Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@cadsite, lol, totaal niet, was het maar waar :) . Echter kan je de userbase populatie niet als doorsnee gewone populatie beschouwen. Dus mijn reactie was niet gericht op gebruikers hier maar op heel de bevolking.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

gm123 schreef:
Zorba schreef:Wat GlennB86 zegt klopt hoor. Bij zo goed als alle terminals moet de handelaar eerst de transactie starten (dus het bedrag ingeven) en pas dan wordt NFC aan de terminal geactiveerd en komt het NFC logo er op
Maar is dat een verschillende actie dan de terminal activeren voor betaling met een gewone bankkaart?
Nee dat is hetzelfde, maar vele handelaars wachten tot je uw bankkaart in de terminal steekt en dan pas geven zij het bedrag door. Terwijl ze beter eerst de transactie starten en bedrag ingeven zodat je als klant dan gewoon kan kiezen of je contactloos of 'met bankkaart' betaald.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Tgoh, die ervaring heb ik persoonlijk niet. Als ik zeg dat ik met bancontact wil betalen activeren ze gewoon de terminal direct. Ik dacht dat dat zelfs moest vooraleer je je kaart er in mag steken, blijkbaar niet dus.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vorig weekend iemand zo zien betalen in de Lidl, vroeg hoe hij het moest doen, aan de zijkant tegen het toestel houden en pincode ingeven.
Dan kan je evengoed je kaart in het toestel steken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, maar als ik 3% ca$hback op het einde van de maand krijg, dan doe ik wel extra effort. En bij mij duurt dat niet langer dan via kaart!
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

bruma schreef:Vorig weekend iemand zo zien betalen in de Lidl, vroeg hoe hij het moest doen, aan de zijkant tegen het toestel houden en pincode ingeven.
Dan kan je evengoed je kaart in het toestel steken.
Dat dacht ik vroeger ook, en toch is het dat beetje vlotter met contactloze kaart, dan kaart met chip, vind ik nu.

Met iets oudere kaarten toch vaak problemen dat de chip niet meteen gelezen wordt, en dan sta je daar te prullen en proberen. Of het gebeurt met iemand voor jou in de rij.

En als het bedrag klein is, dan moet de pin code zelfs niet. Als er in een winkel een lange rij voor je staat, dan win je mss een minuut, als iedereen 10 sec uitspaart :)

Het enige probleem is inderdaad die handelaars die veronderstellen dat je eerst je kaart in de terminal steekt, en die pas daarna het bedrag intypen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

MichelJ schreef: Je gaat dit toch verliezen.
Wat ga ik verliezen? Een discussie op UB of mijn mening? Laat me niet lachen hé.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nee, de discussie niet en ook je mening niet, het feit dat contactloos en appjes het betalingsverkeer geworden zijn/zullen worden en je gewoon zal moeten meegaan :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarom zou ik dat moeten? Dat is nu eenmaal de shit waar je denkt mee geconfronteerd te worden. Ik moet just niks!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@petrol242:
Behoor jij tot de groep ouderen of zwakkeren in de maatschappij of heb je wat zwart geld kwijt te raken, het feit dat je zo heftig reageert.

https://www.telegraaf.nl/financieel/216 ... atschappij
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het zijn heus niet enkel oude mensen die houden aan cash. Mijn vrouw bijvoorbeeld gaat ook geldafhalen alvorens het uit te geven. Dit vooral omdat het eenvoudiger is voor haar budgetbeheer.

Ik ben gewonnen voor zoveel mogelijk opties. Maar voor betalen op gsm zie ik door het bos de bomen niet meer.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik probeer cash zoveel mogelijk te vermijden. Maar bv bij de bakker, in nood of ergens waar er geen betaalterminal is betaal ik cash. Want helemaal cash bannen vind ik geen goede zaak. Zoals Goztow zegt als het betalingsverkeer stil ligt maar je hebt cash bij dan kan je toch nog betalen en buiten wandelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fred_be9300 schreef:Het enige probleem is inderdaad die handelaars die veronderstellen dat je eerst je kaart in de terminal steekt, en die pas daarna het bedrag intypen.
Moet je trouwens op voorhand melden met welk betalingsmiddel je gaat betalen... bv. Bancontact, Mastercard of MC ?

Of weet de terminal dat vanzelf en moet de handelaar louter het bedrag ingeven.
satsurfer schreef:of heb je wat zwart geld kwijt te raken
Zwart geld in België... maar nee :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
Moet je trouwens op voorhand melden met welk betalingsmiddel je gaat betalen... bv. Bancontact, Mastercard of MC ?
Ik dacht van wel, niet bij alle handelaars. Ik weet alleszinds dat de nieuwe bakjes dit allemaal goed kunnen maar die oude waren nog altijd wat lastig aan het doen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Statusupdate in verband met de Glase cashback:
Hoi,

Ik ga uitzoeken wat er met de Twitter account aan de hand is. Ik heb geen toegang tot die account, ik krijg enkel tickets binnen via Facebook.
Uw Cashback voor Q1 2018 is overgeschreven naar uw Glase-account waar u het vandaag of morgen ontvangt. De CB voor Q2 volgt binnenkort.
Veel plezier met Glase en en een fijne dag nog!

