Boete veel te laat ontvangen en 1 dag om te betalen, afzetters

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ub4b schreef:Onbegrijpelijk ook dat de flikken haar een ademtest lieten doen. Ze was nuchter. Het kwam voor mij over alsof ze haar verhaal niet geloofden. Klakkeloos uitvoeren van procedures.
Die ademtest lijkt me logisch, die flikken waren er niet bij dus die moeten daar gewoon de feiten verzamelen. In dit geval dus het feit dat de wagen bestuurder niet onder invloed was. Als ze iedereen gewoon moesten geloven was niemand nog schuldig natuurlijk, want niemand heeft ooit iets mis gedaan.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Velen staan graag met het vingertje te zwaaien, maar moraliseren heeft geen enkel effect op ub4b, en ub4b is niet alleen. Wil je mensen als ub4b meekrijgen - in de praktijk een hele hoop autobestuurders - doe dan 2 zaken:

1. Zorg ervoor dat mensen niet meer het gevoel hebben dat ze nutteloos veel tijd verliezen op de weg en dat ze snelheid moeten maken om dit te compenseren. De doelstelling moet zijn dat de infrastructuur zodanig is dat sneller rijden écht niet langer significant tijdswinst oplevert. Dit kan door te sleutelen aan zowel aanbod als vraag:

* Verbeter het aanbod aan infrastructuur, te beginnen met het wegwerken van nutteloze tijdsrovers als domme verkeerslichten (slecht voor het milieu ook). Voorzie toeritdosering en een filevrij aanbod aan "managed lanes" op de meest filegevoelige snelwegen.
* Breng de vraag naar infrastructuur meer in balans met het aanbod door het invoeren van een verantwoorde vorm van rekeningrijden, waarbij de kosten van het woon-werkverkeer ten laste vallen van de werkgevers, en waarbij vrachtverkeer aangemoedigd wordt om gebruik te maken van de weg op de rustige momenten.

2. Verhoog de pakkans met een zero-tolerance beleid dat zich niet toespitst op 1 aspect, maar op alle bedreigingen voor het vrije verloop van het verkeer: te snel rijden inderdaad, maar evenzeer slecht beveiligde vrachtwagens, rijden onder invloed, roekeloos gedrag, te traag rijden (op de plaatsen waar dit strafbaar is) en belemmering van het verkeer in het algemeen (ook als het maar "voor eventjes" is).

Het een gaat hand in hand met het ander, een slimme overheid past beide tegelijk toe en investeert de inkomensten die het oplevert opnieuw in het verkeer. Een nutteloze overheid past geen van beide toe. Een naïeve overheid past enkel het eerste toe, en beseft niet dat je slechte gewoonte - eenmaal aangeleerd - niet meer afleert zonder te bestraffen. Een domme overheid past enkel het tweede toe, en zal (nog maar eens) merken dat je door bestraffen alleen mensen niet mee krijgt in je verhaal.

De oplossing ligt voor het grijpen, maar zolang we blijven kiezen om te moraliseren ipv te handelen, blijft het vechten tegen de bierkaai.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 31 mei 2018, 09:16, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Bovenstaande is inderdaad de ideale situatie, en niemand kan helemaal begrijpen waarom onze overheid het niet op dezelfde manier ziet - alle raad van alle specialisten terzake in de wind geblazen...

Maar ik weiger te aanvaarden dat er dan mensen zijn die hun voeten vegen aan alle regels die de overheid (in dit topic: de snelheidslimieten) opstelt. Dat kan toch nooit een excuus zijn, in geen énkel onderwerp!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:...., en waarbij vrachtverkeer aangemoedigd wordt om gebruik te maken van de weg op de rustige momenten.
...

Hoewel ik de oplossing niet weet voor heel de problematiek is dit stukje iets van : een ander moet maar op de 'rustige' momenten gaan werken zodat de gewone werknemer het beter gaat hebben? Dat is zoals de meeste liever hebben dat de winkels en alles open is op zondagen omdat ze er anders niet geraken, een ander moet dan maar werken. Sorry moest er even uit :)


Hoewel de overheid geen al te goede beurt op vele vlakken, denk ik wel dat we iets teveel het bezien als een traditioneel bedrijf. Een overheid is een veel complexer geheel dan een multinational. Als enkel van A naar B zou spelen zou het allemaal al lang opgelost zijn. Maar er speelt zoveel : milieu, belastingsdruk,leefbaarheid,de diverse meningen van een 10 miljoen,...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

ub4b schreef:Niet iedereen is een braaf schaaf die klakkeloos akkoord is met de overheid. Denk je nu echt dat de overheid haar burgers fair behandelt?

