Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

omdat het bedrag van de kassa op uw gsm moet komen en jij code moet invoeren boven de 25 €. En de kassa moet dit ontvangen....
dus ja, DATA zeker aan.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

staat nergens vermeld dat je internet nodig hebt?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

En RFID "kopieren" via skimming en dan met de "copy" gaan betalen? Ik ben de linken nog aan het lezen maar das een beetje veel lectuur voor een normale werkdag hoor ;-).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@glda19
En hoe weet de winkel dan of je genoeg geld op uw rekening hebt? :eek:
Glase betaal je via mastercard, gekoppeld aan uw zichtrekening of andere bankkaart. Dus JIJ hebt geen mastercard!!!
https://www.payconiq.com/nl/consumenten-faq/
OF
"Er zijn mogelijke problemen met uw internet connectie."
Dus geen internetconnectie nodig? :lol:
meon schreef:Heb tegen het skimmen van de betaalkaarten ook een Secrid als portefuille.
1207 schreef:heb dat thuis direct uitgeschakeld, ge moet maar 1 zot hebben die uw achterzak scant en er is ineens 25/30/ (ken de max niet) weg
Didymus schreef:Hoogst onwaarschijnlijk dat een crimineel een contract gaat afsluiten met een betalingsverwerker en nog veel minder dat die betalingsverwerker niet onmiddellijk ingrijpt als hij hier lucht van krijgt. De bedragen zijn veeleer laag en dergelijke fraude laat veel te veel sporen na om succesvol te kunnen zijn.
idd.
https://www.csoonline.com/article/31990 ... allet.html
https://lifehacker.com/why-you-don-t-ne ... 1818626171
tja, weer een markt om portefeuilles te verkopen
https://www.tv-winkel.eu/tvbenl/Product ... etail.aspx
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Wait... ik heb geantwoord op een posting die nog moest gemaakt worden door satsurfer???
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Met gsm gebruik ik de bancontact app wel regelmatig, maar enkel met de QR code want mijn huidige gsm heeft geen NFC. Ik had gehoopt dat ze een WearOS app hadden zodat ik het via de watch kon, maar blijkbaar niet het geval. In Android Pay slaag ik er dan precies weer niet in men kaarten toe te voegen jammer genoeg...
Met de kaart betaal ik met maaltijdcheques steeds draadloos, handig en de chip slijt minder.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Gebruik Glase al enkele jaren, in het begin enkel bij Colruyt aangezien je het bijna nergens anders kon gebruiken. Sinds ze met MasterCard in zee zijn gegaan gebruik ik het heel regelmatig en ben er enorm tevreden van. De cashback blijft een leuk voordeel van Glase tov anderen.
Bancontact werkt ook goed, hoewel het soms lang duurt tegen de app klaar is voor gebruik.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

hebben we nu wifi of 4g nodig om te betallen.
En waarom glase in plaats van google pay

Dus wie bevestigd het volgende
zet nfc aan
wacht tot het bedrag op de betaal terminal komt en dan gsm er boven?
zonder internet

maaltijdcheques contactloos betalen dacht het niet toch niet by sodexo ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

DidierS schreef:Wait... ik heb geantwoord op een posting die nog moest gemaakt worden door satsurfer???
sorry, moest iets toevoegen, en hatelijke is dat je niet 2x kan replyen, dus verwijderd en iets toegevoegd
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

glda19 schreef:Dus wie bevestigd het volgende
zet nfc aan
wacht tot het bedrag op de betaal terminal komt en dan gsm er boven?
zonder internet
Glase vereist een actieve internetconnectie voor het scannen van de QR-codes (cf. Colruyt Group). Voor NFC-betalingen heb ik het nog niet gecheckt.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

maar nog steeds geen antwoord op de vraag hoe ik het nu juist moet gebruiken?
Met of zonder internet ?
Wie legt eens duidelijk de te volgen stappen uit.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

glda19 schreef:maaltijdcheques contactloos betalen dacht het niet toch niet by sodexo ?
Wel bij Edenred Ticket restaurant.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

glda19 schreef:maar nog steeds geen antwoord op de vraag hoe ik het nu juist moet gebruiken?
Met of zonder internet ?
Wie legt eens duidelijk de te volgen stappen uit.
Ik vermoed dat niemand het je zal uitleggen...
En waarom niet? Omdat het gewoon letterlijk op de site van de aanbieder staat te lezen... of op google...
:beerchug:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

+1 :-D :-D :banana: :banana: :beerchug: :beerchug:

Zoals ik al aangegeven had
http://lmgtfy.com/?iie=1&q=seqr+elke+bankkaart

Misschien toch beter een Nokia 3310 kopen :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Android Pay
Android Pay kan je in België enkel gebruiken als je KBC of BNP Parisbas Fortis als bank hebt, en dit enkel voor de debetkaarten.
Je moet je huidige bankkaart op voorhand koppelen, er wordt een verificatie gedaan bij de bank (de bank zal je een SMS sturen met een code die je moet ingeven in Android Pay). Je GSM-nummer moet dus bekend zijn bij de bank.

