Snow: the beginning

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skynetbbs schreef:- De Sagem modem leeft in het jaar 2003... en geeft ook dhcp leases uit die geldig zijn in 2003
Kan je daar dan nergens de klok instellen of een NTP server opgeven ?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Voor Bbox2 datum/tijdproblemen kan je dit topic eens doornemen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=25853
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Zou ik wachten tot 1 juni om te zien of ze nog wat korting (lees activeringskosten gratis zouden maken) extra zouden geven?

Het "lanceringsaanbod" staat er wel al maanden, maar die activeringskost is toch wel het enige minpunt. Hopelijk zullen ze het niet ineens verdubbelen.
dancorave
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2013, 10:54

Al meer dan 2 maanden wacht ik op een aansluiting van Snow.

Bij de bestelling van Snow, werd er afgesproken voor een technieker die ging langskomen. 1 dag voor datum werd ik gebeld door een helpdeskmedewerker van Belgacom dat de technieker niet kon komen en dat ik nog gecontacteerd ging worden door Snow voor een nieuwe afspraak.

Inderdaad, ik werd 2 dagen later gecontacteerd door Snow om te zeggen dat de aansluiting niet is kunnen doorgaan. En dat er mij nog eens iemand ging bellen voor een nieuwe afspraak.

Na 3 weken zonder iets te horen, heb ik zelf maar gebeld. Medewerker kwam met de uitleg, het ligt bij Belgacom en ik moest nog even geduld hebben.

1 Week later, nog maar eens gebeld, terug: het ligt bij Belgacom.

Kan ik dan tenminste een reden krijgen waarom mijn aansluiting niet is kunnen doorgaan?
Nee, dat konden ze met niet geven.

Kan er dan een status opgevraagd worden van mijn aansluiting bij Belgacom?
Nee, dat ligt bij Belgacom en kunnen we niet nazien. Nog even geduld aub...

Dus, er wordt verondersteld dat ik gewoon blijf wachten op mijn aansluiting, waarschijnlijk totdat mijn probleem ergens diep in een database komt te staan als een onopgeloste ticket, dat niemand wil openen. En hopen dat het dan vanzelf maar verdwijnt.

Mijn abonnement is dan ook vanaf vandaag opgezegd.
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Afgelopen maandag geen digitale tv meer van snow bij m'n ouders... de snowbox bleek stuk... chance dat telenet het "analoge" signaal nog niet is komen uitzetten... dus we konden nog even "overleven" :-)

Vandaag installateur langsgeweest... snowbox vervangen...
we vroegen achter die *2*de snowbox (we hebben nl 3 televisies in huis) en overal reeds een "netwerkkabel" gelegd...

maar dat ging niet te weinig kastjes en nog teveel kinderziektes
kasjes moeten regelmatig vervangen worden
deze installateur gaat nog een jaar wachten om snow te zetten bij hem thuis wegens de vele kinderziektes

hmm...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

dancorave schreef:Al meer dan 2 maanden wacht ik op een aansluiting van Snow.

Bij de bestelling van Snow, werd er afgesproken voor een technieker die ging langskomen. 1 dag voor datum werd ik gebeld door een helpdeskmedewerker van Belgacom dat de technieker niet kon komen en dat ik nog gecontacteerd ging worden door Snow voor een nieuwe afspraak.

Inderdaad, ik werd 2 dagen later gecontacteerd door Snow om te zeggen dat de aansluiting niet is kunnen doorgaan. En dat er mij nog eens iemand ging bellen voor een nieuwe afspraak.

Na 3 weken zonder iets te horen, heb ik zelf maar gebeld. Medewerker kwam met de uitleg, het ligt bij Belgacom en ik moest nog even geduld hebben.

1 Week later, nog maar eens gebeld, terug: het ligt bij Belgacom.

Kan ik dan tenminste een reden krijgen waarom mijn aansluiting niet is kunnen doorgaan?
Nee, dat konden ze met niet geven.

