Alarmcentrale ATS2000-ip

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Zijn hier mensen met kennis van alarmsystemen? Meer specifiek een ATS2000 Advanced ip centrale van UTC.

Ik ben opzoek naar de laatste software om deze te managen. De ATS8500 standalone downloader genaamd. We hebben recent een huis gekocht waar deze centrale staat, maar de vorige eigenaar beweerd de executable niet meer te hebben.

Alsook had ik graag geweten wat de laatste firmware voor deze centrale is.

Thanks.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, ik heb er zo ééntje draaien.
De mijne draait MR_024.024.0128.
Ik ben er indertijd in geslaag die ATS8500 software te downloaden, al zie ik de installer niet meer meteen staan. Ik zal nog eens moeten zoeken.

Ik heb geen abonnement op een meldkamer, maar gebruik dit om de alarmen te onderscheppen en notificatie op mijn telefoon te krijgen.
https://github.com/tdeckers/utcar
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb ook iets gelijkaardigs, een ATS1000IP end ATS8500 standalone downloader.

Hoe zet ik een bepaalde sensor uit? In de keuken is er eentje die continu last heeft van spinnen en vliegen, dus te veel valse alarmen.
Heb er nu een stukje witte styrofaam op geplakt, maar liever een proper oplossing via de config.
SpecialK schreef:Ja, ik heb er zo ééntje draaien.
De mijne draait MR_024.024.0128.
Ik ben er indertijd in geslaag die ATS8500 software te downloaden, al zie ik de installer niet meer meteen staan. Ik zal nog eens moeten zoeken.

Ik heb geen abonnement op een meldkamer, maar gebruik dit om de alarmen te onderscheppen en notificatie op mijn telefoon te krijgen.
https://github.com/tdeckers/utcar
Super tip, mijn leverancier heb ik reeds bevraagd of het ding geen emails kan sturen, dat ging helaas niet. Dus deze software is de oplossing.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik gebruik de ATS8600... Let op : deze werkt met licenties.. Ook al heb je de software, dan kan je er nog niet veel mee doen.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik denk dat ik de soft hiervoor heb. Gekregen van een technieker die komt op mijn werk voor de brandcentrale. Ben nu nog 2 dagen opgenomen in zkh indien nog interesse kan ik deze wel bezorgen
Stuur maar pb
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

SpecialK schreef:Ja, ik heb er zo ééntje draaien.
De mijne draait MR_024.024.0128.
Mijn centrale draait versie 026.026.141. Ik zou deze graag updaten naar de recentste versie. Ik dacht dat de verkoper zei dat er al een versie 028 was.
Dat ziet er wel interessant uit die “utcar”. Binnekort ook eens uitproberen.
ub4b schreef:Hoe zet ik een bepaalde sensor uit? In de keuken is er eentje die continu last heeft van spinnen en vliegen, dus te veel valse alarmen.
Ik weet nog niet direct hoe maar in ieder geval heb je de installateurs code nodig.
kaarsenbril schreef:Ik denk dat ik de soft hiervoor heb. Gekregen van een technieker die komt op mijn werk voor de brandcentrale. Ben nu nog 2 dagen opgenomen in zkh indien nog interesse kan ik deze wel bezorgen
Stuur maar pb
Oei in het ziekenhuis, hopelijk niet voor iets ernstig. Ik ben zeker geïnteresseerd in de software, echter had ik ook begrepen van de vorige eigenaar dat de software versie ook afhankelijk is van welke firmware er op je centrale draait. Ik zal je een pb sturen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

brampiec schreef:
ub4b schreef:Hoe zet ik een bepaalde sensor uit? In de keuken is er eentje die continu last heeft van spinnen en vliegen, dus te veel valse alarmen.
Ik weet nog niet direct hoe maar in ieder geval heb je de installateurs code nodig.

Ik heb de installers code ;) Was een requirement dat ik op de centrale als "root" kon. Heb destijds nog doorheen de VPN de centrale uitgelezen op skiverlof, had gewoon de admininterface op de laptop.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Enig idee wat er toegevoegd is in de nieuwe versies? Upgraden om te upgraden heeft misschien niet zoveel zin, en als't misgaat ben je nog verder van huis.

