Verkiezingen op zijn Belgisch

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een bende knoeiers:
“Formatteer de USB-stick niet!!!!!” : overheid waarschuwt voor wissen van stemresultaten
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-f ... ~a4d43bc4/

En minder dan een kwartier later blijkt het fake news te zijn:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~a4d43bc4/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Gaan we nu weer klagen om te klagen? Ik heb die melding met de vraag om een device te formatteren zelf ook al tegengekomen. Dat komt er voor zover ik weet niet zomaar op bij het insteken van de stick, maar ik kan me inbeelden dat het nog zeker mogelijk is om dat op één of andere manier tevoorschijn te toveren en ze daarom eerst die handleiding erop hebben gezet. Het kan geen kwaad om mensen er even op te wijzen dat moesten ze erin slagen die melding te krijgen, om dan zeker op annuleren te drukken. Dat ze het er kort nadien terug afhalen is vreemd, maar is dat nu zo'n ramp? Dan doen ze eens hun best om de mensen zo best mogelijk te informeren, krijgen ze nog altijd commentaar van de azijnpissers.

Er is zeker commentaar te geven over de hele manier waarop het elektronisch stemmen er aan toe gaat en de technische implementatie ervan, maar een schoonheidsfoutje in de communicatie naar de bevolking toe is toch echt geen punt van kritiek.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fake news lijkt het me niet te zijn en een nutteloze waarschuwing ook niet.
een windows pc die een usb stick ziet, waar enkel een linux partitie opstaat, zal voor zover ik weet idd vragen om die te formatteren omdat hij het niet kan lezen.

als ze het bericht nu verwijderd hebben omdat het na testen toch niet het geval blijkt (ahem, leuk dat ze eerst brand roepen en dan pas gaan kijken of er rook is), is dat waarschijnlijk omdat de stick ook een windows partitie bevat.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Aangezien het door de overheid zelf op de website is geplaatst, en daarna verwijderd is het totaal géén fake news.

Steeds maar weer die term gebruiken, te pas en vooral te onpas, holt natuurlijk uiteindelijk de echte betekenis van de term uit en op die manier word die gebruiker ervan zelf ongeloofwaardig...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dit heeft gewoon te maken met windows die zich met alles wilt moeien, en er automatisch vanuit gaat dan een partitie die hij niet herkent corrupt is en dus best kan geherformatteerd worden, en dat ook direct aan de user voorstelt.

Dit is praktisch niet te vermijden, ik heb dat ook al ns opgezocht.

Dit is ook geen fake news, in dat het compleet correcte informatie is, die dan nog ns gepost is geweest door de overheid zelf.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

ITnetadmin schreef:Dit is praktisch niet te vermijden, ik heb dat ook al ns opgezocht.
Het Agentschap Binnenlands Bestuur reageerde dat de instructies zijn weggehaald omdat ze “niet meer van toepassing” zijn. “Ze waren gebaseerd op de eerdere veronderstelling dat die boodschap zou kunnen verschijnen, maar bij het testen van de USB-sticks blijkt dit niet het geval.”

Ze het toch vermijden blijkbaar.

:angel:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat me dat effe rephrasen:
Als windows een partitie krijgt die hij niet kent, gaat hij vragen om te formatteren.
Kent hij ze wel, ook al is het geen windows partitie, dan gaat hij niks zeggen.
Het hangt dus af van hoe de stick geformatteerd is.
Bv: mijn raspberry pi SD cards geven nooit een probleem hiermee.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Gezien de verplichte verkiezingen en het feit dat heel wat mensen toch al een eid-reader thuis hebben, ware het dan niet makkelijker dat men je gewoon thuis laat inloggen en stemmen met je EID ? Je zou het zelfs kunnen doen vanop vakantie of je tweede verblijf, nu ontneemt men die mensen zelfs hun rust in de ardennen of aan de kust of moet men een dag eerder naar huis komen, zo het de moeite niet is om er dit weekend naartoe te gaan...
Misbruik.. door het toelaten van het geven van volmachten kan er ook misbruik zijn....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Gezien de problemen die velen hebben met ToW wil je datzelfde niet voor hebben met verkiezingen. Stel je de heisa voor als er een aantal klachten zijn omdat het inloggen niet lukte wegens eigen fout, internetprobleem, server plat of wat dan ook. Een online systeem kan dan de dag zelf nog gehacked od DDos'd worden en het misbruik is gemakkelijker dan met een papieren volmacht.
Daar komt nog bij dat "de stemming is geheim" wel een probleem kan worden want de stem wordt gekoppeld aan de ID kaart, iets wat in een stembureau natuurlijk niet zo is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik denk dat het allemaal toch een pak beter kan :-)

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lanadekat schreef:“Ze waren gebaseerd op de eerdere veronderstelling dat die boodschap zou kunnen verschijnen, maar bij het testen van de USB-sticks blijkt dit niet het geval.”
Volgens iemand op Tweakers is dit afhankelijk van je Windows 10 build... blijkbaar heeft de persoon die het initieel geschreven heeft dus een andere build dan deze dit het nu komt ontkennen... als dat maar goed komt :roll:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ik krijg soms ook de melding dat SD-kaartjes uit mijn fototoestel beschadigd zijn en moeten geformatteerd worden, maar in tegendeel deze zijn perfect in orde.

Kaartjes worden geformatteerd in het fototoestel en blijkbaar vindt Microsoft dat niet altijd een goed idee... Toch nooit problemen met deze kaartjes.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”