Kan er dan een status opgevraagd worden van mijn aansluiting bij Belgacom?
Nee, dat ligt bij Belgacom en kunnen we niet nazien. Nog even geduld aub...

Dus, er wordt verondersteld dat ik gewoon blijf wachten op mijn aansluiting, waarschijnlijk totdat mijn probleem ergens diep in een database komt te staan als een onopgeloste ticket, dat niemand wil openen. En hopen dat het dan vanzelf maar verdwijnt.

Mijn abonnement is dan ook vanaf vandaag opgezegd.
Allee, uw Snow avontuur is geëindigd voordat ze begonnen is; een kind dat doodgeboren is als het ware :angel:
Nee serieus nu, volgens mij heeft Belgacom niet graag concurrentie en dat ze u daarom op die manier willen dwarsbomen waar ze ook in geslaagd zijn.
Moest je bij Belgacom TV ingeschreven zijn, dan zou nog geen 2 dagen duren en zouden er al staan.
Aansluiting direct gedaan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geloof je dit werkelijk zelf dat Belgacom zich hiermee gaat bezig houden? Ooit gehoord van het BIPT? Belgacom zou het zelfs nog niet moeten wagen om met dergelijke praktijken te beginnen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

geloven? genoeg meegemaakt hoor...

Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...putje maken... te lassen... te upgraden als je op HUN aanbod komt :-)
zelfs je signaal zal het maximum halen terwijl bij de concurrentie je het laagste krijgt...
het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops

het bipt? gaan we lachen?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alé...wat heb jij dan zoal meegemaakt?
Toen ik hier net kwam wonen lag er hier ook nog geen telefoonkabel binnen en ging ik internet-only nemen (adsl) bij toen de alternatieve operator dxadsl.be. Ondanks dat ik 3km van de centrale woon, had ik wel een 4.4mbit verbinding, die later naar 6mbit ging. Toen vdsl2 hier beschikbaar kwam, was dit binnen de week gepiept...en dat was voor de overname door belgacom!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

hoewel ik het bipt ook wel een grote grap vind, heb je het toch niet echt juist hoor skynetbbs :)

- Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...
=> niet bepaald, als het kan voorkomen worden zoveelste liever: er zijn altijd te weinig lassers (harde job)
vaak zal het ook veel vlotter gaan als je bv zelf een kabel tot aan de rooilijn voorziet (net zoals bij TN, enige verschil is dat hun aansluiten op die paddestoel)

- te upgraden als je op HUN aanbod komt
=> je krijgt waarvoor je operator kiest: als je bij een OLO zit die tegen belgacom zegt "die steken we op een adsl poort", dan zal dat zo zijn.
zeggen ze op vdsl, dan is dat op vdsl.
zelfs bij belgacom zelf worden nog klanten op adsl gezet (en met adsl2 zelfs tv krijgen)

- het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops

ken je wel iets van de belgacom infrastructuur? er is geen "beste plekje" op de rops: er zijn enkel poorten, en die worden uitgegeven naargelang binnengekomen bestellingen.
als een poort hergebruikt moet worden, kan dat eveneens voor een BGC klant als voor een OLO zijn, daar zit dus echt geen verschil op.


hoewel je bepaalde zaken op BGC mag steken (en/of het BIPT), moet je toch niet alles in dat daglicht bekijken:
KPN heeft ongetwijfeld géén zin om te betalen voor laswerken, en dus zeggen zij "FOERT" tegen belgacom.

voor belgacom maakt laswerken voor eigen rekening of voor die van derden écht niet uit: als de rekening maar gedragen kan worden door degene die er baat bij heeft.
en op dat vlak heb je gelijk: belgacom zal niet staan te springen om een lasser te betalen voor werk waar zij niets aan terugverdienen...
zou jij dan wél gratis gaan werken voor je baas? of denk je dat je baas jou zou blijven betalen als hij gratis diensten leverde voor de concurrentie?

