Zelfstandig in bijberoep

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=23385 waar Philippe terecht meldt dat een topic van 10 jaar geleden terug uit de sloot gevist wordt even een nieuwe draad.
Ik ben aan het overwegen om zelfstandige in bijberoep te worden (GDPR-advies en misschien bij uitbreiding IT-services). Ik heb sinds mijn afstuderen in 2000 al altijd voltijds in loondienst gewerkt maar heb nu wat opportuniteiten om initieel (zeer) kleinschalig (4u/wk oid.) wat GDPR-gelateerde projecten te doen.
De adviezen die in de Freelance?-draad genoemd zijn, lijken mij enkel van toepassing indien je volledig zelfstandig wordt, daarom deze nieuwe draad.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik ben sinds 2008 kleinschalig zelfstandige in bijberoep. Er zijn weinig nadelen aan indien je geen grote vaste kosten moet maken om het beroep uit te voeren. Wat wil je precies weten?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ken enkele mensen die een serieus bijberoep hebben en je merkt dat in hun hoofdberoep. Ze zitten met hun hoofd blijkbaar ergens anders, behalve bij datgenen waarvoor ze betaald worden.

Met serieus bijberoep bedoel ik: opdrachten 's avonds of in het WE en wat inkomsten.
Een andere collega heeft als bijberoep tennisraketten opnieuw bedraden/opspannen, dat merk je overdag dus niet en is heel ad-hoc.