BPost levering

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Wuter schreef:Vandaag weeral iets meegemaakt met bpost pakketlevering.

Kreeg deze ochtend een mail dat er een pakket was en de postbode vandaag tussen 8h en 17h ging langskomen.
Om 17h natuurlijk nog steeds niemand gezien. Kijk daarnet nog eens naar die track and trace zie ik onderstaande:

04/07/2018 18:31 Levering vertraagd. Aanbieding volgende werkdag
04/07/2018 9:27 Zending onderweg voor levering

Kan je de hele dag zitten wachten wat ik niet gedaan heb. Er zijn wel betere dingen te doen.
Hier bij mij het zelfde
04/07/2018
09:08
Levering vertraagd. Zending wordt doorgestuurd naar correcte regio 
ZONHOVEN MAIL
04/07/2018

01:38
De zending werd gesorteerd 
BRUSSELS X PARCEL SORTER

03/07/2018
20:11
Informatie over de zending ontvangen van de afzender 
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een mede-UBer heeft ns dit geschreven iirc:
(geparafraseerd) Ik woon boven een postkantoor (postpunt?), maar ze slagen er in om niet-afgeleverde pakketjes (met het niet-thuis excuus) in een kantoor(/punt) een paar km verder af te leveren voor ophaling.
Dit lijkt mij meer dan genoeg te zeggen over de capabilities van bpost.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een paar maand geleden eens gebeld naar de "hotline" van Bpost omdat ik twijfelde of het postkantoor bij mij in de gemeente wel degelijk een DHL punt was. Ik kreeg daar een uitleg die nergens over ging, waarschijnlijk omdat die man aan de telefoon het zelf niet goed wist. Dan maar zelf ter plaatse geweest en het postkantoor bleek inderdaad een DHL punt te zijn waar je DHL pakketten kan afgeven voor verzending of om een pakket af te halen. Blijkt dat bpost een contract heeft met DHL voor pakjes.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik moest een tijdje geleden een pakje retourneren via DHL... dus ook op internet gaan kijken en inderdaad BPost en DHL werken samen, dus ik met m'n pakje naar een kantoor wat volgens BPost een DHL punt was. Eens aangekomen wist de dame aan het locket van niets en het enige wat ze wou doen was mijn pakje betalend opsturen (terwijl de retour gratis was) :bang:

Dan maar contact opgenomen met DHL... enkele uren later stond de courier bij mij thuis, heeft het pakje voorzien van een label en meegenomen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het systeem van een ander adres of afleverpunt wanneer je niet thuis bent werkt ook niet... Moest woensdag een levering krijgen, ik ben niet thuis, maar de buren hun adres staan als tweede optie en die mensen waren thuis...

Briefje in de bus, dag erop pas op te halen in het postpunt.

Vriendelijke gebeld naar de post klantendienst met de vraag hoe dat hun systeem precies werkt of niet werkt. Dame laat weten dat mijn adres nog niet gevalideerd werd. Toch wel. Kijken het nogmaals na, klopt, ze ziet het nu ook, dat is gevalideerd en ze kan zien dat de bezorger niet op dat bijkomende adres heeft aangemeld.

Dus wie niet klaagt...

Nu ik weet dat die man het enorm druk heeft en de ene klacht na de andere krijgt en hoop dat die dat ook niet persoonlijk opvat maar als een bedrijf u bestookt met brieven van u te registreren en een bijkomend afleverpunt binnen de 50 meter als optie wil aanbieden... Dan moet het ook werken he en dan moeten die mensen gewoon voldoende tijd hebben om dat te mogen en kunnen doen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb via-via gehoord dat niet alle postbode-diensten aan dat "alternatieve leveradres" kunnen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wat is dan het nut van de dienst aan te bieden? Zelfs het papiertje op de deur met het alternatieve leveringsadres wordt niet gerespecteerd. In tegenstelling tot praktisch elke andere bezorgdienst die wel netjes bij de buren leveren.

Als het kan verzend en ontvang ik liever niet meer via Bpost.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het gaat snel bergaf met de dienstverlening van Bpost. Ik lieer dat rechtstreeks aan het debacle van de overname van Radial. Daarvan is nu al duidelijk dat dit handenvol geld kost en dat alle bezuinigingen in België dienen om dat Amerikaans horrorverhaal te bekostigen.
De CEO Van Gerven wou schaalvergroting maar dat lijkt op dit moment vooral op schuldvergroting. En er zou ook know-how gekocht zijn bij Radial. Laat dan die know-how zo snel mogelijk zijn werk doen want gewoon een pakketje afleveren hier in België lijkt al te moeilijk te zijn om uit te voeren. En tot pakweg 2 jaar geleden ging de pakketdienst bij Bpost net zeer goed. Met de hete adem van PostNL in de nek hadden ze zich hervormd met betere tarieven en goede dienstverlening. Maar dat gaat nu pijlsnel bergaf. De (mislukte) overname van PostNL was trouwens enkel maar bedoeld om de concurrent uit te schakelen om zo een feitelijk monopolie te krijgen.
Daarnaast lijkt het inzetten van flexi-jobbers als postbode ook geen succes (dat zijn die nieuwe Belgen die geen Nederlands kunnen). Wekelijks moeten wij hier verkeerd afgeleverde brieven in de juiste brievenbus gaan stoppen, en we hopen dat andere buren dat voor ons ook doen. Het aantal betalingsherinneringen (en bijbehorende kosten) kunnen we voorlopig beperken doordat we al grotendeels op elektronische facturen overgeschakeld zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

R2D2 schreef:Daarnaast lijkt het inzetten van flexi-jobbers als postbode ook geen succes (dat zijn die nieuwe Belgen die geen Nederlands kunnen). Wekelijks moeten wij hier verkeerd afgeleverde brieven in de juiste brievenbus gaan stoppen, en we hopen dat andere buren dat voor ons ook doen.
Ik voel me hier soms ook een lokale postbode die alles opnieuw mag gaan herverdelen als is het ondertussen sterk beter geworden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

R2D2 schreef: Ik was de hele dag thuis, op enkele meters van de voordeur en van de deurbel.
Niet meer doen. Doe gewoon uw plan van de dag en ga het dan de volgende dag ophalen in postpunt of whatever. Het is het niet waard om thuis voor te blijven.

