Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Is het niet eerder het type koeler dat maakt dat je al dan niet een backplate nodig hebt?
Toen ik enkele maanden geleden voor mijn zelfbouw-pc een koeler zocht, kwam ik ook backplate-koelers tegen, maar dat was telkens voor gigantische koperen torens. Lees: als je die in een tower-constructie wil "hangen", breekt uw moederbord gewoon af.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Backplate is puur om het buigen van het moederbord tegen te gaan, denk ik: door het gewicht van de koeler en/of door de krachten van de aangespannen vijzen/veren om de koeler vast te zetten.

Als je de vijzen die door het mobo steken eerst op de backplate monteert, dan kan je het mobo er voorzichtig op leggen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Geen kleine frustratie maar een enorme :bang: furieus ben ik er van...
Bij een economische perte totale zetten ze de wagen blijkbaar te koop om de wrak waarde te weten, dat trekken ze dan van een ander bedrag af of zoiets. Ok, geen probleem lijkt mij.
Nu krijgt men vrouw mails van autohandelaars, een ervan had de mail die hij zelf ontvangen had doorgestuurd met de vraag wanneer hij de wagen mocht komen halen ("Wanneer we kan afhalen de wagen ?", ook al stond er in de mail dat het bod weerhouden was). De verzekering stuurt blijkbaar haar VOLLEDIGE NAAM, ADRES, TELEFOONNUMMER en MAIL naar iedereen die een bod uitgeeft...
Hieronder de mail die ze dus uitsturen :bang:

Code: Selecteer alles

Mevrouw,
Mijnheer,
 
Uw bod op het voormeld voertuig werd weerhouden. Hierna vindt u de nodige inlichtingen:
 
•	Eigenaar <naam van men vrouw> Tel. 
<ons adres> GSM <haar gsm nummer>
<rest van adres>
<haar mail>
 
•	Uw bod BTW inclusief  EUR xx
 
•	Het voertuig bevindt zich bij:
 
<dezelfde blok als hierboven>
Blijkbaar van CED
U hebt het recht om van ons te verwachten dat we uw persoonlijke gegevens beschermen en beveiligen. We werken er hard aan om CED en onze klanten te beschermen tegen onbevoegde toegang of het onbevoegd wijzigen, openbaar maken of vernietigen van de informatie die we bewaren. In het bijzonder:
We houden ons te allen tijde aan dit Privacy beleid met betrekking tot alle gegevens die we van u verzamelen;
We beperken het gebruik en de openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens en zorgen ervoor dat iedereen met wie we dergelijke informatie delen deze informatie behandelt met de privacy en beveiliging die deze verdient;
We hebben in de industrie geaccepteerde fysieke, technische en administratieve procedures ingesteld ter waarborging en beveiliging van de informatie die we verzamelen.
:bang: :bang:
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@MClaeys ter info:
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... t-indienen
maar ja mogen we iets verwachten van deze "praatb..."?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

@MClaeys: ja wadde, moesten ze zoiets met mij flikken, ik zou toch ferm overwegen om enkele paardenhoofden te bestellen en die 's nachts in hun bed af te leveren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vandaag toevallig de nieuwe "kilometerplaatjes" bemerkt op de E17

In grote letters A14, daaronder in kleine letters "E17"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/he ... ~ae38bb25/

Wat een achteruitgang, in België waren we de beste in Europa om de autowegen te benoemen met hun E-nummer!
Nu we allemaal E17, de E40, de E314, de E19 enz ... kennen, worden deze nu terug de A14, A10, A2, A1 enz ...
Wat is hiervan de bedoeling?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is al altijd zo geweest, kijk maar naar de oude borden in het artikel.
Ik vermoed dat de E nummers verwijzen naar snelwegen die grensoverschrijdend zijn en in België zijn die opgedeeld in kleinere stukjes A wegen. bv. E40 Oostende - Brussel is de A10, eenmaal voorbij Brussel naar Luik is dit de A3.
Hulpdiensten zullen beter kunnen lokaliseren met A nummers.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

JamesEarlGray schreef:@MClaeys: ja wadde, moesten ze zoiets met mij flikken, ik zou toch ferm overwegen om enkele paardenhoofden te bestellen en die 's nachts in hun bed af te leveren.
Een gat in de markt! Dat daar nog niemand aan gedacht heeft! Afbeelding Er is al een site om stront op te sturen, en een site om een doos vol glitter op te sturen, maar déze, die bestaat nog niet.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

philippe_d schreef:Vandaag toevallig de nieuwe "kilometerplaatjes" bemerkt op de E17