Vriendelijke groeten,

Sebastiaan
Glase klantenservice
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Glase cashback is ook in orde voor Q1 van dit jaar, Q2 dus nog even afwachten.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
fred_be9300 schreef:Het enige probleem is inderdaad die handelaars die veronderstellen dat je eerst je kaart in de terminal steekt, en die pas daarna het bedrag intypen.
Moet je trouwens op voorhand melden met welk betalingsmiddel je gaat betalen... bv. Bancontact, Mastercard of MC ?

Of weet de terminal dat vanzelf en moet de handelaar louter het bedrag ingeven.
Ik gebruik alleen Bancontact en Edenred maaltijdcheques contactloos. Ik heb de indruk dat de handelaar het moet weten, want ze vragen het elke keer op voorhand als ze de kaart niet goed gezien hebben. Misschien ook omdat er restricties zijn rond wat je mag betalen met maaltijdcheques.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Hangt volgens mij af van de combinatie betaalterminal en kassasysteem. Er zijn handelaars die precies moeten weten met welk type kaart je wil betalen: debitkaart, kredietkaart, maaltijdcheques en dan zijn er de andere waarbij het totaal niet uitmaakt.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

wie werkt er met glas
en welke kaart aan gekoppeld.
kunnen meerdere kaarten
Waar kun je er mee betalen, overal waar er een draadloos betaal termianal staat ?
En hoe gaat het in zijn werk?
normaal steek ik eerst de bankkaart in de terminal en dan word het geactiveerd door de kassierster.
Maar eigenlijk in mijn buurt hier nog nooit via gsm zien betalen.
Sta er zelf wat wantrouwig tegen over.

Om dat ik niet goed weet hoe het werkt.
4g nodig ?
Kan ik met een overdere app ook in buitenland betallen met mastercard in frankrijk via gsm ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

glda19 schreef:wie werkt er met glas
Een aantal op dit forum waaronder mijzelf (gebruik het nu meer dan een jaar)
glda19 schreef: en welke kaart aan gekoppeld.
kunnen meerdere kaarten
Geen kaart, is via domiciliering (je kan waarschijnlijk ook wel geld op je Glase rekening zetten maar dat gebruik ik niet)
glda19 schreef: Waar kun je er mee betalen, overal waar er een draadloos betaal termianal staat ?
Alvast niet bij Albert Hein en Delhaize (de kleinere zelfstandige uitgebate winkels) waar ik ga. Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze geen credit kaart aanvaarden (Glase = virtuele mastercard).
glda19 schreef: En hoe gaat het in zijn werk?
normaal steek ik eerst de bankkaart in de terminal en dan word het geactiveerd door de kassierster.
Maar eigenlijk in mijn buurt hier nog nooit via gsm zien betalen.
https://www.glase.se/en/features/
glda19 schreef: Sta er zelf wat wantrouwig tegen over.
Zoals veel Belgen als het over geld gaat. :) In het buitenland is dit veel meer ingebrugerd.
glda19 schreef: Om dat ik niet goed weet hoe het werkt.
glda19 schreef: 4g nodig ?
In elk geval voor Scan & Pay, dewelke de Colruyt groep gebruikt. En uiteraard om je transacties te kunnen zien.
glda19 schreef: Kan ik met een overdere app ook in buitenland betallen met mastercard in frankrijk via gsm ?
Al meermaals in Duitsland gebruikt, dus lijkt mij geen probleem waar men Mastercard aanvaard èn terminal voor contactloze betalingen heeft.

Hier kan je ook nog een lijst van FAQ's terugvinden die je vragen kunnen beantwoorden.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Want heeft jullie voorkeur google pay bancontact app glase
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8272
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Didymus schreef:Hangt volgens mij af van de combinatie betaalterminal en kassasysteem. Er zijn handelaars die precies moeten weten met welk type kaart je wil betalen: debitkaart, kredietkaart, maaltijdcheques en dan zijn er de andere waarbij het totaal niet uitmaakt.
Is idd vooral kassasysteem.

Als ze het manueel ingeven zou het geen probleem mogen zijn. Maar sommige POS sturen automatisch het bedrag door samen met een restrictieve set van labels (ie Bancontact, Maestro), en dan zal de terminal die labels verwachten.

Die laatste "feature" is eigenlijk meer een ergernis dan een hulp en leidt tot veel verloren tijd aan de kassa's, gelukkig komt het niet zovaak voor.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij as adventure moet ik niets zeggen. werkt glase perfect. In Duitsland idem. Indruk dat glase vlotter werkt dan BC app.