De overheid is een incompetente logge structuur, die zeer duur is, niet efficiënt is en de mensen onder dwang via de natuurlijke persoon besteelt, maar de echte rijken en de vriendjes (bvb de farma) laat begaan. Ze is er NIET voor jou en MIJ. Ook een boete meer dan een maand te laat is hiervan een symtoom. Het ergste is dan nog dat wij hier zoveel belasting betalen, en het robin hood principe niet eerlijk wordt toegepast. Je weet toch hoe ze de belastingen hebben uitgevonden en welk smoesje ze daarvoor hebben ingeroepen zodat de massa niet in opstand kwam?
Alé, wie de regels volgt is een braaf schaap :roll:

Men heeft niet door dat men zelf een rover is op de baan maar noemt de overheid, die regels moet verstrengen om de rovers op de baan tot een verantwoord gedrag te bewegen, een overheid :nono:

Als je 6 regeringen hebt waar anderen het kunnen met 1 voor een groter gebied, dan kan dat niet efficiënt zijn. Als je ook andere regels gaat gebruiken in de regio's zal dat de efficiëntie niet verbeteren. De boetes zijn echter niet eigen aan ons land, in veel landen zijn de boetes en pakkans trouwens hoger. We zijn ook niet bij de beste leerlingen inzake verkeersslachtoffers dus een streng beleid is gewoon nodig.

Wat men vooral treft in deze discussie is de verregaande normvervaging en het complete egoïsme van sommigen. Andere verkeersgebruikers worden gewoon genegeerd en zijn hoogstens lastige obstakels. Dit zijn mensen die veel te hard gepamperd worden door wat zij de overheid noemen. Een rijbewijs met punten zou een begin zijn, samen met de verhoging van de pakkans. Dit is echter niet populair en dus neemt ons overschot aan politici liever andere maatregelen die toch amper werken. De rotte mentaliteit blijft daardoor bestaan en iedere dag verliest iemand een geliefde of kind, wraakroepend. Toch komt men niet in opstand tegen deze onaanvaardbare realiteit.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dizzy schreef:Dit is echter niet populair en dus neemt ons overschot aan politici liever andere maatregelen die toch amper werken. De rotte mentaliteit blijft daardoor bestaan en iedere dag verliest iemand een geliefde of kind, wraakroepend. Toch komt men niet in opstand tegen deze onaanvaardbare realiteit.
Iedere dag sterven ook mensen door roken, alcohol, chemische onderdrukkunde valselijk geneeskunde genoemd want het onderdrukt symptomen en genees niet. Die zaken die wel werken worden verboden, zoals door Maggie de Block aan uw been. Ook de rotzooi in onze voeding daar is de overheid zeer laks in want ze dansen naar de pijpen van de duizenden lobbyisten in Brussel die betaald worden om politiekers te beïnvloeden.

Toch bizar dat ze medicinale cannabis verbieden, maar hard drugs zoals roken en alco niet verbieden.

En dan tenenkrommend: meer dan 60% van de voeding van multinationals is rotzooi, en de overheid DOET HIER NIKS AAN:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/rappo ... iet-gezond

Verder ga je er vanuit dat mensen met een snelle wagen geen controle hebben over hun machine, niets is minder waard.

En ik stel vast dat baantjes waar je vroeger 90 mocht nu artificieel vertraagd zijn naar 70 en nadien 50. Geen wonder dat mensen dan harder rijden, want de limiet voelt niet fair aan. In onze buurgemeentes hebben ze die 50 ingevoerd op boerenbaantjes omdat ze dan subsidies voor fietspaden krijgen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

ub4b schreef:
Verder ga je er vanuit dat mensen met een snelle wagen geen controle hebben over hun machine, niets is minder Waar.
Over die controle van ‘hun’ machine heb je (misschien) gedeeltelijk gelijk.
Echter heb je GEEN controle over de andere weggebruikers of omstandigheden. En laat nu net dat het grootste gevaar zijn - de onverwachte events op de weg.


ub4b schreef:En ik stel vast dat baantjes waar je vroeger 90 mocht nu artificieel vertraagd zijn naar 70 en nadien 50. Geen wonder dat mensen dan harder rijden, want de limiet voelt niet fair aan. In onze buurgemeentes hebben ze die 50 ingevoerd op boerenbaantjes omdat ze dan subsidies voor fietspaden krijgen.
Dus duidelijk dat die snelheid daar te hoog was aangezien er fietsers op de rijbaan zijn!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ub4b schreef:
Iedere dag sterven ook mensen door roken, alcohol, chemische onderdrukkunde valselijk geneeskunde genoemd want het onderdrukt symptomen en genees niet. Die zaken die wel werken worden verboden, zoals door Maggie de Block aan uw been. Ook de rotzooi in onze voeding daar is de overheid zeer laks in want ze dansen naar de pijpen van de duizenden lobbyisten in Brussel die betaald worden om politiekers te beïnvloeden.

...
Er sterven elke dag mensen aan de gevolgen van roken, dus dat geeft je vrijgeleide om te snel te rijden ?
Er sterven elke dag mensen aan de gevolgen van alco(hol), dus dat geeft je vrijgeleide om te snel te rijden ?
Er worden elke dag mensen terecht geflitst, en dat is dan een probleem ?

