De volgende dag bij de bestemmeling blijft maar zal duurder worden. Er komt een optie bij dat levering van de brief 3 dagen ipv 1 dag zal duren met waarschijnlijk zelfde tarief zoals het nu is.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het een goed idee.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/br ... ~afe0dbc9/
nieuwe mogelijkheid brievenpost bpost vanaf 2019
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 520 keer
- Recent bedankt: 9 keer
dus... jij bent het eens met het "we gaan de huidige service verminderen en als je die terug wil dan betaal je meer" regeling?
terwijl het nu al vaak zo is dat je brief (die binnen de dag aan zou komen) pas na 2 a 3 dagen aankomt?
stel:
je internet is 200mbps, maar vanaf volgend jaar krijg je nog 100mbps "want dat is vlot genoeg" en dat voor de huidige prijs.
wil je terug je hogere snelheid, betaal je maar meer... dat is toch absurd?
en wat doen ze in de tussentijd? jou brief 2 dagen op het postkantoor laten liggen terwijl de facteur bij je buur passeert voor zijn brief die al 3 dagen op het kantoor gelegen heeft?
trouwens, ze leggen hier de extra kost bij de verzender en het nadeel bij de ontvanger... wat ook niet helemaal logisch is (maar dat zal bij bedrijven wel weer doorgerekend worden naar de ontvangers).
nuja, ik was al niet bepaald onder de indruk van de service van de post, dus echt verbazen kan het me niet,
maar om het als een goed idee af te stempelen terwijl het gewoon een meerkost voor (wat op heden) normale service is... ahum
terwijl het nu al vaak zo is dat je brief (die binnen de dag aan zou komen) pas na 2 a 3 dagen aankomt?
stel:
je internet is 200mbps, maar vanaf volgend jaar krijg je nog 100mbps "want dat is vlot genoeg" en dat voor de huidige prijs.
wil je terug je hogere snelheid, betaal je maar meer... dat is toch absurd?
en wat doen ze in de tussentijd? jou brief 2 dagen op het postkantoor laten liggen terwijl de facteur bij je buur passeert voor zijn brief die al 3 dagen op het kantoor gelegen heeft?
trouwens, ze leggen hier de extra kost bij de verzender en het nadeel bij de ontvanger... wat ook niet helemaal logisch is (maar dat zal bij bedrijven wel weer doorgerekend worden naar de ontvangers).
nuja, ik was al niet bepaald onder de indruk van de service van de post, dus echt verbazen kan het me niet,
maar om het als een goed idee af te stempelen terwijl het gewoon een meerkost voor (wat op heden) normale service is... ahum
-
- Elite Poster
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 89 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De doodsteek van het bedrijf: zelfde prijs voor een lagere dienstverlening en voor een hogere dienstverlening ga je meer betalen.
Er zijn ondertussen andere kanalen om op legale correcte wijze post bij een ander te krijgen
Er zijn ondertussen andere kanalen om op legale correcte wijze post bij een ander te krijgen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5071
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Splitter ik ontvang nauwelijks meer brieven.
En soms is een simkaart meer dan week onderweg
Meeste kun je nu toch al via mail krijgen?
En zolang de overheid niet moet ingrijpen ist voor mij al goed...
En soms is een simkaart meer dan week onderweg
Meeste kun je nu toch al via mail krijgen?
En zolang de overheid niet moet ingrijpen ist voor mij al goed...
-
- Moderator
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 221 keer
Men gaat dan binnen de x dagen leveren ipv gegarandeerd de volgende dag. Dit is niet hetzelfde als ‘we houden de post 2 dagen achter’Splitter schreef:
en wat doen ze in de tussentijd? jou brief 2 dagen op het postkantoor laten liggen terwijl de facteur bij je buur passeert voor zijn brief die al 3 dagen op het kantoor gelegen heeft?
trouwens, ze leggen hier de extra kost bij de verzender en het nadeel bij de ontvanger... wat ook niet helemaal logisch is (maar dat zal bij bedrijven wel weer doorgerekend worden naar de ontvangers).
Dus als de facteur in ‘jouw gebied’ MOET zijn de dag na versturen vd brief zal hij ook meteen jouw post meebrengen.
Zijn er echter geen day+1 brieven voor jouw ‘gebied’ dan kan het idd 3 dagen gaan duren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3220
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 217 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ofwel heb je het niet meegemaakt, ofwel ben je het al vergeten, maar in feite gaan we gewoon terug naar vroeger. Zo'n 10 a 15 jaar geleden had je al een prior en een non-prior zegel. Dat werd dan afgevoerd om enkel de duurdere prior variant over te houden. Nu keren ze dus terug naar dat oude systeem met de prijs van prior voor non-prior, prior wordt in prijs verhoogd. Ik ben al blij dat ik amper nog brieven moet versturen, maar dit wordt inderdaad de doodsteek voor Bpost.
