Met de trein altijd beetje reizen...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Van mij mag je gerust meer uitgeven aan een fiets, maar ikzelf ga het niet doen.
Op een bepaald punt betaal ik liever wat meer voor een betere oplossing (lees: comfortabeler).
En een fiets van 2000-4000 euro, daar zeg ik persoonlijk absoluut "nee" tegen.
Ja, die auto kost dan wel meer qua onderhoud enzo, maar die is de meerprijs ook wel waard voor mij.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Het blijft een rare houding.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Van mij mag je gerust meer uitgeven aan een fiets, maar ikzelf ga het niet doen.
Op een bepaald punt betaal ik liever wat meer voor een betere oplossing (lees: comfortabeler).
En een fiets van 2000-4000 euro, daar zeg ik persoonlijk absoluut "nee" tegen.
Ja, die auto kost dan wel meer qua onderhoud enzo, maar die is de meerprijs ook wel waard voor mij.
Ieder doet wat hij/zij wil. Ik ben geen missionaris, maar als je vergelijkt moet je correct vergelijken.
Een nieuw topmodel van iets vergelijken met een 2dehands instapmodel vergelijken is al scheef. Als je dan nog de jaarlijkse kosten negeert die bij het ene een tienvoud van het andere zijn dan pas ik.
Als je in je vergelijking comfort mee neemt dan pas is ook want dat is heel subjectief. Ik vind het comfortabeler om te fietsen op korte afstanden, een ander om met de auto te rijden. Beiden hebben gelijk uiteraard.

Het probleem is tegenwoordig dat je je blijkbaar tot in den treure moet verantwoorden voor bepaalde keuzes. Ik vraag soms ook naar iemands beweegredenen, maar als die persoon tevreden is met de keuzes en het is een weloverwogen keuze, wie zijn wij dan om te blijven neuten.

Enne...
Mijn fiets is 21 jaar oud en die heeft toen 23.000BEF gekost. Op een paar keer banden en een remkabel na geen kosten. Die fiets wordt zowat dagelijks gebruikt maar staat thuis binnen en op het werk onder een afdak.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Ieder doet wat hij/zij wil. Ik ben geen missionaris, maar als je vergelijkt moet je correct vergelijken.
Een nieuw topmodel van iets vergelijken met een 2dehands instapmodel vergelijken is al scheef. Als je dan nog de jaarlijkse kosten negeert die bij het ene een tienvoud van het andere zijn dan pas ik.
Als je in je vergelijking comfort mee neemt dan pas is ook want dat is heel subjectief. Ik vind het comfortabeler om te fietsen op korte afstanden, een ander om met de auto te rijden. Beiden hebben gelijk uiteraard.
Ik ben inderdaad niet de grote waarheid aan het verkondigen.
Maar voor mijzelf is het alvast zo.

En ja, van zodra een nieuwe fiets de prijs van een tweedehands-brommer/moto/wagen overstijgt, vind ik het de moeite niet meer.
Er zijn bij mij "prijscategorieen"; ongeveer zo: fietsen tussen 0-500, brommers tussen 500-1500, motos tussen 1500-5000, autos bij 5000+.

Maar als jij graag meer uitgeeft aan een fiets, good for you he. Ik vind het gewoon totaal overpriced.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

r2504 schreef:
JamesEarlGray schreef:Dat klinkt veel, maar als je elke werkdag 20km enkele rit fietst en...
En hoeveel mensen die met de fiets naar het werk rijden doen dit IEDERE dag ?
Ik niet.
Soms plan ik inkopen en ga ik met de auto. Meestal is het goed te doen en behalve als ik me overslapen heb zou ik dan wel met de fiets gaan. Het durft wel eens zeer mooi weer zijn en dan loop ik naar huis.
Ben ik een flexoverplaatser?

PS traject: Sint-Amandsberg-Kwatrecht 15km
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ITnetadmin schreef:[...]
Ja, die auto kost dan wel meer qua onderhoud enzo, maar die is de meerprijs ook wel waard voor mij.
En wat over de meerprijs die we met z'n allen betalen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:En wat over de meerprijs die we met z'n allen betalen?
Die betalen we eveneens voor het OV... en daar maakt amper 10% van gebruik.

En nu kunnen we weer vijftig pagina's vol schrijven met allerlei cijfertjes maar de realiteit is dat er vandaag, morgen en overmogen gewoonweg geen alternatief is (hoe hard je ook wil dromen over het feit dat iedereen naast z'n deur gaat werken en z'n bakfiets gebruikt).