Ik zeg het nog eens: je bent een held ! :bang:




J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 31 mei 2018, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Excuses, excuses, als we gaan wachten met verantwoord rijdgedrag tot er niemand meer sterft aan andere problemen zal het er nooit van komen. Totaal geen argument dus. :nono:

Het niet verbieden van andere zaken is in hetzelfde bedje ziek trouwens en bevestigd net wat ik zei, politici durven onvoldoende onpopulaire maatregelen nemen uit angst voor de kiezer. Sommige kiezers zijn zo dwaas om te stemmen voor mensen die tegen hun eigen gezondheid/welzijn ingaan en hun foute gewoontes in stand houden. Ze spreken over verandering in slogans maar ze zijn in realiteit gewoon oerconservatief.

Nergens zeg ik dat iedereen met een snelle wagen geen controle over zijn wagen heeft wel dat er TE veel ongelukken zijn en dat snelheid een rol speelt. Er zijn helaas dagelijks voorbeelden van te lezen in de kranten.

Het maakt geen bal uit wat wij fair vinden als snelheid. De overheid wil, volledig terecht, het aantal ongevallen en slachtoffers verminderen en daar past een snelheidsvermindering perfect bij. De maatregel die je aanhaalt is een voorbeeld, hoeveel dode fietsers minder zou dat opleveren en is dat niet te verkiezen op de 35 seconden die anderen winnen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dizzy schreef: Het maakt geen bal uit wat wij fair vinden als snelheid. De overheid wil, volledig terecht, het aantal ongevallen en slachtoffers verminderen en daar past een snelheidsvermindering perfect bij. De maatregel die je aanhaalt is een voorbeeld, hoeveel dode fietsers minder zou dat opleveren en is dat niet te verkiezen op de 35 seconden die anderen winnen?
Maar ze doet niks aan belangrijke ziekmakers zoals alcohol, chemische medicijnen met tal van bijwerkingen, roken, suikers en al het bewerkte rommelvoedsel vol met rotzooi zoals in de meeste supermarkten te koop.

Enkel een makkelijk meetbare factor zoals snel rijden melken ze uit, want dat is makkelijk, zet een pakezel en de kassa rinkelt automatisch.

Ben ook al eens gepakt in een zone 30 die niet goed was aangeduid. Pure kassa want het was in de zomer, en dus school dicht.

Ik ben de overheid enkel nog meer gaan haten, want mijn verweer dat hun zone30 niet reglementair was, hebben ze weggelachen dat ze genoeg elementen hadden om mij te vervolgen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 31 mei 2018, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Modbreak:
niet op de man spelen aub


Jezus mina amai, dit is echt voer voor psychiaters. Wow.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja een zone 30 tijdens de vakantie vind ik ook niet zo logisch. Aan de andere kant kost het bakken geld om overal dynamische borden te zetten, en is een gemeentearbeider aanduiden om bij het begin en het eind van alle vakantiedagen de borden te veranderen ook nogal idioot...

We zijn in een periode gekomen dat autorijden niks bijzonders meer is. Dat iedereen die zich een auto kan permitteren er meteen eentje koopt en er verder niet meer bij stil staat. Gevolg is dat vele mensen met veel dingen tegelijk bezig zijn, behalve met autorijden. Je moet maar eens kijken in de gemiddelde file : ze staan zich te scheren, op te maken, de krant te lezen, op hun gsm te tokkelen, aan hun autoradio te friemelen of, zoals ik, even een QSO te maken (enkele insiders hier begrijpen hem wel :p).

Vergelijk het een beetje met de gsm pakweg 20 jaar terug : dat was een magisch iets waar je overal mee kon bellen met datzelfde telefoonnummer. Dat je een SMSje stuurde naar iemand die 2 meter verder zat. Een betalend smsje uiteraard, want gratis waren ze toen niet. Maar je deed het gewoon om te kijken of dat echt werkte en om te kijken hoe snel dat zou gaan. En als je ergens heen ging, keek je stiekem af en toe op je gsm of je daar wel ontvangst had. En bij de grensovergang keek je minutenlang naar het scherm van je gsm om te zien of die provider die er op stond echt ging veranderen, en wanneer juist het veranderde. Nu rijden we gewoon de grens over *bliep* ah kijk we zitten in t buitenland, dat is dat smsje. Niks bijzonders meer...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik snap het gepeuzel op die zone 30 a-b-s-o-l-u-u-t niet.

Wat is nu meer verwarrend voor een automobilist?

"de eene keer moet je wel 30 rijden, de andere keer moet je geen 30 rijden"
versus
"vanaf hier tot het volgende bord of straat 30."

Als ik tussen de lijnen van deze thread lees, vinden er nogal wat mensen de signalisatie niet duidelijk, maar dan wil je wel nog verwarrende borden erbij hebben .. om het dan nog wat onduidelijker te maken?

Ofwel woon ik in een deel van Belgë waar alle signalisatie 100% op orde is, maar ik kan in de verre omgeving hier geen 1 plaats voor de geest halen waarvan het niet duidelijk is hoe snel je er mag rijden.