Het is trouwens ook de bedoeling dat je geen 5x per week nog post ontvangt, maar dat de postbode slechts om de 2 dagen komt. Allez, in praktijk komt hij wel elke dag, maar slechts aan 1 kant van de straat per keer. Is er dan toch nog een brief die prior is, zou hij de straat oversteken om die alsnog in de brievenbus te droppen.
Het is trouwens ook de bedoeling dat je geen 5x per week nog post ontvangt, maar dat de postbode slechts om de 2 dagen komt. Allez, in praktijk komt hij wel elke dag, maar slechts aan 1 kant van de straat per keer. Is er dan toch nog een brief die prior is, zou hij de straat oversteken om die alsnog in de brievenbus te droppen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik weet niet of het waar is maar ik heb ooit opgepikt dat vroeger, heel vroeger, je in Londen per post iemand kon uitnodigen voor lunch in de ochtend dezelfde dag en tijdig reactie krijgen.Vaganzza schreef:
Het is trouwens ook de bedoeling dat je geen 5x per week nog post ontvangt, maar dat de postbode slechts om de 2 dagen komt.
Ik heb nog meegemaakt dat brievenbussen een soort van wijzer hadden die aangaf wanner de brievenbus de volgende keer ging leeggemaakt ging worden. Dat gebeurde dus meerdere keren per dag.
Zaken veranderen. Ik kan begrijpen die fysieke post tegenwoordig op een lagere versnelling gaat ... en toch .. als ik op Coolblue een stopwatch bestel van 7,95 euro op zaterdag komen ze dat op zondag gratis leveren. Gek. Voor mij is dat niet nodig.
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 12 keer
Vroeger hebben we dat onderscheid al eens gehad een normale postzegel dan duurde het 2 a 3 dagen, dan hadden ze de prior zehel in het leven geroepen die kostte toen 20€cent meer dan de gewone postzegel maar had je de brief de volgende dag.
1.5jaar later we schaffen de gewone postzegel af en enkel prior blijft bestaan uiteindelijk valt dat woord weg nu 5jaar later gaan ze dit onderscheid terug invoeren met alweer een prijsstijging. Wat gaan ze binnen x aantal jaar allemaal weer verzinnen.
1.5jaar later we schaffen de gewone postzegel af en enkel prior blijft bestaan uiteindelijk valt dat woord weg nu 5jaar later gaan ze dit onderscheid terug invoeren met alweer een prijsstijging. Wat gaan ze binnen x aantal jaar allemaal weer verzinnen.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 520 keer
- Recent bedankt: 9 keer
allemaal waar, maar dat de dienstverlening nu dus vaak al maar "zo zo" is, en ze eigenlijk een prijsverhoging/dienstverlaging doorvoeren is dan ook idioot, ipv zaken op punt te stellen.boonpwnz schreef:Splitter ik ontvang nauwelijks meer brieven.
En soms is een simkaart meer dan week onderweg
Meeste kun je nu toch al via mail krijgen?
En zolang de overheid niet moet ingrijpen ist voor mij al goed...
conform ook de andere reacties: het is het hele prior verhaal opnieuw.
de laatste jaren doet bpost niet anders als idioot:
- 2002 prior zegel ingevoerd om levering de volgende dag te garanderen. gewone postzegel kost nog 41 cent (en 2 a 3 dagen levertijd)
- 2007 prior zegel afgeschaft: elke postzegel kost nu 52 cent, levering volgende dag (maar in de praktijk vaak nog wat later)
- 2013(?) bpost voert een nieuw "optimalere" routeplanning in en het loopt nog harder mis
- .....
- 2018: bpost vraagt zijn leveranciers 2% terug te storten voor een goede relatie (wtf???)
- 2018: bipt verplicht bpost om 1.2 miljoen te investeren omdat het resultaat van 2016 qua tijdige leveringen het laagst is van minstens 10 jaar (dus sinds de prijsverhoging onder mom van afschaffing van prior zegel en levering volgende dag)
- 2018: bpost (wss als reactie op het bipt) komt terug af met een antwoord in de vorm van we verhogen onze prijzen, verlagen onze service, en komen onder onze verplichtingen uit
we shall see... ik heb er mijn twijfels over dat het ook zal werken op de manier dat ze het verkopen.axs schreef: Dus als de facteur in ‘jouw gebied’ MOET zijn de dag na versturen vd brief zal hij ook meteen jouw post meebrengen.
