Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tja, hoeveel % van de wagens stopt aan zo een oversteekplaats omdat ze niet weten dat ze niet moeten stoppen?
En hoeveel % van de fietsers steekt een dikke middelvinger op naar de wagens die wel voorbij rijden omdat ze denken voorrang te hebben?
Bij een zebrapad moet je voorrang geven aan voetgangers, mensen gaan er gewoon vanuit dat dat bij elke oversteekplaats voor zwakke weggebruikers is. Mooie getuige hiervan is het rond punt aan het zwembad in Sint-Niklaas. Fietsers hebben geen voorrang, er staan ook dikke haaientanden op het fietspad. Ik heb er al fietsers met opzet tegen een wagen zien rijden die hen geen voorrang gaf, schelden of er een klop op geven, maar wat verwacht je dan ook, 90% van de automobilisten daar geeft hen wel voorrang :roll: . (vlak ernaast is een zebrapad, als ze afstappen en via het zebrapad gaan hebben ze uiteraard wel voorrang :beerchug: )

OT: Door men mail backlog geraakt die in men verlof was opgehoopt.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

krisken schreef:4 dagen de nachtshift (20u tot 8u) gedraaid op Tomorrowland (EHBO post) en toch ... een pak minder intox ethyl (alcohol) en intox drugs gezien dan gedacht! In totaal 6 EHBO posten met telkens 10 bedden in de uitslaapzone, nooit waren deze allen tegelijk volzet!

Wel diverse keren moeten afvoeren wegens intox van diverse soorten drugs tegelijk.
Weet jij hier misschien iets over? https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ge ... ~a9cc89a8/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Tja, hoeveel % van de wagens stopt aan zo een oversteekplaats omdat ze niet weten dat ze niet moeten stoppen?
En hoeveel % van de fietsers steekt een dikke middelvinger op naar de wagens die wel voorbij rijden omdat ze denken voorrang te hebben?
Bij een zebrapad moet je voorrang geven aan voetgangers, mensen gaan er gewoon vanuit dat dat bij elke oversteekplaats voor zwakke weggebruikers is.
Ja.
Maar veel mensen weten het verschil ook niet tussen een overstekend fietspad (dunne lange strepen), waar fietsers voorrang hebben, en een fietsoversteekplaats (korte dikke blokken), waar fietsers geen voorrang hebben (er staat tegenwoordig vaak wel een haaietand, maar die is niet verplicht).

En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
Op fb (waar anders) nog een discussie over gehad met ne onnozelaar die beweerde dat ie overstekende fietsers op een zebrapad genadeloos afsneed.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fietser hebben geen voorrang bij een zebrapad, enkel als ze afstappen hebben ze voorrang!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is bovenstaand misschien slecht verwoord. Voor alle duidelijkheid even op een rijtje voor fietsers:

Algemeen gelden de voorrangsregels voor alle weggebruikers (dus ook in geval van sporen van tram en trein etc). Komde van rechts, een omgekeerde driehoek, stopbord, of haaientanden zijn duidelijk hé. Daar moet je stoppen.

Voor fietsers hebben we dan de uitzonderingen : een doorlopende witte streep wil zeggen dat het fietspad doorloopt, ook op een eventueel kruispunt, en heeft de fietser dus altijd voorrang, want het blijft een fietspad (en geen "fiets-zebrapad" zoals hier verkeerdelijk aangehaald is).
Bij de bekende "blokskes" paden heeft een fietser initieel GEEN voorrang, behalve als de andere voorrangsregels dit overtreffen. Als de fietser dus van rechts komt heeft hij WEL voorrang. Die blokskes zijn er eigenlijk gekomen voor de autobestuurders, om aan te geven dat het een drukke oversteekplaats is voor fietsers. Ni meer ni minder.

Wat betreft suggestieve fietspaden is het hetzelfde verhaal als de blokses. Het is meer voor de autobestuurders want het "vernauwd" de rijweg, maar heeft verkeerstechnisch geen enkele waarde.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Hoeveel gaan er zich hier nog geroepen voelen om iets te komen verduidelijken?

Ik kruis altijd met de nodige voorzichtigheid zelf in voorrang. Ge weet nooit met welke overtuigingen dien tegenliggende zot zich in het verkeer beweegt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik verduidelijk alleen maar wat er op papier staat. En soms kan een verduidelijking al eens verheldering brengen? Ik wil ze de kost niet geven die de regels gewoonweg niet kennen.

Uiteraard moet je je altijd met de nodige voorzichtigheid in het verkeer begeven. Ge weet nooit hé.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Hopelijk heel snel een punten rijbewijs.
Stoppen voor een zwakke weg gebruiker zal rap ingeburgerd zijn.
Maar ja de smart phone , aan het stuur , en da bordje heeft men niet gezien.
Graag aan alle oversteek plaatsen slimme camera's.
Probleem zal rap opgelost zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fendtje jij bent extreem aan het denken.