... of ik let gewoon op als ik aan het rijden ben. Geen radio, geen muziek, geen handsfree telefoongesprek. Misschien is het dat wel.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het ging dus hierover, pure kassaopstelling, vuile dieven:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 20#p666649

Ik ga mijn raspberry image nog wel eens op 't net gooien. Wat heb je nodig:

- raspberry 3 met wifi, of een andere full sized raspberry (geen zero w)
- SD kaartje
- iets wat de line out van de raspberry kan weergeven (bvb line in op autoradio of een klein luidsprekertje op batterijen)
- een antenne die bvb 380-430 kan pakken en een 10 euro DVB-T dongle, tesamen in china voor 15 euro ofzo
- wil je ook nog stats zien scrollen, een smartphone met een SSH client

Je kan ook een Target Blu Eye kopen maar die kost dan 1000 euro, en met mijn skills wou ik het zelf schrijven. Ik zie dus alle ambuces ruim op voorhand verschijnen en al de rest die tetra straalt.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 31 mei 2018, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geef ns de link van die plaats op Google Streetview ofzo?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Modbreak:
niet op de man spelen aub
selder schreef:Jezus mina amai, dit is echt voer voor psychiaters. Wow.
Volgens mij, uitbehandeld...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

krisken schreef:Geef ns de link van die plaats op Google Streetview ofzo?
https://www.google.be/maps/place/Sint-D ... d3.6695793

Vennestraat net als je onder de E40 doorrijdt. Zone 30 op asfalt was toen weggesleten, en het bord stond aan de luchthavenlaan, maar dan moet je tijdens het uitrijden van de tunnel onder de E40 al uiterst rechts kijken en je hebt berekend 1 seconde om dat bord te zien. Opstelling in strijd met het BIVV.

Maar ja procureur moest zo nodig toch vervolgen vuile dieven als we niet zouden betalen. Ik kreeg trouwens nog een 2e brief met een hoger bedrag, dus ze doen niks met je verweer.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 31 mei 2018, 13:48, in totaal 2 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

selder schreef:Ik snap het gepeuzel op die zone 30 a-b-s-o-l-u-u-t niet.

Wat is nu meer verwarrend voor een automobilist?

"de eene keer moet je wel 30 rijden, de andere keer moet je geen 30 rijden"
versus
"vanaf hier tot het volgende bord of straat 30."

Als ik tussen de lijnen van deze thread lees, vinden er nogal wat mensen de signalisatie niet duidelijk, maar dan wil je wel nog verwarrende borden erbij hebben .. om het dan nog wat onduidelijker te maken?

Ofwel woon ik in een deel van Belgë waar alle signalisatie 100% op orde is, maar ik kan in de verre omgeving hier geen 1 plaats voor de geest halen waarvan het niet duidelijk is hoe snel je er mag rijden.

... of ik let gewoon op als ik aan het rijden ben. Geen radio, geen muziek, geen handsfree telefoongesprek. Misschien is het dat wel.
Er is gewoon een groot probleem met die zone-borden. Ik weet niet wat het is, maar die lijken op zo enorm veel plekken zo onzichtbaar mogelijk opgesteld te zijn (ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon ook te klein zijn, of toch het getal dat er op staat). Het is zo opvallend dat ik zo vaak een einde zone-XX zie maar nooit het begin van de zone gezien heb. Dat dat 1 of 2 gebeurt kan toeval zijn, maar het gebeurt zo enorm vaak dat het geen toeval meer kan zijn. Met andere borden heb ik dat probleem nooit.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef: Er sterven elke dag mensen aan de gevolgen van roken, dus dat geeft je vrijgeleide om te snel te rijden ?
Er sterven elke dag mensen aan de gevolgen van alco(hol), dus dat geeft je vrijgeleide om te snel te rijden ?
Er worden elke dag mensen terecht geflitst, en dat is dan een probleem ?

Ik zeg het nog eens: je bent een held ! :bang:
J.
Onze normen zijn kunstmatig verlaagd of laag, als je dat niet door hebt ben je waarschijnlijk deel van het probleem. Nu ja er zijn mensen die alles klakkeloos slikken voor zoete koek, alles op het nieuws en van de overheid geloven en zelf niet op onderzoek uitgaan. Jij lijkt mij zo iemand.

Enerzijds wil de overheid de mensen makkelijk kunnen pakken met boetes die niet aangepast zijn aan de realiteit, maar anderzijds is zeer laks met normen van bewezen giftige substanties.

Hoeveel verkeersdoden?
Vs doden ongezonde levensstijl? Door medicijnen? Door kanker? Luchtvervuiling?

Het percentage verkeersdoden zal extreem laag zijn tov de andere oorzaken. Zelfde met terrorisme, de kans dat je omgelegd wordt door een terrrorist is extreem klein. Maar toch geeft dat de overheid een reden om de burger overal de bespieden, kijk in NL al naar de sleepwet.

Het is allemaal buiten verhouding maar de brave schapen trappen er telkens weer in. Problem reaction solution voor de kenners.
En jij bent zeker iemand die niks te verbergen heeft


En ja het klopt:

https://www.kanker.be/alles-over-kanker/kanker-cijfers

Mortaliteit

In België zijn in 2008 in totaal 27 210 mensen gestorven als gevolg van een kanker.

