absoluut niet verbazen als klanten gaan denken dat ze een @kpng.be emailadres hebben daardoor.


overigens: 32u, disconnect, nieuw ip :(
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Splitter schreef:of zijn er meer mensen die een realm gebruiken dat gelijk is aan een bestaande domainname die niet in eigen beheer is?
De APN voor Mobistar is dacht ik m-world.be , ook een domein-achtige notatie van iets dat zij niet in beheer hebben...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jlost55
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013, 14:18

welke radiozenders zijn er eigenlijk bij SNOW beschikbaar?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jlost: van http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ow#p476918 :
Splitter schreef: radiozenders: bel rtl, classic21, contact, joe, klara, klara continuo, la premiere, mint, mnm, mnm hits, musiq 3, nieuws+, purefm, qmusic,
radio1, radio2, sporta, stubru, vivacite
meon: idd, mworld.be en ook niet van hun... ik vind het beetje bad practice, maar zal wel aan mij liggen :)


originele post is geupdate met eerste klantendienst ervaringen die ik ook hieronder even zet:
Splitter schreef: De klantendienst van snow - Eerste ervaringen na installatie.

Probleem: telefonie werkt niet meer (error)
Reden: mogelijk doordat ik geprobeerd heb met een softphone te registreren,
dat de lijn geblokkeerd is nu?

Contact met de Snow helpdesk:

- 3 min wachttijd
- De medewerker zoekt op via mijn gsmnr en vraagt adres te bevestigen (efficient)
- helpdesk agent zegt "ik heb een relaunch gedaan, je moet nu een kwartier wachten en anders morgen terugbellen" (de andere dienst zou niet meer bereikbaar zijn)

hij haalt vaag aan dat het "als het niet werkt, een probleem met de kabel is, maar dan moet ik er een technieker bijhalen en die werken nu niet meer" (erg vage uitleg)

het feit dat ik melding maak dat het gewerkt heeft en dat de lijn in "error" staat,
maakt blijkbaar geen verschil.
een totaalgesprek, met 3 min wachttijd, van nog geen 5 minuten.
dat was 20u30, we zijn nu 20u50 en... nog steeds error (ofcourse)

terugbellen:

- dezelfde procedure (gsmnr geven, opzoeken)
- iets meer moeite dan de vorige persoon.
- hij vraagt me ook of ik de modem reeds gereboot heb,
en ik geef hem door dit idd reeds gedaan te hebben.

- blijkbaar is het, volgens deze persoon, een probleem in de "centrale van belgacom"
en natuurlijk, is volgens hem dus belgacom niet meer bereikbaar momenteel. (was 21u)

er zal, nog volgens de persoon in kwestie, een case worden aangemaakt, en ik hoef niets meer te doen.
indien er nog actie van mij uit verwacht zou worden, gaan ze me contacteren.
ik ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
funkyredup
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
Bedankt: 7 keer

Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
Lijkt me een bug die niet opgemerkt is tijdens het testen en die er bij een volgende update misschien wel uitgaat.

Best wel een melding van die bugs maken, zodat ze er rekening mee houden bij hun volgende update...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hands on review van Splitter op de frontpage.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

@ Splitter: je postte dit:
Poorten worden *niet* geblokkeerd. (getest met poort 80)
Al iets meer getest ? Staan ze echt allemaal open ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hopelijk poort 25 uitgaand niet :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Euh ....

Afbeelding

nu wil ik al helemaal vragen om een vast ip...
i feel blacklists a'comin :p
Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?

ik heb het nog niet getest (zal het morgen even voor je doen), maar ik denk dat scart dit probleem niet zal hebben.
ik zal dan ook even een kort filmpje maken met wat ik bedoel dat het scherm opnieuw moet worden ingesteld.
Bijlagen
jawel.png
(241.59 KiB) 55 keer gedownload
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

klantendienst horror-story continues, originele post bijgewerkt :)
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

funkyredup schreef:
Zorba schreef:Ik zet mijn decoder elke nacht volledig uit, dus dat je de tv telkens opnieuw moet instellen is wel een groot minpunt voor mij. Enig idee hoe dit komt (eventueel op te lossen)?
Lijkt me een bug die niet opgemerkt is tijdens het testen en die er bij een volgende update misschien wel uitgaat.

