Kachel met wifi module kan niet meer benaderd worden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Aangekocht via Per Sempre in Puurs? (dat was de officiele invoerder van Piazzetta in Belgie)
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar kan ik niet op antwoorden, maar die invoerder zou ondertussen failliet zijn, althans dat wist mijn installateur hestiafire me afgelopen zomer te melden, zij krijgen heel wat klanten van per sempre over tegenwoordig.

Heb ook een piazetta, maar wifi module vind je al niet veel info over op internet alleszins :|
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Per Sempre is de invoerder maar piazzetta heeft beslist om de stap van groothandel over te slaan en rechtstreeks aan de winkels te leveren. Daarom heeft per Sempre de deuren gesloten. Mijn kachel komt uit Berlare, Alderweireld.
@broke23: ik kan je de handleiding bezorgen van deze module. Er is eigenlijk niet veel aan. Is een doosje ter grootte van een pakje sigaretten en heeft 2 aansluitingen, 1 voor de stroomadapter en 1 voor de verbinding met de kachel. De stroomadapter is zelfs niet nodig want de module betrekt ook stroom via de datakabel die met de kachel verbonden is. Je moet de android app op je smartphone installeren. Eens je de module met je router hebt verbonden kan je de kachel registreren. En na registratie gebruik je eigenlijk de smartphone als afstandsbediening. De kachel kan volledig bestuurd worden van om het even waar, hetzij via mobiel internet, hetzij via wifi als je ergens toegang hebt tot wifi. Best handig als het erg koud is. Ik start de kachel dan op als ik op mijn werk vertrek. Tegen dat ik een uur later thuis ben is het al vrij goed op temperatuur.
Prijs van de module is ongeveer 250 euro maar dat had ik er best voor over gezien het totale kostenplaatje van de kachel.
Ik had ondertussen ook een reactie gekregen van AVM maar die kunnen mij niet echt verder helpen. Ze beweren dat er geen wijzigingen zijn aangebracht aan het wpa en wpa2 protocol en zeggen bovendien dat mijn module heel waarschijnlijk wpa2 niet ondersteunt terwijl dat de module altijd al verbonden is geweest met wpa en wpa2. Nu goed, het probleem is opgelost. Alle wifi apparatuur is weer aangesloten en is beveiligd met wpa+wpa2. De module maakt nu verbinding met een "Vonets" accesspoint. Die heb ik op een LAN poort van de FB aangesloten. Stroom betrekt hij via de usb stekker uit een usb poort op de FB. Enige verschil nu is dat er gewoon een bakje aan de FB hangt met een kabeltje van 20cm ongeveer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”