Afgesplitst : Krefel voetbalactie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:Ja dat hebben ze gedaan.
Het is precies of mensen de algemene voorwaarden niet meer willen lezen :bang:
Als ik ze niet heb gelezen en ik sta voor een verassing wel dan is het mijn fout.
maar volstaat de uitleg in de kleine lettertjes

uw geld terug bij >15 goals was de reclame
vouchers die maximaal een jaar geldig zijn en die ge maar in 1 winkelketen kunt gebruiken is nu de realiteit.
kleine lettertjes geven u ni het recht om in de reclame te schrijven wa ge wilt hé.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cadsite schreef:Maar nu begint de wielrenner-mania.
Afbeelding
En die is veel erger, want die houden zich niet met hun sport bezig op een veilig terrein maar op de openbare weg... Tzal weer plezant worden alt maar die afgesloten straten voor een of andere kermiskoers of van die wanne-be peletons die t verkeer ophouden.

Het stond in de voorwaarden van die waardebon, dat weet je dus op voorhand en dat lijkt me rechtsgeldig want je krijgt wel degelijk je geld terug. Dat op de affiche niet in het groot stond dat het om waardebonnen ging, tja dan gaan ze veel reclame kunnen aanvechten omdat niet alles op de affiche staat.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:maar volstaat de uitleg in de kleine lettertjes
uw geld terug bij >15 goals was de reclame
vouchers die maximaal een jaar geldig zijn en die ge maar in 1 winkelketen kunt gebruiken is nu de realiteit.
kleine lettertjes geven u ni het recht om in de reclame te schrijven wa ge wilt hé.
Hier ga ik nu ns 100% mee akkoord.
Als je de woorden "geld terug" gebruikt, zou je wettelijk het recht niet mogen hebben om in de kleine lettertjes daarop te beknibbelen.
Terugbetalingen in vouchers (of dat nu om acties, inruilingen, etc etc) zou moeten bij wet verboden worden; of toch een wettelijke verplichting om de klant *echt* geld te geven indien die daarom vraagt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat mensen op zulke acties ingaan, gaat er bij mij gewoon niet in. Je weet op voorhand zonder de kleine lettertjes te lezen dat je op een of andere manier genaaid bent. Zulke organisaties hebben heus wel hun huiswerk gemaakt en ze gaan geen euro verlies maken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ze hebben daar heus wel verlies aan gemaakt; enfin, tis te zeggen, ze hebben een verzekering betaald aan een veel lagere prijs dan het verlies van de verkoop zelf.
Die bonnen zijn nu wel bruikbaar maar mss gaat niet iedereen die gebruiken, en uiteraard is de bon zelf winkelwaarde maar kost het extra product hun niet de volle verkoopwaarde.
En in ruil hebben ze een schitterende reclamecampagne gehad; dubbel zoveel nu ze "verloren" hebben, want iedereen heeft het erover in de kranten momenteel.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, alle reclame is mooi mee genomen. Ze gaan er heus hun broek niet aan scheuren.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ITnetadmin schreef: Die bonnen zijn nu wel bruikbaar maar mss gaat niet iedereen die gebruiken, en uiteraard is de bon zelf winkelwaarde maar kost het extra product hun niet de volle verkoopwaarde.
En in ruil hebben ze een schitterende reclamecampagne gehad; dubbel zoveel nu ze "verloren" hebben, want iedereen heeft het erover in de kranten momenteel.
de bon is maar 1j geldig, echt geld is binnen 20j nog geldig
de bonnen hebben alleen waarde als ik iets nodig heb. het enige alternatief is ze bij vrienden/kennissen verpatsen en die gaan mij geen 100% vd winkelwaarde geven

een 500 euro tv valt nog mee, bij 3000 praten we la bijna over een nieuwe keuken :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Exact. Je krijgt eigenlijk monopoliegeld.