Vb. In AD Delhaize moet ik zeggen: 'mastercard'.

Vraag me af of ze die ca$hback gaan kunnen volhouden. Uiteindelijk betaalt verkoper het.
Mijn Beobank Visa levenslang 3% online is ook geschrapt. :-(
Wss. ging dat niet meer door EU-regelgeving.

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 61725.html
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij mij in de AH zijn er kassas die mastercard en visa niet aanvaarden. Staat wel erg duidelijk aan de kassa.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Glase werkt ok met debet kaart.
Maar vibd het raar dat je 75 max mag mee betalen de eerste 3x en je er niet over kan gaan ga maar eens maar de Colruyt direkt over 75 en dan nog niet veel.
Wat raden jullie aab om eens te testen google pay glase bancontact payconiq.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Echt jammer dat glase via NFC niet werkt op iPhone. Anders zou ik alles zo betalen zonder twijfel.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

glda19 schreef:Glase werkt ok met debet kaart.
Maar vibd het raar dat je 75 max mag mee betalen de eerste 3x en je er niet over kan gaan ga maar eens maar de Colruyt direkt over 75 en dan nog niet veel.
Wat raden jullie aab om eens te testen google pay glase bancontact payconiq.
Die limiet is/was er enkel in het begin (totdat er een x-aantal succesvolle domiciliëringen hebben plaatsgevonden). Daarna wordt de limiet opgetrokken tot €750. Iedere aankoop gaat daar vanaf zolang Glase hun geld niet ontvangen heeft via je domiciliëring.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

glda19 schreef:Wat raden jullie aab om eens te testen google pay glase bancontact payconiq.
Persoonlijk heb ik mijn financiele data liefst bij zo weinig mogelijk partijen ivm. potentieel misbruik.

Bancontact was voor mij dan ook het meest logische en dat werkt dus prima op Android via NFC.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

waarom spreken jullie over glase nooit over google pay.
Dat wel debetkaarten als creditkaarten ondersteunt
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Google Pay ondersteunt in België slechts 2 banken(en hun dochterbanken) BNP en KBC.
Ik vermoed dat niet iedereen een rekening heeft bij 1 van die 2.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Gisteren nog eens sinds lang een Tap & Pay betaling geprobeerd (2 pogingen) met Glase bij Delhaize. Werd telkens geweigerd door de terminal. Daarna zonder problemen contactloos betaald met een andere, fysieke Mastercard. Niet echt iets waar je op kan rekenen dus.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

concreet ik heb een mastercard van argenta en kan ik deze koppelen aan een van de systemen
of heb ook maestro bij argenta bnp
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Bancontact/Maestro van BNPPF moet je met Google Pay en Bancontact app kunnen linken, Argenta alleen die laatste.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

glda19 schreef:of heb ook maestro bij argenta bnp
Gewoon koppelen in je Bancontact app... Google Pay heb je niet nodig (en je hoeft dus ook niet wakker te liggen met welke bank het al dan niet werkt).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Stroper schreef:Google Pay ondersteunt in België slechts 2 banken(en hun dochterbanken) BNP en KBC.
Ik vermoed dat niet iedereen een rekening heeft bij 1 van die 2.
Plus dat niet iedereen een Android smartphone bezit.
Dus men moet een rekening hebben bij BNPPF en/of KBC en een Android smartphone bezitten (geen Windows Phone en geen iPhone), als er één van die 2 eisen niet voldaan is mag men het vergeten om met Google Pay te betalen.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

maar wil enkel in frankrijk cash of met mastercard betalen
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Dan kom je weer uit bij Glase; een echt alternatief zie ik niet.

edit: Tenzij je een N26 of Revolut Mastercard bemachtigt, die worden ook door Google Pay ondersteund.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

glda19 schreef:maar wil enkel in frankrijk cash of met mastercard betalen
Daar werkt Google Pay (voor de lucky ones met de ondersteunde bank) dan weer wél gewoon, omdat dit via het Maestro-netwerk gaat.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

jnsvr schreef:Statusupdate in verband met de Glase cashback:
Urgh gaan die nu gewoon wachten tot je contact opneemt ipv pro-actief uit te betalen? Ik heb in elk geval niets gehad voor Q1 (en met €38 cashback is het nochtans de moeite).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zorba schreef:
jnsvr schreef:Statusupdate in verband met de Glase cashback:
Urgh gaan die nu gewoon wachten tot je contact opneemt ipv pro-actief uit te betalen? Ik heb in elk geval niets gehad voor Q1 (en met €38 cashback is het nochtans de moeite).
Lijkt me inderdaad niet de bedoeling, maar daar lijkt het nu wel op. Neem zeker contact op en wijs hen er op dat dit niet echt een propere manier is en dat je verwacht dat de komende cashbacks wel volgens de afgesproken datums uitgekeerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”