3D ontwerper gezocht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Voor het monteren van mijn Coyote in de auto kan ik geen goed "standaard" plaatsje vinden, en de commerciële oplossingen zijn ofwel afgrijselijk duur (denk hierbij aan Brodit), dan wel niet geschikt qua door hen gebruikte locatie.

Daarom zoek ik iemand die een kei is in het maken van 3D ontwerpen, en die - op basis van de meegeleverde voet van de Coyote - in overleg een 3D steun of complete voet kan maken die dan netjes past op de plaats waar ik het ding wil hebben.

Als dit ergens in de buurt van de regio Oudenaarde/Gent zou zijn is dat helemaal top natuurlijk, kwestie dan ik dan met de auto ter plaatse kan komen voor evt maatopname

Voor het effectief printen van het ontwerp kan ik dan wel beroep doen op de diensten van een printshop, of als je het zelf kan wil ik daar graag een correcte vergoeding voor betalen.

Tim
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

En je denkt dat dat goedkoper gaat zijn dan een massa geproduceerde Brodit oplossing ? Als jij iemand vindt die een custom designed houder maakt voor minder dan 70 EUR ... gelieve zijn contact gegevens te bezorgen .. die mens gaat geld verdienen denk ik dan ... :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik heb door er zelf veel mee te prullen al wel wat ervaring opgedaan in Autodesk Fusion 360. Da's een 3D tekenpakket waarmee je je ontwerpen in STL files kan exporteren, en die dan bijvoorbeeld bij Materialize uploaden in hun web interface en dan krijg je een mooi heel hoog kwaliteits model van je ontwerp.

Ik ben eerst begonnen met het ontwerpen van zijpanelen voor m'n SSF case (had er hier al eens wat foto's van geupload) maar dit is in 2D.
IMG_1026.jpg
Daarna wou ik een soort van Mouse Bungee ontwerpen. Een Mouse Bungee is een ding waarin je je muiskabel plaatst, zodat deze niet meer over je muismat mee schuift, dus minder wrijving en dus betere controle. Ontwerp was weeral in 2D, dus nog geen 3D.
IMG_2008.jpg
Maar zonder lijm kwam dat ontwerp niet in orde - en ik heb niet graag lijm.

Dus blijven verder prullen en dan op het idee gekomen om een 3D model te maken van een kubus, en dit te laten 3D printen.

Dus in Autodesk Fusion 360 wat zelfstudie gedaan, en daar een paar versies van zo'n kubus gemaakt. Een paar versies op een huis-tuin-keuken 3D printer laten printen (kwaliteit van het model is echt ondermaats) en dan als ik een goed idee had van een "echte" versie, deze laten printen door Materialize.
IMG_2427.jpg
(test versies achteraan, als je inzoomt zie je het verschil in kwaliteit goed)

Dit is dan de uiteindelijke versie:
IMG_2430.jpg
IMG_2429.jpg
En dit is het model dan op m'n bureau:
IMG_2433.jpg
Dus jah ... zo'n houder ontwerpen dat zal wel geen probleem zijn. Alleen heb ik geen énkel idee hoeveel tijd hier in gaat kruipen en vrees ik dat het daarom ook moeilijk wordt om daar een prijs op te plakken. Veel prullen zal ik wel niet meer moeten doen, ik ken al aardig m'n weg in Fusion 360.

Eens je dan een STL bestand zou hebben, dan kan je het zelf uploaden naar Materialise, voor het laatste model hierboven kwam dat ongeveer op 50€ uit. Maar dat is dus het printen alleen, en dus niet de uren geknoei die ik in Fusion 360 heb doorgebracht :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Sasuke schreef:En je denkt dat dat goedkoper gaat zijn dan een massa geproduceerde Brodit oplossing ? Als jij iemand vindt die een custom designed houder maakt voor minder dan 70 EUR ... gelieve zijn contact gegevens te bezorgen .. die mens gaat geld verdienen denk ik dan ... :)
Zoals ik in mijn mail al aangaf: de Brodit oplossing voldoet niet: de houder zit nl voor de airco opening.

Daarnaast zijn er volgens mij heel wat individuen/hobbyisten die heel goed zijn in dit vakgebied, en (al dan niet belangeloos - ik heb overigens nooit gezegd dat alles gratis moest) hun expertise kunnen of willen ter beschikking stellen.

Op die 3D-ontwerp-sites kan je tal van ontwerpen vinden die je gratis kan downloaden... Dus die mensen worden ook niet rijk daardoor. Er is helaas nog niemand die iets gemaakt heeft dat voor mijn merk.type auto geschikt is...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik kan dat maar nu niet. Echter, doe het zelf.
't Is plezant, helemaal je zin en de voldoening is des te groter.

Mobiel verstuurd
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maak een mal met wat xps schuimplaat, en meet dat dan op. Als je het simpel houdt kan je dat makkelijk zelf tekenen zoals selder z'n eerste verlijmde mousebungee ding.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

tdemeyer schreef:
Sasuke schreef:En je denkt dat dat goedkoper gaat zijn dan een massa geproduceerde Brodit oplossing ? Als jij iemand vindt die een custom designed houder maakt voor minder dan 70 EUR ... gelieve zijn contact gegevens te bezorgen .. die mens gaat geld verdienen denk ik dan ... :)
Zoals ik in mijn mail al aangaf: de Brodit oplossing voldoet niet: de houder zit nl voor de airco opening.

Daarnaast zijn er volgens mij heel wat individuen/hobbyisten die heel goed zijn in dit vakgebied, en (al dan niet belangeloos - ik heb overigens nooit gezegd dat alles gratis moest) hun expertise kunnen of willen ter beschikking stellen.

Op die 3D-ontwerp-sites kan je tal van ontwerpen vinden die je gratis kan downloaden... Dus die mensen worden ook niet rijk daardoor. Er is helaas nog niemand die iets gemaakt heeft dat voor mijn merk.type auto geschikt is...
In je openingspost staat dat Brodit te duur is, niet dat het niet zou passen. Langs de andere kant, brodit heeft ook proclips voor andere locaties.
Maar zoals hierboven al aangegeven, wat je zelf doet, doe je meestal beter ...( yeah right, maar kom)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”