Wat die Utcar betreft: Utcar luistert naar boodschappen van het alarmsysteem maar doet er behalve die loggen verder niets mee. Ik schrijf de output naar een tekstfile, en dan gebruik ik swatch om een mail uit te sturen. De heartbeats en enkele andere niet-kritische meldingen filter ik weg.

Ik gebruik dit als swatch config:
ignore /recognized/
ignore /OP0/
ignore /CL0/
ignore /'IP'NM/
watchfor /SIA-DCS/
mail addresses=mail\@domein.be,subject=onderwerp
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik upgrade niet, alarm werkt perfect, buiten dan dat clock durft te driften, en dan keukensensor ook spinnen en vliegen ziet als inbreker, dus de laaste dagen regelmatig vals alarm in keuken en al paar keer wakker door alarm. Alle andere sensoren doen geen vals alarm, en in garage heb ik een dubbele met ultrasoon.

Dus maar een stuk styrofaam op de keukensensor, tot de vliegen en spinnen uitgeroeid zijn ;)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb de installer trouwens teruggevonden. Als je die nog nodig hebt, stuur me dan ff een PB.
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

SpecialK schreef:Enig idee wat er toegevoegd is in de nieuwe versies? Upgraden om te upgraden heeft misschien niet zoveel zin, en als't misgaat ben je nog verder van huis.

Wat die Utcar betreft: Utcar luistert naar boodschappen van het alarmsysteem maar doet er behalve die loggen verder niets mee. Ik schrijf de output naar een tekstfile, en dan gebruik ik swatch om een mail uit te sturen. De heartbeats en enkele andere niet-kritische meldingen filter ik weg.
In ieder geval zitten er bugfixes in. Ik weet dat het driften van de klok is opgelost in versie 026.
Ok met die utcar heb je dus wel nog wat werk. Op welk os heb je dit draaien?
ub4b schreef:Ik upgrade niet, alarm werkt perfect, buiten dan dat clock durft te driften.
Is dus opgelost in 026. Maar kan je ook oplossen door een NTP server in te stellen, moet wel een IP zijn.
SpecialK schreef:Ik heb de installer trouwens teruggevonden. Als je die nog nodig hebt, stuur me dan ff een PB.
Ik ben altijd geïnteresseerd aangezien de ats8500 versie die je nodig hebt ook afhangt van de firmware op je centrale. Ik zal je een pb sturen.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

brampiec schreef:Ok met die utcar heb je dus wel nog wat werk. Op welk os heb je dit draaien?
Ja, het is geen kant-en-klare oplossing. Utcar luistert naar boodschappen van de centrale en schrijft die weg naar de standard output, maar doet ook niet meer dan dat. De heartbeat die je om de 20 minuten krijgt geeft dus eenzelfde soort boodschap als een echt alarm, enkel de inhoud van die boodschap is anders. Utcar geeft deze allemaal op dezelfde manier weer dus het is aan jou om eruit te filteren wat je wil zien. Wat ik overigens nog niet heb opgezet is een monitoring die reclameert als je géén heartbeats meer binnenkrijgt.
Ikzelf draai het op Debian, maar het is niks bijzonders dus ik denk dat het op quasi elke Linux-versie kan. Raspberry-toepassing? :)
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

https://we.tl/6pmn1NT8sp

Dit is de software die ik hier voor heb

mvg,
Basje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2020, 21:45

Hoi Kaarsenbril,

Ik zou ook graag de software downloaden, maar de we transfer link werkt niet meer.

Zou je er een nieuwe link op kunnen zetten?

Ontzettend bedankt,
Bas
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook nog eens zo'n oudje van stal gehaald. Heeft iemand toevallig de MR_028.028.145 firmware?
tvuylsteke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 dec 2015, 08:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@SpecialK Heb jij toevallig nog een installer voor de ATS8500 software? In onze woning is ergens in 2020 ook een alarm geinstalleerd, maar de installateur is ondertussen overgenomen en de software heb ik nooit gekregen (of gevraagd). Had gehoopt er langs deze weg aan te komen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”