Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb zondag nog opdracht gegeven om het geld van mijn Glase account over te maken naar mijn SEPA account. Gisteren stond het bedrag gelukkig op de rekening.
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Dat is jou conclusie... heb je de boeken ingekeken of heb je dit ter plaatse verzonnen ?
Jaarrekeningen zijn vrij raadpleegbaar... moest je dat nog niet weten?!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar dan moet je ze ook nog willen en vooral kunnen lezen... ik twijfel of er veel mensen hier toe in staat zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bo. schreef:Maar het blijft natuurlijk voordeliger om de firma waar je zelf aandeelhouder bent te gebruiken als tussenpersoon
dan om een zeer klein percentage aan een vreemde firma af te dragen.
Het gaat zelfs niet over al dan niet de boeken lezen of al dan niet een bijdrage geven aan deze of gene firma.
Vergeet niet dat betalingsverkeer een schat aan informatie bevat, die wil je vermoedelijk eerder zelf bijhouden en niet voor een habbekrats aan iemand anders geven.

Autoconstructeurs hebben zoveel schrik van Android/Google/Alphabet en Apple omdat die grote spelers dan met alle rijdata aan de haal kunnen gaan, vandaar dat de constructeurs zelf met een platform zijn afgekomen.
Om terug te komen op de banksector: er wordt grof geld besteed aan het uitbouwen van data-capabilities, om de grote spelers voor te zijn bij de uitrol van PSD2 en OpenBanking. De toekomst zal uitwijzen hoe dat gaat evolueren.

Herinner u hoe Google groot geworden is? Door op de startpagina van Yahoo (er was een tijd dat iedereen een startpagina had, weet je nog wel) als zoekfunctie te staan. Zo hebben ze én hun algoritme en hun volume kunnen verbeteren (beide nauw gelinkt) als een soort koekoeksjong :).
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Net parking betaald met Apple Pay / BNP Paribas Fortis.

Mooie service die goed werkt.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Bij mij op.Huawei p8 lite werkt het NIET zowel bancontact als google pay beide getest met bnp Fortis kaart krijg kaart onleesbaar
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Laatst gewijzigd door Fentimento 16 maa 2019, 12:11, in totaal 1 gewijzigd.
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben zeer enthousiast over Apple Pay. Vind dat ze dit heel mooi geïmplementeerd hebben.
Vooral de mogelijkheid om de kaarten boven te halen vooraleer je wil betalen vind ik handig.
Op de Iphone X: twee keer drukken op rechter knop (ook vanuit gelocked scherm) --> kaart kiezen (Maestro, Mastercard of Visa) --> Face ID --> GSM tegen betaalterminal houden.
Werkt handiger dan omgekeerd (eerst tegen terminal houden, twee keer rechts klikken, dan Face ID en dan weer tegen terminal houden)
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

net getest op android met argenta via bancontact app werkte na 2 x wel telefoon was wel volledig actief.
Met fortis lukte het niet niet tot nu toe
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

redcap schreef:Ik ben zeer enthousiast over Apple Pay. Vind dat ze dit heel mooi geïmplementeerd hebben.
Vooral de mogelijkheid om de kaarten boven te halen vooraleer je wil betalen vind ik handig.
Op de Iphone X: twee keer drukken op rechter knop (ook vanuit gelocked scherm) --> kaart kiezen (Maestro, Mastercard of Visa) --> Face ID --> GSM tegen betaalterminal houden.
Werkt handiger dan omgekeerd (eerst tegen terminal houden, twee keer rechts klikken, dan Face ID en dan weer tegen terminal houden)
Call me old fashioned, maar is het nu echt niet rapper van gewoon je kaart uit je portefeuille te halen? Hier zitten toch wel heel veel stappen tussen.

(Ik loop ook wel niet constant met m'n toestel in m'n handen.)

