HiFi voor Patio

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Dag

Ik zoek een HiFi systeem voor buiten in een patio.

Ik heb data enkel 220V, WiFi en een beperkte inbouwdiepte (5cm).

Waterproof speakers (50W) zijn geen probleem maar ik zoek een "voorversterker/tuner" en/of versterker die FM, DAB+, USB, en WiFi streaming ondersteunen en via een App/Webinterface te bedienen zijn.

Tips?
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Receiver met netwerkpoort of wifi zodat je hem via een app kan bedienen en dan een Chromecast in de receiver steken. Ik heb thuis deze setup en kan van overal in huis de installatie bedienen. Als je al een receiver hebt, sommige kunnen een tweede zone aansturen, dan kan je 1 toestel gebruiken voor tegelijk je home cinema en patio. Je gaat wel luidsprekerkabels moeten trekken.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Het probleem is dat in vanuit het huis geen luidsprekerkabels kan trekken naar de Patio :-(

Daarom zoek ik een standalone oplossing die waterbestendig is. Er zal wel geen regen opvallen maar mist moet het wel kunnen verdragen. Misschien een autoradio?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb gewoon art sound marine speakers en een oude sony versterker die in een oude dressoirkast zit en die zomer winter buiten staat in overdekt terras. Daaraan een philips bluetooth receiver.

Als versterker echt in open lucht staat dan misschien zoeken in marinetuig lijkt me logischer.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”