Screenprotector herkleven

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb sinds enige tijd een (glazen) screenprotector op mijn camera, echter sinds kort is er een luchtbel aan de zijkant.

Kan ik deze nu gewoon verwijderen en opnieuw bevestigen of is dit voor de prullemand ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een bel kun je normaal wel vrij gemakkelijk met behulp van een vlak stuk plastic (bvb credit-card) naar de buitenkant eruit duwen. Er helemaal af halen gaat de protector bijna zeker prullenmandklaar maken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Yep, glazen screenprotectors zijn "one-shot", het materiaal dat ze gebruiken om aan het glas van je smartphone te kleven werkt maar 1 keer goed, als je het terug losmaakt en opnieuw aanbrengt komt ie vanzelf terug los.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

... of er komt wat stof onder, bijgevolg dus niet veel beter.
Misschien de Chinese kanalen eens afzoeken zoals Aliexpress voor een nieuwe, kost toch 2x niks :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Maar die beschermen dan ook van de ballen. Ik zweer nog altijd bij de glass protectoren van Spigen, al kleeft er op m'n huidige XS niets meer.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Die beschermen ook "goed"... Ben ooit op mijn oneplus gevallen. Toestel helemaal verbogen, screenprotector versplinterd. Glas van het toestel nog ok, en voor de accidentele krassen werken die ook.

Er zitten er helaas wel tussen die geen ballen waard zijn, maar de gebruikersreviews lezen en dan heb je dat meestal niet voor.

Heb er al zeker 10 besteld op de Ali voor kennissen en die zijn er toch allemaal nog steeds blij mee. De oneplus die ik had zit bij de dochter van een vriendin. Laat gsm vallen, screenprotector kapot. Bestel nieuwe op ali, en in tussentijd laat ze de oneplus nog eens uit haar handen vallen. Nu was wel het scherm kapot. Zucht.

Mijne laatste screenprotector voor de oneplus 5 was inderdaad eentje die op de ballen trok. Kleefde alleen maar aan de zijkanten -> meteen van een minimum aan zweet condens tussen de protector en het scherm. Blijkbaar is het veel moeilijker om een deftige screenprotector te vinden voor toestellen met afgeronde randen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik zweer bij de screenprotectors van oneplus zelf.... ik heb (schandalig genoeg) mijn 5t al meer laten vallen in zijn korte carriere dan mijn one,
en thank god voor het feit dat ik de toestellen ondertussen duur genoeg vond om de screenprotector erbij te nemen... zit aan nr 3 ondertussen,
maar toestel zelf is nog volledig als nieuw :)
ik mis wel echt de originele one zijn sandstone achterkant...

met mijn huidige screenprotector heb ik ook het probleem van bellen, maar ik herkleef hem idd niet omwille van de bovenstaande comments dat het dan niet meer goed beschermt/kleeft.
(ik vraag me wel af of de bescherming zou vermiinderen door de luchtbel?)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik zweer bij de protectors van bodyguardz. Super!
En als ze kapot zijn, kan je gewoon een gratis vervanging claimen zonder problemen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

axs schreef:Ik zweer bij de protectors van bodyguardz. Super!
En als ze kapot zijn, kan je gewoon een gratis vervanging claimen zonder problemen.
is dat geen slecht verdienmodel? 1 kopen en de rest geven? :)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Idem bij Anker, ook als hij loskomt of zo gewoon een mailtje sturen.

De TrueClear reeks van Belkin is voor iPhone wel heel netjes. Wordt met een toestel gekleefd zodat hij altijd precies recht hangt en een gelijkmatige spreiding heeft. Prijs is ook wel navenant.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Idem voor bodyguardz. Protector komt Met een mal waarin je je device legt waardoor deze altijd perfect gepositioneerd is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Splitter schreef:ik zweer bij de screenprotectors van oneplus zelf
Ik zou er mij meteen een protector en sandstone case gekocht hebben voor mijn 5 die ik pas 2e hands gekocht heb, echter niet meer online te bestellen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Slafes schreef:
Splitter schreef:ik zweer bij de screenprotectors van oneplus zelf
Ik zou er mij meteen een protector en sandstone case gekocht hebben voor mijn 5 die ik pas 2e hands gekocht heb, echter niet meer online te bestellen.
dat is wel een hel bij oneplus idd... van zodra ze een nieuw toestel hebben verdwijnen de accessoires voor hun vorige...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Nja, glazen screenprotectors zijn over het algemeen one-shot maar héél soms heb je geluk. Zo had ik eens mijn gsm iets te bruusk in mijn zak gestoken en daarbij tegen mijn broekzak geschuurd en de hele glazen screenprotector kwam er af. Ik was gehaast en stak er zonder nadenken de protector gewoon terug op en tot op vandaag zit hij nog altijd netjes vast. :-o Dit was toch al zo'n 3 of 4 maanden terug. Je kán dus geluk hebben, maar ik zou er niet op rekenen.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het rare is dat ik dus een luchtbel heb gekregen na een maand of zo (initieel was ze er dus niet).

Ze zit ook niet echt aan de rand maar een millimeter of 2 ervandaan... ik kan ze ook netjes wegduwen maar ze komt onmiddelijk terug.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als ze telkens op dezelfde plek terugkomt, zou ik eerder denken aan een miniscuul vuiltje op die plaats, waardoor de protector op die plaats telkens wat loskomt zonder dat er lucht in komt. Als het lucht is, kun je dat echt gewoon opzij duwen, en gaat het ook niet weg totdat je aan de rand bent (waar de lucht dan kan ontsnappen).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”