Boete veel te laat ontvangen en 1 dag om te betalen, afzetters

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ITnetadmin schreef:Zoals gewoonlijk is de discussie gestrand in de klassieke loopgraven.
Nu iedereen zijn standpunten meermaals heeft verdedigd, komt het erop neer dat men, na afweging, allemaal vindt dat hun argumenten belangrijker doorwegen dan die van de andere.
Dat is een individuele en subjectieve afweging waar je niet meer uitgeraakt.
Verder discussieren heeft dus weinig zin.
Ben ik niet mee eens, ik heb nog maar net gezegd dat ik voorstander ben van het snel doorvoeren van een algemene snelheidsbegrenzer, terwijl ik heel de tijd afgedaan word als "tegen elke verandering".
Ik wil wel eens zien wat de reactie daarop is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Okee, mss niet *alle* discussiepunten.
Maar we weten intussen wel dewelke door niemand nog herhaald moeten worden omdat we er toch niet uitgeraken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als de veranderingen niet gebeuren doordat de mentaliteit van hard-rijders verbeterd, dan moet je wel zaken invoeren om het niet mogelijk te maken, maar met snelheidsbegrenzers creeer je mss andere problemen. Je kan dan nog steeds 120 rijden in bebouwde kom, waardoor je niet alle zaken oplost. Stel dat je op de autobaan een ganse collone vrachtwagens inhaalt tegen 120 op een dubbelbaansvak, en je word benaderd door een ambulance. Je kan dan niet sneller rijden om de ambulance zijn snelheid te gunnen en sneller voorbij de colonne te geraken. Ik weet wel niet of dit getolereerd word ?
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Misschien is het beter om snelheidsbegrenzers verplicht te laten inbouwen bij die bestuurders die herhaaldelijk snelheidsovertredingen begaan en hen zo te helpen om niet verder door boetes te moeten betalen.
Als het dan toch algemeen moet worden dan kan en maar best gaan om alle voertuigen zonder tussenkomst van de individuele bestuurder door het verkeer te sturen, maar dat is nog verre toekomst vooraleer de wagens autonoom rijden.

Ook zijn het niet alleen wagens die de wegen gebruiken, denk aan landbouwvoertuigen, motorfietsen, fietsers, voetgangers..
Laatst gewijzigd door Beepee 20 jun 2018, 21:52, in totaal 4 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Als de veranderingen niet gebeuren doordat de mentaliteit van hard-rijders verbeterd, dan moet je wel zaken invoeren om het niet mogelijk te maken, maar met snelheidsbegrenzers creeer je mss andere problemen. Je kan dan nog steeds 120 rijden in bebouwde kom, waardoor je niet alle zaken oplost. Stel dat je op de autobaan een ganse collone vrachtwagens inhaalt tegen 120 op een dubbelbaansvak, en je word benaderd door een ambulance. Je kan dan niet sneller rijden om de ambulance zijn snelheid te gunnen en sneller voorbij de colonne te geraken. Ik weet wel niet of dit getolereerd word ?
Voilà, men zoekt dus direct redenen om het toch niet in te voeren.
Over het eerste probleem : het rijden van 120/uur in een bebouwde kom, dat los je op in een 2e fase, door zenders te zetten langs de wegen.
De snelheidsbegrenzers die ingebouwd worden moeten dus van in het begin klaar zijn om te luisteren naar die bevelen van die zenders, die er echter in een eerste fase nog niet zijn.
Dat ze het in die eerste fase niet technisch onmogelijk maken om sneller dan 50/uur te rijden in een bebouwde kom klopt, maar nu zit daar zelfs niets van begrenzing op.
En ik sprak ook van 130 als technische begrenzing, dit laat toe om in noodgevallen te versnellen van 120 naar 130.
Desnoods maak je er 140 van, het gaat erom dat je er een bovengrens opzet.

Volgens mij kan dit geen probleem zijn, vermits vrachtwagens al sinds 2006 een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Als het voor hen kan, waarom dan niet voor de gewone auto?

https://wegcode.be/actueel/1275-snelheidsbegrenzer
beepee schreef:Misschien is het beter op snelheidsbegrenzers verplicht te laten inbouwen bij die bestuurders die herhaaldelijk snelheidsovertredingen begaan en hen zo te helpen om niet verder door boetes te moeten betalen.
Kijk eens aan.
Als het maar voor de ander is, hee.
Blijkbaar ben ik de enige die consequent is...
Laatst gewijzigd door boulder 20 jun 2018, 21:54, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik zie in die tweede fase de wegenbelasting omhoog gaan dan. Maar een snelheidsbegrenzing kan men perfect invoeren via de gps op voorwaarde dat de ingevoerde parameters kloppen. Men kan het altijd via 5G laten updaten en investeren in het verbeteren ervan. De technologie is al aanwezig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Ik zie in die tweede fase de wegenbelasting omhoog gaan dan. Maar een snelheidsbegrenzing kan men perfect invoeren via de gps op voorwaarde dat de ingevoerde parameters kloppen. Men kan het altijd via 5G laten updaten en investeren in het verbeteren ervan. De technologie is al aanwezig.
Niet iedereen heeft een GPS, hee.
Het moet een systeem zijn dat waterdicht is, en niet afhankelijk van of een automobilist zijn software updatet.
Anders ga je zien dat slimmeriken doelbewust hun software niet updaten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het systeem dat jij voorstelt heeft niemand, terwijl een gps al bestaat en enkel verbeterd moet worden. over het al dan niet updaten ervan, kan je ook verbeteringen aanbrengen en je kan de auto zelfs laten blokkeren als er geen update is gebeurd gedurende een pedaalde periode. Alles is softwarematig in te stellen en kan zelfs gecontroleerd worden bij verkeerscontrole met de juiste tools.