Zijn er echter geen day+1 brieven voor jouw ‘gebied’ dan kan het idd 3 dagen gaan duren.
ik vind het trouwens vreemd dat ik me herinner dat vroeger (toen er nog veel post was notabene) de meeste post wel redelijk op tijd kwam,
EN de facteur dan nog wist wie waar woonde (ipv letterlijk at random zaken in de verkeerde brievenbus te steken: foute naam, dan weer fout adres, dan zelfs beide fout, dan brief van de buren, ...)
EN die dan nog tijd had om op verschillende plaatsen even "een klapke" te doen.
ik zeg niet dat we terug moeten naar toen, maar een steeds hoger wordende prijs voor een steeds slechter wordende service, en dat zomaar moeten slikken, ben ik toch ook niet zo blij mee.
(het is idd ook dat ik de post amper nog gebruik dat het me dus persoonlijk niet veel doet, maar het gaat me om de tendens)
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Yup, en vroeger moesten de pensioenen ook allemaal afgehandeld worden door de facteur, en zelfs daar had hij nog tijd voor...
Voor brieven moet BPost hier niet elke dag passeren. 2 a 3 keer per week is voor mij prima. Maar wat pakjes betreft (CoolBlue is een mooi voorbeeld) : sorry deze wil ik WEL op tijd!
Voor brieven moet BPost hier niet elke dag passeren. 2 a 3 keer per week is voor mij prima. Maar wat pakjes betreft (CoolBlue is een mooi voorbeeld) : sorry deze wil ik WEL op tijd!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14848
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1043 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Als ze dit uitvoeren, gaan ze de daling van de brievenpost nog versnellen.
Ofwel moet je nóg meer betalen, ofwel is uw brief/factuur/... 1 week onderweg.
Digitaliseer uw proces dan meteen: lagere kosten, betere (audit-)trail en sneller.
Ik zie nog 2 vernieuwingen:
Ik zou er trouwens niets mee inzitten om, zoals in sommige andere landen, mijn post te moeten gaan halen "aan het begin van de straat".
De post moet dan niet tot aan elke brievenbus komen, maar gewoon een aantal verzamelpunten in de straten, waar ze veel brievenbussen hebben.
Een soort appartementsregeling, maar dan in een woongebied zonder appartementen .
Net zomin als ik het een probleem zou vinden dat de overheid de subsidiëring van de post stopt. Mijn mail-provider krijgt ook geen subsidies om mijn mails snel te behandelen. Je kan u ook de vraag stellen of de overheid de krantenbedeling moet bekostigen? Ik ben zelf betalende krantenabonnee, maar ik zie niet in waarom mijn krantbezorging door de overheid betaald moet worden. Misschien krijgen digitale kranten dan een duwtje in de rug?
Zo zijn er nog wel subsidieregimes die ik vraag durf stellen, maar die gaan voorbij aan dit topic rond BPost.
Ofwel moet je nóg meer betalen, ofwel is uw brief/factuur/... 1 week onderweg.
Digitaliseer uw proces dan meteen: lagere kosten, betere (audit-)trail en sneller.
Ik zie nog 2 vernieuwingen:
Ik zou er trouwens niets mee inzitten om, zoals in sommige andere landen, mijn post te moeten gaan halen "aan het begin van de straat".
De post moet dan niet tot aan elke brievenbus komen, maar gewoon een aantal verzamelpunten in de straten, waar ze veel brievenbussen hebben.
Een soort appartementsregeling, maar dan in een woongebied zonder appartementen .
Net zomin als ik het een probleem zou vinden dat de overheid de subsidiëring van de post stopt. Mijn mail-provider krijgt ook geen subsidies om mijn mails snel te behandelen. Je kan u ook de vraag stellen of de overheid de krantenbedeling moet bekostigen? Ik ben zelf betalende krantenabonnee, maar ik zie niet in waarom mijn krantbezorging door de overheid betaald moet worden. Misschien krijgen digitale kranten dan een duwtje in de rug?
Zo zijn er nog wel subsidieregimes die ik vraag durf stellen, maar die gaan voorbij aan dit topic rond BPost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Zo werkt het bij mij al.
Als de post weer eens niet aanbelt ga ik gewoon dezelfde dag nog mijn pakje halen in het verdeelcentrum.
Lieten ze daar alles maar liggen in plaats van ermee rond te rijden, dan kon ik het gewoon altijd op tijd gaan halen en geen dag later in het postkantoor dat even ver is.
Als de post weer eens niet aanbelt ga ik gewoon dezelfde dag nog mijn pakje halen in het verdeelcentrum.
Lieten ze daar alles maar liggen in plaats van ermee rond te rijden, dan kon ik het gewoon altijd op tijd gaan halen en geen dag later in het postkantoor dat even ver is.