Bpost horror

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is hier al dikwijls ter sprake gekomen en de e-commerce maakt koeriers en transportbedrijven een belangrijke pispaal op dit forum.
De laatste tijd heb ik vooral last van Bpost. Nooit worden de levertijden gerespecteerd. Op de T&T zie je jouw pakket geregistreerd worden, aangeboden bij Bpost, aangekomen in sorteercentrum en dan plots niets meer. Het beweegt niet meer gedurende een dag of enkele dagen. Ze hebben daar een groot probleem bij Bpost en het verbaast me dat die webwinkels nog voor Bpost kiezen.

Dan zou je denken, koop dan in een gewone winkel. Dat heb ik ook gedaan voor de aanschaf van een nieuwe bril. Op 7 november heb ik mijn bril besteld en betaald in de winkel. Het zou 10 dagen duren voor ik de bril kon afhalen. Ik had geen haast, dus geen probleem.
Maar vandaag is mijn huidige bril goed stuk gegaan en heb ik dus dringend vervanging nodig. Geïnformeerd bij de brillenwinkel: blijkt die bril al sinds 16/11 verstuurd te zijn met Bpost door de fabrikant en die is tot op heden niet aangekomen in de winkel. Niemand weet waar de bril is, en wanneer ik hem kan verwachten. Intussen kan ik halfblind door het leven. Een oude reservebril helpt met verzicht, maar lezen is dus niet meer mogelijk.

Bedankt Bpost !
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Normaal als bpost en horror samen staan gaat het over douane oid.

Maar ook hier niet de schuld van bpost, wel van de vakbonden en hun stakingen (meerdere, incl wilde stakingen) van 2 weken geleden. De achterstand is nog niet weggewerkt en deze Black Friday/Cyber Monday week zal dat niet verbeteren. Zie ook het bericht op http://www.bpost.be/track

Uw pakje ligt momenteel in Vilvoordsesteenweg 233, 1120 Neder-Over-Heembeek en het zal bij u wel aankomen voor Kerstmis. Wil je iets op tijd hebben, gebruik UPS/FedEx/PostNL/DHL/DPD tot januari. Amazon stuurt alles met UPS naar mij sinds de stakingen.

Als bpost failliet gaat is het voordeel dat het meteen gedaan is met alle benoemingen en dus kan de doorstart beginnen zonder die vakbondsterreur. Dan rest enkel de NMBS nog, maar dat faillissement zal pas voor na 2020 en de liberalisering zijn.

Zeg aub je lidmaatschap bij de vakbond volgend jaar op als je dat nog zou hebben, zij zijn de enige schuldigen, niet bpost.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

PostNL is momenteel ook geen optie.
Pakketje al sinds vorige woensdag onderweg, maar door de drukte ‘vertraagd’
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Denk maar niet dat het zal veranderen als je BPost failliet zou laten gaan. In elke onderneming met meer dan 50 werknemers is er een vakbondsvertegenwoordiging.
Vergeet ook niet dat BPost in bijzonder zwaar weer zit. Welke onderneming zou rechtop blijven als het sterproduct - dat voor bijna alle omzet zorgt - elk jaar met 6% afneemt?

Het klopt dat de stakingsweek gevolgd door "gedekte" wilde stakingen, gevolgd door ongedekte wilde stakingen, BPost heeft opgezadeld met een gigantische achterstand.
Met BPost heb ik nog niet zo'n gekke toestanden mee gemaakt. Behalve nu sinds de stakingen kwamen de pakketjes op tijd. Zijn we niet thuis en moet er getekend worden, dan gaat het naar het postkantoor.
UPS en DHL hebben sinds kort een ophaalpunt vlakbij waar ze het pakketje afleveren als we niet thuis zijn, dat is ook handig.
PostNL tekent zelf af en zet maar aan de voordeur, dat vind ik veel erger.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Denk maar niet dat het zal veranderen als je BPost failliet zou laten gaan.
Kijk naar Sabena. Opgedoekt, benoemingen gedaan, en bij Brussels Airlines zijn stakingen een zeldzaamheid.