Vroeger (19e eeuw) waren er bedrijven die hun werknemers zo betaalden, en enkel de bedrijfswinkel aanvaardde dat "geld" (aan serieus hogere prijzen dan gewone winkels uiteraard).
Dat werd op een bepaald moment illegaal bevonden.
Mensen "terugbetalen" (acties of inruilingen) met dat soort beperkt geldige monopoliegeld moest verboden worden.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

1207 schreef: een 500 euro tv valt nog mee, bij 3000 praten we la bijna over een nieuwe keuken :)
Keukens verkopen ze er ook Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

En daar gaan we weer alle schuld bij het bedrijf steken en punt uit.

Erg hoe de maatschappij is geworden...

Weet je je moet het niet zien als een investering.
Als je een tv nodig had en dan gekocht hebt dan heb je geluk en kan je bij krefel voor de waaarde van de tv nog extra dingen kopen.

Als je puur de tv koopt om geld te innen tja...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef:...
Als je een tv nodig had en dan gekocht hebt dan heb je geluk en kan je bij krefel voor de waaarde van de tv nog extra dingen kopen.
...
Dit dus, enigste gok die je gewaagd zou hebben is dat je mss elders die tv iets goedkoper had kunnen kopen en dan geen 16 goals :)

Gebruik die bonnen om iets anders aan te schaffen, voor jezelf of 'verkoop' die bonnen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je wordt dus verplicht om het "geld" uit te geven in een Krefel winkel. In veel gevallen zal het om nutteloze aankopen gaan, mensen kopen dingen die ze niet nodig hebben maar ze willen graag hun "geld" verzilveren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:En daar gaan we weer alle schuld bij het bedrijf steken en punt uit.
het gaat niet om schuld

ze beloven geld terug en dan krijg je waardebons die maar een jaar geldig zijn en enkel bij hen kunt verzilveren.
ik heb geen reclamecampagne opgestart met de mededeling geld terug hé
en als ze effectief correct reclame zouden gemaakt hebben met vouchers ipv geld terug zouden ze ineens heel wat tv's minder verkocht hebben.

mijn vraag/bedenking is of het mag, vouchers en geld terug is neit hetzelfde, wat ge u ook wilt wijsmaken
ik heb geen tv gekocht en geen mens ga procederen voor 500 euro,
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Er is toch al één persoon die niet tevreden is over de actie bij krefel....

https://www.hln.be/regio/tienen/-wist-n ... ~a025d688/


“Wist niet dat ik vooraf online moest registreren”
WILLY MERTENS VANGT BOT BIJ WK-ACTIE VOOR GRATIS TV’S BIJ KRËFEL


En ik denk dat hij niet de enige gaat zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat Krëfel zichzelf in de voet heeft geschoten met deze actie. Via reclame de klanten wijsmaken dat ze hun aankoopprijs terugbetaald krijgen en achteraf blijkt dat je je a) moest registreren en b) dat je geen geld krijgt maar wel aankoopbons die je binnen het jaar moet verzilveren. Ik denk dat veel klanten zich serieus beetgenomen voelen. Er gaan er weer zeuren over (het lezen van) de algemene voorwaarden of de kleine lettertjes. Zelfs op UB is er niemand die dat doet.
Anderzijds: de mens vergeet snel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

A) Terugbetalen in tijdelijk geldige aankoopbonnen ipv cash is voordelig voor hen (de bonnen zijn korting op de verkoopprijs, maar zij verliezen enkel de aankoopprijs van het product), maar zou eigenlijk aan banden gelegd moeten worden. Er stond nl in de reclame (naar het schijnt, zelf niet gelezen) "geld terug", en aankoopbonnen zijn geen geld (en kleine lettertjes zouden daarin illegaal moeten zijn).