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je zegt het zelf, voor de gemiddelde smartphonezombie is het rapper omdat die toch sowieso zijn telefoon in de handen heeft. :angel:
Overigens vind ik ook sneller omdat je niet gaan zoeken naar de juiste kaart en je geen pincode hoeft in te toetsen.
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Het is vooral veiliger, zeker wat Mastercard/Visa betreft.
Door de tokenisation krijgt de handelaar nooit je echte kaartnummer te zien, maar enkel je apparaatcode (enkel bruikbaar vanaf jouw toestel).
En ook veiliger dan de NFC op een bankkaart, want daar heb je geen code nodig voor kleine bedragen.

Mijn bankkaart gebruik ik natuurlijk ook nog, maar hoef mijn portefeuille nu niet altijd in mijn broekzak te hebben.
Laatst gewijzigd door redcap 16 dec 2018, 15:12, in totaal 1 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ik kan nog geen Apple Pay gebruiken, maar bij gewoon draadloos betalen merk ik dat het een pak sneller is dan de kaart invoeren. M'n kaart zit gewoonlijk al terug weg in m'n portefeuille vooraleer de 'bipbipbip' erdoor komt. Als ik de stap 'zoek portefeuille' dan nog kan elimineren door m'n Watch te gebruiken..
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Wat me wel opvalt sinds Apple Pay: je kunt op zeer veel plaatsen contactdoos betalen, maar in een redelijk deel van de gevallen staan die bakjes zo ingebouwd dat je niet met je gsm of watch tot aan de zijkant raakt...
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Iemand enig idee hoe lang die exclusiviteit van BNP loopt met Apple Pay?

Ik zou Apple Pay zeer graag beginnen gebruiken ASAP, in combinatie met het hele ecosysteem achter 'wallet'.
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Nee, dit is niet mee gegeven: https://nieuws.vtm.be/binnenland/zo-wer ... google.be/

Gok: 6 maanden, max 1 jaar.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Ik dacht exclusiviteit in de zin van '1 maand of 3 maand' ofzo... :-)

Blijkbaar dus wel nog ff wachten...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vlak voor kerst een nieuwe bankkaart moeten aanvragen (oude werkte niet meer) en nu zo een nieuw model gekregen met de NFC ingewerkt. Dus even geprobeerd op het werk (automaten) en het werkt prima! Bij een wegtankstation gaf het dan weer problemen (op het scherm kwam "Technisch Probleem".

Mijn andere bank (VDK) is wat vreemd : ze beweren dat ze het aanbieden, maar een kaart met NFC kunnen ze niet leveren. Dus enkel via de app zelf.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Bestaan er al parkings waarbij je binnenrijdt met je smartphone tegen de scanner te houden en bij het uitrijden opnieuw je smartphone tegen de scanner aanhoudt en dan automatisch het bedrag van je rekening afschrijft? Of met je Mobib-kaart kunt gebruiken bij een parking van een station. Betalen met je Mobib-kaart om een koffietje en croissantje te nuttigen of een flesje water uit de automaat door de Mobib-kaart tegen de scanner te houden voordat je trein aankomt en dan op de trein met dezelfde Mobib-kaart ?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Stefaand schreef:Betalen met je Mobib-kaart om een koffietje en croissantje te nuttigen of een flesje water uit de automaat door de Mobib-kaart tegen de scanner te houden voordat je trein aankomt en dan op de trein met dezelfde Mobib-kaart ?
Als men dat soort functionaliteit in een mobib kaart wil had men beter de betaalkaarten als mobib kaart gebruikt vind ik. Maar dat zal dan wel technische beperkingen hebben i.v.m. abonnementen en ritten die daar niet op kunnen worden geladen en zo.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