Het grote voordeel is dat je enerzijds niet meer de vaste benoemingen hebt (iedereen contractueel) en dat je bij de heraanwervingen de rotte appels kunt buitenhouen.

Het gaat hem ook niet over geen vakbondsvertegenwoordiging, het gaat hem over een normale en moderne vakbondsvertegenswoordiging waarbij er niet naar de nucleaire optie (de staking) gegrepen wordt voor politieke redenen of omdat men zich eens wil laten gelden of gewoon omdat het te lang geleden is. Een vakbondsmodel a la Nederland dus, waar problemen opgelost worden met overleg en niet via stakingen en het afdreigen van de directie gesteund en gedekt door de politieke gelederen in het zuiden van ons land.

Het is ook gewoon krankzinnig om te beslissen om een bedrijf als bpost een week lam te leggen in de drukste periodes van het jaar. De achterstand is meteen gigantisch (en nieuwe pakjes blijven maar binnenkomen), en het zijn uiteindelijk hun leden die massaal overuren mogen doen om het weer op te lossen (en de verwijten gaan mogen horen). En kom niet af met dat er geen alternatief is he :roll: zie Nederland opnieuw.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef: :roll: zie Nederland opnieuw.
In NL, maar ook in Duitsland, hebben de vakbonden een andere rol in een onderneming dan in België.
Je kan beide modellen dus niet zomaar vergelijken.

Je kan ook niet zeggen dat BPost elk verlengd weekend staakt, zoals ze bij de NMBS een tijdlang gedaan hebben hé.
Voor deze staking kan ik me geen andere indenken.
Bij de NMBS is dat bv wel anders:)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Update over mijn bril:

De fabrikant heeft 3 dozen met brillen via Bpost verstuurd naar de winkel. 2 daarvan zijn nu opgedoken, na opzoeking weliswaar. De derde blijft spoorloos en wordt nu als verloren beschouwd. Daarin zat mijn bril...

Dat lot brillen moet nu opnieuw geproduceerd worden. Het blijft me verbazen dat Bpost nog klanten heeft...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Onlangs ook problemen gehad met bpost omdat ik zogezegd niet thuis was,...

Dan maar op hun website mijn Leveringsvoorkeuren ingegeven en als laatste stap verifieert men je gegevens door een brief op te sturen die een week onderweg is. bpost heeft wellicht nog nooit van itsme of eid gehoord...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je als klant afhankelijk bent van (semi)overheidsbedrijven, dan word je genaaid waar je bijstaat. Of dat nu bpost, elektriciteit, aardgas... is, het maakt allemaal geen reet uit. Van zodra de overheid iet of wat betrokken partij is, ben je de klos. En pakketjes verzenden via bpost vermijd ik als de pest. Alternatieven genoeg: DHL, UPS, DPD,... En van de 2 keer dat een zending beschadigd was heb ik 1 keer mijn geld terug betaald gekregen van de verkoper en de tweede keer werd een nieuwe fles opgestuurd. Het waren telkens zendingen via UPS en nog een ander koerierbedrijf.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Met die voorkeuren houden ze bij mij geen rekening, nu erg is dat niet want waar ze het wel leggen daar kon ik geen voorkeur aan geven en het is gemakkelijker voor mij.
Vorige zaterdag wel een mail gekregen dat er een afleverpoging was geweest maar ik niet thuis was (was ik wel) en geen briefje in de bus. Zoek ik de tracking op de site dan krijg ik te zien dat het pakket een dag later ging zijn door interne problemen (maar op zondag leveren ze niet dus maandag dan, daar houd hun standaardmelding blijkbaar geen rekening mee). Geen probleem mee dat het een dag later is, intern probleem kan gebeuren, maar mail me dan niet dat het mijn schuld is dat ik men pakket niet heb :roll: .
Achja, verder niet veel klagen van BPost tegenwoordig, vriendelijke bezorger ook. Als er eens iets mis loopt ligt het ook niet aan hem.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik hou altijd mijn hart vast als het pakket niet via BPost komt. Geheid zever.