B) Verplichten je in te schrijven terwijl er een feitelijke record is van de transactie (het betalingsbewijsje dat overigens wel juridisch geldig is voor oa garantie) zou wel ns een stap te ver kunnen zijn; volgens mij kan je ze daar op pakken, kleine lettertjes of niet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Even reageren op je B

Als ik moederbord bij verkoper Koop maar de moederbord fabrikant geeft een gratis game weg. Tja dan moet ik me ook eerst speciaal inschrijven voor ik er recht op heb.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Het is de verkoper zelf die de actie organiseert, niet de fabrikant.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Kassaticket is niet gelinkt aan naam, vandaar de registratie waarschijnlijk. Maar ticket zou moeten voldoen inderdaad (want who cares wie het geld komt halen eigenlijk).
Ik blijf er bij, verkoop de inclusief garantie en haal dezelfde of een betere terug, bon verzilverd en grotendeels geld terug.
Als ze niet in hun recht waren had testaankoop al lang een campagne lopen Afbeelding


Anyway, OT: Primeday + weer wat klusjes in huis achterwege :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard; dit is niet meer of minder dan een data grab.
En niet veel van die klanten gaan de GDPR inroepen om te eisen dat hun data ook weer gewist wordt.

Hier is de site trouwens: let op de verwoording
Supporter jij ook voor ons nationaal elftal? Met de juiste televisie geniet je dit jaar van het WK voetbal alsof je op de eerste rij zit. Volg de duivels hun avontuur in Rusland in de beste kwaliteit en kies voor een televisie die up-to-date is met alle recentste innovaties. En het beste? Die spiksplinternieuwe televisie wordt misschien wel helemaal gratis. Als je dit kampioenschap vaker dan 15 keer vol overgave “GOOOOOAAAAAL!” mag roepen dan heb je geluk! In dat geval krijg je jouw televisie helemaal terugbetaald! Geldig voor alle televisies vanaf 55 inch. Ideaal om voetbal op groot scherm te kijken. Bestel jouw televisie tussen 26 april en 17 juni 2018 + registreer jouw aankoop voor een geldige deelname aan deze actie.
(Emphasis taken straight from the site)
https://www.krefel.be/nl/wk-tv-actie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

MClaeys schreef:Kassaticket is niet gelinkt aan naam, vandaar de registratie waarschijnlijk.)
naïeveling
Ze weten perfect dat een bepaald percentage kopers, om welke reden ook, niet zal registreren. niet lezen, verkopers opdracht geven om te zwijgen, geen internet hebben zoals ouderen...
dat percentage hoeven ze dus niet uit te betalen met deze grendel.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het stond in die periode op elk kassaticket op de achterkant en in de krefel bij ons stond een banner waar het onderaan ook op stond. Dus nee, heeft niks met bewust verzwijgen te maken... Dat ze er vanuit gaan dat er mensen zijn doe het vergeten of niet claimen, tja dan kan je over elke waardebon klagen want dat komt voor bij elke cadeaucheque, waardebon, ecocheque,... Dat komt elke winkel goed uit... Soms doen ze dan een "geste" en geven ze toch toe, extra goed gevoel voor de klant en kassa kassa.
Registreren is puur voor data gathering, das letterlijk de enige reden waarom ze dat verplichten want anders was het kassaticket het bewijs geweest (en dat waren er waarschijnlijk veel meer kwijt geweest).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die waardebonnen zouden idd beter afgeschaft worden.
Als er ooit een familielid opt idee komt mij ne cadeaubon te geven, dan ist oorlog :-)
Geef dan gewoon da geld, dan heb ik er nog iets aan ;-)
Ge weet wel, cash, da ding da ni vervalt en overal aanvaard wordt :-)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

ITnetadmin schreef:Uiteraard; dit is niet meer of minder dan een data grab.
En niet veel van die klanten gaan de GDPR inroepen om te eisen dat hun data ook weer gewist wordt.
Neen, zal wss een vereiste zijn van de verzekering om zo geen ‘valse’ aankopen te kunnen claimen.
De gevraagde gegevens zijn mijn inziens te beperkt voor een datagrab en in gdpr tijden kunnen ze hun dat ook niet veroorloven.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Het actie reglement vermeldde uitdrukkelijk dat de terugbetaling via waardebonnen zou verlopen.