11 878 vrouwen
15 140 mannen

http://www.knack.be/nieuws/belgie/aanta ... 72973.html

Vorig jaar zijn in België 483 mensen ter plekke omgekomen in het verkeer. Als daar nog de slachtoffers bijgeteld worden die tot 30 dagen na een ongeval aan hun verwondingen bezwijken, komt VIAS aan 620 verkeersdoden.

Je hebt dus bijna 45 keer meer kans om te overlijden door kanker dan door een verkeersongeval.

En terrorisme:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mee ... errorisme/
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

]
ub4b schreef:...
Maar ze doet niks aan belangrijke ziekmakers zoals alcohol, chemische medicijnen met tal van bijwerkingen, roken, suikers en al het bewerkte rommelvoedsel vol met rotzooi zoals in de meeste supermarkten te koop.
....
Je kan ook leven zonder alcohol, zonder suikers, zonder bewerkt voedsel hoor.
En doen we er zelf niets aan, en dat is de grootste boosdoener, we verwachten altijd van een ander er wat aan te doen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MichelJ schreef:
ub4b schreef:...
Maar ze doet niks aan belangrijke ziekmakers zoals alcohol, chemische medicijnen met tal van bijwerkingen, roken, suikers en al het bewerkte rommelvoedsel vol met rotzooi zoals in de meeste supermarkten te koop.
....
Je kan ook leven zonder alcohol, zonder suikers, zonder bewerkt voedsel hoor.
Indien de overheid echt zou inzitten met onze gezondheid:

- maak bio goedkoper door minder tax of subsidies
- zorg dat rotzooi niet in elke nachtwinkel, supermarkt en tankstation direct vindbaar is, en je veel minder moeite moet doen om gezonde producten te vinden
- taxeer natuurlijke producten zonder additieven niet
- taxeer alle chemische rotzooi en nepdrank & processed crap veel duurder
- laat rokers voor alle medische kosten opdraaien, spelleke zal rap gedaan zijn
-> ook geen overlast meer op terrassen waar je in de stank van je buurman zit

Maar de politiekers zitten zelf ook aan de alcohol en andere drugs, dus afschaffen zal nooit lukken. Ze geven helemaal niks om je gezondheid.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 31 mei 2018, 14:20, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Jezus, zo kan je er alles bijsleuren, wat er nog het minst mee te maken heeft het liefst?

Hier:
43AC954A-5243-4DF9-B93E-BADEB8EFC81B.png
“Evolutie van de levensverwachting bij de geboorte per geslacht, 1885-2016” van op https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... erwachting.

Vroeger mocht je in je straat 90 toch?
Vroeger was het allemaal beter?

Alleen spijtig dat je die “vroeger” dan énkel en uitsluitend zo definieert zodat “jij” er “voordeel” uit haalt.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bio gaat nooit goedkoper zijn niet non-bio food. Gewoon omdat men er meer tijd (en dus geld) in moet investeren om alles te doen. En wat betreft suikers, alcohol en tabakproducten : De voorbije 20 jaar heb ik die prijs toch al serieus zien stijgen hoor. Oa met die fameuze suikertaks, en de accijnzen op alcohol en tabak.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dus 620 verkeersdoden, t.o.v. de totale mortaliteit:

https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... ng/sterfte
In 2016 stierven er 108.056 personen in ons land, in 2015 dat er 110.508.

Het algemeen sterftecijfer daalde in 2016 naar een brutosterftecijfer van 9,6 promille (9,8 in 2015), dat daarmee dicht in de buurt ligt van het minimumpeil van 2014.
Dus 0.57 % sterft in het verkeer.

De hoofdoorzaak is voornamelijk te wijten aan slechte voeding icm weinig of geen sport:

https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... dsoorzaken
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 31 mei 2018, 14:30, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@ub4b : de overheid dat allemaal verbieden, dan zouden ze ook de wagens harder moeten aanpakken (snelheidsgelimiteerd fabriek af, zeer hoge taxen, ...)?

Je hebt als consument de keus : je hebt een budget en ofwel geef je dat uit aan cheapo food om zo meer over te houden om met een high performance wagen rond te sjeezen( en de nodige boetes te betalen) ofwel een wat goedkoper wagentje en geen bewerkt voedsel eten dat wat duurder is. BTW voorbeeld is een knipoog met humor naar al het voorgaande hé :-D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MichelJ schreef: Je hebt als consument de keus : je hebt een budget en ofwel geef je dat uit aan cheapo food om zo meer over te houden om met een high performance wagen rond te sjeezen( en de nodige boetes te betalen) ofwel een wat goedkoper wagentje en geen bewerkt voedsel eten dat wat duurder is. BTW voorbeeld is een knipoog met humor naar al het voorgaande hé :-D
Haha ik bespaar niet op bio. Straks weer naar money planet uuh Bio Planet. Nu er komt wel concurrentie voor deze monopolist.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

@ub4b:Het is GEEN argument om andere zaken erbij te sleuren die niets met deze discussie te maken hebben. We kunnen toch niet wachten met het aantal verkeersdoden aan te pakken tot alle kankers opgelost zijn? :nono:

Trouwens, de overheid pakt wel degelijk alcoholmisbruik (taksen, alcoholcontroles,...) aan en ook suiker wordt ontraden. Er zijn campagnes tegen overgebruik medicamenten (zijn geen snoepjes). Vandaag nog is een slachthuis gesloten. De bewering dat de overheid hier niets aan doet is dus gewoon fout.