Maar welk systeem je ook voorstelt, je bent volledig afhankelijk van technologie en dat alleen maar omdat bestuurders niet meer met de auto hun opgelegde snelheid respecteren. Ik vind het persoonlijk vrij duur om een mentaliteitsverschil af te dwingen dat met gezond verstand vanzelf kan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Het systeem dat jij voorstelt heeft niemand, terwijl een gps al bestaat en enkel verbeterd moet worden. over het al dan niet updaten ervan, kan je ook verbeteringen aanbrengen en je kan de auto zelfs laten blokkeren als er geen update is gebeurd gedurende een pedaalde periode. Alles is softwarematig in te stellen en kan zelfs gecontroleerd worden bij verkeerscontrole met de juiste tools.
Jaja, maar er zijn veel merken, veel modellen, en elk merk/model heeft zijn eigen software.
Dit is geen beveiligd systeem, het zal niet lang duren tegen dat men root is, en heel de beveiliging omzeilt.
mailracer schreef:Maar welk systeem je ook voorstelt, je bent volledig afhankelijk van technologie en dat alleen maar omdat bestuurders niet meer met de auto hun opgelegde snelheid respecteren. Ik vind het persoonlijk vrij duur om een mentaliteitsverschil af te dwingen dat met gezond verstand vanzelf kan.
Maar hoeveel kost het om al die flitspalen en trajectcontroles te zetten?
Die betalen wij ook allemaal.
En dat is ook gewoon technologie.
En we betalen ook heel het administratief systeem om ze te verwerken.
En we betalen de agenten van de bemande controles.
En als we pech hebben betalen we nog eens de boetes ook.
Vergeet niet dat al die dingen uiteindelijk uit uw belastinggeld betaald worden.
Het is niet omdat je die rekening niet ziet, dat je ze niet betaalt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

boulder schreef: Ik zou zeggen, begin met een systeem in te bouwen dat de topsnelheid tot 130/uur beperkt, bouw dat in alle wagens in binnen het jaar.
Met 130/uur heb je nog een beetje marge voor noodgevallen.
Laat het dan zichzelf uitschakelen aan de grens want in de buurlanden ligt de snelwegsnelheid 10Km/u hoger dan hier.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boulder schreef:
mailracer schreef:Het systeem dat jij voorstelt heeft niemand, terwijl een gps al bestaat en enkel verbeterd moet worden. over het al dan niet updaten ervan, kan je ook verbeteringen aanbrengen en je kan de auto zelfs laten blokkeren als er geen update is gebeurd gedurende een pedaalde periode. Alles is softwarematig in te stellen en kan zelfs gecontroleerd worden bij verkeerscontrole met de juiste tools.
Jaja, maar er zijn veel merken, veel modellen, en elk merk/model heeft zijn eigen software.
Dit is geen beveiligd systeem, het zal niet lang duren tegen dat men root is, en heel de beveiliging omzeilt.
mailracer schreef:Maar welk systeem je ook voorstelt, je bent volledig afhankelijk van technologie en dat alleen maar omdat bestuurders niet meer met de auto hun opgelegde snelheid respecteren. Ik vind het persoonlijk vrij duur om een mentaliteitsverschil af te dwingen dat met gezond verstand vanzelf kan.
Maar hoeveel kost het om al die flitspalen en trajectcontroles te zetten?
Die betalen wij ook allemaal.
En dat is ook gewoon technologie.
En we betalen ook heel het administratief systeem om ze te verwerken.
En we betalen de agenten van de bemande controles.
En als we pech hebben betalen we nog eens de boetes ook.
Vergeet niet dat al die dingen uiteindelijk uit uw belastinggeld betaald worden.
Het is niet omdat je die rekening niet ziet, dat je ze niet betaalt.
je moet eens logisch nadenken dan. Als je op elke straat een sensor of baken wil zetten om auto's te laten vertragen, dan heb je een veel grotere infrastructuur nodig. Als je het lokaal inbouwt in een auto met bestaande technologie, dan heb je veel minder kosten. Als het dan toch van de belastingen moet komen, dan kies ik voor de goedkoopste oplossing. Alhoewel ik nog steeds vertrouw op gezond verstand om mentaliteiten te veranderen. Ook je argumenten van verschillende merken en het hacken van software zijn onderdelen die horen bij verbeteren van bestaande technieken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:je moet eens logisch nadenken dan. Als je op elke straat een sensor of baken wil zetten om auto's te laten vertragen, dan heb je een veel grotere infrastructuur nodig. Als je het lokaal inbouwt in een auto met bestaande technologie, dan heb je veel minder kosten. Als het dan toch van de belastingen moet komen, dan kies ik voor de goedkoopste oplossing. Alhoewel ik nog steeds vertrouw op gezond verstand om mentaliteiten te veranderen. Ook je argumenten van verschillende merken en het hacken van software zijn onderdelen die horen bij verbeteren van bestaande technieken.
Kijk, het moet een "veilige" technologie zijn, dat wil zeggen dat de eindgebruiker er niet mag mee kunnen knoeien.
De bestaande GPS'en zijn daar totaal niet voor voorzien.
Beveiliging kun je niet zomaar eventjes achteraf inbouwen, zeker niet als er honderden merken of modellen zijn.
Vergelijk het met de digiboxen, die staan ook volledig onder controle van Telenet.
Hier hebben we het over technologie die nog veel geslotener moet zijn, de gebruiker mag het niet zomaar kunnen omzeilen, anders is het totaal waardeloos.

En ja, die infrastructuur zal wat kosten.
Maar hoeveel kosten al die flitspalen, trajectcontroles, agenten bij bemande controles, IT systemen om de boetes te verwerken, enz. ?

En dat het systeem nog niet bestaat?
Als het is om de Staat zijn zakken te vullen dan mag het om het even wat kosten, denk aan het rekening rijden voor vrachtwagens.
En ik hoor hier ook altijd pleiten voor het rekening rijden voor automobilisten.
Maar o wee als het iets is dat wel voor de verkeersveiligheid is, maar geen centen oplevert...

Nu had ik graag eens de mening gehoord van de grote voorstander van de verplichte snelheidsbegrenzer.
Die zou nu toch wel een gat in de lucht moeten springen dat hij steun vindt voor zijn voorstel...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

In de IT is er een gezegde:
"Don't use technical solutions to fix a non-technical problem."

Er moet maar 1 ding foutgaan en je bent gedoemd tot 50 op de autosnelweg (want de laatste zender die je snelheid instelde was op een 50-baan).
Nee, je moet de minds aanpakken.
Op 2 manieren:
1) je moet mensen doen inzien dat de opgestelde limiet een goeie reden heeft (er moet dus ook een goeie reden zijn, cf mijn voorbeelden van verkeerd geplaatste borden hierboven).
2) je moet die limiet ook afdwingen door gerichte controles, en zichtbare te houden (verborgen cameras zijn gewoon geldhonger wat mij betreft).