Art 3. Promotieactieverloop.
- De promotieactie begint op 26 april 2018 om 00 uur en eindigt op 17 juni 2018 om 23.59 uur.
- Als België meer dan vijftien doelpunten scoort (dus 16 goals of meer) gedurende het Wereldkampioenschap Voetbal, met inbegrip van de verlengingen, maar zonder de strafschopsessies, betaalt Krëfel haar klanten de aankoop van hun televisietoestel terug indien voldaan is aan de deelnemingsmodaliteiten en -voorwaarden.
- De terugbetaling van de waarde van de televisietoestellen (btw inbegrepen) zal gebeuren in ‘Krëfel e-vouchers’ (aankoopbonnen). De waarde van het tv-toestel zal overeenkomen met het reëel betaalde bedrag in de winkel of op de site (exclusief levering en/of plaatsing en exclusief de waarborg verlengde garantie).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

axs schreef:
ITnetadmin schreef:Uiteraard; dit is niet meer of minder dan een data grab.
Neen, zal wss een vereiste zijn van de verzekering om zo geen ‘valse’ aankopen te kunnen claimen.
De gevraagde gegevens zijn mijn inziens te beperkt voor een datagrab en in gdpr tijden kunnen ze hun dat ook niet veroorloven.
Eh, adres, email en telefoon verplicht?
Voor iets dat ze perfect kunnen checken *via het kassaticket* ?
Nee, dat geloof ik geen seconde.
Beepee schreef:Het actie reglement vermeldde uitdrukkelijk dat de terugbetaling via waardebonnen zou verlopen.

Art 3. Promotieactieverloop.
- (...)
- De terugbetaling van de waarde van de televisietoestellen (btw inbegrepen) zal gebeuren in ‘Krëfel e-vouchers’ (aankoopbonnen). De waarde van het tv-toestel zal overeenkomen met het reëel betaalde bedrag in de winkel of op de site (exclusief levering en/of plaatsing en exclusief de waarborg verlengde garantie).
Ja, het staat in het reglement, in de kleine lettertjes, ergens onderaan artikel 3.
Het staat niet op de hoofdpagina, en er staat geen enkel sterretje bij het woord "terugbetaald".
Terwijl ze het woord "tv" wel verduidelijkten met "aangekocht tussen x en y".
I call bullshit en ik hoop dat een rechtbank dat eens zo zwaar afstraft dat ze binnen 3 jaar het gat in hun financien nog voelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wie koopt er nu ook iets bij Krefel of gelijkaardig.
Dat zijn de winkels waar je net verwacht wat betere uitleg te verkrijgen van een verkoper dan en webwinkel.
"Hier heb je een rode, daar een rode, en daar de vierkante" Ja dat had ik zelf nog niet gezien.
Veel wijzer ben ik er nog nooit geworden, laat staan hun prijs :-)

Hou ook niet van "louche" winkels met afbetalingsplannen etc, zeker niet voor luxeproducten zoals smartphone, televisie, ...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Kleine letterjes ....
Als je denkt , ik koop een tv met de hoop dat er meer dan 15 goals gaan gemaakt worden , dan ga je toch eens nazien wat de voorwaarden zijn? Ik ken iemand die speciaal om die reden een tv ging kopen bij Krefel en die kwam er mijzelf over praten en vragen of ik beter ook,geen zou kopen (wat ik niet gedaan heb) hij wist me alle voorwaarden op te sommen.

Link naar het reglement

https://www.krefel.be/nl/wk2018-wedstrijdreglement
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb de actie niet echt gevolgd (had al net een nieuwe TV gekocht - en bij Krëfel was die sowieso €400 duurder :p), maar ik zou toch ook hopen dat het feit dat je moest registreren niet enkel in dat wedstrijdreglement stond, maar ook ergens als een voetnoot in een flyer of andere aankondiging ? Je wil je klanten toch zoveel mogelijk helpen bij dit soort acties ? Ergens in het reglement verstoppen dat je je moet registreren, is toch echt precies in de hoop dat er mensen gaan zijn die dat niet gaan lezen en het dus ook niet gaan doen. Het feit dat het enkel op 55" en groter was, was toch ook niet verstopt in de kleine lettertjes ?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat sommige mensen dit gewoon gewoon meer opblazen dan wat het eigenlijk is. Je koopt een product, een televisie, waarvan je de aankoopwaarde terugkrijgt. Als je specifiek aan die actie deelneemt en beseft dat een kansspel is, dan weet je dat België evenzeer na drie wedstrijden uitgeschakeld had kunnen zijn.