van zodra KPN zegt "ok, er moet laswerk gebeuren, en we betalen die kost" dan zal belgacom wel gaan lassen, no worries.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

skynetbbs schreef:Afgelopen maandag geen digitale tv meer van snow bij m'n ouders... de snowbox bleek stuk... chance dat telenet het "analoge" signaal nog niet is komen uitzetten... dus we konden nog even "overleven" :-)

Vandaag installateur langsgeweest... snowbox vervangen...
we vroegen achter die *2*de snowbox (we hebben nl 3 televisies in huis) en overal reeds een "netwerkkabel" gelegd...

maar dat ging niet te weinig kastjes en nog teveel kinderziektes
kasjes moeten regelmatig vervangen worden
deze installateur gaat nog een jaar wachten om snow te zetten bij hem thuis wegens de vele kinderziektes

hmm...
Rotervaringen zijn dit. Te weinig kastjes, teveel kinderziektes, moeten regelmatig vervangen worden, technieker die het product de grond inboort. En net dán begin je op Belgacom af te geven. Goe bezig man, nog veel plezier met je sneeuwellende.
Afbeelding Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is wat ze zeggen "Ik heb zwarte sneeuw gezien", letterlijk zelfs, want je ziet enkel zwart beeld. :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En nu Scarlet Trio eraan komt aan 39 euro... gaan ze nog veel zwarte sneeuw zien bij Snow vrees ik.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Scarlet Trio? Waar kan ik meer informatie vinden? :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Edit ik heb het al sorry..
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

heel toffe ervaring: tijdje terug ineens niks meer.... geen int, tel, tv ....
dus bel je: "alles is hier nog actief, ik geef het door, maar dat is pas voor maandag" (sja, het was vrijdag)

maandag niks... dinsdag bel je terug, blijkt daar ineens niet alles in orde te zijn...
ik zou hebben opgezegd....

nog wat dagen en gezoek verder blijkt er een "foutje" te zijn gemaakt door een medewerker bij snow....
was mijn abbo "per ongeluk" opgezegd en daar konden ze niets aan doen...
nu moet ik het ZELF terug aanvragen.... want dat kunnen ze blijkbaar niet in orde brengen zonder dat ik het terug aanvraag.
ook snowzone was gelijk onbruikbaar: dus facturen e.d. kon ik niet gebruiken.
ook leuk detail: ze zijn blijkbaar verplicht om in de gesprekken te melden "u kan dat ook opzoeken via snowzone",
diezelfde waarvan ik gemeld had dat ik er niet meer op kon enzo.

enige vorm van compensatie of dergelijke vermelden ze ook niets van, in tegendeel: ze willen nog dat ik een deel betaal...
maar ik dacht dat je snow *VOORAF* betaalde / maand ? en dat ik dus nog moest *TERUG* krijgen?
doordat ik niet meer op snowzone kan, kan ik dit dus ook niet meer controleren (hoe handig voor snow he?)

wel "hoef ik de installatiekosten niet opnieuw te betalen" als ik het nu terug aanvraag.
vraag blijft nog of ik dat zal doen, gezien de negatieve ervaringen.
ik heb echt -tot op heden- geen enkel goed woord over snow.
eigenlijk, ik heb geen goed woord meer over kpn group belgium, tout court.
sha4096
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik maak sinds midden juni gebruik van Snow tripple pack. Daarvoor was er analoge kabel (15,20 Eur/maand). Ik had begrepen dat ik een utp kabel naar mijn tv moest leggen en plaats voorzien voor de modem + stopcontacten waar het koperpaar binnenkomt. Dankzij de info op userbase en enkele andere sites was ik naar volgende opstelling gekomen: (afschrijving op 3 jaar)