In grote letters A14, daaronder in kleine letters "E17"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/he ... ~ae38bb25/

Wat een achteruitgang, in België waren we de beste in Europa om de autowegen te benoemen met hun E-nummer!
Nu we allemaal E17, de E40, de E314, de E19 enz ... kennen, worden deze nu terug de A14, A10, A2, A1 enz ...
Wat is hiervan de bedoeling?
De E nummering voor snelwegen is de internationale nummering, de A nummers zijn de regionale nummers.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

JamesEarlGray schreef:@MClaeys: ja wadde, moesten ze zoiets met mij flikken, ik zou toch ferm overwegen om enkele paardenhoofden te bestellen en die 's nachts in hun bed af te leveren.
Je kan het grappig vinden, maar ze geven al meer gegevens uit dan dat ik zelf bij tweedehands verkopen doorgeef, zonder toestemming/medeweten. Ik vind dat op zijn minst gezegd dus bedenkelijke praktijken.

<en indien ik uw bericht foutief als sarcasme had opgevat, men excuses>
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het bod is toch weerhouden? Dat wil dus zeggen dat de betreffende handelaar het bod heeft gewonnen en het wrak mag opkopen. Ik vermoed dus dat die als enige de gegevens van de verzekering heeft ontvangen?
Het woord "weerhouden" kan nogal eens voor verwarring zorgen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

Effe de taalnazi uithangen.
Weerhouden betekent, in correct Nederlands, tegenhouden.
Het weerhouden bod is dus het tegengehouden bod.

In Vlaanderen wordt het soms, veelal door ouderen, gebruikt als foutieve vertaling van het Franse retenir wat exact het tegengestelde betekent.

De verzekering heeft het woord weerhouden dus correct gebruikt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:De E nummering voor snelwegen is de internationale nummering, de A nummers zijn de regionale nummers.
Dat begrijp ik wel, maar in België zijn de E-nummers toch goed ingeburgerd?
Zelfs op Google Maps worden de E-nummers weergegeven, je moet al héél sterk inzoemen om ook de A-nummers te zien

Moeten we nu bellen naar de pechdienst met de boodschap "ik sta op de A1 aan KM paal xxx"?
Die dubbele nummering is toch helemaal niet nodig en brengt alleen verwarring?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

philippe_d schreef:Moeten we nu bellen naar de pechdienst met de boodschap "ik sta op de A1 aan KM paal xxx"?
Die dubbele nummering is toch helemaal niet nodig en brengt alleen verwarring?
Voor de pechdienst maakt het helemaal niet uit. Of je nu zegt dat je langs de A8 staat (Aat-Doornik) of langs de E429 maakt helemaal geen verschil. De lijst met autosnelwegen bij de hulpcentrale bevat beide nummers, ze kunnen je altijd vinden. En geloof mij, het is mijn job. Ik weet waar ik over praat.
Bij deze nog een tip, uitsluitend geldig voor Frankrijk: sta je in FR op de autosnelweg met pech, ALTIJD naar nummer 17 bellen. En autosnelweg is niet alleen de rijbaan of de vluchtstrook. Ook op- en afritten van de snelweg, parkings, aire de reposo, benzinestation... Kortom alles wat met de snelweg in FR te maken heeft: bij pech ALTIJD naar nummer 17 bellen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

philippe_d schreef:Vandaag toevallig de nieuwe "kilometerplaatjes" bemerkt op de E17
Ik vind vooral de gebruikte typeface (SNV) absoluut niet aesthetisch en totaal verouderd, om niet te zeggen moeilijk leesbaar als geen daglicht is of niet minstens op grootte >200 afgedrukt is.

Enkel de ontwikkelingslanden in Europa gebruiken nog SNV (ttz Belgie en enkele oostbloklanden). SNV werd weliswaar uitgevonden door Zwitserland maar die zijn al lang weer afgestapt daarvan!

Highway Gothic (USA), Trafikkalfabetet (Noorwegen) of Frutiger (Zwitserland) zijn allen veel mooiere en veel leesbaardere lettertypes.

