+5000 TV zenders met IPTV?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Hallo allemaal!

Een buurman vertelde me gisteren dat hij een IPTV BOX heeft aangekocht (eenmalig) en hij ontvangt meer dan 5000 TV kanalen wereldwijd (Incl vlaamse en nederlandse commerciele zenders). Hij betaald daar 0 euro voor, enkel een IPTV BOX nodig , aansluiten op internet en laten streamen naar de tv. Overigens zijn de meeste zenders in HD (1200 zenders). Is dit nu legaal of illegaal? Wij betalen ons blauw aan de kabel of aan proximus en anderen kijken dan voleldig gratis met een IPTV BOX die via internet werkt. Dus 5000 kanalen gratis of toch liever voor 50 kanalen betalen via kabel/proximus/tv vlaanderen?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

100% illegaal

En als de geruchten kloppen liggen die kanalen er vaak uit en stoppen de providers vaak met aanbieden (waarna er weer nieuwe aanbieders komen enzoverder)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

lanadekat schreef:100% illegaal
En als de geruchten kloppen liggen die kanalen er vaak uit en stoppen de providers vaak met aanbieden (waarna er weer nieuwe aanbieders komen enzoverder)
voor de vrt in Vlaanderen zenders durf ik m'n handen niet in het vuur steken :)
daar heb je als Vlaming nu eenmaal recht op (zonder te moeten betalen)
vtm krijgt inkomsten via de reclame enz
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Inderdaad volledig illegaal, echter ken ik ook wel wat mensen die wonen en/of veel in het buitenland zijn die zo'n abonnement hebben. Voor hun de "enige" goede oplossing om eenvoudig en snel TV te zien. Echter vraag ik me af hoe lang die IPTV box gaat mee gaan aangezien die zenders streamen toch ook een pak geld kost. Mogelijk proberen ze zo onderuit te komen aan de wetgeving/grijze zone? Ze verkopen namelijk gewoon hardware en geen "toegang tot die zenders"?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:voor de vrt in Vlaanderen zenders durf ik m'n handen niet in het vuur steken :)
daar heb je als Vlaming nu eenmaal recht op (zonder te moeten betalen)
vtm krijgt inkomsten via de reclame enz
Het is niet omdat de zender "gratis" is dat iedereen deze zomaar opnieuw kan verdelen... niet 100% maar 200% illegaal.

Er zijn trouwens al verschillende verdelers van dergeljke IPTV boxen (meestal een RPi in een mooi doosje met wat gratis software) die fikse boetes hebben gekregen !
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zit niet zo super veel op het forum. Maar is het mijn gedacht of doet "satellitetv" niets anders dan dwepen met deze illegale toestanden? Ik heb het precies de laatste tijd wel meer zien boven komen en het lijkt me dat ik telkens zijn/haar nickname voorbij zie komen. Shoot me if i'm wrong!
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

100% illegaal. In feite verdelen ze de iptv streams van bijvoorbeeld proximus tv of buitenlandse sky sports zonder effectief voor de licenties te betalen.

Legaal kan je via stievie en andere zoals vrt.nu live tv kijken en ook de afleveringen terug bekijken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

punk schreef:Ik zit niet zo super veel op het forum. Maar is het mijn gedacht of doet "satellitetv" niets anders dan dwepen met deze illegale toestanden? Ik heb het precies de laatste tijd wel meer zien boven komen en het lijkt me dat ik telkens zijn/haar nickname voorbij zie komen. Shoot me if i'm wrong!
:cop: pang :cop:
Een snelle blik op zijn berichten toont dat toch niet, wel over veel zenders op satelliet (what's in a name), niks illegaal aan. Het bakje met 5000 zenders van deze topic wel, maar er een vraag over stellen is toch iets anders dan aanprijzen :). Dus wederom, niks mis mee.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Een vraag stellen in de hoop dat toch iemand het zou vergoeilijken... :nono:
Het is overduidelijk dat dit niet legaal kán zijn.
Computer(k)nul
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Het zal door de "vele zenders" zijn dat ik me vergiste ;-) . Maar het lijkt me inderdaad wel zo dat iemand die nog maar een beetje logisch nadenkt, zou moeten weten dat dergelijke dingen niet legaal zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Sinna schreef:Een vraag stellen in de hoop dat toch iemand het zou vergoeilijken... :nono:
Het is overduidelijk dat dit niet legaal kán zijn.
mja
toch opletten dat je niet in de torrentdiscussie van 20j geleden hervalt
torrents waren toen ook de facto 100% illegaal terwijl je er perfect legaal mee kan werken
als netflix, NHL,... beslist iptv te gebruiken en ik betaal hen om te kijken. wat is er dan mis mee?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er is natuurlijk niets mis aan "IPTV" :wink: .
"IPTV" is gewoon de naam van de technologie die gebruikt wordt om "TV diensten via het internet protocol" aan te bieden.