1) Snow: 39 EUR/maand
2) Installatie: 99 EUR dus 99 EUR : 3 jaar : 12 maanden = 2,75 EUR / maand
3) Fon simple: 40 EUR aankoop (40 : 3 jaar : 12 maanden = 1,11 EUR/maand)
4) Freevoipdeal: 10 EUR (10,75 EUR bij reseller) of 1000 cent : 0,5 cent / min = 2.000 min bellen op 180 dagen (+- 338 min/maand). Dus 10,75 : 180 x 365 : 12 = 1,82 EUR/maand om naar GSM te bellen met mijn smartphone via wifi. Als bonus heb ik hier 120 "Freedays" om op deze wijze naar vaste lijnen tijdens de piekuren te bellen. Dankzij 3) kan ik ook via Fon ook onderweg gebruik maken van deze service.

Totaal = 44,68 EUR/maand.
Wil je altijd gratis naar vaste lijnen kunnen bellen, dan moet je 4) om de 120 dagen vernieuwen en wordt het 45,58 EUR/maand. Er gelden beperkingen voor de freedays (300 min per week) bij Freevoipdeal.

Tot op heden zijn wij thuis tevreden over alle aspecten van mijn bestelling bij Snow/FON/Freevoipdeal. Installatie was afgelopen na 45 minuten en tot vandaag geen kinderziekten ondervonden. De vaakst bekeken HD kanalen heb ik op het home screen gezet. Voor het slapen gaan zet ik met een schakelaar de stroom naar de decoder en alle andere apparatuur rondom de TV uit. Ik moet toevoegen dat wij maar "basic" tv kijken, maar wel intensiever gebruik maken van het internet (2 laptops / desktop / 2 smarthones / 1 dect+skype phone / android hdmi stick).
De help desk werd 1 maal gebeld om de domiciliëring af te spreken. Dit verliep vlot. Gezien de 1ste betaling nog dient te gebeuren kan ik weinig zeggen over het resultaat.
Het grootste nadeel is dat je moet rekening houden om te telefoneren naar een vaste lijn: Tussen 17u en 8u via snow en daarbuiten met Freevoipdeal.
Laatst gewijzigd door sha4096 23 jan 2014, 22:46, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Hey,ik kom eens hier kijken,omdat ik de Scarlet Trio gevolgd heb,en ik vind de aanbieding van Snow wel beter,zeker als je meer,dan maar een occasionele (af en toe) kijker bent.
Waarom?? wel,omdat het scarlet product moeilijk te personaliseren is.Tzz,als je de gemeenschappelijke zenders neemt v/d One en de Trio,tot daar aan toe.Maar alle andere zenders,die alleen op de One zitten,die kan je nooit meer krijgen op de Trio.(Kvind dat ondermaats)
De extra packs,zijn deze die zowel bij alle belgacom tv produkten gegeven worden,en dezelfde packs die bij de One pack gegeven worden.
En die kosten dan nog allen min. een 6€ per pack.Ik hoop dat het toch nog in orde komt met Snow,want hun aanbieding is verre van slecht.
Kwil nog zeggen,dat ik bij verandering van abbo,bij Scarlet(van internet en tel,naar One,all inn) 6,5 weken moeten wachten heb,eer er een tech. kon komen.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Staat er ergens een filmpje online van de gui van de digitale tv van snow?
Kan je daar nu al 'alle afleveringen van een programma' mee opnemen?
sha4096
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Van een filmpje heb ik geen weet, maar voor zover ik zie kan je er maar 1 uitzending mee opnemen en geen "hele reeks".

Toch ook nog even vermelden dat er géén email account inbegrepen is (bvb @snow.be). Persoonlijk geen gemis.

edit 11/9/2013: meerdere afleveringen opnemen werkt nu wel correct.
Laatst gewijzigd door sha4096 11 sep 2013, 08:28, in totaal 2 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb de indruk dat de laatste tijd weer meer reklame word gemaakt voor Snow,vooral dan op tv.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Zullen veel klanten aan het verliezen zijn. Hun facebook pagina is een klachten pagina.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

sha4096 schreef:Van een filmpje heb ik geen weet, maar voor zover ik zie kan je er maar 1 uitzending mee opnemen en geen "hele reeks".