Zoals reeds meermaals geschreven is... zorg eerst voor een volwaardig alternatief... de rest volgt vanzelf wel (en proficiat aan de mensen die ondertussen met veel moed de alternatieven trachten te gebruiken, iets wat ik zo meteen ook ga doen... hopelijk is m'n trein op tijd en heb ik airco)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ofwel komen er alternatieven die aan jouw wensen tegemoet komen ofwel zal je zelf de alternatieven die er zijn moeten omarmen (of ergens een gradatie daartussen in :) ), op een gegeven ogenblik zit toch alles vast van 's morgens tot 's avonds :twisted:

Vandaag m'n eerste rit met die zelftrapbromfiets waarvan iedereen vindt dat ze tussen de wagens horen. Marginaal sneller dan met de gewone fiets, misschien 5 minuten. Dezelfde plaatsen van tijdverlies, aangepaste snelheid op de drukke stukken en het gewoon wat rustiger aandoen. Lichtjes in het zweet gewerkt(vooral van de namiddag met het warmere weer), maar niet bekaf na de rit :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Van zodra mijn auto zichzelf rijdt zie je mij helemaal niet meer op het OV.
Ik kijk wel een filmpje of surf wat op internet tijdens de verplaatsing :-)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Iedereen maakt voor zijn eigen uit hoe die zijn fietsavonturen wil beleven voor woon-werk verkeer, maar als het mogelijk is, dan kan je bij de volgende aankoop van een een tweede wagen eens nadenken of je het niet kan met een e-Bike. In ieder geval speelt je gezinstoestand ook een rol.
De periode voordat ik kinderen had en nog sportief was, kon ik afstanden fietsen zonder batterij. Tijdens de pampers konden we een auto gebruiken voor de crèches en kleuterklasjes. Nadien speelde vooral een rol of de school en opvangtijden konden gecombineerd worden met het woon-werk verkeer en het gebruik van de fiets. Nu het tieners zijn, promoot ik het fietsen naar school en ga ikzelf ook met de fiets, of te voet werken. Nu moet ik geen afstand meer doen, maar als het dezelfde afstanden waren als toen ik jong was, dan had ik wel gekozen voor een fiets.
Afstanden die ik toen deed waren aarschot - Mechelen en nadien leuven - Evere. Bijna elke dag of soms met het openbaar vervoer. Waarvan ook 2 jaar gecombineerd met avondsonderwijs.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:
petrol242 schreef:En wat over de meerprijs die we met z'n allen betalen?
Die betalen we eveneens voor het OV... en daar maakt amper 10% van gebruik.
Neen, je begrijpt niet welke kost die ik wil inbrengen. Het milieu, de stress, het bumperen, die kost dus. En hoe we daar als maatschappij de kost in zullen moeten dragen. Draai of keer het zoals je wil, zoals het nu verder gaat is geen oplossing!

Het OV moet dus inderdaad beter presteren, maar met de huidige beleidsmakers is dat dus op voorhand al een verloren zaak. Besparen op de oplossing is niet de oplossing. We kunnen liggen kankeren over hoe slecht het gaat. We zouden beter kankeren op de de schuldigen die bewust "het project" laten falen!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk, maar probeer wel om iedereen eens te laten stilstaan bij zijn/haar manier van verplaatsen en eventuele alternatieven.
Als iedereen al eens wil nadenken en een echt weloverwogen keuze maakt zou het al heel wat beter zijn. Is dat de auto? Dan is het de auto. Ik ben ook niet heiliger dan de paus.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

We moeten niet heiliger zijn dan de paus. Dat is trouwens niet moeilijk...

Gewoon eens stil staan over hoe we bezig zijn, en hoe we zelf wat kunnen doen zou al een hele stap voorwaarts zijn.

Misschien wat off-topic of toch niet, maar als ik bijvoorbeeld met mijn fiets naar de fitness rij, zie ik mensen zich in alle bochten wringen om zo dicht mogelijk te kunnen parkeren bij de ingang, om dan calorieën te gaan verbranden :bang: :bang:

Is dat niet belachelijk? Waar zijn die toch mee bezig??
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat zijn verbrande calorieën die niet op Facebook komen é.
AMATEUR!

Mobiel verstuurd
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja das waar :beerchug:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Nu nog pc200 recht geven en ‘t feest kan beginnen.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

petrol242 schreef:maar als ik bijvoorbeeld met mijn fiets naar de fitness rij, zie ik mensen zich in alle bochten wringen om zo dicht mogelijk te kunnen parkeren bij de ingang, om dan calorieën te gaan verbranden :bang: :bang:
Weeral denkt iemand dat mensen naar de fitness gaan om gewoon willekeurige cardio te doen. Ze doen daar iets specifiek, hé, niet gewoon bewegen en verbranden. :twisted:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

een fietstochtje naar de fitness kan je toch zien als opwarming voordat je begint met de kilo's te heffen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

mailracer schreef:een fietstochtje naar de fitness kan je toch zien als opwarming voordat je begint met de kilo's te heffen.
Het merendeel zal zich daar wel douchen, veronderstel ik. En als je zowat dagelijks gaat is de helft van je abo betaalt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Ja, dat zeker! Elke dag enkele kilometers wandelen is zeker gunstig voor de gezondheid en je omgeving als je daarmee op brandstof gereden kilometers uitspaart.

