wifi outdoor cam: suggestie?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Iemand een goeie suggestie en/of ervaring voor de aankoop van een wifi buitencamera?

- Budget: graag < 200€
- Plaatsing onder afdak, maar moet toch 'waterdicht' zijn
- Nachtopname middels ingebouwde IR (minimaal een meter of 15 'zicht' zou echt handig zijn)
- belangrijk: onafhankelijk van eender welke clouddienst: opnames moeten gebeuren op een sd kaart, terugkijken via PC
- Bij voorkeur geen extra kabels, behalve voeding natuurlijk (ik zie nl veel 'wireless' cams met een ganse bundel aansluitingen eraan (composiet video, audio,.))
- bedienbaar/bekijkbaar via PC (en aanvullend via app, maar PC is hoofdgebruik)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hikvision. Link
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Even bekeken. Nogal aan de dure kant, en (afgaande op de specs) zijn de wifi modellen ook poe gevoed...
Kan niet direct terugvinden of windows PC kan gebruikt worden.

Heb je die zelf in gebruik?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ook duurder dan je budget, maar lijkt me een interessant produkt?
ooh. shiny.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

https://www.foscam.com/FI9900P.html

Je kan er een mooie mount bijkopen (foscam FAB99)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

tdemeyer schreef:...en (afgaande op de specs) zijn de wifi modellen ook poe gevoed...
Is een standaard netvoeding echt belangrijk? Je hebt zowieso een kabeltje nodig voor de voeding, dus of dat nu een gewone voedingskabel is of een ethernetkabel.. maakt dat veel uit?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Hikvision camera's hebben naast POE meestal ook gewoon een pigtail waarmee je via 12V kan voeden (voeding apart te kopen).
Ik denk niet dat je voor 200 euro een camera gaat vinden die 220V inneemt zonder aparte adapter.

Is het ook niet mogelijk om een powerline verbinding op te zetten? De stroom heb je daar toch al. Het gaat in ieder geval veel stabieler zijn
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

@mat: stopcontact zit op amper 1 meter (aan de andere kant van de muur. Met een "klassieke" voeding ben ik dus snel klaar, maar met poe moet ik daar dan nog eens een poe injector gaan bijhangen (extra kosten).

@devastator: tuurlijk dat je geen 220V gevoedde cams hebt (toch niet in dat segment :) ). Powerline is in deze specifieke setting ook niet mogelijk: ontvanger zit aan de overkant van de straat :)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik snap je redenering, maar daar maak je je selectie wel beperkter mee natuurlijk.
Enige eisen qua resolutie?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tdemeyer schreef:maar met poe moet ik daar dan nog eens een poe injector gaan bijhangen (extra kosten).
Een POE injector is nu niet echt de kost... maar POE met een WIFI cam :eek:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ken je dat niet? Dat is power wifi. ;)
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

POE + wifi?? Waarom zou dat zo'n raar idee moeten zijn: Je gebruikt de ethernetkabel om er stroom over te steken, maar dat wil niet direct ook inhouden dat je die ethernetkabel ergens in een switch moet steken hé...
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb de Eminent 6350 pro aan mijn gevel hangen.

Ik heb deze aangesloten via POE en registreer de beelden op mijn Synology-NAS, via LAN.

De beelden overdag zijn haarscherp. De infraroodbeelden zijn tamelijk gecentreerd, waardoor enkel het midden van het beeld in het donker goed in beeld komt. Er is geen geluidsopname en de activatiezone kan vrij ingesteld worden. De overgang van infrarood naar gewoon beeld wordt steeds geregistreerd, en omgekeerd.
De 6350 werd recent opgevolgd door de 6350.
http://www.eminent-online.com/em6355-ca ... amera.html

Ik ben er alvast tevreden over.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”