Ik kreeg normaal een pakketje via UPS op woensdag.
Een lang verhaal kort: de tracking code van Amazon en het interne ID van UPS leiden (lijden :-( ) niet naar hetzelfde pakje.
Mijn pakje is gewoon ergens anders afgezet, met handtekening :).
Het is vrijdag en het pakje is nog niet terecht. Nog nooit meegemaakt met BPost, wel al met UPS nu en DHL een jaar of 2 geleden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Een lang verhaal kort: de tracking code van Amazon en het interne ID van UPS leiden (lijden :-( ) niet naar hetzelfde pakje.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ondanks vele bestellingen van Amazon die met UPS komen.

Er is maar 1 trackingnummer en dat is het nummer dat begint met 1Z.

Als er al een tweede nummer zou zijn, hoe zou je dat te weten komen, via My Choice?

Iig, gezien het van Amazon komt zou het niet moeilijk zijn dit in orde te krijgen. Het kon veel erger.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Jack Daniels schreef:Als je als klant afhankelijk bent van (semi)overheidsbedrijven, dan word je genaaid waar je bijstaat. Of dat nu bpost, elektriciteit, aardgas... is, het maakt allemaal geen reet uit. Van zodra de overheid iet of wat betrokken partij is, ben je de klos.
PostNL is bijvoorbeeld géén overheidsbedrijf, maar heeft toch te kampen met zeer gelijkaardige problemen: krimpende brievenmarkt, margedruk voor pakjesbezorging, prominent aanwezige vakbonden met bijhorende stakingen, etc. Hoe verklaar je dat dan?

Voor zij die nog steeds in hun droomwereld leven: nee, bpost staat ondanks alle problemen nog steeds niet aan de rand van het faillissement. En dat is niet omdat de overheid tekorten bijpast zoals bij Sabena het geval was; die tekorten zijn er eenvoudigweg niet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Een brildrager zonder reservebril :lol: Das halfblind en oliedom. :beerchug:
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

DPD, pakje gisterenamiddag gedropt in een parcel shop rond het Aalsterse, vandaag geleverd in het midden van Nederland.
Het kan dus anders.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

9livesuni schreef:Een brildrager zonder reservebril :lol: Das halfblind en oliedom. :beerchug:
Dank voor mening. Sterke bijdrage.

Maar voor de volledigheid: mijn reservebril heb ik nu op maar die blijkt niet te voldoen. Had Bpost mijn nieuwe bril niet verloren gedaan, dan had ik nu 2 goede + een reserve bril gehad. Nu is mij vorige bril stuk gegaan (door toedoen van andere opticien, maar dat is ander verhaal). Normaal zouden 3 brillen toch wel voldoende moeten zijn, zeker als je weet dat de evolutie van mijn ogen mij dwingt om regelmatig (dure) glazen te wisselen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Zelf tot op heden nooit een probleem gehad met leveringen van amazon.de/fr/uk/com, fnac, coolblue,vandenborre,... via bpost
op te volgen via website van de betrokken bedrijven en meestal ook nog e-mailtjes van bpost zelf (behandeling door bpost& vandaag wordt er u een pakje geleverd)

@r2d2 eventueel - indien mogelijk - al eens (dag)lenzen overwogen / besproken met uw oogarts?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

R2D2 schreef: mijn reservebril heb ik nu op maar die blijkt niet te voldoen.
Dan is het geen reservebril maar een afdankertje. Nu ik zou al diegene die denken dat ze geholpen zijn met een verkeerde dioptrie geen eten willen geven. Voor veel mensen is de aankoop van een bril al een zware investering, en om uit de kost te komen ziet men maar al te graag hun afdankertje dat totaal niet meer geschikt is voor hun ogen als reserve bril. Tot de dag ze geconfronteerd worden met hun zelfbedrog.

Als je last hebt met je ogen dan zorg je dat je op zijn minst twee geschikte dioptries in je bezit hebt. Heb je dat niet dan doe je jezelf de duivel aan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Een lang verhaal kort: de tracking code van Amazon en het interne ID van UPS leiden (lijden :-( ) niet naar hetzelfde pakje.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ondanks vele bestellingen van Amazon die met UPS komen.
Er is maar 1 trackingnummer en dat is het nummer dat begint met 1Z.
Als er al een tweede nummer zou zijn, hoe zou je dat te weten komen, via My Choice?
Iig, gezien het van Amazon komt zou het niet moeilijk zijn dit in orde te krijgen. Het kon veel erger.
Idd, leve Amazon. Telefoontje gepleegd, UPS krijgt 3 dagen om het op te lossen (wat best lang is).

