Geflitst, maar dat moment reed ik niet.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn vrouw is geflitst in Genk, de boete bedraagt 65€, dat is het probleem niet...

Wat wel het probleem is is het volgende:
Op dat moment had ik geen geldig rijbewijs (gestolen in het buitenland, documenten nietig verklaard).
Ben ik best dat ik de boete betwist en dat ik meld dat mijn vrouw reed, of gaan ze voor het lage bedrag er niet over vallen?

Zijn er al mensen die een foto hebben opgevraagd, zo ja wat zijn de nadelen? Ik vind dat ik recht heb op die foto. (beetje om vrouw te treiteren da ze geflitst is :p )
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gewoon betalen, zou ik zeggen.
De boete komt toe op de naam van de eigenaar van de wagen, ze trekken zich niets aan van wie er op dat moment reed ...
Het is bpost die de hele administratie doet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gewoon op de papieren aanduiden wie reed; zeker in uw geval belangrijk, omdat je anders zonder geldig rijbewijs reed en de overtreding nog erger is.
Normaal gezien kan je heel gemakkelijk aanduiden dat je zelf niet reed met de wagen, en de naam invullen van de persoon die dat wel deed.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En dan, gesteld zijnde dat hij nog bij zijn vrouw woont, komt er een nieuwe brief op hetzelfde adres met een andere naam erop.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Gewoon betalen, je hoeft niet te vermelden dat je vrouw reed. Als ze er een opmerking van maken, dan kan je vrouw in de rechtbank getuigen dat zij op dat moment reed.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Binnenkort komt je boete standaard mét de foto door de brievenbus gevlogen. :banana: Ze moeten alleen nog beslissen hoe ze dat precies gaan doen, want de foto zelf meesturen zou niet echt verantwoord zijn met de tonnen inkt die er dan zou vloeien. Ze gaan kijken of ze geen link kunnen toevoegen waar je dan kan naar surfen om te kijken of je hebt gelachen naar het vogeltje. :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

antutu schreef:Binnenkort komt je boete standaard mét de foto door de brievenbus gevlogen.
Dat gaat hier en daar ambiance geven als er iemand herkenbaar op die foto staat die niet de partner van de chauffeur is. :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

We flitsen toch achteraan?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Goztow schreef:We flitsen toch achteraan?
Dan heb je aan de foto ook niets hé. Ik weet alleszins dat een collega zijn foto jaren geleden al kreeg toen hij in Duitsland geflitst was. Hij was perfect herkenbaar (vooraan geflitst).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Luxemburg idem dito. Je wordt zowel vooraan als achteraan geflitst. Je kan de bestuurder perfect zien. Geen discussie mogelijk. Maar hier kennen ze enkel halfslachtige oplossingen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Men mag zowel langs de voorkant en achterkant flitsen. Toestellen zijn hiervoor ook gehomologeerd en een overtreding mag zowel voor de achterste (originele) als voorste (duplicaat) vastgesteld worden.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

mailracer schreef:Gewoon betalen, je hoeft niet te vermelden dat je vrouw reed. Als ze er een opmerking van maken, dan kan je vrouw in de rechtbank getuigen dat zij op dat moment reed.
Wel even opletten, indien de auto op naam van een vennootschap staat (werkgever of je eigen vennootschap) dien je dit wel degelijk door te geven wie er reed.

Ik heb het onlangs gehad. Ik heb gewoon braaf betaald, en wat blijkt nu? Als je eerst betaald dan kan je niet meer aan dat document aan dat je moet invullen. Dus ik bel naar het call center om dat document op te vragen. Die zegt doodleuk: "ja ik kan u dat niet meer geven, stuur gewoon een brief naar ons waar je in zegt dat jij aan het rijden was en het is ook goed."
De grap is ook, om dat document te verkrijgen via hun website moet je gaan via "betwisten", ook al wil je helemaal niet betwisten... Welke idioot ontwerpt zoiets? Anyway, de mevrouw aan de telefoon kon het beamen dat het systeem hopeloos was. Dat is al iets.
Of ze effectief iets ondernemen als je het niet laat weten? I doubt it.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb nog geen enkele boete mijn onze auto’s zelf gereden en de boetes die ik gereden heb waren met auto’s die niet van mij waren.
Nooit gemeld en nooit iets van gehoord.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je verwart een aantal dingen
Je hebt het fysieke document (kaartje) wat men in de volksmond rijbewijs noemt en je hebt het recht om te mogen rijden wat het eigenlijke rijbewijs is.
Dit laatste is een registratie bij de gemeente of stad, het andere is een bewijs dat die registratie bestaat en van type.