Als je écht iets de dag zelf nodig hebt, laat het met UPS/FedEx/DHL EXPRESS komen en blijf dan de hele dag thuis, of enkel de voormiddag als het commmited by 12 PM is. Dan is het tenminste niet voor niets.
Flippi schreef: Onlangs nog gebezigd, maar ik prefereer toch de eenvoud van de Kiala-site boven de wir-war van UPS.
Nochtans is UPS ook vrij eenvoudig om mee te werken eenmaal je het systeem door hebt. Ze hebben wel veel meer opties etc, wat zich idd vertaalt in meer complexiteit, maar niet ondoenbaar imho.
ChelloExtremer schreef:De laatste tijd heb ik in Leuven ook erg vaak dat een 2de of zelfs 3de leveringspoging nodig is voordat het pakje effectief wordt aangeboden. Vandaag waren 2 pakjes 'in delivery', eentje ontvangen (2de poging) ... maar tweede pakje was onderweg bij andere postbode, en die is weer vetraagd (3de poging morgen) ... ook niet erg efficient allemaal.
Volgens mij is een groot deel van die trackinginfo "fake news". Een en ander zal wel verband houden met de problemen in NBX die nog steeds aanhouden.
Jack Daniels schreef:Blijkt dat bpost een contract heeft met DHL voor pakjes.
bpost doet sinds enige tijd de residentiele bezorging van de DHL Parcel pakken, wat vroeger door DHL Parcel zelf gedaan werd. DHL Parcel blijft wel apart bestaan en je kan daar als consument nog steeds mee verzenden. Let op, dit is niet DHL Express, zij bezorgen nog steeds zelf.
r2504 schreef: Dan maar contact opgenomen met DHL... enkele uren later stond de courier bij mij thuis, heeft het pakje voorzien van een label en meegenomen.
DHL PARCEL != DHL EXPRESS. Naar bpost gaan = DHL Parcel. Een koerier die bij u thuis komt met label en al (full service) is DHL Express.
R2D2 schreef:Het gaat snel bergaf met de dienstverlening van Bpost.
Goh, lijkt me allemaal nogal subjectief (en een momentopname). Hier mag ik de laatste tijd niet klagen, alles komt op tijd, terwijl het vorig jaar steevast altijd een dag te laat bezorgd werd. Jammer want nu kan ik geen claims meer bij Amazon doen voor een maand gratis Prime-verlening :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: bpost doet sinds enige tijd de residentiele bezorging van de DHL Parcel pakken, wat vroeger door DHL Parcel zelf gedaan werd. DHL Parcel blijft wel apart bestaan en je kan daar als consument nog steeds mee verzenden. Let op, dit is niet DHL Express, zij bezorgen nog steeds zelf.
Ik had het niet over bezorging. Ik had het over DHL punt (Google maar eens). Op een DHL punt kan je pakjes laten leveren, in mijn geval het postkantoor van Dendermonde, maar je moet zelf instaan voor de afhaling van het pakket. Als je naar een DHL punt verzendt (via de DHL website) moet de ontvanger het zelf oppikken, die pakjes worden NIET bezorgd door bpost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:
R2D2 schreef: Ik was de hele dag thuis, op enkele meters van de voordeur en van de deurbel.
Niet meer doen. Doe gewoon uw plan van de dag en ga het dan de volgende dag ophalen in postpunt of whatever. Het is het niet waard om thuis voor te blijven.

Als je écht iets de dag zelf nodig hebt, laat het met UPS/FedEx/DHL EXPRESS komen en blijf dan de hele dag thuis, of enkel de voormiddag als het commmited by 12 PM is. Dan is het tenminste niet voor niets.
Dan gebruik je UPS en krijg je als status "Het straatnummer is fout. De aflevering kan vertraging oplopen. Wij proberen het adres bij te werken.". Bellen naar UPS is een ramp aangezien je die code moet inspreken (er is altijd minstens één iets wat die computer niet juist begrepen heeft). Wanneer je dan eindelijk binnen raakt dan krijg je te horen dat de chauffeur het waarschijnlijk niet gevonden heeft.

Hoe kun je een huis in een straat tussen andere genummerde huizen nu niet vinden? Nieuw levering maandag pas...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Flying schreef:Hoe kun je een huis in een straat tussen andere genummerde huizen nu niet vinden? Nieuw levering maandag pas...
Lol... heb het ook al voorgehad met UPS omdat ik net toen geen huisnummer had vanwege een nieuwe brievenbus.

Nu ja, als je moet leveren op nummer 23 en je ziet links 21 en rechts 25 dan moet het toch wel lukken denk ik :bang:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vraag maar ns aan de ambulanciers hier hoe moeilijk huisnummers soms te vinden zijn ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”