Trackingnummer = 1Z...
InfoNotice ID = nummer op het bonnetje dat aangeeft dat ze geweest zijn, maar dat ik niet thuis was
Beide ID's wijzen naar een verschillend pakje. 1Z... is afgeleverd op een ander adres (zelfde postcode, andere straat, andere nummer, andere naam, bvba en geen fysieke persoon - kwestie van écht alles verkeerd te hebben :) )

Advies van UPS: dit is het adres, ga het daar maar halen.
Ja, zo naïef ben ik nu ook weer niet.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn pakje is blijkbaar nog steeds onderweg sinds half twaalf deze middag. :banana:
ub.PNG
En heb ook al geen krant gekregen deze ochtend... :banana:
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook aan het wachten op een pakketje die bpost eens moet afleveren.
Gelukkig wordt deze regelmatig gesorteerd. :bang:
bpost.PNG
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Tot nu toe nooit echt last gehad van Bpost en ik zou niets liever hebben, mocht elk pakket van mij via Bpost geleverd worden. Zeker met hun voorkeur, laat ik nu alles direct in een postpunt leveren en kan ik het afhalen na het werk op mij gemak. Ook nog nooit een pakket (met track & trace weliswaar) verloren via Bpost. Liever iets trager en geen miserie ipv snel en miserie.

2de favoriet is UPS geworden, dankzij hun ups my choice, wat ongeveer dezelfde flexibiliteit van levering als Bpost.

In het verleden was voor mij het absolute horrorbedrijf PostNL, waarbij het roulette werd. Komt het aan of niet? Steeds een misterie.

Maar sinds kort heb ik een nog erger bedrijf ontdekt dat gewoonweg PostNL overtreft. Chronopost (Chronopost.fr), wat dus voornamelijk door Amazon gebruikt wordt, wanneer het uit hun Frans magazijn vertrekt. In België worden die hun paketten geleverd via The Swap Group, een absoluut brol bedrijf. Geen enkel pakket is tot nu toe deftig afgeleverd, briefkes achterlaten kennen ze niet en hun website blinkt uit in pure marketingbullshit zonder ook maar iets van nuttige of relevante info te tonen. Ze hebben zogezegd meer als 700 afleverpunten in België, maar nergens kunt ge zien waar die zich zouden bevinden. En desondanks die afleverpunten, kan geen enkel pakket daar afgehaald worden.
Pakket bij de buren een paar huizen verder geleverd zonder info over welke buren het gaat. Ander pakket 3 kwart uitstekend in de brievenbus gestoken (gelukkig, anders was het gebroken) en achtergelaten in die gietende regen, terwijl ik gewoon thuis was. Gelukkig moest ik nog buiten en zag ik het voor het te erg was of iemand anders het kon meenemen.
Nu ook weeral een pakket als verloren mogen opgeven bij Amazon. Staat als afgeleverd ondanks dat ik niet thuis was en niemand van de buren heeft het ontvangen. Zal dus weer gewoon onbewaakt achtergelaten zijn en iemand zal blij zijn met mij gerief.

Ik kan tegenwoordig alleen maar hopen dat mijn Amazon bestelling niet via Frankrijk verzonden wordt of dat the swap group zo snel mogelijk failliet gaat.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Heeft iemand een goeie tip voor verzending vanuit Nederland naar belgie. Ik merk dat dat plots pokkeduur geworden is: dpd 9,5 euro. Wil iets kopen op marktplaats maar de verzendingskosten maken dat bijna onmogelijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:Heeft iemand een goeie tip voor verzending vanuit Nederland naar belgie. Ik merk dat dat plots pokkeduur geworden is: dpd 9,5 euro.
PostNL?

