Iphone pasword manager

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Bestaat er een goede pasword manager voor op een iphone?
Het moet bruikbaar zijn voor ofline usernames en bijhorende paswoorden te beheren.
De ingebouwde oplossing laat dit blijkbaar niet toe.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

1password?
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Bedankt voor de tip, die had ik ook gevonden maar is me te duur omdat het een continu wederkerende kost is

Moet dienen voor op het werk, maar de IT dienst wil niets ondersteunen...

Eenmalige aankoop wil ik nog zelf wel bekostigen
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Is KeePass misschien een idee? Is 100% gratis en open-source. Deze app bijvoorbeeld is voor iOS apparaten en kan KDBX databases openen (KeePass bewaart alle wachtwoorden in een bestand met de extensie .KDBX). Ik gebruik zelf KeePass al een vijftal jaar, momenteel i.c.m. Windows 10 en Android Oreo en zeer tevreden. Database kan desgewenst gesynced worden met apps zoals Dropbox etc. En indien je het volledig offline wilt gebruiken zoals je aangaf, kan je het KDBX bestand lokaal op de telefoon opslaan en altijd openen zonder internetverbinding.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik gebruik de KeePass compatibele KyPass op iOS. Zeer tevreden van én van Belgische developpers.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

SafeInCloud :-D Al jaren tevreden gebruiken op verschillende platformen (iOS, MacOS, Android)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

1Password heeft wel degelijk nog een standalone versie zonder wederkerende kost. Je kan die dan synchroniseren via iCloud, Dropbox, Google Drive, ... De optie zit wat verborgen op de website, maar zou er wel nog moeten zijn.
Op iOS is de app trouwens gratis, maar ik ben niet zeker of je daar ook een database kan starten etc.

Tip: met de aankomende iOS 12 kan je toegang geven voor het systeem aan third party apps, waardoor je in quasi elke app of paswoordveld direct de data van 1Password kan gebruiken. 1Password heeft dit al geïmplementeerd en dat werkt in de beta, open source apps zijn dikwijls een pak later met de implementatie van nieuwe frameworks etc.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”