Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dat vermoeden had ik eerst ook, maar hij werkt eveneens met mijn Maestro kaart van AXA (dezelfde dus als in mijn BC app staat).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maestro is niet hetzelfde als Bancontact er zijn meerdere betaalterminals die slechts 1 van beiden ondersteunen.
In België heeft je debetkaart in de praktijk altijd beide systemen aan boord, waardoor de betaalterminal automatisch het juiste systeem zal kiezen.

Ik vermoed dat de Bancontact-app de Maestro-functionaliteit niet heeft.
Als je ook een debetkaart van de juiste bank(KBC of BNP-(dochters)) hebt kan je misschien eens proberen met Google Pay, die ondersteunt enkel Maestro en geen bancontact.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij mijn bakker stond ook zo'n bakje met NFC logo, maar was niet 'geactiveerd' (update gebeuren). 2 weken later wel. :-D

Proberen met glase als automaat enkel mastercard ondersteund?
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

glass onbersteund toch geen mastercard card Mastercard is reditcard
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Er zijn minstens 3 types kaarten die onder het merk Mastercard vallen: Mastercard credit, Mastercard debit en prepaid Mastercard. Als de betaalterminal/winkelier Mastercard ondersteunt, dan kan je onder de meeste omstandigheden* met alledrie de types betalen.

*Voornaamste uitzondering: waarborgen, bv. voor huurauto of hotelkamer.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

glda19 schreef:glass onbersteund toch geen mastercard card Mastercard is reditcard
Ik heb zo stilaan het gevoel dat je nog nooit de website van Glase bekeken hebt.

1. Het is geen Glas, Glass of whatever het is Glase
2. Dit heeft niks met ondersteuning van creditcard te maken. Je krijgt een Virtuele Mastercard op je gsm. Verder is het enkel via Sepa domiciliëring dat het geld van je rekening gehaald wordt. Ookal heb je een rekening zonder bancontact of Mastercard kan je gebruik maken van Glase.

Lees eens goed op de website van Glase
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb al eens naar de Glase faq's verwezen maar helaas... Wat baten kaars en bril ...
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Het concept is blijkbaar te moeilijk voor glda19. Nog een allerlaatste poging:

Glase app > Virtuele contactless Mastercard (aangeleverd door Glase zelf!) > SEPA-domiciliëring op je bankrekening
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

dus ze gaan de eerste x dus 75 € van je rekening halen en dan iedere keer teug aan vullen tot 75 € of wat en na 3 x naar een hoger bedrag ?
Of
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Bij de eerste drie betalingen kan je maximaal 75 EUR besteden tot het weer is aangevuld via de domiciliëring. Daarna gaat de limiet naar 750.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef:
r2504 schreef:
Moet je trouwens op voorhand melden met welk betalingsmiddel je gaat betalen... bv. Bancontact, Mastercard of MC ?
Ik dacht van wel, niet bij alle handelaars. Ik weet alleszinds dat de nieuwe bakjes dit allemaal goed kunnen maar die oude waren nog altijd wat lastig aan het doen.
Eigenlijk moet dat niet uit maken. De handelaar tikt het bedrag in dat hij wil krijgen; met welke kaart de klant betaalt maakt dan eigenlijk niet uit, als de terminal maar zegt dat het betaald is.

Ik erger me oo kaan al die handelaars die de kaart uit je handen nemen, zelf in het (draagbaar) toestel steken en dan teruggeven om je pin in te voeren en hem dan meteen terugvragen. Met een debetkaart hoort dat niet. Als ik met een debetkaart betaal dan is de transactie die tussen mij en mijn bank. Als er een boodschap komt met waarom er geen betaling is dan staat er ook bij waarom en dat zijn die handelaar zijn zaken niet.

Veel handelaars vertrouwen het blijkbaar allemaal niet - omdat ze het niet begrijpen hoe het werkt - en worden dan te opdringerig en controleerderig. Al die keren dat ik heb moeten uitleggen hoe dat gaat, met een nfc-bankkart of gsm app, en dat ze dan met grote ogen staan te kijken als dat werkt, niet te tellen. "Gewoon op ok drukken en dan bedrag ingeven" - "nee dat gaat niet u moet eerst uw kaart er in steken"... - enz enz
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb die ervaring niet. Soms lukt het nt direct, staat bedrag op mijn gsm, voer code in, maar dan zegt het nt biep biep. Eventjes opnieuw proberen gaat het dan wel onmiddellijk, zonder nog iets te moeten invoeren.