Best wel een melding van die bugs maken, zodat ze er rekening mee houden bij hun volgende update...
Misschien een idiote vraag, maar is het niet mogelijk om een 3d party decoder te gebruiken die dit probleem niét heeft?
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

De bug zit gewoon in de software en staat los vd hardware

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

Hoi,

Ik merkte de melding van een eventuele BUG ( STB uit = settings weg ? ). Zou het mogelijk om dit wat uitgebreider te specificeren aub. Dan gaan we er meteen meet aan de slag.

het SNOWteam
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

Splitter schreef:jawel R2504... met 6 zenders tegelijk....
en je kan niet "page down" doen om ineens de 6 volgende te krijgen, nee, je moet de pijltjes gebruiken,
en dus zender per zender naar beneden om eentje te vinden.

bij belgacom/tn heb je daar tegenover 2 voordelen:

1) je hebt een zenderlijst (in de doos / op de site)
2) je kan met 1 knop een hele "pagina" verder en dat gaat toch echt net iets sneller dan zender per zender naar beneden
Hoi,

Goede suggestie.

1. We gaan aan de slag met een zenderlijst op de site te plaatsen.
2. We voegen deze functie toe in één van de volgende releases.

Bedankt voor de excellente suggesties.

Het SNOW Team
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

cougare schreef:Heel interessante info Splitter, mooi zo !

Ik zit in net hetzelfde schuitje, en zaterdag dus ook gebeld of ze aanstaande woensdag wel degelijk komen installeren.
Ben benieuwd naar de snelheid van de decoder (bgc box snelheid begint serieus te irriteren).

Heb je enig idee hoe het zit met de 50/5 upgrade mogelijkheid (gevraagd aan technieker of zo), wij hebben namelijk exact zelfde waarden.
Gaan ze DLM activeren of niet, kan je op voorhand weten of upgrade mogelijk is op de lijn of niet ...
Hoi,

- DLM is idd geactiveerd.
- De voorwaarde om te kunnen upgraden naar 50/5, is om actief te zijn op een 30Mb service profiel. Echter, deze upgrade kan pas na minimum één maand actief te zijn : dit is de bepaalde sampeling time die we hebben gekozen om de nodige gegevens uit de DLM te halen voor jouw lijn. Op die manier doen we je geen loze beloften. ALS upgraden kan, zal je de upgrade optie terugvinden in de SNOWzone, indien niet, staat deze optie voor je uit. Dus op voorhand weten of je 50Mb aankan, is niet mogelijk.

MvG

het SNOW team
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

cptKangaroo schreef:Bedankt voor je ervaringen te delen, Splitter! :beerchug:

Hoeveel opnames kan het bakske tegelijk aan, en kan je ze (makkelijk) plannen via de PC?
Kan je ook films via de cloud van PC naar SnowTV sturen?
Werkt terug/vooruitspoelen van opnames vlotter dan bij Belgacom?
Hoi,

Nog even een antwoord op je open vragen :

- Via je SNOWzone kan je naar de EPG gaan. van daar programmeer je van op afstand je STB. makkelijk dus.
- ivm films, is het niet mogelijk om de films via de SNOWcloud of de USB poort van de SNOWbox te bekijken. technisch kan het perfect maar de enige rede hier is de ethiek en afspraken met de content providers.

MvG

het SNOW Team
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Chris VL schreef:- ivm films, is het niet mogelijk om de films via de SNOWcloud of de USB poort van de SNOWbox te bekijken. technisch kan het perfect maar de enige rede hier is de ethiek en afspraken met de content providers.
Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeien :bang:

Maar verder prachtig de feedback die je hier geeft... een schoolvoorbeeld van open communicatie en het betrekken van klanten (als de resultaten nu nog volgens is het helemaal perfect).
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds donderdag ook snow klant en tot nu toe heb ik alles juist ingeschat

Een stap in het duister, nieuwe mensen, nieuwe producten dus ik verwachte een hoop miserie

Eerste was de installatie datum die ik uiteindelijk mondeling heb afgedwongen
Technieker had 15 minuten werk en heeft 120minuten aan den telefon gehangen

Geen handleiding bij de snow box (heb er 2)
Kwaliteit is iets minder dan telenet
Internet is in de speedtesten iets minder dan telenet
Telefoon heb ik nog niet overgezet, eerst nummer overdracht doen

dus iets minder maar de prijs is wel niet zomaar iets minder, ik ga van 90eur (laatste factuur TN) naar 48eur en DAT is waarom ik Snow wilde !!!
(plus ik heb bij Snow zelfs een 2de decoder !!!)