Gewoon betalen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik meende mij te herinneren dat het document "ik was niet de chauffeur" standaard meegeleverd was, maar het kan zijn dat ik me dat verkeerd herinner en dat dat over Franse boetes ging.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan bij twijfel ook naar de gerechtsbijstand bellen van je verzekering.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Ik meende mij te herinneren dat het document "ik was niet de chauffeur" standaard meegeleverd was
Dat is inderdaad gewoon een onderdeel van je minnelijke schikking die je krijgt.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Ik meende mij te herinneren dat het document "ik was niet de chauffeur" standaard meegeleverd was
Dat is inderdaad gewoon een onderdeel van je minnelijke schikking die je krijgt.
Nope, dat is niet meer het geval sinds kort.
cadsite schreef:Ik heb nog geen enkele boete mijn onze auto’s zelf gereden en de boetes die ik gereden heb waren met auto’s die niet van mij waren.
Nooit gemeld en nooit iets van gehoord.
Ik denk ook niet dat je er iets ooit iets van hoort. Maar er staat wel duidelijk bij dat de vennootschap strafbaar is (los van de overtreding zelf) als er niets word doorgegeven. Dus better safe than sorry zou ik zeggen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Jack Daniels schreef: Geen discussie mogelijk. Maar hier kennen ze enkel halfslachtige oplossingen.
Heb je in dit land ooit al anders geweten ... Bovendien als onze politici met sluitende oplossingen komen, kunnen zij en "the friends"' niet meer door de mazen van het net glippen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

powaq schreef:
r2504 schreef:Dat is inderdaad gewoon een onderdeel van je minnelijke schikking die je krijgt.
Nope, dat is niet meer het geval sinds kort.
Dat is ook absurd.
Soit; betalen ga je zoiezo doen want je erkent de fout; je enige probleem op termijn is dat je moet vermijden dat men dacht dat jij reed terwijl je een verbod had.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:je moet vermijden dat men dacht dat jij reed terwijl je een verbod had.
Op zich had hij geen echt verbod (zoals door drank of overdreven snelheid) hé... hij had louter de papieren niet.

Gewoon betalen dus.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ah oei, totaal overgelezen.
Dan maakt het idd niet zo veel uit.
Krijg je daar trouwens geen vervangpapier van, zoals bij een eID?

Blijft dat het absurd is dat men die paragraaf gewoon niet meestuurt bij de minnelijke schikking; want dat een ander reed moet toch wel vaker voorkomen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

ITnetadmin schreef:Ah oei, totaal overgelezen.
Dan maakt het idd niet zo veel uit.
Krijg je daar trouwens geen vervangpapier van, zoals bij een eID?

Blijft dat het absurd is dat men die paragraaf gewoon niet meestuurt bij de minnelijke schikking; want dat een ander reed moet toch wel vaker voorkomen.
Ja en het is niet dat ze het doen om papier te besparen hé, boete bestaat nog altijd uit 4 pagina's ofzo. Compleet waanzinnig.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

ITnetadmin schreef:Krijg je daar trouwens geen vervangpapier van, zoals bij een eID.
Ja, maar dat document geeft je geen toelating om te rijden.
Staat er letterlijk op. Het geeft je enkel toelating om een nieuw rijbewijs te gaan halen.
Al heb ik mij daar een aantal jaar geleden ook niet aan gehouden toen mijn portefeuille gestolen was...

