Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Geprivilegeerde mensen die iedereen aan een (te hoge) standaard houden, waar ze zelf niet aan voldoen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mensen die een huis kopen, en het eerste wat ze doen alle bomen uit de tuin vellen.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dedion
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:49
Bedankt: 2 keer

Logisch toch, als je ziet wat een administratieve rompslomp een boom met zich mee brengt
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Leg uit.
Ofwel leef ik zwaar in de illegaliteit ofwel zeg je rare dingen.
Dedion
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:49
Bedankt: 2 keer

Wij hebben vele bomen behouden... geeft veel schaduw en is ook mooi.
maar als je er dan eens eentje moet wegdoen wegen te oud of te gevaarlijk kan je achter een kapvergunning,
uiteraard met de nodige verplicht in te vullen formulieren, schetsen en foto’s en controles met bijhorende discussies

Bij uitvoering van de kap heb je dan nog veel kans dat een te groene voorbijganger er zich niet goed bij voelt en de politie verwittigd, kan je weer stoppen met de werken tot die alles hebben nagekeken.

Verder, voor de verzekering, kan je best ook aantonen dat je bomen gezond zijn, bij een storm al probleem mee gehad.
Dus sinds toen elk jaar een inspectieverslag van een expert ter zake, gratis werken die alvast niet...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bomen binnen een straal van 15m van een woning kan je kappen zonder vergunning.
https://www.vlaanderen.be/nl/natuur-en- ... -van-bomen

Wij hebben achteraan in onze tuin bomen gekapt, met vergunning. We hebben daar niets speciaals voor moeten doen.
We hebben els en wilg vervangen door knotwilg, vermoedelijk vergemakkelijkte dat de beslissing om goed te keuren. Dat en de veiligheid, de bomen waren 15m hoog...

Bij "last" van bomen denk ik niet aan de kapvergunning, die heb je altijd nodig, maar eerder aan:
- ongewenste of teveel schaduw
- bladeren, fruit, "sap" dat op auto's, in dakgoten, ... verzeild geraakt
- wortels die oprit of weg kapotmaakt

Zelfs als boomknuffelaar moet je soms toegeven dat een boomkap beter is dan de boom te behouden, om bovenstaande redenen.
Als je zelf een boom plant, is het wel handig om met bovenstaande ook rekening te houden.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

van bijna elke dag:
Motorrijders (en de occasionele wagen) met (te) veel lawaai op late uren in onze straat of buurt.
Dat die mensen niet beseffen dat de meeste andere mensen (incl. kinderen) in hun bed liggen te slapen... puur egoïsme.
Overdag is het al behoorlijk irritant als zo'n over lawaaierig ding de aandacht opeist, 's nachts is het onverantwoord en men zou er tegen op moeten treden.
Pas op, ik scheer hier niet elke motorrijder over dezelfde kam, er zijn er die ik duidelijk moeite hoor doen om niet te luid te zijn, nobel, waarvoor dank. Anderen lijken er zich niks van aan te trekken of er zelfs plezier uit te scheppen.

Zelfde voor mensen die steeds weer moeten claxonneren bij aankomst of vertrek... a.u.b. er zijn mensen die in ploeg werken of mensen die hun kinderen overdag moeten laten slapen. Al veel goesting gehad om op zo'n momenten eens naar buiten te gaan en die mensen daarop te wijzen.
Nee, ik erger me niet aan een buur die een gaatje moet boren of op zondag zijn gras af doet. Dat heeft namelijk een duidelijk nut en kan soms niet anders.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

+1 voor NukeM
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

@NukeM, ik kan hier van meespreken.
Maar ik moet bekennen dat ik in m'n jeugd nu ook niet heilig was en ook al eens met m'n brommer zonder uitlaatdemper heb gereden.
Nu besef ik wat een hels lawaai dat is.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

NuKeM schreef: Nee, ik erger me niet aan een buur die een gaatje moet boren of op zondag zijn gras af doet. Dat heeft namelijk een duidelijk nut en kan soms niet anders.
Fijn om je post te lezen. Net zoals jij stoor ik me aan onnuttig geluid (zowel dag als nacht).
Nuttig geluid zijn vrachtwagens, bouwwerkzaamheden, ijskar, gras afrijden, enzovoorts.
Dit mag van mij 7/7 tussen 7u & 22u.

Onnuttig geluid zijn uitlaten/bepaalde scooters enzovoorts. Dit is geluid dat tot niets dient en veroorzaakt enkel overlast.
Hier zou veel strenger tegen opgetreden moeten worden.