Ze waren niet uitgeschakeld en de doelstelling werd bereikt. Het product dat je hebt gekocht (en waarvoor je misschien zelfs meer hebt betaald dan in een andere winkel) wordt terugbetaald in de vorm van vouchers. Je kunt dus het bedrag dat je reeds hebt uitgegeven opnieuw uitgeven in dezelfde winkel. Maar ik heb helemaal niets nodig? Dat kan heel goed zijn. Besef je ook dat de meerderheid van de mensen die de voucher ontvangen wel iets nodig hebben?

Het assortiment is dusdanig groot dat er wel iets moet zijn dat je kan gebruiken. Ik zie voortdurend mensen rondlopen met een nieuwe smartphone en die kun je daar kopen. Thuis alleen al zitten de meesten met een koelkast, diepvries, oven, magnetron, wasmachine. Een aantal daarvan heeft ook een droogkast en vaatwas. Die dingen zijn nu misschien niet stuk, maar niemand verplicht je om meteen de voucher te gebruiken. Je kunt ook 9 maanden wachten en wie weet gaat er een toestel stuk die je dan kan vervangen met de voucher?

Wie weet wil je een laptop, computer, tablet, monitor, koffiezet of geluidssysteem dat bij je televisie past? Een nieuwe kookplaat? Al eens aan inductie gedacht?

Als je bovendien daar een televisie hebt gekocht specifiek wegens deze actie dan mag ik hopen dat je de voorwaarden hebt gelezen. Deed je dat niet? Pech, niets in het leven is voor niets. De verzekering die Krefel heeft afgesloten hiervoor wordt duurder naargelang het uit te keren bedrag. Als ze voucher geven dan kost de voucher voor hun enkel de aankoopprijs, iets wat ik als handelaar ook zou doen. Bovendien heb je terugkerende klanten.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het is al meerdere malen aangetoond dat mensen een wedstrijdreglement pas lezen als ze hebben ingetekend. Er zijn daar al veel experimenten rond gedaan. Nu in het reglement is het duidelijk,dat je een voucher krijgt via e-mail. Ik snap dan ook wel dat internet leken en dan die van een bepaalde leeftijd hun benadeeld voelen.

Ook in het delen van je gegevens zie ik geen graten, lijkt me normaal dat ze je kunnen indentificeren om valsspelen uit te sluiten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat je een voucher krijgt ipv echt geld, vind ik een detail. Ik neem aan dat dat geen beslissende factor zal zijn of je daar al dan niet een TV zou gekocht hebben. Dat je moest inschrijven is veel ingrijpender, omdat als je dat niet doet, je simpelweg niet deelneemt. Daarom dat ik zou verwachten dat dergelijke essentiële informatie ook duidelijk (en dus niet alleen in kleine letters) zou gecommuniceerd worden. Ik vermoed dat de meeste verkopers dat ook wel aan hun klanten zullen gezegd hebben, maar dat is geen garantie.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Men had beter het reglement afgedrukt en bij het aankoopfactuur gestoken, en sommige zaken in het reglement duidelijk gemarkeerd. Eventueel de mensen laten handtekenen dat ze het reglement hebben gelezen en hebben goedgekeurd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Persoonlijk vind ik dat je er moet van uitgaan dat er bij dergelijke acties altijd een dikke adder onder het gras kan zitten.