Nu toch wachten op een eerste software release, en als er snowteam mensne meelezen :

1. de desktopgrootte van de snow decoder is groter dan mijn TV dus mijn tijd enzo valt er half af
2. programeren op weekly basis gaat niet
3. programeren laatste opname alleen gaat niet
4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal
5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan

TIP voor Snow zelf : programeer de HD kanalen vooraf in de decoder, we hebben een tijdje naar de lowres gekeken ...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeien :bang:
yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zeker :banana:
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

Nu toch wachten op een eerste software release, en als er snowteam mensne meelezen :

1. de desktopgrootte van de snow decoder is groter dan mijn TV dus mijn tijd enzo valt er half af.

Begin volgende week komt er een nieuwe Firmware release die auto-sizing zal uitvoeren. Even cold reboot en de FW gaat auto worden opgelaten.

2. programeren op weekly basis gaat niet

Begin volgende week komt er een nieuwe Firmware release die series recording zal uitvoeren. Even cold reboot en de FW gaat auto worden opgelaten.

3. programeren laatste opname alleen gaat niet

Wat bedoel je net ?

4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal

Klopt. Dit heeft te maken met het feit dat de afspraken met de content providers alsdusdanig zijn. Toen de competitors van SNOW hun contract bespraken, wisten de content providers hier nog niet de waarde van :-D

5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan

Je kan de nummer van de zender niet aanpassen maar wel de volgorde.

TIP voor Snow zelf : programeer de HD kanalen vooraf in de decoder, we hebben een tijdje naar de lowres gekeken ...

Staat op de roadmap 8)

het SNOW Team
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

chris: ik zeg het in dit topic ook even...

welk mogelijk nut heeft het dat de content providers dit logisch zouden vinden???

VIER staat op nummer 5
2be staat op nummer 4

en je kan het niet manueel aanpassen... het is niet onoverkomelijk,
maar de helft van de tijd weet ik niet welke van de 2 ik aan het kijken ben,
of zap ik naar de verkeerde van de 2 omdat ik maar niet wen aan de nummering.

vroeger had vier (destijds nog vt4) de "zet hem op 4" acties... en nu zouden ze het "goed" vinden om bij snow ineens op 5 te staan?
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Chris VL schreef: 3. programeren laatste opname alleen gaat niet

Wat bedoel je net ?
Stel je neemt Thuis op, dat enkel de laatste thuis op de recorder aanwezig blijft, en dus de huidige opname de laatste overschrijft

Chris VL schreef: 4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal

Klopt. Dit heeft te maken met het feit dat de afspraken met de content providers alsdusdanig zijn. Toen de competitors van SNOW hun contract bespraken, wisten de content providers hier nog niet de waarde van :-D
zie 5.
Chris VL schreef: 5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan

Je kan de nummer van de zender niet aanpassen maar wel de volgorde.
ook van de algmene zender lijst ?


Is het niet beter dat iemand van jullie eens een pagina maken met daarop alles ?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Waarom zouden de providers met Snow een afspraak maken om een zender op een welbepaalde zendernr te plaatsen, terwijl het bij Belgacom en Telenet wel mogelijk is om de zender een plaats naar keuze te geven?
Afbeelding
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

phille05 schreef:
r2504 schreef:Wat is er on-etisch aan het afspelen van je vakantie filmpjes op je Snowbox... en wat heeft een content provider zich daaraan te moeien :bang:
yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zeker :banana:
waarom worden er elke keer zulke veronderstellingen gemaakt? net zoals meer dan 10GB/maand downloaden een paar jaar terug automatisch het bewijs was dat je illegale dingen zat af te halen...
blijkbaar ben je in belgie schuldig tot het tegendeel bewezen is ipv omgekeerd.. walgelijk
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

rtl schreef:waarom worden er elke keer zulke veronderstellingen gemaakt? net zoals meer dan 10GB/maand downloaden een paar jaar terug automatisch het bewijs was dat je illegale dingen zat af te halen...
blijkbaar ben je in belgie schuldig tot het tegendeel bewezen is ipv omgekeerd.. walgelijk
kgeef je 100% gelijk, maar je bent vooraf al het slachtoffer van het misbruik van de modale gebruiker ...