Spijtig dat men van de regionalisering geen gebruik maakt om eindelijk wat te moderniseren. Ik hoop desondanks ooit nog een overschakeling naar een ander lettertype te mogen meemaken :-)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

philippe_d schreef: Dat begrijp ik wel, maar in België zijn de E-nummers toch goed ingeburgerd?
Zelfs op Google Maps worden de E-nummers weergegeven, je moet al héél sterk inzoemen om ook de A-nummers te zien

Moeten we nu bellen naar de pechdienst met de boodschap "ik sta op de A1 aan KM paal xxx"?
Die dubbele nummering is toch helemaal niet nodig en brengt alleen verwarring?
Als je aan de pechdienst E40 km paal 40 doorgeeft kan je ofwel ter hoogte van Tienen staan, of ter hoogte van Merelbeke.
Van verwarring gesproken. De E wegen zijn misschien goed ingeburgerd, de A wegen correcter.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Weer wat bijgeleerd :-D
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

De E40 in België is de A18, A10 en A3.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

petrol242 schreef:Het bod is toch weerhouden? Dat wil dus zeggen dat de betreffende handelaar het bod heeft gewonnen en het wrak mag opkopen. Ik vermoed dus dat die als enige de gegevens van de verzekering heeft ontvangen?
Het woord "weerhouden" kan nogal eens voor verwarring zorgen.
Weerhouden wil in mijn ogen net zeggen niet aanvaard. Overigens, de wagen staat niet te koop, het zou dus nogal straf zijn moest men een bod aanvaarden. Op een bluts na in de zijkant is er niks aan, het is gewoon duurder om te laten maken dan dat de auto waard is (Opel Corsa van 2001). Om een of andere reden bepaalt men de wrakwaarde door het "te koop" aan te bieden en dat gaat dan van het bedrag af dat je nog krijgt voor je wagen.

En in België doen ze blijkbaar verwarrend inderdaad :bang: (ik heb het alleszins nooit in die betekenis geleerd):

Code: Selecteer alles

Weerhouden van betekent in de standaardtaal 'afhouden van, terughouden, tegenhouden, beletten'.

(1) De sneeuwstorm weerhield hen ervan om de tent af te breken.

(2) Zijn ontslag zal mij er niet van weerhouden om zelf een initiatief te nemen.

In België wordt weerhouden ook wel in de volgende betekenissen gebruikt:

a. 'in overweging nemen, rekening houden met';
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Aangezien we in België zijn, wordt het hier waarschijnlijk gebruikt in de context ‘een aanvaard bod’

Eens contact opnemen met de verzekering om uitsluitsel te krijgen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

MClaeys schreef: In België wordt weerhouden ook wel in de volgende betekenissen gebruikt:
a. 'in overweging nemen, rekening houden met';
Ik vermoed dat de logica is dat alle opties verwijderd zijn, behalve de weerhouden opties.
Ik ken heel wat mensen die "weerhouden" zijn bij een (interne) sollicitatie na een "herstructurering". Waarbij je initieel denkt dat je buiten ligt, liggen eigenlijk alle anderen buiten en ben jij "weerhouden" van het buitengooien en dus ben je nog steeds binnen.
Typisch HR newspeak :).

Ik mijd het woord "weerhouden" om die reden, want je weet niet precies wat er in die context mee bedoeld wordt:
- de persoon is "tegengehouden" om verder te werken bij het bedrijf
- de persoon is "tegengehouden" bij het buitenwerken van alle anderen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dit heeft mij ervan weerhouden om te bieden op dit item = dit heeft mij tegengehouden om te bieden...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het is niet de verzekering die dit doet overigens, maar dat waardebepalingsniveau. Bij de verzekeringsagent wisten zelfs niet van deze praktijk bij CED en gingen zelf polshoogte nemen. Ik ging er vandaag meer over horen, ik ben benieuwd.
En ze kunnen dus geen bod aanvaarden, daar ze het recht niet hebben de wagen te verkopen (en ze aanvaarden naar meerdere opkopers dus dat doet dan weer net uitschijnen dat ze de andere/correcte betekenis bedoelen). Ik kan zo ook eender welke wagen te koop zetten online, bodjes aanvaarden en er een adres op kleven dat niet van mij is.

@heist_175
Ik wist van de andere onlogische betekenis niet af, maar het is sowieso al geen woord dat ik vaak gebruik. Nu ik weet dat er verwarring kan zijn al helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Jack Daniels schreef:Dit heeft mij ervan weerhouden om te bieden op dit item = dit heeft mij tegengehouden om te bieden...
Dat lijkt me te kloppen.
Maar ik heb uw bod weerhouden = ik heb alle boden/biedingen genegeerd of verwijderd, uw bod is het enige dat overblijft.