Nog nooit hebben ze mijn gsm gevraagd, behalve in AH, voor mijn klantenkaart manueel in te tikken, omdat hun scanners ze niet lezen.

Vorige week in drukke bakkerij, met oudere bakkersvrouw, die ik zei te betalen met bankkaart en plakte mijn gsm tegen terminal. 'Ooh, Aah, nog nooit gezien zeiden de meesten, de baklersvrouw was zelf onder de indruk, nog nooit gezien' en dan 1 vrouw schouders ophalend 'tja, via wifi', 'what's the big deal' attitude, waarop ik haar repliceerde, nee NFC. ;-) Zei terug denkend...'whatever'

Als ze mijn gsm zouden vragen, toon iksoms het bedrag die erop staat. Echt, mochten ze moeilijk doen, zeg ik, is gewoon idem als via kaart hé.

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

glda19 schreef:Argenta heeft nog geen contactloos betalen op bankkaart en mastercard.
Met de Argenta kaarten zelf kan je niet contactloos betalen (zelf niet met een recente kaart).
Maar je kan wel de Bancontact App linken met je Argenta debetkaart, en op die manier contactloos betalen (NFC op Android) toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

omdat mastercard beter aanvaard is in buitenaland en bancontact daar niet werkt
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Jullie hebben allemaal enorm veel geduld om dingen uit te leggen, echt fantastisch.

Hoe dan ook, glase blijft wat betreft NFC gereserveerd voor Android, en vermoedelijk enkel recente toestellen. Op mijn oude Android 4.2.2 gaf NFC bij activatie helaas al een foutmelding. Ik gebruik glase wel met succes bij de Colruyt winkels.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

glda19 schreef:omdat mastercard beter aanvaard is in buitenaland en bancontact daar niet werkt
Dat is een legitieme reden, maar dan zijn uw opties, zoals hier al tot in den treure werd herhaald, zeer beperkt.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

net eens getest met bancontact app werkte niet om contactloos te betalen op een huawai p8 lite heeft nfc
Kon gelijk kaart niet lezen.
Zeg hoe kan ik zien op android 6 welke app standaard staat voor betallen?
Ze spreken van tip en pay maar vind dit nergens terug
Maar was blijkbaar een probleem bij de de bancontact app kun contactloos betalen niet aanvinken.
Na herinstal wel. in frankriijk betalen ze veel contactloos want zit standaard op de bankkaart
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik moet (mag ?) de BC app niet openen... alleen m'n telefoon ontgrendelen.

Als ik hem dan tegen de terminal hou start de BC app vanzelf op... zo weet je meteen welke app het is.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Iemand de inhoud van pushnotificatie van Glase over de cashback deze morgen kunnen lezen?

edit: Geen cashback meer vanaf september 2018. Juridisch is het zeer betwistbaar dat ze dit kunnen intrekken met terugwerkende kracht. Glasegebruikers, doe uw beklag bij hun helpdesk!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Weet iemand of die betalingen adhv QR codes onderling compatible zijn ? Laatst voor het eerst betaald via QR code met de Bancontact app. Tegenpartij leek gewoon een bank app van ING te gebruiken. Ik weet dat ik met mijn Belfius app ook betalingen kan doen via QR codes (zoals bvb op verkeersboetes :cop: ) . En ook Payconiq werkt, dacht ik, met QR codes. Maar geen idee of dat onderling allemaal samenwerkt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Didymus schreef:Iemand de inhoud van pushnotificatie van Glase over de cashback deze morgen kunnen lezen?

edit: Geen cashback meer vanaf september 2018. Juridisch is het zeer betwistbaar dat ze dit kunnen intrekken met terugwerkende kracht. Glasegebruikers, doe uw beklag bij hun helpdesk!
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Heb al veel moeten zagen om cashback van Q1 te krijgen, voor Q2 houden ze me al maanden aan het lijntje ...
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Ivm verkeerboetes weet ik dat het 'speciale' qr codes zijn. Blijkbaar een Europese standaard die nog niet alle banken ondersteunen.