Ik wou maar zeggen dat sommige mensen blijkbaar denken dat naar de fitness gaan een simpel doel behelst: bewegen en verbranden.

Of gaat het gewoon over het absurde idee dat men moeite lijkt te sparen door de auto dichtbij te parkeren om dan veel moeite te doen binnen het gebouw? Misschien gaat het over (gewaande) uitgespaarde tijd ipv moeite, of over veiligheid van de wagen wanneer die geparkeerd staat op een drukker deel van de parking met meer toezicht.

Soit, ik begrijp de uitspraak wel, in elk geval is het bizar om enkele (honderden of duizenden) meters wandeling te vervangen door een autorit.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tijd is idd veel waard.
Een van de redenen waarom het OV ook vaak niet interessant is.
Er zijn nl maar 24 uren op een dag.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zolang de kans bestaat dat iemand met de auto er niet langer over doet (tijd dus) dan met het OV, dan zal koning auto heersen.
Sinna schreef:Mijn auto, mijn vrijheid. Ik kies ervoor om in de file te gaan staan.
Het OV is per definitie trager dan de auto, zeker zoals het nu georganiseerd is.

Ik merk echter nu al de gevolgen van https://mobielemaandag.be: op de trein is opmerkelijk drukker. Wat heeft het zin om het OV te promoten als je geen extra capaciteit voorziet...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Geen capaciteit voorzien in het ov kan je ook spiegelen op geen plaats op de openbare weg tijdens de spits. Op het fietspad is er nog relatief veel plaats als er geen auto’s gebruik van maken tenminste. Het gaat ook regiogebonden zijn of het ov en de auto in tijd veel verschillen en het induvidueel bekeken moet worden. Als je werkt op wandelafstand van een station, dan is de keuze voor de trein sneller gemaakt dan dat je file gaat rijden denk ik.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ITnetadmin schreef:Tijd is idd veel waard.
Een van de redenen waarom het OV ook vaak niet interessant is.
Er zijn nl maar 24 uren op een dag.
Ach, het is moeilijk te veralgemenen.
Er zijn er die op de trein slapen, werken, lezen, ...
Anderen eten in de auto, of plegen telefoontjes. Wat is de best bestede tijd?

Mochten ze op tijd rijden, dat zou wat veranderen.
Nu bestaat de dienstregeling enkel op papier, in de realiteit is het bord in elk groot knooppunt in BE in de spitsperiode rood.

@auto altijd sneller
Ook dat is een veralgemening. In de spits is de trein of metro vaak sneller dan de auto.
Buiten de spits of in het WE ga je goed naar sneller-dan-auto OV moeten zoeken :).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik spreek, voor de duidelijk, uiteraard voornamelijk voor mezelf.

Het hangt er ook vanaf of je bv bij het station woont en gewoon de trein opspringt van pakweg Gent naar Brussel, of dat je eerst nog een bus moet hebben om dan 2 treinen te pakken en een tram.
Point to point kan dat efficienter zijn, maar als je verbindingen hebt zit je direct met veel tijdverlies.

Effe vergelijken: ik rij van bij een collega naar de avondles in 15min. Als hij naar dezelfde locatie met de bus moet rijden, dan moet hij eerst via het station passeren en overstappen en is hij makkelijk 2 uur (!!!) onderweg (want spitsuur uiteraard).
Dan weet je het in deze situatie natuurlijk snel, nietwaar?

De "dienstregeling" is uiteraard absurd en heb ik bij de lijn destijds lang over gezaagd, zonder gevolg.
Als een ringbus om de 10min moet passeren volgens het uurschema, ongeacht of het spits is of niet, en daar letterlijk *elke* dag niet in slaagt (bussen van 8u50,9u, en 9u10, kwamen alledrie mooi op een rijtje om 9u15 aan de halte), tja... dan is het toch kafkaiaans van niet gewoon de busregeling aan te passen?