Deze technologie kan legaal gebruikt worden, en illegaal.
  • - Proximus TV is een voorbeeld van een legale IPTV dienst.
    - De IPTV via de "IPTV BOX", waar de topic starter het over heeft, is duidelijk illegaal, gezien de aanbieders van de streams op een illegale wijze (= zonder akkoord van de zenders) een TV signaal oppikken en verder verdelen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MClaeys schreef:... maar er een vraag over stellen is toch iets anders dan aanprijzen :). Dus wederom, niks mis mee.
[Mod] Akkoord!
Dit topic werd gemeld, en na interne bespreking hebben we besloten om het topic niet te verwijderen.
Zolang een illegale dienst niet gepromoot wordt (vb links naar illegale software etc.), is een discussie hierover wel binnen de forumregels toegelaten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Er zijn er hier precies veel heiliger dan de Paus , is ook maar een mens.
Als men begint over iptv box dan weet een ieder dat het niet legaal is meestal.
Daarna iemand aan de schandpaal nagelen ......
Moet tot hiertoe nog de eerste tegenkomen die nog nooit iets heeft gefoefeld.

Dat foefelen gaat niet alleen over tv he.
bvb een phone rooten is legaal ?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

punk schreef:Maar het lijkt me inderdaad wel zo dat iemand die nog maar een beetje logisch nadenkt, zou moeten weten dat dergelijke dingen niet legaal zijn.
Ja, maar zoals hierboven ook door Philippe gezegd, er een vraag over stellen daar is niks mis mee, het adverteren/adviseren wel. Hoe duidelijk het antwoord is staat daar los van :) (+ ja kan nooit weten hoe duidelijk iets is voor iemand, moest het overduidelijke voor iedereen duidelijk zijn dan mailde de Nigeriaanse prins al lang niet meer voor geld).
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Er zijn objectief gezien geen redenen om dit topic te verwijderen, maar de historie van de topicstarter kennende, weten we dat "de buurman" in hetzelfde huis woont.

Al maanden wordt te pas en te onpas gezegd er 8000 zenders te ontvangen zijn, aan onmogelijk kleine tarieven. Meestal komt satelliet ter sprake, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het aantal zenders op satelliet die effectief beeld zullen geven maximum gedeeld door vier zullen zijn en het aantal zenders in HD is nog altijd een minderheid. Om aan dit aantal te komen moet je ook al meerdere lnb's hebben, met een motor zal het zenderaantal (is niet gelijk aan aanbod, gezien je dan vaak dezelfde zenders dubbel zal ontvangen) nog verder stijgen.

Ik denk dat iedereen die dit topic leest, alsook de TS wel degelijk beseft dat dit niet anders dan illegaal kan zijn.
En om op de quote
Dus 5000 kanalen gratis of toch liever voor 50 kanalen betalen via kabel/proximus/tv vlaanderen?
te antwoorden: natuurlijk zou ik ook liever 5000 (geen 8000 meer?) zenders gratis hebben, dan te betalen voor minder. Ik denk dat je met deze vraag alleen al kan weten hoe legaal het is, het is gewoonweg niet realistisch. Het zou moeten legaal in de reguliere handel te verkrijgen zijn, dan betaalt toch niemand meer voor TV?
Dat je het bezit, daar heb ik geen probleem mee, dat is jouw zaak, maar ik vind het not done om IPTV op deze manier steeds te promoten. Wij zitten hier ook niet te keuvelen over illegaal gedownloade films en muziekalbums en hoe simpel het te vinden is, ook al wordt er niets rechtstreeks aangeboden.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Amazor schreef:Er zijn objectief gezien geen redenen om dit topic te verwijderen, maar de historie van de topicstarter kennende, weten we dat "de
buurman" in hetzelfde huis woont.
Je hebt dus meteen een objectieve reden gegeven om dit topic te verwijderen... het is gewoon aanzetten tot (trollen), voor een keertje niet over sat TV maar over illegale IPTV. Minstens mag hier na een duidelijke vermelding dat het gesugereerde aanbod illegaal is een groot slot op.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant, voor iemand die zenders uit een of ander land wil ontvangen, maar geen andere legale mogelijkheid heeft daartoe.
Ik denk bijv. aan mensen die met een Spanjaard/Spaanse getrouwd zijn, of mensen die gewoon uit interesse zenders uit dat land willen zien.
Ik heb de indruk dat providers op legale manier dat soort zaken beginnen aan te bieden, en dan kan het wel een optie zijn.
Mocht ik bijv. veel meer tijd hebben, zou ik wel eens wat meer Spaanse en Portugese TV willen zien, maar mijn schotelopstelling is : Hotbird/Astra1/Astra2/Astra3, bovendien zou ik waarschijnlijk dan een decoder moeten huren/kopen in Spanje en Portugal (2 verschillende), wat het toch allemaal complex maakt.
Nu heb ik de indruk dat die providers ook streaming aanbieden (legaal!).
Dan zou dat wel een optie zijn, dus.