In de app wordt dan een virtuele kaart gemaakt met een ANDER nummer dan je échte kaart. De verkoper/dienst krijgt dus nooit je echte kaartnummer te zien. Payment verloopt via het Maestro-netwerk.

NFC zet je in de praktijk nooit uit op je GSM, dit verbruikt immers vrijwel niets als het niet gebruikt wordt. Je moet geen specifieke app openen op jouw gsm, hij moet wel 'wakker' zijn (geen lockscreen) om te betalen. Er is géén internet-verbinding nodig (bewijs: ik heb zelfs in een vliegtuig kunnen betalen in Flight mode).

In je rekeninguittreksels zie een rechtstreekse betaling van jouw rekening naar de verkoper/dienst.

Bancontact-App
Gelijkaardig aan Android Pay hierboven, werkt echter met alle banken die Bancontact ondersteunen (zijn alle Belgische banken volgens mij) en ik dacht dat je de app ook moet openen.

Glase
Het vroegere SEQR. Moet je ook gelijkaardig aan de systemen hierboven op voorhand geactiveerd hebben, maar werkt via een virtuele Master Card.

Dit systeem werkt niet via NFC, maar via het scannen van een QR-code op de betaalterminal. Je hebt een actieve internetverbinding nodig.

Op je afrekeningen zie je NIET de verkoper/dienst, mogelijk wel in de omschrijving.

Payconiq
Gelijkaardig aan Glase, maar hier kan je vaak zelfs zonder QR-code betalen door gewoon op basis van jouw locatie de juiste winkel te kiezen. Je moet wel zelf alles intypen: bedrag, te kiezen winkel, ...

Eigen initiatieven banken
En daarnaast zijn er nog initiatieven van de banken zelf om 'contactloze' betalingsmogelijkheden te verwerken in hun eigen banking app. De meeste kunnen bijvoorbeeld Bancontact-QR-codes verwerken, of ondersteunen zelf NFC-payments in de app.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Je beschrijving van Glase is niet echt accuraat. Ofwel scan je een statische QR-code aan de kassa en krijg je via internet het bedrag door (logisch, hoe kan de app anders weten welke rekening je waar wil betalen), ofwel gebruik je het als NFC Mastercard om contactloos te betalen en dat kan zonder internet.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

werkt ook met bankkaart google pay
waarom nfc nooit uit zetten ?
denk dat glas niet erg verspreid is .
En werkt het ook zoals bc of enkel met credit kaart ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zal een van de weinige zijn die nog nooit contactloos betaald heeft.
De paar keer dat ik het wou proberen was ik ofwel mijn PINcode vergeten (contactloos Visa/MC via Belfius app) of was het de eerste keer dat de winkelierster iemand had die zo wou betalen en werkte het niet :P. Nu wel van plan om nog eens opnieuw te beginnen proberen, ook al omdat ik een paar plaatsen heb waar ik soms kom waar ze geen CC meer aanvaarden en enkel nog cash of Payconiq.
Betwijfel wel of het sneller is. CC kaart nemen, in bakje steken, pincode ingeven en klaar. Hoeveel seconden win ik uit met mijn telefoon ? Moet hem ook unlocken, de app zoeken, etc... :P
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

glda19 schreef:werkt ook met bankkaart google pay
waarom nfc nooit uit zetten ?
denk dat glas niet erg verspreid is .
En werkt het ook zoals bc of enkel met credit kaart ?
Als de handelaar Mastercard aanvaardt en NFC op de terminal heeft aanstaan zal Glase werken.
En inderdaad, voor NFC betalingen heb je tot en met 5 betalingen geen internet nodig. Daarnamoet je wel internet hebben zodat hij kan syncen en nakijken of je nog saldo hebt.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Tomby schreef:Betwijfel wel of het sneller is. CC kaart nemen, in bakje steken, pincode ingeven en klaar. Hoeveel seconden win ik uit met mijn telefoon ? Moet hem ook unlocken, de app zoeken, etc... :P
Als je een standaardbetaalmethode hebt ingesteld op een Androidtelefoon moet je de app niet zoeken. Gewoon ontgrendelen en in de buurt van de lezer houden. Kan wel degelijk veel tijd besparen eens je het in de vingers hebt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

De enigste keer dat ik contactloos betaalde was met een bankkaart zelf, in Kruidvat te Gent. En dan nog alleen omdat de kassierster erom vroeg(was wel een Nederlandse kassierster, dus waarschijnlijk was zij dat al gewoon en wilde ze gewoon dat het sneller ging :lol:).

