Industrie 4.0

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

heist_175 schreef:Het hoeft zelfs geen downgrade te zijn, maar weinigen is het gegeven om van elektricien naar verpleger te gaan, of van IT consultant naar loodgieter.
Hoe mooi "omscholing" ook klinkt, je moet het zelf ook wel zien te realiseren hé :).
Alleen al het feit dat je gaat van een positie als ervaren-rot-in-je-vakgebied naar starter-in-het-nieuwe-vakgebied... zeker als ze ver uit mekaar liggen.

Probeer het maar eens: ervaren zijn in IT-deelsector A en werk zoeken in deelsector B, het leunt erbij aan maar je mist toch nog ervaring... de kans dat je ergens aan een deftig loon mag beginnen is klein en als je loon te hoog ligt voor wat ze je in de nieuwe situatie willen betalen gaan ze er maar van uit dat je dat niet wil. (eigen ervaring)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

wied schreef:Proximus is politiek bedacht en in elkaar geknutseld. Dat bedrijf kan niet gemeten worden aan de hand van 4.0 parameters!
Toch wel, want het wordt wel op de huidige markt-economische parameters bestuurd, bewijze de laatste dagen. Leroy heeft vandaag nog gezegd onafhankelijk de richting van het bedrijf te kunnen bepalen. Alleen zitten de interne structuren in de weg, en die worden nu, met een manke halfbakken federale regering, opgekuist. Niet toevallig dat het nu gebeurd?

Ondanks de politiek, waar de schijnheiligheid voor een stuk zit uiteindelijk. Maar zelfs een gedeeltelijk publieke onderneming valt voor de heiligmakers als concurrentie, flexibiliteit, snelheid en aanpassing, nog van die elementen die aangedragen worden om automatisatie en technologie te vertalen naar meer flexibiliteit bij de werknemer.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik denk wel dat het toeval is dat het nu gebeurt, je gaat me niet vertellen dat ze dit effe tussen kerst en nieuw bedacht hebben omdat er nu 'een regering van lopende zaken' is ...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”