Toch ook nog even vermelden dat er géén email account inbegrepen is (bvb @snow.be). Persoonlijk geen gemis.

edit 11/9/2013: meerdere afleveringen opnemen werkt nu wel correct.
Thanks om dat toch even te bevestigen :)
Je kan dus vanaf nu zeggen neem alle toekomstige afleveringen op van programma x?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

na 1 jaar hebben ze 25000 klanten

bron : http://www.telecompaper.com/nieuws/base ... ow--994800
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vraag is of dit 25000 klanten zijn op dit moment, of 25000 klanten die ooit klant zijn geweest, en teruggekeerd zijn naar hun oude provider (of nieuwe provider gezocht).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

sja, als je kijkt dat ze na 3 maanden 15.000 klanten hadden, en dan nu zeggen 25000 + 5000 in het activatieproces...
ze hebben dus 3 maanden een bloei gehad en die is dan afgezwakt blijkbaar, wss ook met vele klanten die het begin van snow niet konden uitstaan,
of, zoals in mijn geval, waar snow zelf "per ongeluk" de stekker heeft uitgetrokken en de klant die fout zélf moet rechtzetten.

naar het schijnt is het systeem nu wel wat stabieler, maar ik ben toch niet van plan nog een keer base te proberen hoor :)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

De kinderziektes zijn er ondertussen wel grotendeels uit. Helpdesk etc kan ik me niet over uitspreken.
Op de moment vind ik het TV gedeelte zelfs ronduit aangenaam werken. Prefereer het zelfs boven Belgacom tv met v5.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ze hebben ook iedereen schrik aangejaagd. Overal waar ik kwam, las ik slechte commentaar.
Vooral dan bugs in de software (vooral opnames), telefoon die niet werkte, en afspraken van techniekers voor te installeren die telkens verzet werden, of gewoonweg niet kwamen opdagen.

Ik heb ook de indruk, dat het nu wel betert... maar... ondertussen is scarlet trio er ook.
de koe zegt boe
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Goh hooguit dat wifi verbinding regelmatig beperkt is (169.) en je manueel disconnect/reconnect...voor een nieuw correct ip...
Ook regelmatig 5min geen internet/tv omdat ppoe sessie vroegtijdig herstart?
"oude" software van 2009 op de modems
Best onboard wifi vervangen door eigen wifi met vast ip voor beter bereik en snelheid...
Tv is ok... Telefoon gebruik ik zelden maar was geen meerprijs...
De snowzone even gebruikt (8 belgische zenders op ipad) maar om een of andere reden kon geluid alleen via Bluetooth/koptelefoon...niet uit ingebouwde speakers...3euro nt waard.
Geen smtp server wel gemis voor mensen met digitale faxmachine die geen gmail ondersteunen...(of waar je anders 3euro voor met betalen?)
Ik heb alvast voldoende zenders aan goede kwaliteit...en onbeperkt internet. Ken er eentje die idd naar telenet terugkeerde en binnen de 10d op smallband kwam (100gb erdoor)... Voor een evenwaardig gebruik betaal je dus 3x meer voor 3x minder bij een ander

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Hoeveel streams neemt de snowbox simultaan op?En is het dan nog mogelijk een 3de tekijken? Of werken ze ook met nPVR zoals belgacom/scarlet?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Fluppeke schreef:Hoeveel streams neemt de snowbox simultaan op?En is het dan nog mogelijk een 3de tekijken? Of werken ze ook met nPVR zoals belgacom/scarlet?
Op mijn 20/2 profiel kan ik met 1 snowbox 1 HD en 1 SD stream gelijktijdig opnemen. Beide streams worden bewaard op de hard disk.