Mensen worden aangeleerd mondige burgers te zijn, al vanop de schoolbanken. En die jongeren eisen afdoende uitleg bij elke regel die ze moeten slikken.
Die mentaliteit gaat niet meer weg, en zal zich ook laten zien in het verkeer. Geen onnozel geplaatste borden met een verwijzend vingertje a la "gij moet" dus.

Om het klassieke viaduct van Vilvoorde als vb te nemen:
Wil je dat men zich daar spontaan aan de regels houdt, zorg er dan voor dat de regels relevant en afdwingbaar zijn.
Relevant zijn ze daar alvast niet (toch niet voor het verkeer) want ze zijn ingevoerd voor geluidsoverlast, niet voor veiligheid.
Afdwingbaar zijn ze ook niet want geen kat die ernaar omkijkt; liever flitspalen zetten in zone 30s.

De publieke perceptie zou bv kunnen aangepakt worden door eenzelfde programma als in NL jaren op tv is geweest: een camerawagen of 5 die continu rondrijden, chauffeurs volgen, confronteren met hun rijgedrag, en boetes uitschrijven.
Want enkel de eenvoudige issues aanpakken door cameras te plaatsen overal en te cashen helpt de publieke opinie helemaal niet.
Zwaardere overtredingen moeten meer aangepakt worden, dat is incl het klassieke gevaarlijke rijgedrag zoals slalommen in de file, geen pinkers gebruiken, geen afstand laten, voorliggers opjagen, etc etc...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Je kunt veel over de intelligente snelheidsbegrenzers discussiëren, maar een 'domme' snelheidsbegrenzer die de snelheid gewoon beperkt tot 130 of 140 per uur lijkt mij perfect mogelijk.
Op vrachtwagens bestaat er een dergelijk systeem, en dat is dus al verplicht van 2006.
Gaat het ALLE problemen oplossen?
Ongetwijfeld niet, maar toveroplossingen bestaan niet.

Ik zou nu toch graag eens Dizzy horen, dit moet een "dream come true" zijn, dat hij voorstanders vindt voor zijn voorstellen.
Het zal voor morgen zijn, zeker?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Ik denk dat een trajectcontrole op het viaduct in Vilvoorde perfect zou kunnen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

boulder schreef:Je kunt veel over de intelligente snelheidsbegrenzers discussiëren, maar een 'domme' snelheidsbegrenzer die de snelheid gewoon beperkt tot 130 of 140 per uur lijkt mij perfect mogelijk.
Op vrachtwagens bestaat er een dergelijk systeem, en dat is dus al verplicht van 2006.
En kijk hoe weinig ongevallen met vrachtwagens er nog zijn .... NOT! :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Vandaag in de krant. In Harelbeke zijn er vorig jaar veel meer ongevallen gebeurd dan het jaar ervoor en dit nadat men op veel plaatsen de snelheid heeft verlaagd en veel meer snelheidscontroles heeft gedaan.
De grootste oorzaak is waarschijnlijk te zoeken bij de steeds groter wordende verkeersdichtheid in de stad.
Is er echt niemand die beseft dat men door de snelheid te verlagen ook de kans op files verhoogd en dat in file rijden gevaarlijker is dan op een vrije weg rijden?
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Euhm.... de reden is de steeds groter wordende verkeersdichtheid en niet de verlaagde snelheid!

Nogal logisch dat men dan de snelheid naar beneden brengt aangezien de infrastructuur (idd dat is een andere discussie) die hogere snelheiden bij een grotere verkeersdichtheid niet toelaat.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

boulder schreef:
Dizzy schreef:De regels ZIJN de realiteit die sommigen gewoon niet wensen te aanvaarden omdat ze zelf zo hard willen rijden als ze zelf willen.
Proficiat, hiermee bewijs je 100% wat ik zeg: je leeft in een ambtenarenwereldje.
Voor jou zijn regeltjes dus belangrijker dan mensenlevens.
Ik zou maar moeten wachten tot die pipo tegen mij rijdt, want anders heb ik het heilige regeltje overtreden. :bang:
Je lijkt mij in staat om in een vijver te vallen waar een bordje "verboden te zwemmen" staat, en dan te verdrinken, want ja, je mocht niet zwemmen... :roll:
Beste boulder, het is zeer vermoeiend te blijven reageren op iemand die blijkbaar op zijn toetsenbord staat te rammen zonder te lezen op wat hij reageert. Waar zeg ik dat regels belangrijker zijn dan mensenlevens? Ik hamer net op de regels om meer levens te sparen. Snelheid en verkeersinbreuken zorgen toch meer voor slachtoffers dan iemand die rijdt zoals het eigenlijk hoort. Nu is het precies of degenen die de regels volgen het probleem zijn en de verkeersovertreders de "verstandige" :nono:

Je reageert zelfs op mijn antwoord waar ik perfect het tegendeel zeg:
Dizzy schreef:Bovendien heb ik geen probleem met uitzonderlijk en in geval van acuut gevaar iets te doen dat in andere gevallen niet mag. Je moet er gewoon geen excuus van maken om van de uitzondering een eigen regel te maken.
Heel dat hysterisch gedoe was dus nergens voor nodig had je eerst het ganse antwoord gelezen, even laten bezinken en dan pas gereageerd ipv direct op elke zin te reageren.
boulder schreef:voor mij hoeft die aanrijding niet eerst plaats te vinden, vooraleer ik iets rapper ga rijden.
Perfect voorbeeld van ik maak van de uitzondering nu al mijn persoonlijke regel en rij rapper als ik dat wil.

Ik heb ook niets aan de inkomsten van de overheid uit boetes, anderzijds draag ik er ook niet aan bij vermits ik geen boetes krijg.