Dit natuurlijk in tegenstelling tot de illegale IPTV bakjes, die eigenlijk gewoon mini computertjes zijn met wat software om naar illegale servers te connecteren.
Die bakjes worden vaak ook in satellietwinkels verkocht...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

boulder schreef:
Dit natuurlijk in tegenstelling tot de illegale IPTV bakjes, die eigenlijk gewoon mini computertjes zijn met wat software om naar illegale servers te connecteren.

En voor die streams heb je natuurlijk geen abonnement nodig, het kan ook gewoon met Kodi.

Het is niet alleen illegaal, maar ook weggesmeten geld dus :lol:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant, voor iemand die zenders uit een of ander land wil ontvangen, maar geen andere legale mogelijkheid heeft daartoe.
Zijn er dan veel legale varianten die dat aanbieden? Bij de meesten is dat toch regio blocked, dus omzeilen maakt het per definitie illegaal, niet?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, onze naaste buur Frankrijk laat geen IPTV (potten)kijkers toe op hun nationale zenders! Veel keuze is er blijkbaar nog niet voor europeanen :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nu, als ge met ne Spanjaard of ne Fransman (of eender welke nationaliteit) getrouwd zijt is lokale tv zien misschien zo slecht nog niet, ideaal om te taal te leren :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef:Mocht ik bijv. veel meer tijd hebben, zou ik wel eens wat meer Spaanse en Portugese TV willen zien, maar mijn schotelopstelling is : Hotbird/Astra1/Astra2/Astra3, bovendien zou ik waarschijnlijk dan een decoder moeten huren/kopen in Spanje en Portugal (2 verschillende), wat het toch allemaal complex maakt.
Volgens deze site heb je toch een redelijk aantal Spaanse zenders die je kan ontvangen met jouw schotelopstelling:
  • Hotbird (13°): 9 zenders (waarvan 3 onversleuteld).
    Astra 1 (19.2°): 204 zenders (waarvan 28 onversleuteld).
    Astra 2 (28.2°): 2 zenders (waarvan 1 onversleuteld).
Dus meer dan 30 Spaanse FTA TV zenders (plus een veelvoud aan FTA radio zenders). Lijkt mij al een goed begin om je Spaans te oefenen :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Nu, als ge met ne Spanjaard of ne Fransman (of eender welke nationaliteit) getrouwd zijt is lokale tv zien misschien zo slecht nog niet, ideaal om te taal te leren :P
Ik heb satelliet ontvangst. Ik heb ook een groot aanbod Spaanse zenders. Bovendien spreek ik Spaans. Als ik naar bepaalde programma's of films (in originele versie) kijk op een Spaanse zender, dan zet ik steevast de ondertiteling op. Lekker handig om je kennis verder te ontwikkelen. Maar wil je echt een vreemde taal goed onder de knie willen krijgen, een gouden tip: kijk naar... kinderprogramma's. Maar we dwalen af.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen denken dat dit perfect legaal is. Hangt zelfs een Magnum bij ons in de pizzeria.