Kortom: gebruik het woord niet, want uw gesprekspartner gaat niet éénduidig weten wat je eigenlijk wilde zeggen
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

De vraag krijgen van het bestuur van een vzw waar ik zelf lid van ben (muziek vereniging) voor website hosting & mail hosting te optimaliseren, ... alles voorbereiden, nodige aanvragen doen voor hosting & domains & gsuite (gratis voor vzw), plan van aanpak opstellen, alles doorsturen en dan... geen reactie. Zelfs bij meermaals navragen van wat we ermee gaan doen.

En dan krijg je bijna een half jaar later de vraag 'of je er iets voor gedaan hebt'. :evil: :bang: :roll:
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

In Vlaanderen wordt weerhouden idd gebruikt als de verkeerdelijke vertaling van "retenir".
Dat zie je bv in sollicitatiebrieven, wanneer men antwoordt "spijtig genoeg werd uw kandidatuur niet weerhouden".

Bij ons, in tegenstelling tot in NL, betekent weerhouden dus "aanvaarden","niet tegenhouden".

Voor de duidelijkheid: in vlaanderen is dat juist taalgebruik.
Net zoals "lopen" bij ons betekent wat ze in NL "rennen" noemen, en wat ze in NL "lopen" noemen bij ons "wandelen" heet.
(Of de klassieker "poepen")
Onze talen zijn niet identiek, en je moet dus niet afkomen met "jama in NL betekent het dit of dat"; NL is vlaanderen niet; wij spreken vlaams.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Klopt. En dat wou ik meegeven. Het is inderdaad heel verwarrend, maar als je weerhouden bent, zit je mee in het zwembad.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Moeten meedelen aan mensen onder mij dat ze dingen ten laste moeten nemen waarvan de fout bij derden ligt...

Dat is rot en totaal niet leuk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ITnetadmin schreef:Bij ons, in tegenstelling tot in NL, betekent weerhouden dus "aanvaarden","niet tegenhouden".
Nee. Zie mijn bericht hoger. Ik maak het nog wat duidelijker:
De hoge prijs heeft mij ervan weerhouden om op dit object te bieden. Dat betekent dus: De hoge prijs heeft mij tegengehouden om op dit object te bieden. Of nog: de metershoge golven weerhielden de zwemmers er van om in het water te gaan = hielden de zwemmers tegen om in het water te gaan. Duidelijk, toch?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja inderdaad duidelijk. En dat is nu net het verwarrende aan onze taal.
Uiteindelijk draait het om hetgeen waarvan je weerhouden bent. De voorbeelden die je aanhaalt zijn heel duidelijk.

Maar neem nu bijvoorbeeld een sollicitatie : als je weerhouden bent (van uit de boot te vallen) betekent dat dat je eigenlijk dus nog in de pool zit. Je bent dus weerhouden om er af te vallen. In het geval van TS, is het voor mij heel duidelijk. Weerhouden is in deze context gewoon dat de bieder nog steeds een bod kan doen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het kan me niet schelen wat ze met het woord bedoelen, aanvaard of niet maakt toch geen verschil uit in het feit dat ze niks kunnen verkopen wat niet van hen is of waar geen toestemming voor gegeven is. De private gegevens die ze zonder toestemming uitsturen wel. En gezien de verzekering zelf geen actie genomen heeft inmiddels nemen we wel zelf contact op.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar destijds verkocht de verzekeraar een wrak en niet "de eigenaar". Op dat moment is immers de verzekeraar belanghebbende partij. Hoe meer het wrak opbrengt, hoe minder de verzekeraar aan de verzekerde moet uitbetalen. Voor de verzekerde maakt het uiteindelijk niet veel uit.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat is enkel bij een gewone perte totale waarbij je ook je wagen kwijt bent/wagen niet meer rijd. Hier is er enkel een bepaling van de "wrakwaarde", geen verkoop. En inderdaad om minder te moeten uitkeren want die waarde heb je dan zogezegd nog in je bezit. Behalve een bluts in de deur en zij is er niks aan, gewoon zonde voor een ongevalvrije wagen waar altijd zorg voor gedragen is.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Iemand een nieuwe phone cadeau gedaan, en de SIM kaart past er natuurlijk niet in, dus persoon mag nu een dag langer wachten om deze te gebruiken. Toch wel een klein dompertje op de feestvreugde. :( Ging Apple niet eens iets uitvinden om de SIM in de telefoon in te bouwen oid? Waarom is dat nooit van de grond gekomen? Nu had Apple eens een goed idee, nu brengen ze het niet in de realiteit. Wat een gezeik is het toch altijd met die SIM-kaarten.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