Wat betreft de begrenzers, die zijn enkel nodig omdat de autobouwers auto's maken die veel sneller gaan dan toegelaten. Dat is eerder een economische overweging van de auto-industrie dan van de overheid. Wie zou nog een dure sportwagen kopen als je max 130 km/u kan rijden? Een oplossing is sneller rijden enkel toelaten op circuits als Zolder. Racen is een sport, de openbare weg is geen racebaan. Andere verkeersdeelnemers zijn geen obstakels op weg naar de volgende kick.

Technisch kan het systeem ook relatief goedkoop werken. Gebruik de GPS-aanduiding van de snelheid. De overheid kan die info perfect doorspelen aan de GPS-constructeurs en de aanpassingen coördineren. De wagen rijdt gewoon zo snel als toegestaan is op die plaats.

Met de opkomende technologie van zelfrijdende wagens zal dit probleem zichzelf oplossen. Deze wagens zullen ook dergelijk systeem gebruiken. Hopelijk zal dit snel ingang vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

johan.devos schreef:[...]Is er echt niemand die beseft dat men door de snelheid te verlagen ook de kans op files verhoogd en dat in file rijden gevaarlijker is dan op een vrije weg rijden?
Wait what?

Daar begrijp ik niets van.

Het is misschien nog te begrijpen dat je meer kans hebt op een blikschade accident in een file, maar dar dan gelijkschakelen aan een ongeluk aan 50 of 70 kmph dat begrijp ik helemaal niet - bij een ongeluk aan die snelheid heb je toch oneindig meer kans op een lichamelijk letsel?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De reacties worden alsmaar gekker en buiten de context. Maar ik weet dat hoe meer volk, hoe meer potentiële slachtoffers. hoe hoger de snelheid, hoe groter de kans op een dodelijk letsel. Combineer snelheid en veel volk, en je hebt gegarandeerd brokken. Logisch dat men snelheidsbeperkingen oplegt op drukke plaatsen, want een hardrijder past zijn snelheid niet aan als de baan het mogelijk maakt om sneller te rijden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Beste boulder, het is zeer vermoeiend te blijven reageren op iemand die blijkbaar op zijn toetsenbord staat te rammen zonder te lezen op wat hij reageert.
Dat vind ik ook, ik denk dan aan het beweren dat ik met het voorbeeld van het viaduct van Vilvoorde afgekomen ben, terwijl dat een ander was.
Dizzy schreef:Waar zeg ik dat regels belangrijker zijn dan mensenlevens?
Je zegt het wel degelijk, want je zegt (in rood dan nog!) dat de regels DE REALITEIT zijn, terwijl ik als voorbeeld geef van een vrachtwagen die steeds dichter nadert, die mij duidelijk wil intimideren, die met zijn lichten flitst, en dan zeg je dat ik niet rapper zou mogen rijden, "de regels zijn de realiteit"!
Jij negeert dus de realiteit van een nakende botsing, en beweert dat de theorie (de regels) de praktijk is.
:bang:
Dizzy schreef:Je reageert zelfs op mijn antwoord waar ik perfect het tegendeel zeg
Dus anders gezegd, je spreekt jezelf tegen... :roll:
Dizzy schreef:Heel dat hysterisch gedoe was dus nergens voor nodig had je eerst het ganse antwoord gelezen, even laten bezinken en dan pas gereageerd ipv direct op elke zin te reageren.
Er was niets hysterisch aan, ik toon gewoon de inconsequenties aan van je eigen beweringen.
Dizzy schreef:Perfect voorbeeld van ik maak van de uitzondering nu al mijn persoonlijke regel en rij rapper als ik dat wil.
Die "uitzondering" kom ik heel vaak tegen, meerdere keren per week, en ik heb nergens geschreven dat ik er de regel van zou maken.
Je steekt wel je kop in het zand door niet te willen toegeven dat het zo vaak voorkomt dat het geen uitzondering meer is...
Dizzy schreef:Ik heb ook niets aan de inkomsten van de overheid uit boetes, anderzijds draag ik er ook niet aan bij vermits ik geen boetes krijg.
Voilà, nu begint Dizzy te zeggen waar het werkelijk over gaat : de overheid kan via die snelheidscontroles goed in je zakken zitten.
Dizzy pakt dan wel het openbaar vervoer, dan zijn de boetes voor de chauffeur...
Een paar berichten ervoor beweerde Dizzy nog dat "helaas" niets helpt, en de Overheid dus "niet anders kan" dan boetes uitschrijven.
:roll:
Dizzy schreef:Wat betreft de begrenzers, die zijn enkel nodig omdat de autobouwers auto's maken die veel sneller gaan dan toegelaten. Dat is eerder een economische overweging van de auto-industrie dan van de overheid. Wie zou nog een dure sportwagen kopen als je max 130 km/u kan rijden? Een oplossing is sneller rijden enkel toelaten op circuits als Zolder. Racen is een sport, de openbare weg is geen racebaan. Andere verkeersdeelnemers zijn geen obstakels op weg naar de volgende kick.
Technisch kan het systeem ook relatief goedkoop werken. Gebruik de GPS-aanduiding van de snelheid. De overheid kan die info perfect doorspelen aan de GPS-constructeurs en de aanpassingen coördineren. De wagen rijdt gewoon zo snel als toegestaan is op die plaats.
Met de opkomende technologie van zelfrijdende wagens zal dit probleem zichzelf oplossen. Deze wagens zullen ook dergelijk systeem gebruiken. Hopelijk zal dit snel ingang vinden.
Wat een lauw antwoord, voor iemand die zelf die begrenzers als oplossing aangehaald heeft, en mij verweet dat ik tegen was (zonder mijn mening te vragen!).
Daarmee wordt het duidelijk dat jij helemaal geen oplossing nastreeft, gewoon verder flitsen en zakkenvullen.

