[Goede deal]Multiroom (wifi/bluetooth) speaker aan 10 euro!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier alvast de FM-radio buiten gooien.
Ik ben die gestoorde lokale zenders wel beu :-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

conehead schreef:
Jack Daniels schreef:Ik word er zowaar nog meer depri van gezien de 80 euro die ik een maand of 2 geleden betaalde voor twee speakers.
Zou ik in uw plaats ook zijn maar misschien er nog enkele bestellen voor een goed gevoel ??
Ik heb nu inderdaad een goed gevoel door de twee extra speakers die ik net besteld heb. Zo te lezen heeft Kruidvat een grote afzetmarkt bij UB.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb deze nu twee dagen in gebruik, de august alink app gebruik ik tot nu toe, heeft meeste functies.
Die audiocast app zal ik eens moeten bekijken.
Audio kwaliteit vind ik heel goed voor deze prijsklasse.
En nu met 75% extra korting ipv 50%... misschien ook nog een omruiling doen... tenzij ze gewoon het verschil betalen in de winkel?
Ik vrees wel wat werk in de firewall, als je het ding aanzet worden er heel wat chinese dingen aangeroepen en staan toch wel heel veel poorten open lokaal.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

tb0ne schreef:Ik heb deze nu twee dagen in gebruik, de august alink app gebruik ik tot nu toe, heeft meeste functies.
Die audiocast app zal ik eens moeten bekijken.
Audio kwaliteit vind ik heel goed voor deze prijsklasse.
En nu met 75% extra korting ipv 50%... misschien ook nog een omruiling doen... tenzij ze gewoon het verschil betalen in de winkel?
Ik vrees wel wat werk in de firewall, als je het ding aanzet worden er heel wat chinese dingen aangeroepen en staan toch wel heel veel poorten open lokaal.
Lijst hier even op als je wil ;-)
Bedankt voor de tip.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ports
53,80,4515,5001,5356,8819,8899,19004,19100,21001,21021-21036,49152,59152

Bij het opstarten DNS queries naar baidu.com, sina.com.cn, time.windows.com en s000.linkplay.com (Lijkt fabrikant van de chipset te zijn).
http://s000.linkplay.com:8020/wifi_audi ... oducts.xml
Laatste is misschien een firmware update controle, over HTTP dan nog... :-/
Ik ga de domeinen blocken in pi-hole en zien wat het effect is, verder uitzoeken zal voor later zijn.

Ik zou ook graag het eigen wifi access point willen uitzetten maar ik vermoed dat het niet kan omwille van L/R functionaliteit.
De webinterface is alvast geen fluit waard. :-)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Hier 3 besteld, maar ga er 2 retourneren.

Eentje is OK als bluetooth speaker. Maar niet ok om te gebruiken als WiFi speaker. Iets teveel vuiligheid op het netwerk me dunkt.

Isoleren in aparte vlan is ook niet direct iets wat kan, want hoe krijg je er dan je audio naar. Dus enkel BT lijkt me nuttig hier.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Nuja, veel dingen zijn mogelijk wel legit want het ding ondersteunt veel maar ik mis de mogelijkheid om te bepalen welke functies je wil activeren, updating uit te zetten enz... nuja, you get what you pay for... en langs de andere kant, ik weet niet of een Sonos of andere duurdere variant dat allemaal kan?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Kan je gewoon casten naar deze speakers? Of zijn die apps verplicht nodig?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

De DNS blokkade is effectief dus er lijken geen andere vuile truuken in te zitten.
Ik kan de speakers ook via AirPlay aansturen.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

2 besteld, is géén geld. Heb al een SoundBoom 700 in huis, komt héél deftig geluid uit!
En als ze niet voldoen ==> retourrecht!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Had er gisteren ééntje besteld om eens te testen. Vandaag geleverd gekregen en ben ook onder de indruk van de bang voor bucks.

Over de software heb ik niet veel te klagen, de setup is wel wat verwarrend in het begin maar daarna gaat het vlot. Er kunnen ook presets ingesteld worden zodat je geen smartphone hoeft te gebruiken om van station/liedje te wisselen. Zo heb ik wat radiozenders geprogrammeerd maar als ik dan van preset wil switchen me de toets op het apparaat, gebeurd er niets, huidige preset blijft gewoon verder spelen. Iemand een idee?