Al die uitgebouwde/tweedehandse BMW's/Audi's/Scooters: we hebben jullie gezien in jullie tweedehandse wagen, geen nood om dat nog eens extra in de verf te zetten, want stijl heb je zeker niet ;-)
Net zoals mensen die moeten claxxoneren wanneer ze iemand afzetten aan hun huis, daar irriteer ik me ook aan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cyberbozzo schreef:Net zoals jij stoor ik me aan onnuttig geluid (zowel dag als nacht).
Definitie aub?

Mijn kleine frustratie van de dag... geleuter. Het moest er van komen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Letterlijk klein... 8277482773817 (100l) EPS korrels.

Kinderen bij een moment van oplettenheid gevulde kussens mee zwembad in genomen en kussengevecht gestart....

100l EPS korrels ih zwembad, tussen het gras en de kiezel :roll:


On the positive side: ze zeiden wel dat ze zoveel van me hielden als dat er bolletjes zijn! Kan je zeggen..: dat is enorm veel!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Nog een geluk dat de korreltjes op het water drijven hé :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

petrol242 schreef:
cyberbozzo schreef:Net zoals jij stoor ik me aan onnuttig geluid (zowel dag als nacht).
Definitie aub?

Mijn kleine frustratie van de dag... geleuter. Het moest er van komen...
Zeer simpel: onnuttig geluid is voor mij iets wat niet bijdraagt aan onze maatschappij.
Bouwwerkzaamheden/vrachtwagens/leveringen/postbedeling en dergelijke komt ons allemaal ten goede. Deze mensen/werkzaamheden mogen geluid maken tussen bepaalde (acceptabele) uren.
Uitgebouwde auto's/mensen die nog eens toeteren wanneer ze iemand afzetten aan hun huis/scooters zijn onnuttig geluid > dit moet zwaar beperkt worden en al zeker tijdens de vroege avond/nacht/vroege ochtend.

Simpel toch: is het geluid nuttig voor ons allemaal, dan moet ik dat maar verdragen.
Is het geluid enkel om op te vallen en totaal onnuttig en zeker vermijdbaar > dan moet het zich niet manifesteren.

Kan niet simpeler toch?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

cyberbozzo schreef: Zeer simpel: onnuttig geluid is voor mij iets wat niet bijdraagt aan onze maatschappij.
Bouwwerkzaamheden/vrachtwagens/leveringen/postbedeling en dergelijke komt ons allemaal ten goede. Deze mensen/werkzaamheden mogen geluid maken tussen bepaalde (acceptabele) uren.
Uitgebouwde auto's/mensen die nog eens toeteren wanneer ze iemand afzetten aan hun huis/scooters zijn onnuttig geluid > dit moet zwaar beperkt worden en al zeker tijdens de vroege avond/nacht/vroege ochtend.

Simpel toch: is het geluid nuttig voor ons allemaal, dan moet ik dat maar verdragen.
Is het geluid enkel om op te vallen en totaal onnuttig en zeker vermijdbaar > dan moet het zich niet manifesteren.

Kan niet simpeler toch?
Na een paar jaar in de buurt van een supporterscafe gewoond te hebben: volledig mee eens. (het cafe kwam er een paar jaar na onze intrek in de flat). Het toeteren als je vertrekt om een onmogelijk uur, liefst nog met het nodige motorgeluid... ARGH.
(moest dit nu de uitzondering geweest zijn, dan tolereer je dat wel nog, maar 't was meer wel dan niet)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

devilkin schreef:Mensen die een huis kopen, en het eerste wat ze doen alle bomen uit de tuin vellen.
Want ze woonden natuurlijk graag in het groen :lol:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yeah, dan kom je dus op 'den buiten' wonen... Ondertussen schiet er niks meer over van wat er allemaal in die tuin stond:
- Aantal cypressen (ok, die zagen er slecht uit)
- aantal kleine fruitbomen
- aantal struiken
- er was een kruidentuintje
- ...

Blijf dan in 't stad eh.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Da's zo raar hé, hoe sommige mensen naar bomen kijken...
In het huis dat we kochten staat in de voortuin een boompje. Verschillende buren vroegen ons onmiddellijk wanneer we "dienen vuilen boom" gingen rooien. :roll:
Nu 15 jaar later staat hij er nog en staan er zo'n 20 haagbeuken bij. :twisted:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

devilkin schreef:Yeah, dan kom je dus op 'den buiten' wonen... Ondertussen schiet er niks meer over van wat er allemaal in die tuin stond:
- Aantal cypressen (ok, die zagen er slecht uit)
- aantal kleine fruitbomen
- aantal struiken
- er was een kruidentuintje
- ...