vverbeke schreef:
Stefaand schreef:Betalen met je Mobib-kaart om een koffietje en croissantje te nuttigen of een flesje water uit de automaat door de Mobib-kaart tegen de scanner te houden voordat je trein aankomt en dan op de trein met dezelfde Mobib-kaart ?
Als men dat soort functionaliteit in een mobib kaart wil had men beter de betaalkaarten als mobib kaart gebruikt vind ik. Maar dat zal dan wel technische beperkingen hebben i.v.m. abonnementen en ritten die daar niet op kunnen worden geladen en zo.
In Hong Kong is dat mogelijk met de Octopuskaart (de eerste RFID-kaart voor openbaar vervoer ter wereld), die ook gebruikt kan worden voor OV, kleine betalingen, opladen van abonnementen voor sportclubs, toegangsbatch voor liften (zodat de lift enkel stopt op de verdiepingen waar jij toegang tot hebt), betalen met korting bij school/bedrijfskantines, online opladen van toegangstickets van sportwedstrijden of concerten, toegang/uitrit/betalen bij gesloten parkings, spaarkaart voor extra reiskilometers (die door de bedrijven waar je bij geconsumeerd hebt erop gezet kunnen worden) en uiteraard reizen met tram/bus/trein/metro. Ze hebben zelfs een banklicentie moeten nemen, aangezien ooit ontwikkeld als betaalsysteem voor de metro, maar zodanig is uitgebreid dat ze wettelijk wel moesten.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lijkt mij meer logisch dat ze dat gewoon in telefoons inbouwen.
De Lijn en NMBS tickets kan je al op je smartphone hebben(abonnementen helaas nog niet). Ook bij de MIVB is het, dacht ik, totaal niet mogelijk.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft er iemand al bij Colruyt betaald met Apple Pay gelinkt aan zijn revolut visa kaart? Werkt dat of gaat het alsnog enkel werken indien je een debet kaart aan je Apple Pay linkt?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een weetje : in Frankrijk is contactloos betalen mogelijk vanaf om het even welk bedrag. Echter op de traditionele manier niet. Dit omdat contactloos betalen - volgens diverse uitbaters - goedkoper zou zijn. Ik vraag me af waar het verschil zit ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Stroper schreef:Ook bij de MIVB is het, dacht ik, totaal niet mogelijk.
De MIVB zou vanaf begin volgend jaar een proefproject uitrollen waardoor met een contactloze kaart of smartphone een enkele rit kan betaald worden, naar analogie met de systemen die o.a. in Londen en Kiev worden gebruikt. Méér dan het standaardtarief voor een enkele rit zit er vooralsnog niet aan te komen.
Wél is er intussen een app die je toelaat om je MOBIB-kaartsaldo te raadplegen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ib.android (geen idee of dat ook beschikbaar is voor iPhone)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

novie schreef:Heeft er iemand al bij Colruyt betaald met Apple Pay gelinkt aan zijn revolut visa kaart? Werkt dat of gaat het alsnog enkel werken indien je een debet kaart aan je Apple Pay linkt?
Colruyt aanvaard geen Visa/Mastercard(ook niet als ie debet/prepaid is).
Ik weet niet of ze Maestro aanvaarden.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Colruyt aanvaard geen Visa/Mastercard(ook niet als ie debet/prepaid is).
als ze Visa / MC toelaten dan blijft er geld plakken bij de CC firma
Colruyt zal dit niet toestaan en wil heel de koek
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En gelijk hebben ze.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Een collega zei me verleden week dat hij iets moest kopen in de Colruyt maar zijn portefeuille vergeten was. Hij heeft zijn betaling via NFC gedaan. Wat eraan gekoppeld is weet ik niet, maar contactloos betalen met Smartphone is dus in elk geval mogelijk.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Met de bancontact app contactloos betalen in de Colruyt lukt in ieder geval. Ik heb het nog niet met andere apps geprobeerd.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Stroper schreef:Ik weet niet of ze Maestro aanvaarden.
In de Colruytwinkels zijn er een paar kassa's waar de betaalterminal standaard Maestro gebruikt voor het geval Bancontact technische problemen heeft en Maestro niet. Maestro bij Colruyt is dus geen probleem.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Apple Pay via revolutcard en met mijn Apple Watch ⌚️ Werkt feilloos hier in de plaatselijke Alvo winkel
Laatst gewijzigd door Beepee 03 jul 2019, 18:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Onlangs voor de eerste keer gebruikt. Was portefeuille thuis vergeten en wou mijn vrijdagochtendritueel, om in de Starbucks (BXL Centraal) een koffie te nuttigen terwijl ik een halfuurtje rustig ene boekje lees, niet overslaan. Ik had al eens iemand met een smartphone zien betalen, dus de terminal kon het in ieder geval.