het kost ballen om dergelijke dingen mogelijk te maken, kijk maar naar Kim Dotcom
Ik weet niet of Belgie zoiets aankan ... zou mooi zijn, ik ben voor de 100% vrijheid van alles wat op het net terecht komt
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Chris VL schreef: - Via je SNOWzone kan je naar de EPG gaan. van daar programmeer je van op afstand je STB. makkelijk dus.
tip: zorg dat de functie die je op userbase "makkelijk" noemt, ook effectief werkt voor je ze aanprijst :)
je kan inderdaad (via een vage omweg: de multi-scherm optie) in de tv-gids op de site iets "opnemen".
je decoder, daarentegen, weet van niks en gaat vrolijk door ZONDER opnemen.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Chris VL schreef: - Via je SNOWzone kan je naar de EPG gaan. van daar programmeer je van op afstand je STB. makkelijk dus.
ik heb 2 decoders, als ik een programma opneem op welke decoder gebeurd dat dan ? Afhankelijk van de TV plug in je modem waarschijnlijk ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb het gevoel dat er ergens ofwel

- een budgetcut gebeurd is waardoor de ontwikkeling van het Snow merk gehinderd werd.
- een "push to release" gedaan is waardoor het te snel op de markt is gekomen.

Je ziet heel goed dat er moeite inzit en nagedacht is over het product in zijn geheel,
maar de details en afwerking laten dan weer duidelijk zien dat er over teveel overheen gekeken is.
Het is spijtig, gezien dat zo'n mooie kans was...

Als ze in staat zijn zich snel te herpakken, dan zie ik nog steeds een heel mooie toekomst voor Snow,
maar dan moeten ze de details - die voor velen belangrijk zijn - toch aanpakken.

- het opnemen op afstand
- het hernummeren van de zenders
- de helpdesk (want die trekt echt op geen bal)
- snowzone (want daar zit niet echt iets nuttigs in)
- het gebruik van de usb
- de consistentie van de UI
- de rode knop + de "record" knop + de tv bedienen met de remote + het toetsenbord + de zoekfunctie
- ...
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

je vragen zijn feature requests, gezien er volgende week een upgrade aankomt zijn dat lopende zaken.
Ik denk niet dat Snow inhouse development doet dus dat word geoutsourced naar programeurs en afhankelijk van de contractuele bepaling zal men meer of minder kunnen vragen afhankelijk dus ook van releases en dergelijke
Kijk eens hoe telenet is ge-evolueerd, die interface int begin zoog zo hard dat ze direct werk had in de rue d'aerschot
Tegenwoordig kan je zeggen dat het vrij goed draait

Eens temeer word bewezen dat men de mensen de vrijheid moet geven hun eigen decoder te gebruiken ... en de huur optioneel moet geven
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Splitter schreef:Je ziet heel goed dat er moeite inzit en nagedacht is over het product in zijn geheel,
maar de details en afwerking laten dan weer duidelijk zien dat er over teveel overheen gekeken is.
Het is spijtig, gezien dat zo'n mooie kans was...
Release early, release often
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

meon: ben ik het mee eens, probleem is de meerderheid van de mensen...

tegenwoordig verwachten mensen dat alles zo snel mogelijk, zo volledig mogelijk en zo goed mogelijk werkt.
vanaf dag 1.
en als je dan als nieuwe speler aankomt met een mooie zet (goedkopere basis) ga je klanten aantrekken,
maar diezelfde klanten kan je ook weer verliezen als iets dat ze gewend zijn niet werkt zoals ze het gewend zijn.


phille: excuseer?
het simpelweg hernummeren van zenders noem ik geen "feature request", dat kon ik in de jaren 90 met mijn tv'tje al...
digitale tv is niet bedoeld om *minder* te kunnen :)

ook het opnemen vanuit de snowzone is geen "feature request" - want chris, in naam van Snow, gaf aan dat het werkt.
which it doesnt :)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