Verkeer wordt trouwens niet uitgemolken als je de lage pakkans bekijkt. Zou de overheid echt willen melken dan waren er veel meer controles. Ik ben op meer dan 20 jaar nog nooit gecontroleerd :lol:

Zone 30 heeft niets met school te maken. Je moet deze zone respecteren zoals elke andere, school of geen school. Met de argumentatie die je gebruikt kan ik ergens begrijpen dat ze het weglachen.

Ik heb de indruk dat uw haat het probleem is. Het feit dat je met uw onaangepaste houding en gebrek aan empathie steeds opnieuw tegen dezelfde lamp loopt voedt lijkbaar eerder die haat dan uw inzicht. Uiteraard is het de fout van de lamp die niet wil inzien hoe geweldig je wel kan rijden en van de domme regels die jij niet wil volgen. Hopelijk haat je je ouders niet even erg voor de vele malen dat ze u waarschuwden voor dingen die in uw eigen belang waren want je vertoont erg grote gelijkenissen met een balorig kind dat zijn zin niet krijgt en in de hoek staat te mokken.

De overheid is niet perfect maar dat ligt eerder aan een gebrek aan middelen en politieke wil/moed dan aan complottheorieën. De steeds verdergaande controles en privacyinbreuken zijn een probleem omdat ze (alle) mensen treffen die niets verkeerds doen. We zijn dus het slachtoffer van mensen die weigeren de regels te volgen en de reactie van de overheid daarop. Vaak is dat ook politiek want het voorbeeld van de militairen op straat is daarbij duidelijk. In Antwerpen lopen de militairen rond maar in Gent niet. Is het in Gent zoveel onveiliger of wil men in Antwerpen een vals angst/veiligheidsgevoel gebruiken?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dus, als ik ub4b goed begrijp moet de overheid zich maar met 1 (één) ding bezighouden, de oorzaak van de meeste overlijdens, al de rest kan wachten tot dat probleem opgelost is.

Ik gok dat 'old age' redelijk bovenaan dat lijstje staat, hoe gaan we dat oplossen ?
We sturen iedereen boven de 55 de straat op om doodgereden te worden, dat was een gemakkelijke.

Tiens dan staat verkeer bovenaan, denk ik, mmh,...

... ik voel een kip en ei verhaal opkomen maar dat lossen we niet op tot er genoeg doden bij vallen.

We komen zo echt wel dichter bij de ideale wereld, ub4b, mijn held !

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Met statistieken kan men bewijzen wat men wil. Ik heb reeds mijn bedenkingen geuit ivm de statistieken rond verkeersdoden veroorzaakt door snelheid maar ook de mortaliteitscijfers zijn gekleurd.

Mag ik het raar vinden dat er bijna geen mensen sterven van de ouderdom? Oude mensen die sterven moeten persé in het kastje overleden door hartzieken, kanker of ademhalingsproblemen?

Krijgen zo bepaalde belangengroepen meer middelen?

Ik zou eerder alle mensen die sterven en xxx jaar ouder zijn dan de gemiddelde leeftijd in de statistiek willen zien als "gestorven door ouderdom".

Hat kan natuurlijk geen kwaaad om in detail bij te houden waarom oude mensen sterven maar nu vind ik dit gewoon vervalsing van de mortaliteistcijfers.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:Dus, als ik ub4b goed begrijp moet de overheid zich maar met 1 (één) ding bezighouden, de oorzaak van de meeste overlijdens, al de rest kan wachten tot dat probleem opgelost is.
Dat maak jij ervan. Verdraai het niet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ub4b schreef:
Joe de Mannen schreef:Dus, als ik ub4b goed begrijp moet de overheid zich maar met 1 (één) ding bezighouden, de oorzaak van de meeste overlijdens, al de rest kan wachten tot dat probleem opgelost is.
Dat maak jij ervan. Verdraai het niet.
zolang we het maar niet over de verantwoordelijkheid vd chauffeur moeten hebben :)
het maakt niet uit of overdreven snelheid 1 of 1000 mensen de dood of rolstoel injaagt. zonder overdreven snelheid was die ene zelfs niet gestorven of in de rolstoel geëindigd en dat volstaat ruimschoots als argument voor een veel strengere aanpak.
de oorzaak en vrrantwoordlijkehid ligt enkel en alleen voor de volle 100% bij die chauffeur die er bewust voor koos om te rap, te zat, gsm'ende,... rond te rijden
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mijn held heeft nogal veel last van het NIMBY-syndroom. Alle anderen doen vanalles verkeerd hoor, de anderen...