Nokia 8 met Belfius rekening, contactloos via NFC ging het niet... kaart onleesbaar. Maar er was op de terminal een knopje om een QR code te krijgen en dan volgde dat het normale mobiel betalen proces. Dus ja ... echt contactloos is het niet, maar voor mij is die QR code methode meer dan voldoende om vanaf heden geen reden meer te hebben om mijn bankkaarten mee te nemen op de trein commute.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb het nu al vrij regelmatig gebruikt nu. Wel telkens enkel met Bancontact, want met Visa of Mastercard krijg ik steevast dat de transactie geweigerd werd. Dat was wellicht ook de reden waarom ik vroeger (zie hoger in deze thread) altijd problemen had, want toen was Visa mijn default kaart.
Ik ben wel verbaasd dat ik nog regelmatig wel rare blikken zie of ze zelfs letterlijk zeggen dat ze dat nog nooit gezien hebben. Vorige week nog in ziekenhuis. Ik zo: "Ik zal met mijn telefoon betalen". Zij: "Gaat dat?". Terminal: "biebiep" en papierke rolt er aan haar kant uit. Zij: "Waar gaat dat allemaal eindigen met die technologie!" :angel:
Nu, al bij al is het zeker niet sneller dan met bankkaart, vooral ook wanneer je een PIN moet ingeven (bedragen boven €25) omdat je dan je telefoon terug moet nemen en dan terug tegen de terminal moet houden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Het ligt niet aan de technologie, maar aan de hardware. De bekende grijze bakjes van Atos verwerken NFC heel traag en vaak ook gebrekkig (kaart geweigerd, twee keer moeten tappen, etc). Deze dateren ook nog van het pre-NFC tijdperk, NFC is daarop eigenlijk een retrofit.

Hopelijk verwerken de volgende generatie van terminals de transacties beter en sneller.

Als je reist kom je in andere landen terminals tegen die NFC veel sneller en foutloos verwerken.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

hier in de kleine carefour hebben ze een betaal terminal die je enkel daar ziet dus niet die grijze bakken.
Daar lukt het nooit om contactloos te betalen de dame aan de kassa verteld zelf toen ik het probeerde lukt eigen nooit.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Kleine Carrefour express in Berchem werkt feilloos met Apple Pay of Google Pay (zowel credit-,maestro als bancontact). De terminal is dezelfde die ikea ook gebruikt.
"ONEup -> 1000/40"
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

In het UK bv gebruiken ze veelal terminals die vlot werken met contactloos.

Hier in Belgie werken de gele mini-terminals die je meer en meer aan automaten ziet verschijnen feilloos.

Merken die over het algemeen goed werken zijn Ingenico en Verifone. Maar niet de grijze bakken van Atos.

Waarbij je je toch altijd wel afvraagt of het nu een gebrek aan softwarecompetentie is, of gewoon gebrekkige hardware, of (meer sinister) een bewuste antipolitiek tegen contactloos betalen, want Atos heeft ook wel tegenstrijdige belangen hier en daar.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hangt natuurlijk ook af of de handelaar het heeft aangezet. Of beter doen aanzetten.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daarjuist in het VTM-nieuws een item over Rock-Zottegem. Dat ze daar nu een app hebben om pintjes met te betalen. Dit naast een systeem van traditionele drankbonnetjes. Voordeel vooral dat je niet in de file moet staan om bonnetjes te kopen.

Speciale app. Daarmee kun je drankbonnen kopen. Die kunnen je dan of uitgeven of transferen naar het account van een andere gebruiker en dus trakteren. Aan de bar moet je met de app een QR-code scannen om te betalen.

Als ik al dat gedoe zie met twee smartphones vraag ik mij af wat er mis is met een dun rechthoekig stukje kunststof. Even tegen de terminal houden en biep; het is betaald. In het slechte geval pincode ingeven. Maar daar zal de organisator wel een paar cent per transactie op moeten betalen.

Een low-tech systeem dat ook goed werkt is; verkoop een drankkaart voor een eenvoudig bedrag zoals 10 euro. Kaart heeft 10 vakjes (bijvoorbeeld). Aan de bar betaal je door de barman die vakjes gaat aankruisen. Zal zeker niet langer duren dan met de QR-codes.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”