Ik kan bij ING die verkeersboetes namelijk niet betalen daardoor.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tomby schreef:Weet iemand of die betalingen adhv QR codes onderling compatible zijn ? Laatst voor het eerst betaald via QR code met de Bancontact app. Tegenpartij leek gewoon een bank app van ING te gebruiken. Ik weet dat ik met mijn Belfius app ook betalingen kan doen via QR codes (zoals bvb op verkeersboetes :cop: ) . En ook Payconiq werkt, dacht ik, met QR codes. Maar geen idee of dat onderling allemaal samenwerkt.
Payconiq is duidelijk een ander formaat(lijkt meer op het Nederlandse iDeal, misschien werkt het daarmee?), dus die zijn waarschijnlijk niet compatibel met elkaar.
Er zijn wel een aantal Belgische banken(ING België, BNP, KBC, Belfuis) die de Banctontact QR functionaliteit in hun app hebben ingebouwd. Dat zou dus exact hetzelfde moeten werken.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

TomG schreef:Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Heb al veel moeten zagen om cashback van Q1 te krijgen, voor Q2 houden ze me al maanden aan het lijntje ...
Echt schaamteloos. Ik heb een email van 9 augustus waarop ze hun "up to 3% cashback" nog promoten.

Volgens hun eigen algemene voorwaarden moeten wijzigingen 2 maanden op voorhand worden aangekondigd. Natuurlijk zullen ze opwerpen dat dit een bonus is en geen essentiële eigenschap van de dienst.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Heb onlangs ook nog maar met moeite de cashback van Q1 gekregen. Ik zal de app niet meer gebruiken, want dat deed ik alleen maar in de Colruyt. De domiciliëring zal ik pas opzeggen nadat ik cashback Q2 gekregen heb en ik betwijfel of ze überhaupt wel de cashback van erna nog zullen betalen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Iemand die de volledige tekst heeft? Ik zie ook maar een deel in de melding.

De SEQR website bestaat ook nog & heeft geen redesign gehad met Glase-branding, heel vreemd om te zien.
Daar doen ze ook nog steeds uitschijnen alsof de cashback actief is. https://www.seqr.com/be/2015/04/24/tot- ... -op-alles/

Lijkt me dus zelfs valse reclame te zijn om hun product te promoten.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Via hun support:
Glase schreef:Vanaf 1 september 2018 is het cashback-programma niet langer beschikbaar.

De cashback die vóór die datum werd opgebouwd en nog niet werd overgemaakt, zal vóór het einde van het jaar worden overgemaakt.

Binnenkort lanceren we een nieuw bonusprogramma! We vertellen je er snel alles over.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Tomby schreef:Weet iemand of die betalingen adhv QR codes onderling compatible zijn ? Laatst voor het eerst betaald via QR code met de Bancontact app. Tegenpartij leek gewoon een bank app van ING te gebruiken. Ik weet dat ik met mijn Belfius app ook betalingen kan doen via QR codes (zoals bvb op verkeersboetes :cop: ) . En ook Payconiq werkt, dacht ik, met QR codes. Maar geen idee of dat onderling allemaal samenwerkt.
Die van de banken werken in ieder geval onderling: Bancontact, ING, Belfius, ... kan je uitwisselen en verschillende apps door elkaar gebruiken. Payconiq vroeger niet, maar ik dacht hier enkele dagen geleden gelezen te hebben dat het tegenwoordig ook zou gaan.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Uiteraard denken ze bij Glase dat ze zich hebben ingedekt. Opnieuw bericht van support:
Glase schreef:Onze excuses voor het ongemak. Ik dien u helaas wel op de voorwaarden van het Cashback programma te wijzen.
Glase behoudt zich het recht voor om op elk moment de Algemene Voorwaarden te wijzigen of de promotie stop te zetten, zonder voorafgaande kennisgeving aan de Glase -gebruiker.
edit: Dit staat inderdaad op de Nederlandse website van SEQR (en niet Glase), maar niet op de Belgische. Vergelijk https://www.seqr.com/nl/rewardtac/ met https://www.seqr.com/be/2015/04/24/tot- ... -op-alles/
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Hier ook bericht gekregen. De cashback van Q2 en q3 (juli en augustus) hebben ze me beloofd. De support schreef dat ze hem aangevraagd hadden.

Iets invoeren met terugwerkende kracht kenden we tot nu toe enkel van de overheid. Maar de Zweden kennen er dus ook iets van. Dit is je reinste amateurisme wat marketing betreft maar we kunnen volgens mij niks doen. Het enige: dit systeem compleet niet meer gebruiken en dit bedrijfje kapot negeren.