Alhoewel dat 9,50 EUR echt niet zo duur is voor zo'n dienst...
Fallschirmjaeger schreef:Chronopost (Chronopost.fr), wat dus voornamelijk door Amazon gebruikt wordt, wanneer het uit hun Frans magazijn vertrekt.
Normaal enkel voor D+1 zendingen of Prime klanten, kies dus voor tragere zending en dan normaal geen Chronopost.

In pakjesautomaten genre Bringme levert Chronopost/Swap wel zonder problemen.

Ze werken niet alleen samen met Swap, soms gaat het ook via DPD en heb al ene keer eentje gehad van Chronopost-man zelf in uniform en Chronopost-van (met Franse nummerplaat).
ReLoad schreef:Hier ook aan het wachten op een pakketje die bpost eens moet afleveren.
Gelukkig wordt deze regelmatig gesorteerd. :bang:
De informatie over waar het pakket zich precies bevindt (vroeger de meest rechtse kolom) is het slachtoffer geworden van de laatste stakingsgolf en wordt niet meer medegedeeld. Dank u vakbonden :cry: .
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even update over de situatie hier:

Ik heb gebeld naar Bpost en daar konden ze me enkel vertellen dat de postbode nog geen update heeft uitgevoerd naar de track- en trace. Ze konden me ook vertellen dat dit door een externe firma gebeurd aangezien het gisteren tot 21u geleverd kon worden. Als ik vroeg of de mogelijkheid bestond dat het vandaag nog zou arriveren was het antwoord dat het pakket niet in aanmerking kwam voor een zaterdaglevering.

Hun advies is dan ook wachten tot maandag of de verkoper contacteren zodat zij een onderzoek kunnen openen. Ik heb inmiddels de verkoper voor het telefonisch contact met Bpost op de hoogte gebracht. Als je Trustpilot er op naleest of de berichten op hun Facebookpagina dan kan ik niet begrijpen dat er nog bedrijven zijn die door hen pakketjes laten leveren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Pengu schreef:Ze konden me ook vertellen dat dit door een externe firma gebeurd aangezien het gisteren tot 21u geleverd kon worden.
Ah, zo lossen ze dus de achterstand op.
Pengu schreef:Als je Trustpilot er op naleest of de berichten op hun Facebookpagina dan kan ik niet begrijpen dat er nog bedrijven zijn die door hen pakketjes laten leveren.
Mja maar dat is zo op elke pagina van een koerier he. Als ze op tijd leveren krijgt de verkoper een goede review want "snelle verzending". Als ze niet op tijd leveren gaat de kritiek naar de vervoerder. Ik ken niet veel mensen die zowel de verkoper als de vervoerder een goede review geven als het op tijd is...

Dat gezegd zijnde zijn er weinigen of geen die goedkoper dan bpost leveren voor binnenlandse zendingen, dus dat zal wel de voornaamste reden zijn dat bedrijven hen gebruiken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Postnl.nl voor verzending nl naar be. 9,80 eur. Kan. Maar waarom kun je dan goedkoper van be naar nl sturen (8.50 bij PostNL.be maar bij dpd 7 naar postpunt). Naar een ophaal punt is geen probleem voor mij.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Postnl is in hetzelfde bedje ziek hoor. Pakje besteld op black friday (of roetzwarte vrijdag?) bij bol en de leverdatum was dus de dag nadien. Op zaterdag namiddag een mail: zending vertraagd, levering op maandag. Maandag om 22u15 ding dong... Al een geluk dat ik nog wakker was want als ik de vroege shift draai lig ik er normaal al in en wil ik zo'n bezorger zijn nek omdraaien. :)

De tweede leveroptie waar Bpost mee zit te schermden,... Heb al paar keer een briefje in de bus gevonden, telefonisch met de klantendienst van Bpost gebeld, telkens zien ze dat de tweede optie gewoon niet wordt geprobeerd (nota béné) mijn buren dus 8m verder even aanbellen kost echt net te veel moeite of tijd zeker? Dus kan ik nog steeds naar het postpunt bollen. Wat nut had die campagne eigenlijk? Meerdere brieven in de bus gekregen dat ik een afleveroptie moet aanvinken etc etc en de postdiensten gebruiken het toch niet.