Ik zou het an sich wel handiger vinden om met de Smartphone te betalen, maar ik wacht wel eerst even de early adapters af. Wanneer ik een paar anderen met een smartphone zie betalen, zal ik er waarschijnlijk ook wel mee beginnen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

je zorgt dat terwijl je aanschuift, alles in gereedheid brengt.
tijdswinst? ik denk het niet echt. Zeker niet in Colruyt. Vroeger betaalde ik met een Colruytkaart. Gewoon scannen voor ze uw kar leeghalen, aan betaalautomaat gewoon pin ingeven....'biep biep'....Dat ging toch supersnel.

SEQR gaat wel goed, maar je moet zorgen dat alles op voorhand klaarstaat, dat het snel gaat. Dus zoals Colruyt alles timed om sneller te gaan, denk ik dat seqr bij velen niet sneller gaat.
Eerst Stocard om extra card te scannen, dan Glase openen.

Wilde ook betalen met BC bij bakker (NFC), maar ze zei dat het toestel nog moest aangepast worden (er stond nl. een NFC logo op)

Ik zou nu graag mijn ID-kaart ook digitaal in mijn smartphone zien, zodat ik mij kan legitimeren. Dus gewoon Géén portefeuille meer.
Kans dat je telefoon verliest is kleiner dan je bankkaart, ID-kaart,...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Satsurfer,


Ik zou gewoon willen dat je alles met je smartphone kan doen of als tussenstap alles met 1 kaart.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als je alles met 1 kaart wilt doen, gebruik dan enkel BC app hé...

ik gebruik Glase om 1-3% ca$hback te krijgen. (zolang het duurt).

Is het zo moeilijk om app A of B of C te openen?
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

@tomy
je bent niet te enige het zelf ook niet gedaan omdat ik het nog nooit zien doen heb hier in de winkels en
niet goed weet hoe het moet
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan dat contactloos betalen. Ik heb dan ook geen enkele kaart die het kan. Buiten m'n Revolut die ik enkel in niet-Euro landen gebruik en dan vooral om geld af te halen (en dus niet standaard bij me heb). De keer dat ik het daar met probeerde aan een drankautomaat werkte het niet. Tot zover mijn ervaring.. Enkel de maaltijdcheque kaart van m'n vriendin (zij gebruikt het trouwens wel met haar ING kaart, ik heb het haar toch al zien doen), die ik altijd bij me heb aangezien ik de leuke taak heb om naar de winkel te gaan heeft NFC. Maar, eerlijk gezegd vergeet ik het gewoon altijd dat die dat kan.

Ik zie er de toevoegde waarde eigenlijk niet van in, zeker niet t.o.v. de mogelijk risico's van NFC. Ik betwijfel ook serieus dat het enige tijdswinst oplevert. En dan nog, we zijn al gejaagd genoeg...
Het blijft een beetje een gimmick in mijn ogen zolang er niet gewoon 1 universeel betaalsysteem/app is. Ik ga niet liggen knoeien met verschillende systemen. Dan kan ik even goed m'n kaart in de terminal steken en quasi even snel klaar zijn.

Bancontact app is een andere zaak, dat gebruik ik wel. Maar meestal om online dingen te betalen af en toe. In een winkel nog nooit gebruikt, kan even goed m'n kaart pakken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is tijd voor de Multicard.

Een enkele fysieke kaart die eID, rijbewijs, medischeverzerkeringskaart, klantenkaart voor alle winkels, betaalkaart is voor meerdere rekeningen debit/visa/mastercard, toegangsbadge, openbaarvervoer kaart, bib-kaart, zwembadpas, abonnement voor de zoo, etc.

One card to rule them all.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Voor Glase kan je een betaling of 5 doen zonder internetverbinding. Daarna moet je connectie zodat je transacties doorgegeven kunnen worden (Tap&Pay dus geen QR).

Gewoon app openen tap&Pay selecteren en boven of naast de terminal houden. Wel vragen naar MasterCard. Contactloos moet je niet vragen.