Dit is echt zeer zeer jammer. Zijn er nu nog systemen om cashback te krijgen in belgie? Beobank MasterCard World ja, maar die 100 euro is ook zo bereikt. What else?
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ga denk ik ook eens de Colruyt Group aanspreken op de bedenkelijke praktijken van hun leverancier. Ze zijn veruit de grootste klant van Glase in België...

BTW, als ik de structuur goed doorgrond heb zijn we in de Benelux nog steeds klant bij SEQR Benelux BVBA, een Belgische vennootschap: https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... =553809721
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

butskristof schreef:Die van de banken werken in ieder geval onderling: Bancontact, ING, Belfius, ... kan je uitwisselen en verschillende apps door elkaar gebruiken. Payconiq vroeger niet, maar ik dacht hier enkele dagen geleden gelezen te hebben dat het tegenwoordig ook zou gaan.
Als dat zo is dan zal het te maken hebben met het feit dat Bancontact en Payconiq zullen fusioneren en dan is het normaal dat die die QR-codes van beide betaalplatformen compatibel zijn met in het vooruitzicht van die fusie.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Payconiq gaat fuseren met bancontact maar is, momenteel niet compatibel. Bancontact gebruikt een "volledig" vierkant als QR. payconiq bevat een wit vierkant met het payconiq logo met erond een QR, en wordt niet herkend door de bancontact app(getest met Hello bank applicatie)
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Dat contactloos betalen lijkt toch nog niet altijd van een leien dakje te verlopen. :-( Heb nu al 3x een probleem gehad in de laatste maand. Bij 1 handelaar was het stuk en wachtte hij op een technieker, en bij 2 handelaars stond er iemand aan de kassa die er nog niet veel ervaring mee had. Blijkbaar moeten ze eerst een code oid ingeven voordat dat contactloos betalen geactiveerd wordt. Sta ik een hele tijd die terminal te swaffelen met mijn bankkaart, komen ze er na 20 seconden achter dat ze het nog moesten aanzetten. Op die tijd had ik al lang mijn pincode ingetikt. Afbeelding Denk dat ik voorlopig toch maar ga verder doen met gewoon kaart erin te steken en de code in te tikken totdat dat hele contactloze gebeuren goed ingeburgerd is.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

De handelaar moet zelf de transactie starten en velen weten dat inderdaad nog niet. Hoewel ik de indruk heb dat Bancontact wel meer en meer de handelaars aan het informeren is. Bij ons in het dorp zijn er de laatste weken 'betaal contactloos'-stickers bijgekomen :-D

En erg jammer van Glase, heeft mij toch serieus wat geld opgebracht.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom zou die handelaar voor contactloos iets speciaals moeten doen? Als ik aan de selfscan van Delhaize sta dan verschijnt daar ook "steek uw kaart in" als ik dan contactloos wil betalen dan werkt dat gewoon.

Het enigste probleem dat ik tegenkom, is dat sommige terminals, niet automatisch het kaarttype herkennen en Bancontact verwachten.
Je moet dan expliciet tegen de kassamedewerker zeggen dat ze MasterCard moeten selecteren(zelfs al gebruikt je App de debetkaart Maestro).
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Wat ik niet zo goed begrijp is dat sommige BC terminals wel links die RFID reader hebben zitten, maar dat hij toch niet bruikbaar is. Moet de handelaar in de settings van de terminal dit aanzetten?

Zelfde met QR code: bij Delhaize verschijnt een klein icoontje op de terminal als ik wil betalen dat een QR code oproept die ik dan vervolgens kan scannen. Waarom verschijnt dit niet bij elk type van dit soort terminals, het verschijnt zelfs bij de absolute minderheid van de terminasl heb ik de indruk.
Is dit ook iets dat de handelaar moet aanzetten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De Coca-Cola automaten hebben ook NFC, maar het werkt alvast niet met m'n smartphone (een NFC bankkaart heb ik niet).
bram1989
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2014, 22:39
Bedankt: 1 keer

Dit moet inderdaad geactiveerd worden en ik denk zelfs dat dit voor een kleine meerkost zorgt voor de handelaar. Bij ons op het werk is dit allemaal actief maar dit was vroeger ook niet zo, vroeger was enkel de NFC actief, nu ook de QR code. Dit is toen inderdaad door het bedrijf gecommuniceerd geweest naar alle vestigingen toe dat dit vanaf toen beschikbaar gesteld werd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”