Waar ga je die manschappen halen om al die camera's ter controleren?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Even terug on-topic : bangelijk goe weer hé mensen :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef:Fietser hebben geen voorrang bij een zebrapad, enkel als ze afstappen hebben ze voorrang!
En daar vergis je je dus in.

Wat je zegt klopt perfect, tot ze aan het oversteken zijn. Dan hebben ze zoiezo voorrang.
Je mag dus op een bredere baan een fietser die al fietsend een zebrapad oversteekt niet de weg afsnijden, zodat die zou moeten stoppen in het midden van het zebrapad.
Eenmaal de zwakkere weggebruiker aan het oversteken is, krijgt die nl voorrang.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

fendtje schreef:Hopelijk heel snel een punten rijbewijs.
Stoppen voor een zwakke weg gebruiker zal rap ingeburgerd zijn.
Maar ja de smart phone , aan het stuur , en da bordje heeft men niet gezien.
Graag aan alle oversteek plaatsen slimme camera's.
Probleem zal rap opgelost zijn.
Voor de fietsers dan ook eentje ;) want die maken zich even schuldig aan die zaken (ja I know, minder zware gevolgen, al zijn er met speedpeleks ook al doden). Vorige week mocht er nog eentje blij zijn dat men remmen goed werken, fietsen met gsm en valt voor men auto op de baan. Staat recht, werkt sms? Bericht af terwijl hij voor men wagen staat en fietst verder met gsm bezig...
Versta me niet verkeerd, ik lig niet wakker van een rijbewijs met punten, zij die t wel doen zullen wel weten waarom :).

OT: Lokerse Feesten! Wel zwaar in combo met t werk dus kga niet elke dag.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Geniet van die Lokerse Feesten. Ik heb vandaag weer backstage paskes gekregen voor het W-Festival.
Edit : en bijhorende toegang.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ben medewerker, dus dat is hier ook geen probleem :). Dit jaar wel maar gelegenheidsmedewerker, te druk voor de rest. Maar alt goeie ambiance ^^
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

ITnetadmin schreef: Eenmaal de zwakkere weggebruiker aan het oversteken is, krijgt die nl voorrang.
Hmm dat wel maar in feite is het meer mensen dankvol zijn om je te laten oversteken dan wat anders :roll:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

ITnetadmin schreef:
boonpwnz schreef:Fietser hebben geen voorrang bij een zebrapad, enkel als ze afstappen hebben ze voorrang!
En daar vergis je je dus in.
... tot ze aan het oversteken zijn. Dan hebben ze zoiezo voorrang.
Nee, hij heeft gewoon gelijk. Punt.

Wat jij zegt is gewoon een algemeen geldende regel. Dat je iemand die geen voorrang heeft niet moedwillig de pas mag afsnijden of aanrijden indien hij die toch neemt geldt voor élke persoon en voertuig in het verkeer en heeft niets specifiek met fietsers te maken. Dat wil echter niet zeggen dat ze voorrang hadden om mee te beginnen! Het zou anders nogal simpel zijn, op het laatste nippertje voor ene zijn wielen fietsen en dan zou je zogezegd voorrang hebben want "ik was al aan het oversteken". Zo werkt het niet hé.

Rijdende fietsers hebben aan een zebrapad geen voorrang, punt.
Laatst gewijzigd door gm123 06 aug 2018, 22:30, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

MClaeys schreef:Ben medewerker, dus dat is hier ook geen probleem :). Dit jaar wel maar gelegenheidsmedewerker, te druk voor de rest. Maar alt goeie ambiance ^^
Ik moet geen medewerker zijn. Al jaren heel goeie vriend van één van de artiesten die er al vanaf de eerste editie bij was... :wink: Op het W-festival weliswaar.

@gm123:Over wie heb je het eigenlijk nog? Ik kan niet meer volgen. ITnetadmin heeft een quote en dan geef jij nog een anonieme quote en een reactie...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Uh hoezo anoniem? Staan toch namen bij? Ik zeg dat boonpwnz met zijn reactie volledig gelijk heeft, dacht dat dat aan de context van ITnetadmin zijn reactie wel duidelijk was.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

gm123 schreef:Nee, hij heeft gewoon gelijk. Punt.
Wat jij zegt is gewoon een algemeen geldende regel. Dat je iemand die geen voorrang heeft niet moedwillig de pas mag afsnijden of aanrijden indien hij die toch neemt geldt voor élke persoon en voertuig in het verkeer en heeft niets specifiek met fietsers te maken. Dat wil echter niet zeggen dat ze voorrang hadden om mee te beginnen.
Zijn antwoord volgde op deze originele quote van mij:
ITnetadmin schreef:En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
Waarin ik dus exact dit beweer.
gm123 schreef:Rijdende fietsers hebben aan een zebrapad geen voorrang, punt.
Wél dus als ze zich al op de rijbaan bevinden.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ach ja, het forum hé. Soms is het niet altijd even duidelijk, maar ik ben blij dat mensen mij hier verlichten :) Ook een positieve ervaring er bij vandaag.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