Ik heb er ondertussen 6 extra besteld, om als cadeau te geven. Dan hoef ik daar de volgende keren niet meer aan te denken op verjaardagen.
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Het sprookje is ten einde: niet meer leverbaar bij Kruitvat
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

hobbit schreef:Het sprookje is ten einde: niet meer leverbaar bij Kruitvat
Met dank aan UB :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn 2 gisteren besteld en normaal nog geleverd woensdag in de winkel :bdaysmile:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Heb zopas toch nog eentje kunnen bestellen, aflevering in de winkel op donderdag.
Toen ik opnieuw keek was de voorraad uitgeput.
Geluk gehad :banana:
Hier nog een youtube review van de August WS300 (zelfde apparaat ?)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geen paniek, vrijdag ga ik er 3 afhalen en doe die ene met maar 50% korting terug... :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
pverstraeten
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Hi,

Je kan tot 6 presets ingeven ( in mijn geval enkele radio stations), maar hoe kan ik via de knoppen switchen naar een andere preset onder wifi modus ?

Voor de rest heel tevreden ermee.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

pverstraeten schreef:Hi,

Je kan tot 6 presets ingeven ( in mijn geval enkele radio stations), maar hoe kan ik via de knoppen switchen naar een andere preset onder wifi modus ?
Vraag ik mij ook af. Wat wel zo is: als je een paar stations hebt ingegeven als preset en 1 station valt tijdelijk uit, dan schakelt hij automatisch naar het volgende station in de lijst; heb ik al ondervonden. Maar met de knoppen is het mij ook niet echt duidelijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Om van voorkeuze zenders te switchen is een gokspel. Soms lukt het me door te pauzeren (Play) en dan ‘next’ te kiezen en dan terug afspelen (Play). Dan switcht hij tussen de voorkeuren, soms lukt het ook gewoon niet...
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Vandaag afgehaald maar installatie lukt niet echt, ben echter wel verbonden met het 2.4ghz netwerk maar toestel is wel nog niet volledig opgeladen ... zou dat de reden kunnen zijn ??
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Best volledig opladen, ik merkte de eerste keer bij het uitpakken dat installatie niet meteen ging met die bijna lege batterij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

conehead schreef:Vandaag afgehaald maar installatie lukt niet echt, ben echter wel verbonden met het 2.4ghz netwerk maar toestel is wel nog niet volledig opgeladen ... zou dat de reden kunnen zijn ??
Indien 5gHz ook actief is > uitschakelen
Verder moet je echt wel de procedure volgen om te verbinden.
Hier alvast een review:
https://www.gadgetgear.nl/2017/03/revie ... oom-audio/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Was dus gewoon nog niet voldoende opgeladen maar de sound is echt wel goed ...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Iemand enig idee hoe de geluidskwaliteit is tegenover een UE BOOM 2 ?
maleadt
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jan 2014, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Leuk speelgoedje :-) Geluidskwaliteit valt ook best mee, en met enkele toestellen in multiroom kan je er best een grote ruimte mee vullen.

Voor de geïnteresseerden, in tegenstelling tot andere modellen draait deze geen telnet server, maar er is een RCE via command injection in de HTTP API (heb het hier gedocumenteerd). Nu ik eens access heb eens kijken of het allemaal wel kosjer is. Wist bijvoorbeeld niet dat er een microfoon in zat.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind het wel spijtig dat je tablet waar je ze mee bediend ook op de 2.4 band moet werken. Ik heb geprobeerd om een quest-netwerk enkel op 2.4 in te stellen, maar dat leek niet zo goed te lukken. De speakers kregen volgens de router een correct ip-adres, maar als ik via de hotspot van de speakers inlogde, merkte ik een ip-adres op in de range 10.10.10.X. Nu zijn ze correct ingesteld door mijn 5GHz uit te zetten en de kwaliteit valt goed mee.
maleadt
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jan 2014, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

mailracer schreef:Ik vind het wel spijtig dat je tablet waar je ze mee bediend ook op de 2.4 band moet werken.
Dat is toch enkel voor de initiële set-up?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mijn beide wifi’s hebben dezelfde ssid en ik merk vaak dat mijn tablet, als die op de 5G band staat, dat hij de speakers niet vind terwijl ze wel al correct zijn ingesteld. Zeer vervelend, ik ga vanavond of morgen wat testen uitvoeren op een geïsoleerd AP of toch maar weer met aparte SSID’s werken.
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe lang moet hij bij jullie laden ? Bij mij zo'n 6 uur. Da's toch wel lang vind ik.

Heb snel geprobeerd om hem op mijn wifi te krijgen (nadat ik eerst de 5Ghz band had afgezet), maar tot nu toe zonder succes. Blijkbaar is de speaker zelf een wifi-punt. In de handleiding staat ook alleen maar hoe je connectie kunt maken via WPS, maar ik heb geen zo'n knop op mijn AP.