J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aan de andere kant : we weten nu hoeveel doden er vallen op de weg door ongelukken. Persoonlijk zou ik bij sommige (!) ongelukken liever dood zijn dan nog (half) levend. De overige dagen van mijn leven doorbrengen als een plant is voor mij ook niet echt een optie...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

krisken schreef:Aan de andere kant : we weten nu hoeveel doden er vallen op de weg door ongelukken. Persoonlijk zou ik bij sommige (!) ongelukken liever dood zijn dan nog (half) levend. De overige dagen van mijn leven doorbrengen als een plant is voor mij ook niet echt een optie...
da's waar
en er zijn ook mensen die overhoop gereden worden maar pas een week later in eht ziekenhuis sterven, ooit gehoord dat die niet meetellen omdat ze niet op straat stierven
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

1207 schreef: en er zijn ook mensen die overhoop gereden worden maar pas een week later in eht ziekenhuis sterven, ooit gehoord dat die niet meetellen omdat ze niet op straat stierven
onzin, stat is gekend

http://www.knack.be/nieuws/belgie/aanta ... 72973.html
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

MichelJ schreef:
CCatalyst schreef:...., en waarbij vrachtverkeer aangemoedigd wordt om gebruik te maken van de weg op de rustige momenten.
...

Hoewel ik de oplossing niet weet voor heel de problematiek is dit stukje iets van : een ander moet maar op de 'rustige' momenten gaan werken zodat de gewone werknemer het beter gaat hebben?
Nee, rekeningrijden is geen verhaal van "moeten", en het is ook geen tool om de vrijheid van de deelname aan het wegverkeer te gaan verhinderen. We gaan eerst uit van de eenvoudige veronderstelling dat niemand voor zijn plezier in de file staat. Dan gaan we kijken naar wie er allemaal in die file staat, en stellen we ons de vraag of ze er wel moeten in staan, met het besef dat het meestal niet de persoon die in het voertuig zelf zit die hier de vrije keuze over had.

Rekeningrijden is dan een manier om de economische schade van de files te gaan verhalen op de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn: werkgevers, opdrachtgevers die hun mensen geen keuze laten dan op de drukste uren van de dag de weg op te gaan. Het is onrechtvaardig dat zij tot op vandaag niet moeten opdraaien voor de files die ze veroorzaken, terwijl hun mensen wel uren van hun leven verdoen erin, vaak niet betaald. Daarom dus dat het doorsturen van de factuur naar de werkgever/opdrachtgever/klant, maar niet de werknemer, centraal staat.

De overtuiging is dat dit een grote denkoefening in veel bedrijven teweeg zal brengen, waarbij nieuwe manieren van werken (flexibele uren, thuiswerken) snel toegankelijk zullen worden voor veel meer werknemers, en men de mogelijkheid tot een efficienter en meer in de tijd gespreid gebruik van de weg gaat ontdekken, waardoor uiteindelijk iedereen de winnaar is, niet in het minst de mensen die wél in het verkeer moeten staan, of dat nu in een vrachtwagen of personenwagen is.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet alleen het aantal doden in het verkeer daalt overigens in België, ook het aantal gewonden zit op een dieptepunt. Vorig jaar telde VIAS Institute nog 48.227 gewonde verkeersslachtoffers, of 6 procent minder dan in 2016. 'Er zijn in de laatste 10 jaar ongeveer 3.000 levens gered en 60.000 ongevallen vermeden', besluit het instituut
De vraag is ... wat is "gewond"? Iemand met een sneetje in zn vinger is gewond, maar iemand met 2 geamputeerde benen, een hersenletsel, nieren die niet meer functioneren door de klap en verbrijzelde armen is ook gewond ...