Blijf dan in 't stad eh.
het kan ook anders : wijzelf wonen in een straat met rijhuizen. breedte per huis ongeveer 10 meter. 1/3 bebouwd, 2/3 tuin. Mijn buur die geen tijd heeft voor onderhoud. (Nu 2 are onderhouden is niets :roll:, maar kom). Hijzelf heeft een 15 jaar geleden 2 boompjes geplant, die nu toch al meer dan 10 meter hoog zijn, en ongeveer 3 meter over den draad hangen. Op zich geen probleem voor mij voorlopig, het geeft schaduw en ik kan af en toe wat hout versnipperen als het mijn voeten uithangt.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik erger mij aan mensen die altijd het laatste woord willen hebben :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Mensen die een huis kopen, en het eerste wat ze doen alle bomen uit de tuin vellen.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Volgens mij zijn het bomen IN de tuin. Bomen uit de tuin zijn waarschijnlijk bomen die langs de straatkant of bij de buren groeien.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kijk, nog een kleine frustratie van de dag erbij ... ;) (zie post hierboven)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cyberbozzo schreef:Zeer simpel: onnuttig geluid is voor mij iets wat niet bijdraagt aan onze maatschappij.
Zo simpel schijnt die definitie toch niet hoor. Nuttig en onnuttig geluid... Mij ging het hem om je omschrijvingen. Ik begrijp wel de frustratie bij geluidsoverlast, maar dat is een heel perceptief gegeven. Ik ga mee in het verhaal van uitlaten etc, maar niet in nuttig en onnuttig geluid, zeker niet als er een maatschappelijk element bij betrokken wordt. We kunnen het dan hebben over spelende kinderen, een Sinksenfoor in de stad, een vliegtuig op weg naar een vakantiebestemming,...

Ik vond het raar, nuttig en onnuttig geluid. Om mijn frustratie daarover verder te zetten, ik erger mij aan bladblazers, kantsnijders, etc. Dingen die perfect manueel kunnen, maar maatschappelijk wel aanvaard worden in jouw definitie?
Dedion
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:49
Bedankt: 2 keer

Manueel blad blazen :beerchug:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Een order van Amazon Duitsland dat al meer dan een week in Brussel ergens blijft hangen... en de laatste tijd heb ik dat meer en meer voor.
Bij Bol heb ik zoiets nog nooit voorgehad.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dedion schreef:Manueel blad blazen
Tijdje geleden een filmpje gezien over bladblazers, ik was naar eentje op batterijen op zoek, of een vergelijking tussen enkele types.
Bij het begin van dat filmpje begint die kerel daar met een MEGA hark/rijf bladeren bij elkaar te vegen. Als je het filmpje bekijkt, gaat dat veel sneller dan de elektrische bladblazers.
Ik heb wat moeten zoeken naar zo'n giga-exemplaar, en sindsdien gebruiken we dat (eentje van Polet, als ik met niet vergis).
[youtube]OrDzn-t2OVk[/youtube]
Dedion
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:49
Bedankt: 2 keer

Two stroke power to the rescue!

Daar kan geen enkele hark tegen op :banana:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

NuKeM schreef:Nee, ik erger me niet aan een buur die een gaatje moet boren of op zondag zijn gras af doet. Dat heeft namelijk een duidelijk nut en kan soms niet anders.
Mja, tegen een gaatje boren of een elektrische grasmaaier op zondag heb ik ook niks, als het zich tenminste op een fatsoenlijk uur voordoet (lees: in de namiddag).
Erger wordt het als het een grasmaaier op benzine betreft, of als het ipv een gaatje te boren een halve verbouwing is.

Maar zelfs in de week mogen bouwwerken al van 7u 's ochtends, wat belachelijk vroeg is voor een avondmens, en vaak krijgen die van de gemeente dan nog een uitzondering op nachtlawaai en is het al "vanda" om 6u.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Volgens mij mag je om 6u al beginnen.
Alle nieuwbouwen hier in de straat begonnen om 5u30/40. Als je dan de politie belt, is die er toch maar tegen 6u of later en valt er niets meer vast te stellen. Maar de gasten konden wel op een frisser moment beginnen.