Je bent voor een simpel systeem dat totaal niet waterdicht is, gebruikers kunnen immers zelf hun GPS updaten (of niet...).
En "de technologie zal het wel mettertijd vanzelf oplossen".
Met andere woorden, dat flitsen daar mogen ze tijd en geld insteken, maar een technische oplossing, daar mag men nog decennialang mee aanmodderen.
Waar is nu uw zogezegde bekommernis om de verkeersslachtoffers, plots is het allemaal niet dringend, we moeten gewoon vanzelf wachten tot die zelfrijdende auto's er komen... :bang:

Het is duidelijk dat je niet eerlijk was, dat je echte motief niet verkeersveiligheid is, maar gewoon veel geld aan de Staat geven via boetes.

selder schreef:Wait what?
Daar begrijp ik niets van.
Het is misschien nog te begrijpen dat je meer kans hebt op een blikschade accident in een file, maar dar dan gelijkschakelen aan een ongeluk aan 50 of 70 kmph dat begrijp ik helemaal niet - bij een ongeluk aan die snelheid heb je toch oneindig meer kans op een lichamelijk letsel?
Misschien omdat :

1) mensen zich niet houden aan die nieuwe regeltjes.
2) als er een lange file van auto's staat, en er komt een vrachtwagen af die de file niet of te laat opgemerkt heeft, en die rijdt die laatste auto aan, die kan nergens naartoe, dus die wordt geplet in zijn voertuig, en die zal nog een aantal andere slachtoffers maken.

Je hoort situatie 2) dan ook regelmatig op het nieuws.
mailracer schreef:De reacties worden alsmaar gekker en buiten de context.
Tja, als mensen een oplossing voorstellen, en je zegt dat je er ook voor bent, en dan is het plots niet meer dringend en hoeft het niet zo, wat zegt dat dan over die mensen en over hetgeen ze zelf voorgesteld hebben?
Dat het drogredenen waren natuurlijk...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Jongens, aub. Is dat er niet een beetje over ? Iedereen heeft wel eens zijn momentje in het verkeer, maar om er zo een spel van te maken. Niemand heeft beweerd dat je Je omver moet laten rijden door een truck die met zijn lichten flikkerd. Niemand zegt dat je je in gevaar moet brengen door traag te rijden. We vragen gewoon dat je de snelheid respecteert zonder dat er een systeem aan te pas moet komen om het af te dwingen. En dat je (erkenning) rekening houd met iedereen in het verkeer, incl voetgangers en fietsers in bebouwde kom of de zone 30.
Laatst gewijzigd door mailracer 21 jun 2018, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

mailracer schreef: je word benaderd door een ambulance. Je kan dan niet sneller rijden om de ambulance zijn snelheid te gunnen en sneller voorbij de colonne te geraken. Ik weet wel niet of dit getolereerd word ?
Jij mag ook voor een naderende ambulance NIET sneller gaan rijden. :)

Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

boulder schreef:Je zegt het wel degelijk, want je zegt (in rood dan nog!) dat de regels DE REALITEIT zijn, terwijl ik als voorbeeld geef van een vrachtwagen die steeds dichter nadert, die mij duidelijk wil intimideren, die met zijn lichten flitst, en dan zeg je dat ik niet rapper zou mogen rijden, "de regels zijn de realiteit"!
Je hebt mijn originele tekst ZELF in het rood gezet :roll:

Trouwens er is door mij en anderen al voldoende duidelijk gemaakt dat in uitzonderlijke gevallen veiligheid voor gaat op de regels. De uitzondering mag echter niet de regel worden, DAT is het punt.

Ik ben zowel autogebruiker als OV. Mensen die de boetes aan elkaar rijgen zijn zeer vaak fout bezig (lage pakkans). Als het toeval zou zijn dan zijn er mensen met bijzonder weinig geluk blijkbaar en anderen die dagelijks de lotto winnen :lol: Mensen beslissen zelf om geld aan de "overheid" te geven door hun weigering om hun foute mentaliteit aan te passen.

Nog een tip, zie niet alles als een aanval want ik krijg de indruk dat je meer reageert op de persoon dan op de boodschap. Dat probleem merk ik trouwens in de verwijten aan de "overheid" en andere complotten die je denkt te ontwaren. Relax man.

Goed dat je voor begrenzers bent, dat is al een eerste stap in het inzicht dat de foute mentaliteit gedwongen moet gecorrigeerd worden omdat het anders niet zal lukken. Niet iedereen kan zichzelf beheersen.

De excuses ivm de GPS zijn al door anderen weerlegd. Updates kunnen verplicht/gecontroleerd worden en mensen die sneller rijden vallen in zo'n systeem enorm op, het is dus easy om ze eruit te pikken vermits ze zichzelf verraden. Geen update is extra boete zoals sommige landen coyote aanpakken.

Ik schrijf "Hopelijk zal dit snel ingang vinden." <-> "Met andere woorden, dat flitsen daar mogen ze tijd en geld insteken, maar een technische oplossing, daar mag men nog decennialang mee aanmodderen.
Waar is nu uw zogezegde bekommernis om de verkeersslachtoffers, plots is het allemaal niet dringend, we moeten gewoon vanzelf wachten tot die zelfrijdende auto's er komen... :bang: "

I rest my case :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

selder schreef:
johan.devos schreef:[...]Is er echt niemand die beseft dat men door de snelheid te verlagen ook de kans op files verhoogd en dat in file rijden gevaarlijker is dan op een vrije weg rijden?
Wait what?

Daar begrijp ik niets van.

Het is misschien nog te begrijpen dat je meer kans hebt op een blikschade accident in een file, maar dar dan gelijkschakelen aan een ongeluk aan 50 of 70 kmph dat begrijp ik helemaal niet - bij een ongeluk aan die snelheid heb je toch oneindig meer kans op een lichamelijk letsel?
Door de snelheid te verlagen verlaag je de capaciteit (# wagens/uur) van de weg. Als er 100 wagens van A naar B moeten en de capaciteit is lager dan duur dit langer met eventueel files tot gevolg.

Sterk vereenvoudigd kun je een rijstrook vergelijken met een tuinslang met een bepaalde diameter waar bv. 10L/min door kan. Als je een vat van 100L moet vullen duurt dit 10 minuten. Knijp nu halverwege deze tuinslang toe zodat er nog 5L/min door kan dan heb je 20 minuiten nodig tot hetzelfde vat vol is.

Als je op een deftige weg (50km/h) verkeersdrempels legt (max. 30km/h) dan verminder je de capaciteit van de weg met files tot gevolg en meer kop-staart aanrijdingen.

In Harelbeke zijn en niet minder doden maar wel meer ongevallen en meer gewonden door de snelheidsbegrenzende maatregelen en ik vrees dat de luchtkwaliteit er ook zal op achteruit gegaan zijn maar het zal wel weer de schuld van de diesel zijn.