phille05 schreef:Eens temeer word bewezen dat men de mensen de vrijheid moet geven hun eigen decoder te gebruiken ... en de huur optioneel moet geven
Volledig eens met je, op één belangrijke voorwaarden : dat men zelf decoders blijft uitbrengen die men actief ondersteund en dat voor degene die graag prullen, prutsen en proberen er de vrijheid is om eigen decoders te gebruiken op hun eigen verantwoordelijkheid. Want dan ga je weer situaties krijgen van "ik kan dat niet met mijn eigen decoder" en "dat werkt niet bij mij" en "tis jullie fout dat het niet werkt, dus jullie moeten het oplossen". En daar sta je dan als technieker, honderd procent zeker dat de fout ligt aan zijn decoder... En als je dat hebt aangetoond (bvb door een eigen decoder te gebruiken die men wel support) dan moet je die klant nog kunnen wijsmaken dat die interventie - ook al is er voor hem niks veranderd - betalend is...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Splitter schreef:meon: ben ik het mee eens, probleem is de meerderheid van de mensen...

tegenwoordig verwachten mensen dat alles zo snel mogelijk, zo volledig mogelijk en zo goed mogelijk werkt.
vanaf dag 1.
en als je dan als nieuwe speler aankomt met een mooie zet (goedkopere basis) ga je klanten aantrekken,
maar diezelfde klanten kan je ook weer verliezen als iets dat ze gewend zijn niet werkt zoals ze het gewend zijn.
Maar we zijn niet meer in 2005, toen digitale TV nog maar net gelanceerd was.
Dan is het logisch dat potentiële klanten vergelijken met de concurrentie die al jaren op de markt is.
Je kunt zeggen dat het niet eerlijk is, want zij hebben jarenlang de tijd gehad om hun product te verfijnen.
Anderzijds, je gaat toch ook geen auto kopen met 3 wielen omdat het van een nieuw merk is ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

phille05 schreef:yeah right, en het zal ook bij vakantiefilpjes blijven zeker :banana:
Vermoedelijk niet... maar het is niet omdat 1% het misbruikt dat 99% ervoor gestraft moet worden !
phille05 schreef:Kijk eens hoe telenet is ge-evolueerd, die interface int begin zoog zo hard dat ze direct werk had in de rue d'aerschot
Tegenwoordig kan je zeggen dat het vrij goed draait
Geevolueerd ? Daarom dat ik nu 8 (ACHT !) toetsen moet indrukken om in mijn opnames terecht te komen :bang:
Chris VL schreef:4. TV zender lijst kan ik niet aanpassen enkel maar deze van de portal
Klopt. Dit heeft te maken met het feit dat de afspraken met de content providers alsdusdanig zijn. Toen de competitors van SNOW hun contract bespraken, wisten de content providers hier nog niet de waarde van :-D
Wat is het volgende... dat jullie gaan beslissen welke chips ik mag eten bij het kijken van TV :bang:

Als jullie het slaafje willen spelen van de content providers dan hou je je decoder maar bij... hier kom je dus niet binnen !
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef: Geevolueerd ? Daarom dat ik nu 8 (ACHT !) toetsen moet indrukken om in mijn opnames terecht te komen :bang:
Heb je de knop met het huisje nog niet ontdekt? :-o
Huisje --> 2X pijltje naar beneden --> OK en voila !
Welgeteld 4 keer drukken i.p.v. 8 via de TV theek :wink:
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zou toch ook graag eens mijn mening benadrukken omtrent de zenderkeuzes. Dit is echt onaanvaardbaar! Dat SNOW dan ook nog niet HD als primaire keuzes zet, snap ik helemaal niet. Dit is echt een primaire functie van elke tv, decoder, of wat dan ook.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Fliz schreef:Ik zou toch ook graag eens mijn mening benadrukken omtrent de zenderkeuzes. Dit is echt onaanvaardbaar! Dat SNOW dan ook nog niet HD als primaire keuzes zet, snap ik helemaal niet. Dit is echt een primaire functie van elke tv, decoder, of wat dan ook.
IDEM !
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

wat die HD kanalen betreft
effe advocaat van de duivel, maar het moet toch van mijn hart zenne
Chris VL schreef:
moi schreef: TIP voor Snow zelf : programeer de HD kanalen vooraf in de decoder, we hebben een tijdje naar de lowres gekeken ...
Staat op de roadmap 8)

Ik vraag me eerder af hoe je het volgende kan doen ???
Chris VL schreef:
moi schreef: 5. zenderlijst van de portal kan ik niet aanpassen deze met het laagste volgnummer staat bovenaan
Je kan de nummer van de zender niet aanpassen maar wel de volgorde.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”