Ik maakte daar niet zo'n probleem van.
Tot er eentje om 23u40 nog met graafmachines bezig was. En net toen ik een klapke wou gaan doen, was het stil.
Tijdens den bouw snap ik dat wel: de aannemer wil rap aan de volgende werf beginnen, de bouwheer wil rap in zijn huis.
Dat is iets anders als je bij een bouwhandel of betoncentrale woont. Of als ze een een jaar ofzo aan het bouwen zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:
Dedion schreef:Manueel blad blazen
Tijdje geleden een filmpje gezien over bladblazers, ik was naar eentje op batterijen op zoek, of een vergelijking tussen enkele types.
Bij het begin van dat filmpje begint die kerel daar met een MEGA hark/rijf bladeren bij elkaar te vegen. Als je het filmpje bekijkt, gaat dat veel sneller dan de elektrische bladblazers.
Ik heb wat moeten zoeken naar zo'n giga-exemplaar, en sindsdien gebruiken we dat (eentje van Polet, als ik met niet vergis).
[youtube]OrDzn-t2OVk[/youtube]
Not to mention dat die blad/stof blazers eigenlijk schandalig ongezond zijn tenzij je een goed mondmasker op hebt terwijl je bezig bent.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Dat je nu met voetbal om je oren wordt geslagen. Je kan geen tv/radio of krant bekijken of er is melding over voetbal. Ben absoluut geen voetbal fan. Stomme sport stampen tegen een bal en dan er achter lopen als een kieken zonder kop.... :bang:

Gelukkig netflix in huis....
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

stefke schreef:Dat je nu met voetbal om je oren wordt geslagen.
Gelukkig duurt dat niet lang.... Daarna is't Ronde van Frankrijk... :bang:

Gelukkig Netflix in huis 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Direct Flight cancelled. :-(
Vervanging met tussenstop :-( :-(
Vlucht op tussenstop defect en opnieuw 6 uur wachten op vervanging van de vervanging :-( :-( :-(
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Onbekenden die hun fietsslot ook aan mijn fiets vastgemaakt hebben, wanneer ik wil vertrekken :bang:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

johan.devos schreef:Direct Flight cancelled. :-(
Vervanging met tussenstop :-( :-(
Vlucht op tussenstop defect en opnieuw 6 uur wachten op vervanging van de vervanging :-( :-( :-(
Goede nieuws: recht op volledige vergoeding volgens ec261/2004. (Indien vanuit of naar EU).

Kassa kassa!
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Gelukkig duurt dat niet lang.... Daarna is't Ronde van Frankrijk...
Het einde van't jaar is dus bijna in zicht. Ik kan evengoed beginnen uitbollen en wat kerstgerief bijeensprokkelen.
Het valt mij ineens op dat ze dit jaar laat zijn met sinterklaasaanbiedingen.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stroper schreef:Onbekenden die hun fietsslot ook aan mijn fiets vastgemaakt hebben, wanneer ik wil vertrekken :bang:
Ik ben te lui om het zelf op te zoeken maar ik vraag me af of dit verboden is volgens het verkeersreglement? Een camionette heeft me ooit eens ingesloten in een parkeerplaats en ik dacht dat dat verboden was maar fietsen zijn natuurlijk geen autos.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk niet dat het verkeersreglement spreekt over het gebruik van sloten op een fiets; daar zal wel andere wetgeving over bestaan.
Op een fiets is het natuurlijk moeilijk te bepalen van wie het slot is.
Is het iemand die goed- of kwaadwillig jouw fiets op slot gedaan heeft?
Of wil jij een slot laten knippen om een fiets te stelen?
Of ben je je sleuteltje kwijt en wil je graag gratis geholpen worden?

Dit vraagt altijd wel wat goodwill.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lijktmij vrij eenvoudig vast te stellen wat van wie is.
* Mijn fietsslot hangt vast aan de stalling
* een onbekende fiets hangt aan mijn fiets vast met een slot.
Maar is op priveterrein, dus verkeersreglement zal van geen tel zijn.
Ik ben thuisgeraakt met de tram en als hij er morgen nog staat, is het geen drama.
(Maar ik ga wel eens binnenwippen bij de naburige bedrijven om een beetje oplettenheid te vragen :P )
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Verkeersreglement telt ook op privé domein met openbaar karakter.
Bijvoorbeeld een parking van een supermarkt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”