Bij de NMBS vantzelfde: als een treinbestuurder 2min heeft om zijn trein "af te zetten", zich naar de andere kant te begeven, en die cabine op te starten voor de rit terug, en tegelijk ook nog effe naar toilet moet indien nodig, dan zie je het toch van ver afkomen dat de *minste* storing in dat ritme direct enorme gevolgen heeft (want er is geen buffer).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het klopt idd wat je zegt, alleen als je verschillende buitenlandse toeristen aanspreekt over het spoornet bij hun, dan is het soms nog een grotere ramp. We hebben onlangs personen van Zweden over de vloer gehad en daar rijdt geen enkele trein op tijd tijdens de spits. Nu niet dat je buitenlandse spoorwegen als referentie moet nemen, het moet goed zijn in België. maar het is gewoon zo dat het ov via het spoor niet snel genoeg evolueert met de rest van de verplaatsingen in het land, en je binnen enkele tientallen jaren blij mag zijn als een trein op tijd zal rijden, als het deze weg blijft opgaan.
De besparingen die de nmbs dan nog moet doorvoeren zijn al zeker niet in het voordeel om de uithoeken van België van een goede verbinding te blijven voorzien.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

ITnetadmin schreef:Effe vergelijken: ik rij van bij een collega naar de avondles in 15min. Als hij naar dezelfde locatie met de bus moet rijden, dan moet hij eerst via het station passeren en overstappen en is hij makkelijk 2 uur (!!!) onderweg (want spitsuur uiteraard).
Dan weet je het in deze situatie natuurlijk snel, nietwaar?
De vraag is echter... zit je collega op een prioritaire as? ;)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wel, nee, de bus bij hem is een studentenlijn die nogal gevuld kan zijn, en de bus van het station naar het industriepark doet daar met alle tussenstops (omdat daar veel avondscholen zitten) makkelijk 45min over terwijl je die afstand op 10-15min doet met de auto.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mailracer

Ik moet zeggen dat de NMBS ooit een grove fout heeft gemaakt met de aanleg van het centraal station.
Die noord zuid verbinding + Brussel - Gent is een ware nachtmerrie.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Heel juist en de NMBS geeft dat ook ruiterlijk toe op Twitter:
NMBS (@NMBS) heeft getweet:
@kolbn Hallo, ik ontving ondertussen nog extra info over de stiptheidsproblemen op de 8955, namelijk de context en de oplossingen: ^Jean-Marie https://t.co/oQe9xv9QME
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gisteren ff met zo'n 6000€+ Speedelec kunnen bollen (Stromer ST2), voor naar uw werk te vlammen is dat ideaal, maar veel velo is daar eigenlijk niet meer aan.Je trapt 2 keer om aan te zetten en dan zit je( bijna) lucht te trappen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

iceke schreef:Gisteren ff met zo'n 6000€+ Speedelec kunnen bollen (Stromer ST2), voor naar uw werk te vlammen is dat ideaal, maar veel velo is daar eigenlijk niet meer aan.Je trapt 2 keer om aan te zetten en dan zit je( bijna) lucht te trappen.
Daar staan versnellingen op he, zoals op een gewone fiets. Heb zelf met een st5 gereden vorige maandag, op het circuit van zolder. Dat ding kost... 9500 euro maar is dan ook een waardige auto vervanger.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Kun je de level van ondersteuning niet wijzigen zodat je niet in de lucht hoeft te trappen (bv. 10% -> 300%) en je batterij langer meegaat?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Uiteraard. Er zijn vier ondersteuningsmodi bij die st5
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wacht ... 10000 euro voor een fiets? Goed gek ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

krisken schreef:Wacht ... 10000 euro voor een fiets? Goed gek ...
Het is niet zomaar een fiets, een Stromer ST2 of ST5 is een speedpedelec die gemakkelijk 50km op één batterijlading kan doen aan 45km/u, dus dat is eentje dat dient om effectief grote afstanden op korte tijd te overbruggen.

Inderdaad, er zijn meerdere niveau's van ondersteuning beschikbaar, alsook enkele niveau's van energierecuperatie indien je bergaf zou gaan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan prima zijn, maar voor iets meer dan die prijs koop je gewoon een auto.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik ben een grote fietsliefhebber, maar dat is er voor mij toch ook méér dan behoorlijk over.
Voor €10.000 koop je een auto en je hebt nog budget voor een paar jaar verzekering en benzine.
Een speed pedelec noem ik trouwens al lang geen fiets meer. Hoeveel % van de kracht komt uit de persoon en hoeveel van de accu? :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is exact wat ik dus bedoel cadsite. Plus met een auto kan je met meerdere personen ergens heen (huidige standaard is toch wel 5 personen gok ik, of 4 volwassenen) wat je dus met zo een fiets wel kan vergeten. En een auto heeft dan nog een ruime koffer (handig om alle boodschappen van een hele week in te gooien).

Misschien moeten we denken aan andere manieren om het autogebruik terug te dringen. Bijvoorbeeld geen levenslang geldig rijbewijs. Zet er een maximum van 5 a 10 jaar op en er zullen ook al een pak problemen verdwijnen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”