En wat rekeningrijden en thuiswerk betreft : gaan ze dan ook degenen straffen die dit niet kunnen omdat hun job dit niet toelaat (gewoon omdat het niet anders KAN)? En van thuiswerk is het inmiddels bewezen dat dit een zeer grote invloed heeft op de werknemer zn psyche en het niet aan te raden is.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ub4b schreef:Verder ga je er vanuit dat mensen met een snelle wagen geen controle hebben over hun machine, niets is minder waard.
De fout is om te veronderstellen dat omdat jij fantastisch goed kunt rijden -ik ga er eventjes van uit dat het ook écht zo is- dat iedereen in het verkeer dat kan, en dus perfect kan anticiperen op iemand die veel sneller rijdt dan de wettelijke limieten.
ub4b schreef:En ik stel vast dat baantjes waar je vroeger 90 mocht nu artificieel vertraagd zijn naar 70 en nadien 50. Geen wonder dat mensen dan harder rijden, want de limiet voelt niet fair aan. In onze buurgemeentes hebben ze die 50 ingevoerd op boerenbaantjes omdat ze dan subsidies voor fietspaden krijgen.
Daar ga ik wel mee akkoord.
Ik zou er de overheid zelfs van verdenken dat dat hun eerste motivatie was, erop rekenende dat het geen faire limieten zijn, en er dus plots veel meer mensen "te hard" gaan rijden.
Ik ken heel veel punten waar je vroeger 70 mocht, en nu is het 50, 70 en het was 90.
En "vroeger" is geen 10 jaar geleden, het is misschien 6 maanden geleden veranderd.
Zijn die punten nu plots zoveel gevaarlijker geworden, of is de geldhonger van de overheid gewoon nog verder gestegen?
krisken schreef:Tja een zone 30 tijdens de vakantie vind ik ook niet zo logisch. Aan de andere kant kost het bakken geld om overal dynamische borden te zetten, en is een gemeentearbeider aanduiden om bij het begin en het eind van alle vakantiedagen de borden te veranderen ook nogal idioot...
EN wat moet ik ervan denken als er een automatisch bord WAS, met zonnepanelen om het op te laden, en dat ze de zonnepanelen hebben laten staan, en er weer een gewoon vast bord van gemaakt hebben?
Ik heb het over dit hier (Zwevegem/Bellegem), dit is hoe het WAS, in werkelijkheid is het veranderd, en staat er nu een vast bord zone 30...
https://www.google.be/maps/@50.7973894, ... 312!8i6656
Dan moet ik dus ook om 03 uur 's nachts daar nog 30/uur rijden, en als ze er flitsen kunnen ze er op elk moment van de dag of nacht geld aan verdienen...
powaq schreef:Er is gewoon een groot probleem met die zone-borden. Ik weet niet wat het is, maar die lijken op zo enorm veel plekken zo onzichtbaar mogelijk opgesteld te zijn (ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon ook te klein zijn, of toch het getal dat er op staat). Het is zo opvallend dat ik zo vaak een einde zone-XX zie maar nooit het begin van de zone gezien heb. Dat dat 1 of 2 gebeurt kan toeval zijn, maar het gebeurt zo enorm vaak dat het geen toeval meer kan zijn. Met andere borden heb ik dat probleem nooit.
Dat kom ik ook regelmatig tegen, ik geloof ook niet dat het duidelijk aangeduid is.
Bovendien, zie het voorbeeld hierboven van een zone 30 die eerst tijdsgelimiteerd was, wat zeer logisch was, want er is een school, tot gewoon een vast bord dat dus 24 uur per dag die lagere snelheid oplegt, wat totaal absurd is.
ub4b schreef:Vroeger mocht je in je straat 90 toch?
Vroeger was het allemaal beter?
We spreken niet over de jaren '50, hee.
Hoe lang is het geleden dat we 90 naar 70 gegaan zijn?
1 jaar, 2 jaar?
Ik weet ook niet waarom je slechte beslissingen niet zou mogen bekritiseren, elke genomen beslissing ligt immers per definitie in het verleden, "vroeger" dus.
Ccatalyst schreef:Rekeningrijden is dan een manier om de economische schade van de files te gaan verhalen op de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn: werkgevers, opdrachtgevers die hun mensen geen keuze laten dan op de drukste uren van de dag de weg op te gaan. Het is onrechtvaardig dat zij tot op vandaag niet moeten opdraaien voor de files die ze veroorzaken, terwijl hun mensen wel uren van hun leven verdoen erin, vaak niet betaald. Daarom dus dat het doorsturen van de factuur naar de werkgever/opdrachtgever/klant, maar niet de werknemer, centraal staat.
En toch hoor ik de overheid voortdurend klagen dat er bijv. te weinig Walen in West-Vlaanderen gaan werken.
Mochten ze zo dom zijn om erop in te gaan, gaan we hen straks rond de oren slaan met een dure kilometerheffing...
Tot zover de logica van een kilometerheffing.

Wat de werkelijkheid is : mensen moeten in de toekomst nog altijd op hun werk zijn.
De overheid gaat daar massa's taksen op leggen, dit gaat in de prijs doorgerekend worden.
Uiteindelijk zullen alle producten duurder worden EN we gaan nog eens allemaal meer belastingen betalen EN het verkeer zal maar een klein beetje ontlast worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

boulder schreef:Ik zou er de overheid zelfs van verdenken dat dat hun eerste motivatie was, erop rekenende dat het geen faire limieten zijn, en er dus plots veel meer mensen "te hard" gaan rijden.
Ik ken heel veel punten waar je vroeger 70 mocht, en nu is het 50, 70 en het was 90.
En "vroeger" is geen 10 jaar geleden, het is misschien 6 maanden geleden veranderd.
Zijn die punten nu plots zoveel gevaarlijker geworden, of is de geldhonger van de overheid gewoon nog verder gestegen?
Iets hoger klaag je dat de overheid te traag reageert met aanpassingen aan de weg en als ze het dan doen dan is het weer niet goed :lol:

Misschien even bedenken dat het verkeer jaarlijks toeneemt en dat men deze wijziging al jaren geleden had moeten doorvoeren.

Opvallend ook hoeveel mensen blijkbaar tegenwoordig in complotten denken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mss kan je eens vragen aan de mensen die wonen in een straat met zone 30 of het voor hun nu beter is. Minder lawaai, wss een betere slaap als men zich aan de snelheid houdt. En welke voordelen hebben die mensen nu er minder snel gereden word. Daar al iemand bij stil gestaan ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”