Het is ook niet zo dat het schimmige websites zijn. Ook de abonnementen zijn verre van gratis. Integendeel zelfs.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

MClaeys schreef:
boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant, voor iemand die zenders uit een of ander land wil ontvangen, maar geen andere legale mogelijkheid heeft daartoe.
Zijn er dan veel legale varianten die dat aanbieden? Bij de meesten is dat toch regio blocked, dus omzeilen maakt het per definitie illegaal, niet?
Is regio block tegenwoordig niet verboden binnen de EU?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Als belg kan ik mijn VRTNU app overal gebruiken in de EU, maar toegang tot franse TV sites (vanuit Belgie)wordt mij belet!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jij kan als belg overal de VRTNU app gebruiken, maar kan een Fransman zich aanmelden voor user-id bij VRTNU ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

philippe_d schreef: maar kan een Fransman zich aanmelden voor user-id bij VRTNU ?

Zelf betaal ik voor een illegale streaming dienst iets van een 80€ Per jaar. Enkele honderden kanalen in hedendaagse normen povere beeldkwaliteit ( nog net bekijkbaar )

Mensen zijn redelijk beperkt als men enkel via het net wil kijken en je kijkt al vlug naar het buitenlands aanbod.

Een VPN wat mickeymouse adressen een lokaal nummer wat trek en spandiensten van een local en je kijkt zowat heel de wereld rond.

Maar OTT kijken is een dure aangelegenheid en een markt in volle ontwikkeling. Veel diensten verdwijnen evenvlug als ze verschenen zijn.

Deze maand nemen we afscheid van filmstruck, een van de betere streaming diensten voor de filmliefhebber. Niet rendabel genoeg.

Mocht er bij wonder een fransman toch geinteresseerd in het vlaamse aanbod dan zal hij daar zeker naar kijken. De portabiliteit heeft er overigs wel voor gezorgd dat in een aantal landen de procedure van registratie veranderd is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant
Is die er dan... een legale variant ?

Volgens mij niet, tenzij je spreekt over een Belg die naar VRTNu, VTM, Proximus TV, ... kijkt.

Trouwens de zenders maken IPTV zelf kapot door hun egotripperij om toch maar allemaal hun eigen app te hebben.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant
Is die er dan... een legale variant ?
net zoals die er is bij torrents en streams
terwijl, tot pakweg 5j geleden, mensen als jij altijd onmiddellijk, en pavlovgeconditioneerd, automatisch bij elke torrent illegaal/diefstal etc riepen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Toch raar dat een Bhaalu ed. dan gewoon verdwijnen... of waarom start jij dan geen IPTV provider op ?

Maar die discussie ga ik niet opnieuw voeren.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant
Is die er dan... een legale variant ?
Ik weet het niet, het is mij niet zo duidelijk, want die sites vind ik redelijk ondoorzichtig (movistar+ site voor Spanje,

Op de Spaanse hebben ze deze pagina (http://ver.movistarplus.es/ayuda/?help=1-6&nv=2), waar ze zeggen dat je op PC, smartphone, tablet, etc. kunt kijken.
Er staat niet direct bij of dat beschikbaar is vanuit het buitenland, en/of voor buitenlandse klanten, er staat wel bij dat om te kunnen kijken je klant moet zijn bij Movistar+.
Ook op de NOS site (de Portugese provider)(site : http://www.nos.pt/particulares/televisa ... os-tv.aspx), lees je dat je kunt kijken "waar je maar wilt", opnieuw niet zo duidelijk dus of dat geldt voor Portugezen in Portugal, Portugezen in het buitenland of bijvoorbeeld Belgen die in België willen kijken.

Mijn lerares van de Spaanse conversatie kon hier Spaanse TV officieel streamen, maar dat is dus wel een Spaanse, dus dat geeft mij nog altijd geen zekerheid.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant
Is die er dan... een legale variant ?
Proximus TV is toch wel de grootste legale IPTV provider in dit land, denk ik.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

blaatpraat schreef:
r2504 schreef:
boulder schreef:IPTV, de legale variant lijkt mij wel interessant
Is die er dan... een legale variant ?
Proximus TV is toch wel de grootste legale IPTV provider in dit land, denk ik.
telenet dan ook, vrt biedt ook tv via internet aan
netflix is, dubbele voor discussie vatbaar bij juristen, ook gewoon tv langs internet

ik hoop dat dit allemaal legaal is :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De originele vraag was... zonder deze (ie. tenzij je spreekt over een Belg die naar VRTNu, VTM, Proximus TV, ... kijkt.)