Zelf zou ik al geneigd zijn om via mail een opsomming van de modaliteiten te vragen en na te gaan of deze klopt met de info op de website. Daarna ook nog eens een verkoper grondig ondervragen. Als ze voelen dat je al één en ander grondig gelezen hebt en heel gerichte vragen stelt, dan zijn ze al wel iets voorzichtiger, me baserend op mijn ervaringen met analoge acties.

Als er gesproken wordt over 'registreren' dan is dit niet vatbaar voor misverstanden of interpretatie want er zal dan ook wel ergens een link naar een webpagina gestaan hebben.

Maar als er letterlijk staat "geld terug" (zoals in de reclame banner hier hoger gepost) én zonder kleine letters onderaan waarin duidelijk staat dat de retour gebeurt onder de vorm van waardebonnen dan vind ik dit misleidende reclame die het imago van Krëfel meer slecht dan goed doet. Je gaat er dan immers van uit dat klanten - niet zelden vanuit vertrouwen in een keten of verkoper - de kleine letters niet meer lezen of zich niet nader (laten) informeren en zich zo evenzeer laten 'vloeren'. Zo ga je niet om met klanten.

Als FNAC- lid krijg ik niet zelden ook 'speciale aanbiedingen' met extra-kortingen. Hier wordt wel altijd duidelijk gewerkt met een sterretje dat duidelijk verwijst naar een even duidelijke voetnoot die stelt dat het gaat om extra punten op je klantenkaart bij de aankoop van de desbetreffende producten. Hier wordt niet gesproken over 'korting' of 'geld terug' maar over een aanbieding voor fnac-leden.

Ik vind dergelijke praktijken van Krëfel zeer bedenkelijk,zo niet wansmakelijk. Je wint m.i. ook niet het vertrouwen van mensen door ze op een legale en correcte manier om de tuin te leiden. Inderdaad, de wet zou moeten verplichten te stipuleren op alle affiches, de website edm. of het gaat om een retour in de vorm van waardebons of geld.

Persoonlijk ga ik 'tout court' niet meer langs bij Krëfel omdat ik ze al herhaaldelijk op loense praktijken betrapt hebt. Bv. ooit eens langs geweest voor aankoop van een diepvriezer die niet meer periodiek moe(s)t ontdooid worden. Reactie van de verkoper was dat het toch meer dan aangewezen was om een verzekering af te sluiten bij aankoop omdat al meerder familieleden van hem bij dergelijke toestellen te kampen hadden met een defect van het 'auto-defrost-systeem', net enkele maanden of een jaar na het vervallen van de garantie omdat deze techniek 'fragiel' was/is. Finaal kregen we meer drammerige uitleg over de verzekering dan over de diepvriezer zelf. Betrokkene werd zelfs boos bij onze bedenking dat het toch raar is om zaken te verkopen waarvan men weet dat er vrij vlug defecten optreden en dat er toch ook al een garantieperiode van 2 jaar was tout court. Voor hem was het 'over and out' (zo zei hij letterlijk) en hij liet ons staan voor spek en bonen.

Uiteindelijk bij een ander elektrohandel geweest (kleinhandel) waar we het toestel 60€ meer betaald hebben (incl. levering en plaatsing, bij Krëfel afzonderlijk te betalen)). Deze man lachte zich een bult met de commentaren van de Krëfel verkoper. Ondertussen staat identiek hetzelfde toestel van deze laatste verkoper al 4 jaar bij ons te draaien ... zonder ook maar één keer ontdooid geweest te zijn en zonder enig defect ..
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 18 jul 2018, 11:40, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dit is nu off topic, maar ik heb ooit een defrost van Samsung gehad en deze heeft wel degelijk deze mankementen vertoond, maar niet net buiten garantie maar 5-6 jaar later dus waarschijnlijk ook net buiten verzekering :). Reden is simpel, het werkt met een soort van verdampingsysteem maar het buisje dat het water naar buiten leidt was verstopt of stuk en dat lijkt inderdaad wel redelijk frequent te gebeuren zeker bij minder dure merken. Die verzekering is daar geen oplossing voor: ofwel koop je een duurder merk, ofwel neem je gewoon aan dat je om de 7 jaar of zo een nieuwe koelkast moet kopen.