antutu schreef:Iemand een nieuwe phone cadeau gedaan, en de SIM kaart past er natuurlijk niet in, dus persoon mag nu een dag langer wachten om deze te gebruiken.
Nochtans zelf zeer gemakkelijk te verknippen met een cuttermes en vijltje. Genoeg voorbeelden en tutorials online.
Ging Apple niet eens iets uitvinden om de SIM in de telefoon in te bouwen oid? Waarom is dat nooit van de grond gekomen? Nu had Apple eens een goed idee, nu brengen ze het niet in de realiteit. Wat een gezeik is het toch altijd met die SIM-kaarten.
Embedded SIMs bestaan al en neen, is geen uitvinding van Apple. De nieuwste Apple Watch heeft die bvb al. En als je auto zo’n SOS knop e.d. heeft, heeft hij ook een eSIM. Al moeten we wel nog wachten op de eerste phones met zo’n eSIM.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

eSim is niet doorgegaan omdat providers het niet wilden, te handig voor de klant om over te stappen etc...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Wat niet is, kan nog komen :)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Tomby schreef: En als je auto zo’n SOS knop e.d. heeft, heeft hij ook een eSIM. Al moeten we wel nog wachten op de eerste phones met zo’n eSIM.
Zeker van dat dit een eSIM is? Ik weet dat dit zo in de US is, echter voor EU wagens hangt er telkens een extra SIM bakje aan omdat er een wetgeving was dat de klant de SIM zou moeten kunnen vervangen. Althans dat is toch zo in 2 wagens (EU model) die ik ken, terwijl het US model dit niet heeft. Je moet uiteraard wel heel je dashboard afbreken om erbij te kunnen. Of is dit enkel voor de data connectie?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Blijkbaar willen ze er weer wat doorduwen om de vrijheid van het internet te gaan beperken :roll: 12 september stemming. Het was al even geleden ook zo, maar toen was het niet goedgekeurd in die vorm, nu dus opnieuw.
https://saveyourinternet.eu
http://www.savetheinternet.info/

[youtube]gYU77Qqvy-U[/youtube]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

DeStandaard 07/07/2018 - DE TECHNOCRAAT - Artiesten hebben de kapitale fout begaan: toestaan dat je tegenstander de framing van het debat bepaalt
De auteurs van het artikel 13 beoogden nochtans iets totaal anders. Youtube, een onderdeel van Google, wordt massaal gebruikt om muziek te streamen, maar betaalt niet dezelfde rechten die legale streamingdiensten zoals Spotify betalen. En dat is omdat Youtube zich kan wegstoppen achter iets dat de ‘safe harbour’ heet. Artikel 13 zou dat onderscheid wegnemen.
Artikel 13 zou die veilige haven eigenlijk opheffen, toch voor muziek en video. Het doet er dan niet meer toe wie die muziek heeft geüpload: Youtube profiteert ervan en dus moet Youtube ervoor betalen. Radicale verandering? Absoluut! Einde van het internet? Ach, welnee!

Het ‘safe harbour’-principe is de jongste vijf jaar al ingrijpend afgebouwd. Iedereen accepteert inmiddels – ook Facebook en Google – dat de internetreuzen wel degelijk verantwoordelijkheid dragen voor wat zich afspeelt op hun platform. Wraakporno, haatberichten of fake news: daar nemen ze nu wél de verantwoordelijkheid voor. Ook de omstandigheden zijn veranderd: de delicate opstartbedrijfjes zijn reusachtige monopolisten geworden.

Maar die miljardenbedrijven zien niet graag gebeuren dat de regels van het spel plots in hun nadeel veranderen. Daar lobbyen ze dus hard tegen. En, in dit geval, uiterst doeltreffend.
De kans lijkt mij reëel dat de Richtlijn nu vergiftigd is, en het thema voor jaren taboe. En dat is dan het allerbeste nieuws dat Google en Facebook dit jaar hebben gekregen.
Is dit het einde van het internet dan?
Bwaa...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”