ITnetadmin schreef:Zijn antwoord volgde op deze originele quote van mij:
ITnetadmin schreef:En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
Waarin ik dus exact dit beweer.
Ahzo, excuses.

't zal de warmte zijn geweest. :banana:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het feit blijft wel dat ze hoe dan ook in de fout zijn als ze oversteken al fietsend. Niet tegenstaande dat ik het zelf wel doe als er geen tegenliggers aankomen van beide richtingen. Je mag gewoon op een zebrapad rijden met een fiets alleen mag je geen voorrang verwachten. Waar ik woon doe ik dat meestal in de rustige periodes want met die terroristen(toeristen) is het soms erg gevaarlijk.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gisterenavond een hoop geritsel en gesnuif in de tuin, bleken er 2 egels te zitten. Dit voor een afgezonderd tuintje, beestjes moeten steeds de baan kruisen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je hebt ze toch wat drinken/eten gegeven ?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Hier ook steeds egels 's nachts, vermoedelijk voor de appelklokhuizen en kommetje water.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Alle berichten van een spammer kunnen verwijderen met één klik, veel eenvoudiger dan elk afzonderlijk bericht te verwijderen zoals ik voorheen deed :-D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mijn avondlijke bezoeker van elke dag. Te bewonderen tussen 22.30 en 23.15u ongeveer. Ben altijd content als ik deze kerel zie langskomen om kattenbrokjes naar binnen te werken. Vind het zulke schattige beesten. Het is zelfs zover gekomen dat ik op straat ga kijken om te zien of hij niet plat gereden is als hij wat "vertraging" heeft. Gek hé.
Bijlagen
IMG-20180802-WA0015.jpg
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heel het weekend backstage @ W-Festival. Kletsen met de gasten van Die Krupps vandaag was top!!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nog een positieve ervaring vandaag : na een eerder negatief advies heb ik nu toch een positief advies gekregen voor een kleine verbouwing :banana:
en dan nog via een vergunning zonder voorwaarden.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Net een nieuw spreekwoord tegen gekomen op 't internet:
'Ik ga naar Marrakech' = naar het zwembad gaan met zwemgerief maar niet de intentie hebben om te zwemmen!
:banana: :banana: :banana:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Eerste keer meegedaan met Reddit Secret Santa, cadeau viel in de smaak bij de ontvanger :-)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

PC gekocht bij bedrijf dat in tweedehands pc's doet. Had een gekocht met enkel SSD. Met HD 500GB erbij was €50 meer. Bij ontvangst direct PC open gedaan om eens na te zien, en er zit een SSD van 240GB en HD van 500GB erin. Opgestart, maar in verkenner geen HD te vinden. Met partion editor was hij wel zichtbaar. Drive letter toegekend en geformateerd, en we hebben er 500GB bij :banana:
Is maar een kleinigheid, maar toch mooi mee genomen!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Op 15/12 moesten we met Latam van Stanley (Falklands) naar Rio Gallegos (Argentinie) vliegen. 's Morgens, net wakker, wordt op de deur geklopt... Vlucht gecancelled wegens te veel wind, luchthaven gesloten tot de volgende ochtend 05:00.
Internet is er traag, duur en met een kaartje/50 minuten (Inmarsat) maar eigenares van de B§B geeft de login gegevens van haar privé account zodat we alles kunnen regelen (ze heeft een abo met 7GB/maand!). Positieve ervaring van de dag #1.
We proberen ons hotel voor de volgende nacht te herboeken naar en dag later maar dat gaat niet, dus cancellen maar 24u op voorhand is dat niet gratis. Hotel begrijpt het probleem en rekent niets aan. Positieve ervaring van de dag #2.
De vlucht naar Buenos Aires die we moesten halen op 16/12 konden we natuurlijk niet halen en zouden we moeten veranderen naar 17/12. Een vlucht veranderen online kan niet, enkel telefonisch. Call center spreekt enkel Spaans maar gelukkig kan de Argentijn die bij ons in dezelfde B§B zit via zijn ouders Whatsappen en zij slagen er in om onze vlucht een dag te verlaten. Positieve ervaring van de dag #3.
Om een vlucht aan te passen vraagt men een herboekingskost (die zou rond de €750 draaien werd telefonisch gezegd, bijna de prijs van nieuwe tickets zo last minute). We hadden weinig keuze want op 18/12 is de vlucht naar huis.
17/12 vroeg in de ochtend zijn we de tweede in de rij om in te checken, de man in de balie leest lang op zijn scherm, vraagt of we een dag voordien onze vlucht gemist hadden.. ja dus. Gaat overleggen met iemand aan de kassa en wij gaan er van uit dat hij ons de rekening zal presenteren.... na 5 minuten komt hij terug en print onze boardingpassen en bagagelabels. Onze bagage van 17 en 19.5 Kg wordt op de band gezet (maximum 15Kg/ persoon toegelaten). Hij wenst ons goede reis en vraagt geen betaling.... Positieve ervaring van de 2e dag op rij.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag eens deze peer reviewed, de normen voor digitale cinema, meer bepaald met volume in de zalen:

https://navigator.emis.vito.be/mijn-nav ... woId=58323

meer bepaald:
https://emis.vito.be/nl/artikel/onderzo ... open-kaart

en de studie:
https://emis.vito.be/sites/emis.vito.be ... scopen.pdf

Die geeft de research vrijwel cadeau waar bij een actiefilm de luidste scenes zitten ;)

Ik ben heb vele jaren home cinema's professioneel ingeregeld. Er is echter altijd discussie wat referentie niveau is, en THX referentieniveau vind ik persoonlijk veel te luid (105dB piek per speaker, 115dB peak subwoofer, 120dB alles open piek). Ik speel zeker 20 tot 25dB onder dat niveau.

Nu heb ik vandaag de dB meter in de A-weging stand gezet, met het slow integratiewindow, en dan in luide scenes van The Expendables 2 gekeken of ik exact op 95dB(A) uitkwam, en dit werd bereikt bij de -10 stand op mijn Anthem surround pre-amp (waarbij je mag assumeren dat 0dB de referentie is, en luider dan dat gaat het niet, bij de Anthem zit ook een microfoon met calibratiefile, dus het systeem weet intern wat referentievolume is).

En dan zien we in de studie, dat de overheid ook -10dB op de main fader (aka de volumeknop op de cinema processor) bij professionele cinema's aanbeveelt .... exact de setting op de Anthem om ook aan de 95dB norm te komen ;)
fader levels.png
Bijlagen
expendables 2 peaks.png
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Vandaag een oude LPG installatie moeten uitlezen. Diagnose kabel is met seriële poort. Dus oude Compaq laptop van een jaar of 20 terug boven gehaald na zeker 5 jaar stil te staan. Voeding erin en opstarten.
Eerst vuurwerk en rook uit de laptop :eek: . Vlug lader los gekoppeld. Maar aangezien dit de enige pc is met seriële poort die we nog hebben, nog eens geprobeerd. En start gewoon op en werkt zoals het hoort! :bdaysmile:
Misschien best toch maar eens kijken voor een alternatief voor als ik die binnen 5 jaar nog eens nodig heb.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

USB naar com adapter ;)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als je dat maar om de 5 jaar nodig hebt en in de buurt van Landen zit, heb ook een usb->serieel (db9) die ik nog maar zelden nodig heb :lol:
(dacht <20€ zonder naar China te gaan)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Naar garage met oude Volvo diesel met al 306K op de teller, nadien naar keuring, alles erdoor - geraak aan de babbel met de kerel die het roet meet omdat ik extreem lage waarde heb die ver onder het normale ligt, en er komt een interessante babbel van nadien als ik die persoon opnieuw zie met een wagen parkeren en dan aan de uitcheckbalie hem kan bevragen wat volgens hem normale waarden zijn en hoe nog objectiever te meten ;)

Ik vrees totaal niet de keuring, er zitten daar ook mensen met een hart voor autotechniek, vandaag was het bewijs ervan ;) Ze vonden het tof dat ik de silent blocks had laten vervangen die ze vorig jaar hadden opgemerkt dat die wel eens vervangen mochten worden maar toen geen aanleiding gaven tot een herkeuring.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Meten ze enkel roet? Want oude diesels zijn vooral wegens NO2 uitstoot slecht voor de menselijke gezondheid.
https://curieuzeneuzen.be/faq/hoe-beinv ... ezondheid/

Sorry als ik uw dag hiermee om zeep help.

Maar ik heb eigenlijk ook redelijk goede ervaringen met de autokeuring.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De roetmeting is een lichtsensor die kijkt hoeveel licht er wordt weggenomen door de uitstoot van je diesel.

In de toekomst gaan ze investeren in een partikelmeter
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”