NFC wordt uiteraard automatisch ingeschakeld.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

werkt glase ook met gewone bank kaart en zie dat niet veel winkel het hier aanvaarden
of kan het op ieder toestel waar draad loos betaald kan worden
En wat als je bv bij glase google pay meerder kaarten wilt ingeven
_ketter_
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

Android Pay is al een tijdje omgedoopt naar Google Pay. En je scherm moet gewoon aanstaan, dit mag het lockscreen zijn.
meon schreef:Android Pay
Android Pay kan je in België enkel gebruiken als je KBC of BNP Parisbas Fortis als bank hebt, en dit enkel voor de debetkaarten.
Je moet je huidige bankkaart op voorhand koppelen, er wordt een verificatie gedaan bij de bank (de bank zal je een SMS sturen met een code die je moet ingeven in Android Pay). Je GSM-nummer moet dus bekend zijn bij de bank.

In de app wordt dan een virtuele kaart gemaakt met een ANDER nummer dan je échte kaart. De verkoper/dienst krijgt dus nooit je echte kaartnummer te zien. Payment verloopt via het Maestro-netwerk.

NFC zet je in de praktijk nooit uit op je GSM, dit verbruikt immers vrijwel niets als het niet gebruikt wordt. Je moet geen specifieke app openen op jouw gsm, hij moet wel 'wakker' zijn (geen lockscreen) om te betalen. Er is géén internet-verbinding nodig (bewijs: ik heb zelfs in een vliegtuig kunnen betalen in Flight mode).
so, a chicken is not a sparrow
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@glda19
al verschillende malen hier vermeld!
Glase werkt met een V-I-R-T-U-E-L-E mastercard! Dus je moet niet zelf een mastercard hebben. Je kan uw gewone zichtrekening/maestrokaart koppelen aan Glase. Daar gaan uw betalingen gedebiteerd worden.

Idd. Niet alle winkels aanvaarden mastercard. De grotere -duurdere?- winkels?

Dan gebruik je uw bankapp of BC app of Payconiq

Begrijp je het nu?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

WalterB1 schreef:Het is tijd voor de Multicard.

Een enkele fysieke kaart die eID, rijbewijs, medischeverzerkeringskaart, klantenkaart voor alle winkels, betaalkaart is voor meerdere rekeningen debit/visa/mastercard, toegangsbadge, openbaarvervoer kaart, bib-kaart, zwembadpas, abonnement voor de zoo, etc.

One card to rule them all.
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

WalterB1 schreef: One card to rule them all.
One card to loose them all.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

petrol242 schreef:One card to loose them all.
Maar wel "datamining heaven".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:
WalterB1 schreef: One card to rule them all.
One card to loose them all.
Nu is het "one wallet to loose them all".
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

petrol242 schreef:
WalterB1 schreef: One card to rule them all.
One card to loose them all.
Aan de andere kant.. Hoe speel je een kaart kwijt? Meestal door je portefeuille/handtas kwijt te spelen. Dan ben je sowieso ook alles kwijt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als je ID-kaart, alle bankkaarten, verzekeringskaart, klantenkaarten in uw smartphone hebt, waarom moet je dan nog portefeuille hebben?
En een kaart vergeet je al eens terug te stoppen, portefeuille heb je thuis niet rap nodig. Tegen dat je eraan denkt dat je hem nodig hebt, ben je vergeten waar hij ligt. Een gsm zal je al sneller terugvinden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

powaq schreef:Aan de andere kant.. Hoe speel je een kaart kwijt? Meestal door je portefeuille/handtas kwijt te spelen. Dan ben je sowieso ook alles kwijt.
Dan moet je voor jezelf spreken. Ik heb niet alle kaarten op één plek zitten. Ik heb trouwens ook verschillende pin nummers voor verschillende bankkaarten die ook niet in mijn portemonnee steken.
Ik heb al dikwijls mensen horen janken dat ze alles kwijt zijn omdat hun portemonnee is gestolen of kwijt geraakt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

on4bam schreef:Maar wel "datamining heaven".
Inderdaad... en zolang je niet kan verhinderen dat wanneer je je e-ID ergens instopt ze alles en nog wat uitlezen (van adres, via foto tot zelfs certificaten) is dit een echte privacy nachtmerrie.

In plaats van One-card lijkt "one-app" waarin je per partij duidelijk kan aangeven welke data ze mogen lezen het meest ideale.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk ook eerder in die richting, maar de vraag die zich dan stelt is wie die app gaat uitgeven. Momenteel is het gelukkig nog de overheid die ID's en rijbewijzen, weliswaar in samenwerking, uitgeeft. En ik wil eigenlijk ook niet teveel afhankelijk zijn van dat smart kreng.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”