Ik pleit NIET om aan 70 km/uur door de stadskern te rijden maar wel om na te denken waar men bloembakken en snelheidsplateau's neerplant en probeer verkeerslichten te synchroniseren en stop met altijd snelheid de schuld te geven!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

johan.devos schreef:
In Harelbeke zijn en niet minder doden maar wel meer ongevallen en meer gewonden door de snelheidsbegrenzende maatregelen
U leest uiteraard wat u graag zou willen lezen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Natuurlijk :-) want met statistiek kan men bewijzen wat men wil en cijfers tellen niet? Heb je dit artikel gelezen? Ik wil je wel een kopietje via PM bezorgen.

Ik woon in de buurt van "DE MEEST NUTTELOZE VERKEERSLICHTEN VAN HET LAND" en deze hebben duidelijk aangetoond dat met ondoordachte maatregelen en slechte timing van verkeerslichten men ongeloofelijk veel files kan veroorzaken.

Nogmaals, ik probeer me aan verkeersregels te houden in alle landen waar ik rij maar ik ben het beu om altijd te moeten horen dat snelheid de enige boosdoener is in het verkeer.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Je mag altijd een quote plaatsen uit dat artikel waarin staat dt de snelheidsbegrenzende maatregelen de oorzaak zijn van meer ongevallen.

Wat ik lees is namelijk dat ‘de steeds groter wordende verkeersdichtheidheid’ de oorzaak is.


Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

johan.devos schreef: Door de snelheid te verlagen verlaag je de capaciteit (# wagens/uur) van de weg. Als er 100 wagens van A naar B moeten en de capaciteit is lager dan duur dit langer met eventueel files tot gevolg.

Sterk vereenvoudigd kun je een rijstrook vergelijken met een tuinslang met een bepaalde diameter waar bv. 10L/min door kan. Als je een vat van 100L moet vullen duurt dit 10 minuten. Knijp nu halverwege deze tuinslang toe zodat er nog 5L/min door kan dan heb je 20 minuiten nodig tot hetzelfde vat vol is.

Als je op een deftige weg (50km/h) verkeersdrempels legt (max. 30km/h) dan verminder je de capaciteit van de weg met files tot gevolg en meer kop-staart aanrijdingen.
Zo eenvoudig is het niet. Hogere snelheid = grotere afstand tussen auto's dus kleinere capaciteit. Blijkbaar is het ooit berekend dat de efficiëntste snelheid rond de 90Km/u ligt omdat de snelheid dan hoog genoeg is en de afstand tussen de auto's is dan klein genoeg om de hoogste capaciteit van auto's/u te hebben.
Ik had ooit een basic programma dat een ringweg simuleerde met één op/afrit. Je kon met +/- toetsen de snelheid van de auto's verhogen en verlagen tot je op een ideale snelheid zat waarbij invoegend verkeer nog weinig invloed had op het andere verkeer. Ging je sneller moest men te veel vertragen voor de invoeger en kreeg je een accordeon file, reed je te snel gebeurde hetzelfde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Het is natuurlijk niet zo eenvoudig. Daarom begon mijn voorbeeld met “Sterk vereenvoudigd...” :-)


@AXS
Het is spijtig dat het inzetten van middelen niet altijd het gewenste resultaat heeft op het vlak van (verkeers)veiligheid. We blijven uiteraard verder prioritair inzetten op overdreven snelheid
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Van een selectieve quote gesproken ....
ik zie trouwens nog nergens iets wat het statement ‘de verkeersremmende maatregelen veroorzaken meer ongevallen’ staaft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Jongens, aub. Is dat er niet een beetje over ? Iedereen heeft wel eens zijn momentje in het verkeer, maar om er zo een spel van te maken. Niemand heeft beweerd dat je Je omver moet laten rijden door een truck die met zijn lichten flikkerd. Niemand zegt dat je je in gevaar moet brengen door traag te rijden. We vragen gewoon dat je de snelheid respecteert zonder dat er een systeem aan te pas moet komen om het af te dwingen. En dat je (erkenning) rekening houd met iedereen in het verkeer, incl voetgangers en fietsers in bebouwde kom of de zone 30.
Dat doe ik, maar zoals gezegd is wat Dizzy "een uitzondering" noemt dagelijkse kost.
Ik moet iedere werkdag door de tunnel in Wevelgem, 1 keer heen, 1 keer terug.
Op heel veel van die dagen kom ik van die gevaarlijke, "uitzonderlijke" situaties tegen, de ene keer vanwege een vrachtwagen die heel dicht komt rijden, de andere keer omdat ik rechts ingehaald wordt, met maar een heel kleine ruimte om er nog tussen te geraken, enz.
En er zullen nog mensen zijn die ook zo hun punt hebben waar ze heel vaak passeren, en iedere keer zien dat het een gevaarlijke situatie is, omdat de borden niet aangepast zijn aan de weg.
Dan scheelt er iets aan die weginfrastructuur.
Maar als je daarop wijst, dan ben je plots een wegpiraat.

En waarom mogen er geen technische hulpmiddelen ingezet worden?
Die flitspalen waar heel het land mee volstaat zijn ook betaald door de belastingbetaler, die flikken die rondrijden om u te kunnen flitsen, die trajectcontroles, .... maar om de één of andere reden telt dat zogezegd niet.
Omdat het geld in het laatje brengt voor de Staat?
Dizzy schreef:Je hebt mijn originele tekst ZELF in het rood gezet :roll:
Hij was dan ook zo belachelijk.
Iemand die schrijft dat de regels de realiteit zijn, die leeft in een droomwereld.
Als de regels de realiteit zouden zijn, dan heb je geen politie nodig!
Dizzy schreef:Trouwens er is door mij en anderen al voldoende duidelijk gemaakt dat in uitzonderlijke gevallen veiligheid voor gaat op de regels. De uitzondering mag echter niet de regel worden, DAT is het punt.
En het punt is dat dat op veel plaatsen helaas de REGEL geworden is, iets wat je gewoon ontkent zonder enige argumentatie.
Dizzy schreef:Ik ben zowel autogebruiker als OV.
Dus zit je veel minder uren op de autoweg, dus verkleint de pakkans.
En je bent dan nog op de weg op die momenten dat er weinig bemande controles zijn.
Dus uw weinige boetes komen vooral doordat u op de uren dat er gecontroleerd wordt niet in het verkeer zit.
Dizzy schreef:Mensen die de boetes aan elkaar rijgen zijn zeer vaak fout bezig (lage pakkans). Als het toeval zou zijn dan zijn er mensen met bijzonder weinig geluk blijkbaar en anderen die dagelijks de lotto winnen :lol: Mensen beslissen zelf om geld aan de "overheid" te geven door hun weigering om hun foute mentaliteit aan te passen.
Neen, dat is het fabeltje van de overheid om verder te gaan met in ons zakken te zitten.
3 miljoen boetes per jaar, dat zijn bijlange niet allemaal snelheidsduivels, maar die drogreden wordt door u en andere politici veelvuldig gebruikt.