Het lijkt mij niet dat TS hier problemen mee zal krijgen: hij had immers een geldige licentie, maar zou het enkel niet kunnen aantonen als hij zou tegenhouden geweest zijn.
+ Als je een onmiddellijke inning betaalt, wordt er ook geen gevolg meer aan gegeven door de politie.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

blaatpraat schreef:
ITnetadmin schreef:Krijg je daar trouwens geen vervangpapier van, zoals bij een eID.
Ja, maar dat document geeft je geen toelating om te rijden.
Staat er letterlijk op. Het geeft je enkel toelating om een nieuw rijbewijs te gaan halen.
Totaal, maar dan ook totaal, absurd.
Mijn vervangpapier voor eID was dan mss niet bruikbaar om te reizen, maar binnen Belgie telde het wel als een geldig ID.
Waarom kan dat in godsnaam niet voor een rijbewijs???
Ook al is de geldigheid dan bv gelimiteerd tot Belgie.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

-> Ik mocht pas rijden als ik de kwitantie had van mijn rijbewijs, mijn nieuw rijbewijsnummer stond er op en was zelfs al geldig van de dag van aanvraag (hoe raar dit ook klinkt!). Ze zouden niet moeilijk gedaan hebben als ik aan de kant zou worden gezet.
-> De reden waarom je geen vervangpapier krijgt, is om misbruik te vermijden.
-> Ik heb op aanraden van de rechtsbijstand het op naam van mijn vrouw laten zetten. De prijs van de boete zou het zelfde blijven.
-> Als ik ook de foto wil, is de kans bestaand dat de boete duurder wordt, laat die foto dan maar zitten :cop:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misbruik?
Ze moeten dat toch kunnen opzoeken, of dat ding ingetrokken is en welke categorieen je bezit?

Ze hebben wel een app om gehandicaptenkaarten te verifieren of die nog geldig zijn (met een verkeerslicht systeem); dan moet dat hier ook kunnen.

Uiteindelijk geven ze mijn eID vervangpapier *ook* zonder dat ik pakweg mijn geboorteakte moet afgeven; zelf mijne foto staat op dat papiertje afgedrukt.
Als dat kan voor eID, waarom dat niet voor rijbewijs?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ITnetadmin schreef:Misbruik?
Ze moeten dat toch kunnen opzoeken, of dat ding ingetrokken is en welke categorieen je bezit?
Je kan een tijdelijk rijverbod opgelopen hebben in het buitenland (vb onmiddelijke intrekking voor 2 weken)
Zo vlug komt die info niet in België aan, je zou dus inderdaad te gemakkelijk een "duplicaat" kunnen aanvragen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dus voor de 1% die valsspeelt moet de rest maar braaf zijn auto thuislaten, ofwel gewoon zonder rijbewijs op zak rijden? (en wss de aangifte nog gaan doen met de auto ook? ;-) )
Dat ze dan gewoon dat papier geven en wanneer de info aankomt alsnog het rijbewijs intrekken.
Also: kan een EU land een rijverbod uitspreken over een ander EU land?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik veronderstel dat wanneer je een europees rijbewijs hebt dit ook in een ander EU land kan geschorst zijn, echter met uw oude BE rijbewijs, of bestaat dat ondertussen niet meer, enkel in Belgie?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Als je in een ander land een intrekking hebt, kun je nog steeds naar je eigen gemeente/stad gaan en een nieuw rijbewijs vragen.
Deze is opnieuw geldig overal in de EU, behalve in dat ene land.
Omgekeerd: als je in België een intrekking hebt, is je licentie geschorst voor gans de EU.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

powaq schreef:Nope, dat is niet meer het geval sinds kort.
Is dan blijkbaar heel recent... kwam hier zonet nog een PV tegen van februari 2018... en daar staat nog "Op het tijdstip van de feiten werd het voertuig bestuurd/gebruikt door...".
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:
powaq schreef:Nope, dat is niet meer het geval sinds kort.
Is dan blijkbaar heel recent... kwam hier zonet nog een PV tegen van februari 2018... en daar staat nog "Op het tijdstip van de feiten werd het voertuig bestuurd/gebruikt door...".
Yep, boete van eind juni (ontvangen eind juli/begin augustus ergens).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”