/rant

On topic: de verplichte registratie vind ik ook een groter probleem dan de vouchers!!! Want dit is gewoon hopen dat een hoop mensen dat gaan vergeten , te lui zijn of geen toegang hebben tot een PC om het te doen. Voor de rest: read the f*** manual...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Doet me ook een beetje aan dit denken :) :
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Akkoord Goztow maar men gaat er altijd van uit dat heel wat mensen - nogmaals, in alle vertrouwen of vanuit nonchalance - dit niet doen.

Des te erger indien ze dit doen vanuit een vertrouwensrelatie met Krëfel omdat ze er altijd al tevreden geweest zijn. De enige vraag is of je dan meer klanten verliest dan je wint of vice versa ? Hoe dan ook, indien klanten vanuit een vertrouwensrelatie niet verder op de zaken ingaan, vind ik dit gewoon weg een wansmakelijke praktijk ofte 'misbruik van vertrouwen'.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Het is net als de "cashback" acties die her en der opduiken. Er zullen altijd mensen zijn die hun aanvraag niet correct invullen, er zijn er altijd die te laat aanvragen er zijn er die ergens een fout maken. Hoe groter de verkoop tijdens de actie, hoe meer "foute" aanvragen en dat is pure winst.

Geen idee hoe de Krefel actie juist uitgevoerd wordt maar bij bv. Nikon is het een externe firma die de cashback doet. Het resultaat is dat je 1. het product moet registreren bij Nikon 2. een account moet aanmaken bij het externe bedrijf en 3. bewijs van (1.) + (copy) aankoopbewijs + foto barcode moet doorsturen naar het externe bedrijf.
Na enkele weken betalen ze terug.
Waarom niet in de winkel de cashback direct in mindering brengen, eventueel na invullen van een formulier? 100% van de kopers hebben dan hun vermindering en er is een pak minder administratie. De externe firma heeft dan geen profiel (datamining) van de koper natuurlijk.

In het geval van Krefel, ik zou niet weten wat te doen met de vouchers, het is niet direct een winkel waar ik grote aankopen doe of zou doen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Het staat niet op de hoofdpagina, en er staat geen enkel sterretje bij het woord "terugbetaald".
Terwijl ze het woord "tv" wel verduidelijkten met "aangekocht tussen x en y".
De verduidelijk omtrent ‘TV’ staat in exact dezelfde voorwaarden als waar de terugbetaling omschreven wordt.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beepee schreef:Kleine letterjes ....
Als je denkt , ik koop een tv met de hoop dat er meer dan 15 goals gaan gemaakt worden , dan ga je toch eens nazien wat de voorwaarden zijn? Ik ken iemand die speciaal om die reden een tv ging kopen bij Krefel en die kwam er mijzelf over praten en vragen of ik beter ook,geen zou kopen (wat ik niet gedaan heb) hij wist me alle voorwaarden op te sommen.

Link naar het reglement

https://www.krefel.be/nl/wk2018-wedstrijdreglement
Ik heb geen TV gekocht, maar vond het wel een opmerkelijke actie en heb uit curiositeit eens het reglement nagelezen hoe dat nu zat met die doelpunten: tellen verlengingen mee, tellen penalties mee, telt de kleine finale wel mee, enz...
Ook al had ik er geen rechtstreeks belang bij, ik heb tijdens het toernooi meegeleefd en meegerekend met de mensen die wel een TV kochten.

Ik kan er dan ook in de verste verte niet bij dat iemand die er direct kon bij winnen door de aankoop van een TV zich niet eens de moeite deed om de voorwaarden eens na te lezen en na te leven (ook al staan die vermeld in een klein lettertype).

En wat die discussie betreft over terugbetaling in geld of in vouchers. Komaan, het stond in de voorwaarden en je hebt uiteindelijk toch gewonnen... en dan nog niet content!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”