De interface vind ik persoonlijk beter dan die van Belgacom TV maar alle bugs zijn nog niet opgelost:
- gedetailleerde info over de uitzending bevat nog fouten (franstalige info, onder het veld datum en uur van uitzending komt het type uitzending (bv. 'serie')
- foto's die bij de uitzendingen horen worden vreemd uitgelijnd of niet correct weergegeven

Bovenstaande GUI-foutjes zijn cosmetisch hinderlijk maar vormen buiten dat geen gigantisch grote ergernis.

Ik erger me persoonlijk veel meer aan onderstaande:
- situatie: 1 opname HD is bezig, er staat live een andere HD zender op en je gaat in het menu een bestaande HD opname starten. Bij de start van die opname krijg je een foutmelding dat deze niet kan worden gestart. Blijkt dat de live HD zender die op dat moment achter het menu speelt niet echt op pauze gaat waardoor het lijkt alsof hij 3 HD streams moet gaan verwerken en dat doet ie niet. Oplossing hiervoor is naar een SD-zender zappen (de andere HD opname blijft lopen) en dan kan hij een bestaande HD opname wel beginnen afspelen.

- het beeld van de snowbox is niet schermvullend. Mijn Panasonic Plasma TV ziet hier erg van af en is ook de reden dat mijn snowbox al sinds januari niet meer wordt gebruikt (omdat we de Bhaalu box hebben = ZALIG). Rondom het beeld blijft een kader van 3-4 cm zwart (in alle richtingen). Alle mogelijke instellingen geprobeerd om in het menu van mijn Panasonic het beeld "uit te rekken" in alle richtingen maar krijg niet alles beeldvullend. Ook geprobeerd op 2 Samsung LCD's en probleem blijft (alleen iets minder gevaarlijk voor de LCD-techniek). Dit lijkt me een dikke bug, want bij het opstarten van de decoder zie ik initieel 1 seconde mooi vullend beeld (net voordat hij het home-screen van SNOW laadt).

En neen heeft niet te maken met een 4:3 instelling op een 16:9 TV, staat allemaal goed :-)

Bij de telenet decoder en belgacom tv decoder heb ik wel altijd perfect schermvullend beeld gehad.

Telefonie werkt bij mij perfect. Omwille van een nieuw nummer ook geen horror-verhalen van overdracht bij Belgacom. Op SAGEM telefoonpoort 1 zit een Belgacom DECT-set (3 draadloze toestelletjes gekoppeld aan dat station). Op de tweede telefoonpoort een oudere vaste telefoon. Beide doen het perfect, en ik kan tussen mijn 3 DECTS de oproepen doorschakelen.

Tja die SAGEM/BBOX2 modem blijft een verhaal apart (maar die nadelen gelden ook voor Belgacom, Scarlet en EDPNet). Bij mij staat hij enkel ingeschakeld als domme modem en handelt mijn eigen router de PPPoe sessie, DHCP, wifi,... af. De SAGEM firmware bij SNOW is vrij recent en zou ook vector-friendly moeten zijn (een afgeleide van de Belgacom firmware). Die 2009 version die veel mensen verkeerd aanduiden als firmware heeft te maken met de VDSL-techniek en is voor alle operators gelijk...
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Heb je de inloggegevens van Snow gekregen? Bij mij kwam de Sagem al ingesteld, en heb ik geen inlog gegevens.
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

pauwelyn schreef:Heb je de inloggegevens van Snow gekregen? Bij mij kwam de Sagem al ingesteld, en heb ik geen inlog gegevens.
De login-gegevens van SNOW in de SAGEM zijn identiek aan de login-gegevens van mijn SNOWzone (om facturen en opties te raadplegen).
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Voor die zwarte rand op het beeld is ondertussen een oplossing. Sinds de laatste update kan je de randen manueel aanpassen. Staat bij opties - audio/video oid. Enkele plaatsen onder waar je fullscreen/16:9/4:3 kan kiezen.