Maar ik merk dat u eigenlijk geen werk wilt maken van een technische oplossing, ook al kwam je er zelf mee af.
Ze dient dus alleen als drogreden om het gedrag van de overheid te verantwoorden...
Dizzy schreef:Dat probleem merk ik trouwens in de verwijten aan de "overheid" en andere complotten die je denkt te ontwaren.
Er wordt wel degelijk aan legale diefstal gedaan met dat systeem, en dat het geen verbeelding is, heb ik al eens op een Britse zender gezien.
Een rond punt met super brede invalswegen, als je vanuit één richting kwam, waren 3 van de 4 van die superbrede banen niet toegelaten om op te rijden.
Het bordje dat je er niet mocht inrijden stond dan nog zo opgesteld dat het niet al teveel opviel.
En dan een flitspaal er bij die iedereen flitste die er toch inreed.
Echt gemaakt als valstrik om het geld te laten binnenstromen.
Dus kom mij niet vertellen dat ze het altijd goed voorhebben bij de overheid.
Dizzy schreef:Goed dat je voor begrenzers bent, dat is al een eerste stap in het inzicht dat de foute mentaliteit gedwongen moet gecorrigeerd worden omdat het anders niet zal lukken. Niet iedereen kan zichzelf beheersen.
Jaja, leg het maar uit. Ik merk van uw kant geen enkele druk om die begrenzers vlug in te voeren, daarentegen een mentaliteit van "de zelfrijdende auto zal het wel oplossen, ooit eens...".
Uw gelatenheid op dat vlak staat in schril contrast met het roepen over verkeersdoden, dat alleen maar als drogreden moet dienen voor de 3 miljoen flitsboetes.
Mocht die verkeersveiligheid u echt nauw aan het hart liggen, dan zou je zo niet reageren.
Dizzy schreef:De excuses ivm de GPS zijn al door anderen weerlegd. Updates kunnen verplicht/gecontroleerd worden en mensen die sneller rijden vallen in zo'n systeem enorm op, het is dus easy om ze eruit te pikken vermits ze zichzelf verraden. Geen update is extra boete zoals sommige landen coyote aanpakken.
Die zijn helemaal niet weerlegd, het gaat ook niet over updates of geen updates.
Die GPS'en kun je zelf updaten, wat zet je er juist op, de officiële versie, of een 'speciale' versie die overal 150 toelaat?
Als dat systeem niet beveiligd is tegen het laden van 'alternatieve software', stelt het gewoon niets voor.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:....
Ik moet iedere werkdag door de tunnel in Wevelgem, 1 keer heen, 1 keer terug.
Op heel veel van die dagen kom ik van die gevaarlijke, "uitzonderlijke" situaties tegen, de ene keer vanwege een vrachtwagen die heel dicht komt rijden, de andere keer omdat ik rechts ingehaald wordt, met maar een heel kleine ruimte om er nog tussen te geraken, enz.
En er zullen nog mensen zijn die ook zo hun punt hebben waar ze heel vaak passeren, en iedere keer zien dat het een gevaarlijke situatie is, omdat de borden niet aangepast zijn aan de weg.
Dan scheelt er iets aan die weginfrastructuur.
...
Eigenlijk wil je gewoon dat de snelheid wordt aangepast aan de infrastructuur? Of denk je dat de infrastructuur aanpassen de oplossing is qua kost en tijd tov een bord? Dan ben ik ervan overtuigd dat er hier snel een topic zal komen om ook daar over te klagen.

Dus de snelheid omhoog, dan weet je toch wat het effect is? Dezelfde taferelen, dezelfde acties, dezelfde te korte afstand van voorliggers, enkel tegen een hogere snelheid. Of denk je dat als de snelheid omhoog gaat dat er geen vrachtwagens in je kont komen boren of dat er geen ongeduldigen zijn die je langs rechts passeren omdat je nog niet opzij gaat want rechts van je ben je die wagen nog maar net een metertje of 7 voorbij?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MichelJ schreef:Eigenlijk wil je gewoon dat de snelheid wordt aangepast aan de infrastructuur? Of denk je dat de infrastructuur aanpassen de oplossing is qua kost en tijd tov een bord? Dan ben ik ervan overtuigd dat er hier snel een topic zal komen om ook daar over te klagen.

Dus de snelheid omhoog, dan weet je toch wat het effect is? Dezelfde taferelen, dezelfde acties, dezelfde te korte afstand van voorliggers, enkel tegen een hogere snelheid. Of denk je dat als de snelheid omhoog gaat dat er geen vrachtwagens in je kont komen boren of dat er geen ongeduldigen zijn die je langs rechts passeren omdat je nog niet opzij gaat want rechts van je ben je die wagen nog maar net een metertje of 7 voorbij?
Als we het over die tunnel hebben, die borden die het einde werken aangeven moeten gewoon JUIST staan, op de plaats waar de werken eindigen dus, en niet 300 of 400 meter verder.
Dat is dus geen "verhoging van de snelheid".
Wat je nu hebt is : iedereen ziet dat vanaf dat punt de werken gedaan zijn, en 90% begint gas te geven (de 90% is de uitzondering volgens DIzzy :roll:), en die 10% die zich wel aan de regels houdt, wordt aggressief benaderd.
Idem ditto voor het begin van de werken.
Je bent nog ver van de werken als er al 70 staat en dan 50, ik doe die 70 en 50, en op het punt van de 70 beginnen auto's mij rechts in te halen, dat strookje waar ze dat kunnen is heel kort.
Maar dat zijn allemaal uitzonderingen volgens Dizzy, ook al kom ik ze hele dagen tegen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Men heeft in Harelbeke vorig jaar het centrum heringericht met versmallingen,... op de N43 Kortrijk-Gent. Dit was vroeger 90 Km/h en 50 in de bebouwde kom. Nu is dit 70, 50 en 30.