Wat betreft het inschakelen van andere bedrijven... Heb zo met Coolblue een discussie gehad dat Bpost ook niet de dag nadien kan leveren. Wel, hun antwoord was simpel: bij de andere diensten is het vaak nog erger.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Het doel van de campagne van Bpost waar ze je pakje moesten afleveren was: marketing: e-mailadressen verzamelen. De weken nadien heb ik van alle kanten reclamemail gekregen op die specifieke adressen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Daar heb ik dan absoluut niets van gemerkt... Ik kijk ook altijd na dat ik een vinkje zet, of juist uit zet waar staat dat ze je gegevens mogen gebruiken voor reclame boodschappen etc etc.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:Maar waarom kun je dan goedkoper van be naar nl sturen (8.50 bij PostNL.be maar bij dpd 7 naar postpunt). Naar een ophaal punt is geen probleem voor mij.
Vraag, aanbod, prijszetting van de concurrenten, markt... Het is een geliberaliseerde markt he, er is geen monopolist (prijs je gelukkig, het zou zeker niet beter geweest zijn).

Zelfde reden waarom enkele vlucht van Brussel naar Amsterdam meer kan kosten dan een enkele vlucht van Amsterdam naar Brussel (of omgekeerd).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Heeft iemand een goeie tip voor verzending vanuit Nederland naar belgie. Ik merk dat dat plots pokkeduur geworden is: dpd 9,5 euro. Wil iets kopen op marktplaats maar de verzendingskosten maken dat bijna onmogelijk.
Ik laat pakjes vanuit Nederland via een DHL punt leveren. Verkoper geeft het pakket af bij een of ander buurtwinkeltje dat fungeert als DHL punt. Ik laat het verzenden naar het postkantoor te Dendermonde wat ook fungeert als DHL punt. Ik denk trouwens dat elk postkantoor in het land dienst doet als DHL punt. Met de barcode van het pakket ga je het dan afhalen. Ik toon gewoon mijn smartphone met de mail die de barcode bevat. De bediende scant de code en overhandigt mij dan het pakket. Zo een pakketje kost mij 9 euro aan verzendkosten. Voor meer info, zie:
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dhlparcel.nl: voor kleinere pakketjes zelfs 8 eur zie ik. Dank voor de tip.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

En nu de grap....
DHL parcel heeft een verregaande samenwerking Met bpost mbt levering etc ;)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

CCatalyst schreef:
Fallschirmjaeger schreef:Chronopost (Chronopost.fr), wat dus voornamelijk door Amazon gebruikt wordt, wanneer het uit hun Frans magazijn vertrekt.
Normaal enkel voor D+1 zendingen of Prime klanten, kies dus voor tragere zending en dan normaal geen Chronopost.

In pakjesautomaten genre Bringme levert Chronopost/Swap wel zonder problemen.

Ze werken niet alleen samen met Swap, soms gaat het ook via DPD en heb al ene keer eentje gehad van Chronopost-man zelf in uniform en Chronopost-van (met Franse nummerplaat).
Ik bestel enkel bij Amazon.de. Zelden problemen met leveringen en in 95% van de gevallen is dat Bpost of UPS bij Prime bestellingen. Bij standaardverzending zat daar vroeger veel PostNL bij, waardoor ik dat om die reden niet meer selecteer. Geen idee of dat tegenwoordig nog zo is, misschien eens opnieuw uitproberen.
Voor mij maakt premium of standaard namelijk weinig uit, aangezien ik toch zeer zelden thuis ben tijdens leveringsuren.

Heb ook al eens gevraagd aan Amazon om de vervanging (nadat het weer eens niet aankwam via Chronopost/TSG) zeker niet Chronopost via te versturen omwille van die problemen, hun antwoord was dat dit onmogelijk is omdat de medewerkers zelf niet weten welke leverdienst er gekozen word. Gelukkig was er toen wel iemand van de buren thuis.