Bij een Panasonic kan je ook in het menu beeldscan uitzetten. Dan is het ook opgelost.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Scarlet trio wil hier maar 1 stream tegelijk op de HDD zetten en 1 npvr opname.. een derde programma live kijken is wel mogelijk. En die nPVR opnames in de cloud werken dan ook enkel als je niet opneemt met de knop 'serieopname'. (30/6 profiel, hopelijk via DLM meer binnenkort)

Leuk om te horen dat het bij snow beter is op dat vlak. Voor mij is het grote nadeel dat ik een eventuele 2debox ook moet huren (bij belgacom kan ik gewoon een 2dehandse box kopen)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Je kunt een snowbox overnemen vAn een ex snow gebruiker en die dan voor 25euro laten activeren op je account... Geen huur dan... Je krijgt geen geld terug als je je snow materiaal terugstuurt...zelf verkopen ze idd geen extra materiaal voorlopig...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ik heb er hier anders wel nog eentje in de aanbieding voor - laat ons zeggen - 50 euro ? :)
( en als ik de sagem nog terug zou vinden gooi ik die er gratis bij :p )
pca
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2014, 17:22

Modbreak:
geen cross posting ajb!
Wij hebben al 3 weken geen telefoon, geen digitale TV en internet aan 1/3 van de beloofde snelheid.

Belgacom heeft reeds 3 werkorders gekregen van Snow voor de overname maar lijkt niet slim genoeg te zijn er voor te zorgen dat alles werkt.
Belgacom voert de werkorders niet uit. De aanvraag bij Snow werd eind 2013 aangevraagd. Gepland was op 24/01 de overschakeling uit te voeren. Belgacom heeft dan wel op zaterdag ons internet afgesloten. Raar maar waar telefoon over de koperdraad en Belgacom-TV werkten nog. 1 volle week iedere dag, per dag meer dan een uur aan de telefoon gehangen voor ons internet. Ze beloven van alles maar voeren niet uit.Belgacom heeft haar werk niet gedaan. Dan 2e afspraak op 08/02. Belgacom heeft weer haar werk niet gedaan. Op onze vraag heeft SNOW dan toch haar installatie uitgevoerd. We hadden internet weliswaar maar aan 1/3 v.d. beloofde snelheid. Dit was echter ten koste van de digitale TV. Maar een paar dagen later sluit Belgacom onze telefoon op de koperdraad. Gisteren 21/02 was het de derde keer dat SNOW ons account wilt activeren, terug, Belgacom heeft haar werk niet gedaan. Ondertussen zit ons bedrijf zonder telefoon en geen digitale TV.
Laatst gewijzigd door Goztow 22 feb 2014, 15:33, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: cross post: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=40466&p=535044#p535044
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Beste,

Graag had ik geweten of de nr herkenning bij het telefoongedeelte bij Snow nu al werkt???
Wij kunnen ons momenteel niet abonneren op deze dienst via de snowzone en Snow zegt det het geblokkeerd is omdat er technische problemen zijn. Duurt nu al zeker 3 maanden. Weet iemand daar iets meer van en wat zijn de vooruitzichten??,

Groeten,

Remco12
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Splitter schreef:ik heb er hier anders wel nog eentje in de aanbieding voor - laat ons zeggen - 50 euro ? :)
( en als ik de sagem nog terug zou vinden gooi ik die er gratis bij :p )
Anders wil ik die wel overnemen.

Verstuurd van mijn C1505 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

@pauwelyn: is goed, laat je gegevens maar even weten in PM en dan handelen we dat zo af :)
zal ik morgen eens even kijken waar die sagem ligt en krijg je die er ook bij.

kan wel zijn dat de decoder een update moet krijgen als je hem aansluit, want hij is al even van snow af,
maar gezien ze met een soort webinterface werken denk ik dat dat nogal mee zal vallen.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”