Dit is de hoofdoorzaak van de “grotere verkeersdichtheid...”. Vergelijk dit met Leuven waar men door het circulatieplan ervoor zorgt dat men grotere afstanden moet afleggen voor dezelfde verplaatsing van A naar B en zich dan afvraagt waarom er meer files zijn.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

johan.devos schreef:.............. en stop met altijd snelheid de schuld te geven!
ik heb in het verleden het volgende gepost
Als je ooit eens de kans hebt om te leren autorijden. ik bedoel dan ook echt auto rijden. slipcursus, defensief rijden, (ja daar bestaan cursussen van). Dat soort dingen dat je niet leert in een rijschool. Dan snap je ook wel waarom een overdreven snelheid best aangepakt word. Maar in hoofdzaak heeft het te maken met minimum toegelaten snelheid en maximum toegelaten snelheid. Een groter verschil in snelheid, is een hoger risico op ongevallen en levensbedreigende letsels. Met deze theorie in gedachten heeft men de snelheid verlaagd op veel punten. Het is beter om ongevallen te voorkomen, dan er van te moeten herstellen.
Voor deze maatregel waren op een expresweg meer doden te tellen dan op een snelweg. Het verschil was nmlk groter op een steenweg (0 tot 90 km/u)
terwijl op een snelweg dit verschil 70-120 km/u is.

Ik ga je zelf de rekening laten maken voor de overige zones, maar hoe hoger de snelheid, hoe groter de impact, hoe groter de schade en letsels. Dat begrijp je toch ?
boulder schreef:En waarom mogen er geen technische hulpmiddelen ingezet worden?
Die flitspalen waar heel het land mee volstaat zijn ook betaald door de belastingbetaler, die flikken die rondrijden om u te kunnen flitsen, die trajectcontroles, .... maar om de één of andere reden telt dat zogezegd niet.
Omdat het geld in het laatje brengt voor de Staat?
boulder schreef:Ik zou zeggen, begin met een systeem in te bouwen dat de topsnelheid tot 130/uur beperkt, bouw dat in alle wagens in binnen het jaar.
Met 130/uur heb je nog een beetje marge voor noodgevallen.
In een volgende fase moet je dan die sensoren langs de weg plaatsen (dit zal heel wat tijd en investeringen vergen), die de snelheid ter plaatse kunnen sturen, want anders kun je nog altijd 130 in een zone 30 doen.
jou voorstelt kost veel geld en heeft een grotere infrastructuur nodig als enkel een aanpassing aan een wagen. Alle opmerkingen die je hierover geeft kan men oplossen. als je een voorstel doet over technische hulpmiddelen, moet het ook betaalbaar zijn, anders mag men blijven flitsen om het te kunnen betalen.

Maar ik blijf nog altijd bij mijn laatste standpunt
mailracer schreef:Maar welk systeem je ook voorstelt, je bent volledig afhankelijk van technologie en dat alleen maar omdat bestuurders niet meer met de auto hun opgelegde snelheid respecteren. Ik vind het persoonlijk vrij duur om een mentaliteitsverschil af te dwingen dat met gezond verstand vanzelf kan.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@boulder : die 90% gaat dan in de fout. Ik zou als regering gretig gebruik maken van mensen die een minuutje willen 'winnen' om zo misschien later niet voor een rood licht of open spoorweg te staan. Maakt blijkbaar weinig uit hoeveel boetes er uitgedeeld worden. Vanaf het moment dat de eerste Coyote of Waze bestuurder geflitst wordt of er ene opmerkt zakt de snelheid mooi weg. Zonder die 'hulpmiddelen' zouden er een pak meer gepakt worden, en dat is waar de meeste van de gebruikers op rekenen, de pakkans verlaagt een stuk dankzij hun mobieltje en blijven ze consequent te hard rijden. Die hardrijders zijn blijkbaar zo verontrustend dat een groot deel van de bevolking liever meedoet uit het onveiligheidsgevoel of gevoel van te traag te rijden en mee te snel rijden dan de hardrijders te veroordelen.

Wat betreft het versnellen, als we nu eens standaard een traject controle opstellen bij wegenwerken, dan zal niemand nog te vroeg versnellen. Nadien natuurlijk geeft iedereen gas, dan zit je weer met het probleem met de optreksnelheid van de chauffeurs en de diverse vermogens. Dan zie je geen fratsen gebeuren? Een, die achter een oudje in een 75pk wagentje zit en rustig aan het optrekken is, met zijn 200pk wagen gaat evengoed gefrusteerd zijn en zich tussen wringen om dat oudje voorbij te steken hoor.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

MichelJ schreef:@boulder : die 90% gaat dan in de fout. Ik zou als regering gretig gebruik maken van mensen die een minuutje willen 'winnen' om zo misschien later niet voor een rood licht of open spoorweg te staan.
Michel. Boulder is zich wel degelijk bewust van mensen die een minuutje willen winnen. Hij maakt het dagelijks mee tijdens zijn woon-werk verkeer. Maar vanwaar die 90 procent komt, dat mag je wel eens uitleggen. Ik heb de indruk dat er veel discussies door elkaar gevoerd worden, waardoor soms de context verloren gaat.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:...
Wat je nu hebt is : iedereen ziet dat vanaf dat punt de werken gedaan zijn, en 90% begint gas te geven (de 90% is de uitzondering volgens DIzzy :roll:), en die 10% die zich wel aan de regels houdt, wordt aggressief benaderd.
...
Ik maak dat ook mee, maar waarom zou ik sneller moeten rijden, als ik sneller rij is dat een bewuste keuze, als ik dan ook gepakt wordt betaal ik , punt. Ik klaag de infrastructuur niet aan of mijn mede wegpiraten :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”