Iemand nog tips hoe juist de verbinding tot stand te brengen ?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

die wps heeft ook niets te maken met wps op een router ... en is dan ook geen probleem ...
gewoon het toestel aanzetten (wachten tot voldoende geladen), gsm op 2,4 wlan instellen. Daarna op de wps knop van toestel drukken .. dan spreekt die even (searching for ... ) en dan wordt de speaker op de gsm gevonden en kan je hem een naam geven ...
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

conehead schreef:die wps heeft ook niets te maken met wps op een router ... en is dan ook geen probleem ...
gewoon het toestel aanzetten (wachten tot voldoende geladen), gsm op 2,4 wlan instellen. Daarna op de wps knop van toestel drukken .. dan spreekt die even (searching for ... ) en dan wordt de speaker op de gsm gevonden en kan je hem een naam geven ...

Thx, zal het deze avond even opnieuw bekijken, heb meer tijd dan.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als het via wps niet lukt, dan bestaat er een alternatieve manier via de app. dan kan je op de ssid (hotspot) van de speaker inloggen en manueel je eigen ssid invullen.
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Gisteren bij mij ook toegekomen, was redelijk vlug geïnstalleerd. Ik heb er wel nog maar eentje getest. Vanavond eens testen met meerdere.

Geluid valt heel goed mee.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Daarnet ook gaan afhalen en is nu aan het opladen.
Ik zal alle info ondertussen verzamelen, is steeds handig bij de set-up en ook later, als je vergeten bent hoe deze nu opnieuw naar je eigen voorkeur in te stellen.
@ maleadt
Voor de geïnteresseerden, in tegenstelling tot andere modellen draait deze geen telnet server, maar er is een RCE via command injection in de HTTP API (heb het hier gedocumenteerd). Nu ik eens access heb eens kijken of het allemaal wel kosjer is. Wist bijvoorbeeld niet dat er een microfoon in zat.
Uitgebreid opzoekwerk heb je hier verricht, chapeau !
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:Mijn beide wifi’s hebben dezelfde ssid en ik merk vaak dat mijn tablet, als die op de 5G band staat, dat hij de speakers niet vind terwijl ze wel al correct zijn ingesteld. Zeer vervelend, ik ga vanavond of morgen wat testen uitvoeren op een geïsoleerd AP of toch maar weer met aparte SSID’s werken.
Net eventjes de 2.4 en 5 GHz wifi’s Een verschillende ssid naam gegeven, de smartconnect dus uitgeschakeld, en alles werkt nu zonder probleem.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De installatie ging vrij vlot. Geluid is redelijk voor die prijs, maar ik ben dan ook verwend met ander apparatuur. Voor op het terras, met een niet te hoog volume als achtergrond valt het best mee.
leeman
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 feb 2003, 12:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mezelf er ook eentje aangeschaft en moet zeggen, ben best wel onder de indruk voor 10€ :-D
Ik heb wat met Tune-in zitten spelen: heb kanalen toegevoegd aan de favorieten en presets en ineens vind ik geen kanalen meer in de app onder de Tune-in tab.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • de app te verwijderen en terug installeren
    de app zowel op iPad als op android phone te gebruiken
    de speaker terug naar fabrieksinstellingen te resetten en terug te koppelen aan mijn wifi
    wifi access point resetten
    snel naar 4g overschakelen (en wifi uitschakelen) nadat de speaker via wifi is gevonden op de phone, dan vind ik wel Tune-in kanalen.
Wat ik nog niet geprobeerd heb:
  • de bbox3 resetten zodat ik een nieuw ip krijg
Het lijkt er dus op dat Tune-in mijn vast internet ip blokeert (wegens hamering door verschillende kanalen initieel te proberen?).
Of dat mijn bbox3 dit blokeert (wegens flooding?) (firewall staat op medium).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb net opgemerkt dat voor multiroom opstelling de extra speakers afhankelijk zijn van de hotspot van de masterspeaker .
Eens je uit het bereik bent van de master valt de tweede speaker zonder geluid, terwijl ik er wel het ssid van de router heb.
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Speaker setup in orde gekregen. Klank is redelijk helder en gedetailleerd, bass mag voor mij iets dieper. Maar al bij al voor 10€ zeer tevreden erover.
Ik kan trouwens ook vanaf mijn Synology Nas muziek er naartoe streamen.
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Bij instellingen vind ik een menu toestelinhoud.
De inhoud hiervan geeft aan voor 6 punten "inhoud is leeg"
Kent iemand hier de bedoeling van ?
tia
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”