Maar inderdaad Netflix is één van de weinige legale IPTV aanbieders... maar dat is licensed content (en ik denk dat niet er TV stations zijn die wereldwijd een licentie gaan nemen op de door hun uitgezonden content, maw. de kans is enorm klein dat een zender z'n programma's voor niet inwoners zal aanbieden).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ook na verduidelijking dat als het via satelliet is, dat het mij niet zal lukken, omdat ik geen Hispasat kan ontvangen, blijven ze gewoon verwijzen naar de website, of een telefoonnummer.
Tja, ik ben niet direct van plan om het te nemen (te weinig tijd om er ook effectief naar te kijken), dus ga ik er niet verder op ingaan, maar ik vermoed dat ze gaan zeggen dat je dan hun satellietdecoder moet kopen/huren, en maar moet zien dat je Hispasat kunt ontvangen.
Lijkt mij niet direct de moeite waard om daar zoveel in te investeren, vooral omdat ik toch nauweljiks tijd zou hebben om ernaar te kijken.
Philippe_d schreef:Dus meer dan 30 Spaanse FTA TV zenders (plus een veelvoud aan FTA radio zenders). Lijkt mij al een goed begin om je Spaans te oefenen :-D .
Tja, het moeten ook nog interessante zenders zijn, natuurlijk.
Ik beperk mij eventjes tot de gratis (onversleutelde) zenders.
Kijk, van die 3 op Hotbird zijn er 2 religieuze, de 3e (HispanTV) is een Iraanse zender.
Op Astra 1 zie je verschillende kanalen waarbij staat "Standbilder" (stilstaande beelden dus), wat religieuze zenders, wat "pay per view" zenders, die natuurlijk niet onversleuteld zijn, maar om de een of andere reden komen ze toch in die lijst terecht.
Dan omroepen uit Venezuela (Spaans, maar nogal propaganda voor het Venezolaanse dictatoriale regime), Cubavisión (barslechte propagandaTV), Russia Today in het Spaans, wat radio's (die gebruik ik al), TVE internacional (gebruik ik al, maar zit ook onversleuteld op de kabel), en dan de regionale omroepen, en tot slot Canal 24 Horas.
Regionale omroepen bekijk ik quasi nooit, ook in Vlaanderen niet.
De beeldkwaliteit van TVE internacional en Canal 24 Horas (nieuwszender) is echt niet goed, het is eigenlijk minder dan SD.
Qua inhoud is TVE internacional dan nog het interessantste wat je onversleuteld kunt ontvangen hier.
Op Astra 2 nog eens een Britse religieuze omroep die ook een Spaans taalspoor heeft, en dat is het dan.

Dus, ja, ik denk dat ik er nu al uithaal wat meest interessant is, TVE internacional voor algemeen gebruik, Canal 24 Horas voor nieuws, en de radiozenders om te beluisteren.
Meer zit er niet op, maar op satelliet lijkt het wel altijd alsof je heel veel kanalen krijgt, maar het grootste deel is rommel (verkoopskanalen, religieuze kanalen, ...)

Voor Portugese zenders is het nog wat minder, 1 TV zender op Hotbird : RTPi, beeldkwaliteit is zo mogelijk nog slechter dan TVE internacional, en dan nog een religieuze zender.
TV Record SD (Hotbird) en HD, op Astra2, maar dit zijn eigenlijk Braziliaanse zenders. TV Record HD heeft wel uitstekende beeldkwaliteit (full HD).
En dan nog de Portugese radiozenders op Hotbird.
Laatst gewijzigd door boulder 09 nov 2018, 17:14, in totaal 6 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mogelijk komt er volgende maand schot in de zaak:

https://ec.europa.eu/digital-single-mar ... gle-market

NPO zenders kan ik al langere tijd naar wens (her)bekijken via normale websites. Maar franse, duitse en britse zenders zijn nog steeds voorwerp van geo-blocking...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Wat die Britse zenders betreft: met de Brexit die voor de deur staat zal die Geoblocking van kracht blijven zeker na 29 maart 2019 sterker nog, het zou nog kunnen gebeuren dat BBC 1 en BBC 2 uit het aanbod van Telenet, Proximus en Orange zullen verdwijnen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Efkes het artikel van de Europese commissie over Geo blocking gelezen. Alleen is er nergens sprake van televisie???
BBC kan je al jaren gratis ontvangen via satelliet en dat zal niet veranderen. Alleen zitten die zenders in een betalend pakket bij Proximus of Telenet. Maar waarom ze zouden verdwijnen met de brexit is mij een vraagteken. Zoals gezegd, via satelliet verandert er niks.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”