microsoft oproepen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Zonet kreeg ik een sympathieke mijnheer van Microsoft aan de lijn, hij vertelde me iets over warnings & errors van mijn computer. Hij haakte echter in van zodra ik mijn mac opstartte (op youtube het geluidje van een startende mac opgezocht had).

Het is jammer genoeg al de twintigste keer dat ze mij opbellen, iemand een idee hoe ik dat oplos?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb er een tijdje een sport van gemaakt om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden..... gemakkelijk over 15min gegaan.

Op den duur hadden ze wel door dat ik hun met hun voeten aan het spelen was. Hebben ze me nog eens 'donkey' genoemd en toen nog enkele telefoons gehad waarbij ze zelf direct terug inhaken. Vond het wel leuk
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Zeggen ze tegenwoordig dat ze van MS zijn? Toen ze mij belden waren ze van "Windows Support".
Als je tijd en zin hebt kan je ze zo lang mogelijk bezig houden. Je wil niet weten hoe traag mijn PC opstart en hoe dikwijls die wel crasht tijdens zo'n gesprek. Ik zie natuurlijk ook andere dingen op mijn scherm dan wat zij zeggen dat ik zou moeten zien. Een dik half uur zou toch moeten lukken om ze bezig te houden :angel:
Dat ik geen "Windows key" had geloofden ze ook al niet, tot ik zei op een Android tablet bezig te zijn.
Na een paar keer zijn de oproepen gewoon gestopt, ik denk dat ze dus wel ergens bijhouden waar ze hun tijd verliezen.

Ik heb de nummers die ze gebruikten wel geblokkeerd in mijn Fritzbox maar ik heb geen meldingen meer gezien dat ze later nog probeerden te bellen. Ik denk dat ze in totaal een 5-tal keer gebeld hebben. Ik heb ze wel elke keer tijd doen verliezen en hen op het laatste een FU gewenst. De laatste keer belden ze direct terug om mij ook wat verwensingen naar het hoofd te gooien maar sindsdien blijft het stil.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Als ik dit lees, verschillende media-berichten, en berichten van vrienden, denk ik dat ik echt de enige persoon in België ben die nog nooit is opgebeld door Microsoft (tenzij écht door iemand van Microsoft, maar ik heb dan ook een tijdje contact gehad met Zaventem wegens problemen).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bellen die niet vooral naar "vaste" nummers.
Op mijn mobiel in elk geval nog nooit gehad(vast heb ik niet).
Mijn ma heeft het eenmaal gehad, maar aangezien ze geen Engels kent, heeft ze gewoon de telefoon neergegooid. :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heb het ook één of twee keer gehad maar is toch al enkele jaren geleden.

Vond het eigenlijk wel leuk om die kerels met hun voeten te rammelen :banana:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Als je eens anderhalf uur vrij hebt (=3 scammers) moet je eens luisteren naar deze podcaster: hij ging de zcammer die hem belde opzoeken in India. Waanzinnig interessant, ook al omdat die mensen dat daar naar eigen zeggen doen omdat wij toch rijk genoeg zijn. Vanuit een soort wraakgevoel.

https://itunes.apple.com/be/podcast/rep ... 0418794305
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

"Microsoft Support scam" intikken in youtube garandeert je ook een avondje kijk plezier :)
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Mijn mac geluidje lijkt op't eerste zicht geholpen te hebben. De volgende keer zet ik dit op.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”