Kan mij slechts 1 levering via Chronopost herinneren dat wel vlot ging. Toen belde een Gents koerierbedrijf mij op omdat ze mijn adres niet vonden en vroegen op welke uren ze het konden leveren.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik kan Mondial Relay aanraden. https://www.mondialrelay.be/nl-be/
(Maar die werken blijkbaar niet vanuit NL. )
Maar hun tarieven zijn zeer goed. Ik heb eens een zwaar pakket naar FR gestuurd en hun prijs zat aanzienlijk onder dat van concurrentie.
Is goed en behoorlijk snel aangekomen in een afhaalpunt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

axs schreef:En nu de grap....
DHL parcel heeft een verregaande samenwerking Met bpost mbt levering etc ;)
Last mile aan residentiele adressen is uitbesteed aan bpost, rest van het transport doen zij zelf. Ze brengen het dus naar het sorteercentrum van bpost en vanaf daar is het gewoon een nationale zending.
Fallschirmjaeger schreef:Bij standaardverzending zat daar vroeger veel PostNL bij, waardoor ik dat om die reden niet meer selecteer. Geen idee of dat tegenwoordig nog zo is, misschien eens opnieuw uitproberen.
Ik krijg niet veel meer van PostNL van Amazon. Tijdens de staking wel nog eentje gehad dus ze werken er nog wel mee samen. Bij mij ook bpost of UPS.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu ben ik razend en blij tegelijk. Na mijn telefoon (zie vorige post) wist ik dat ze vandaag niet meer gingen leveren. En ben ik om boodschappen gegaan.

Ineens kreeg ik melding van de verkoper dat ze langsgeweest waren en die vroeg me of er een afwezigheidsbriefje in de bus zat. En inderdaad hoor, ik kom thuis en het zat in mijn brievenbus. Ook ik heb een plaats opgeven voor de pakjes waar ze kunnen worden "gedropped". Triestig bedrijf als ze daar nog geen rekening mee houden, en triestig dat ze niets kunnen opzoeken omdat het bij een externe firma zat blijkbaar die vandaag dus zijn werk van gisteren ging afmaken. Mag er maandag zelf achter in een winkel. Pffft
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Pengu schreef:Nu ben ik razend en blij tegelijk. Na mijn telefoon (zie vorige post) wist ik dat ze vandaag niet meer gingen leveren. En ben ik om boodschappen gegaan.
Afaik worden er in de maand december ook zaterdagleveringen gedaan van zendingen die niet de "Saturday"-flag hebben. Enkel in december. Maar gezien de externe firma zal dat wellicht hier niet de reden zijn.
Pengu schreef:Triestig bedrijf als ze daar nog geen rekening mee houden, en triestig dat ze niets kunnen opzoeken omdat het bij een externe firma zat blijkbaar die vandaag dus zijn werk van gisteren ging afmaken.
Nogmaals, de oorzaak zijn de vakbonden, niet het bedrijf. Nu, ik denk dat ze verplicht zijn om met externen te werken, anders krijgen ze die achterstand wellicht nooit weg. Die externe firma zal wellicht 1) geen inzage hebben in heel dat voorkeuren gedoe 2) gewoon de opdracht gekregen hebben van bpost om een vracht vol pakketten af te leveren 3) misschien gisteren begonnen zijn maar om wat voor reden dan ook niet op tijd hebben kunnen afwerken waardoor ze vandaag pas konden komen. Maak u geen illusie: last mile aan residentiele adressen leveren is een enorm tijdrovend werk!

Soit, je hebt tenminste al iets van zekerheid nu, alhoewel ik zou opletten want als dat weer van die externe naar bpost moet gaan om gesorteerd te worden voor het postpunt ben je misschien nog niet klaar. Misschien komt die externe firma morgen of maandag nog eens langs, dat kan ook. Vervelende is dat je niet weet met welke firma je te doen hebt, anders kon je mss wel meer info vinden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

axs schreef:En nu de grap....
DHL parcel heeft een verregaande samenwerking Met bpost mbt levering etc ;)
Lezen wat ik schreef: je laat het op pakket afleveren in het DHL punt en gaat het zelf afhalen. Op die manier sluit je bpost uit als bezorger en ga je het pakket halen op het tijdstip dat jou past.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”