Vriendelijk verzoek.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dese vindt ik raaazent moejlijk: "klotespelling" of "klotenspelling" ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gezien dit hier niets met "kloten" te maken heeft maar met een klote spelling (bijvoeglijk naamwoord "klote"), opteer ik voor het eerste. :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Tomby schreef:PS: dat sexy fokschaap ding is gewoon ook heel slecht als hulpmiddel. Zeker 'geleefd' is een goed voorbeeld waarom het niet deugt. Er is gewoon een veel gemakkelijker hulpmiddel: gebruik gewoon de de verleden tijd en je hoort het direct: ik leefde, en niet ik leefte.
Het fokschaap is een zeer nuttig hulpmiddel, áls je weet hoe het te gebruiken.

Geleefd is een perfect voorbeeld van het gebruik van het fokschaap, want het gaat om de klank van de stam:
infinitief: leven
stam: le(e)v (tweede -e erbij om de lange ee te benadrukken, voor de duidelijkheid)
eindletter/-klank van de stam: -v
toepassing fokschaap: -v staat niet in fokschaap, dus verleden tijd + voltooid deelwoord met een -d en niet met een -t
johann schreef:De verleden tijd is voor anderstaligen die Nederlands leren ook niet bepaald een sluitend hulpmiddel. Maar je hebt gelijk dat het voor moedertaalsprekers eenvoudiger kan zijn dan 't sexy fokschaap. Dan hebben we het trouwens nog niet over 'leasen' en dergelijke gehad. We kunnen er gerust een uurtje over doorbomen of het 'geleast', 'geleasd', 'geleased' of toch 'geleaset' moet zijn. Op een gegeven moment duikt toch het pragmatische criterium op: 'Begrijp je mij?"
Het kan beide vormen zijn, maar het hangt af hoe jij leasen uitspreekt: liesen of liezen. Met een -s? Dan -t. Met een -z? Dan -d.

Genoeg bronnen op het internet te vinden over vervoegingen van specifieke werkwoorden; bij deze wat ik heb kunnen vinden voor leasen:
- http://woordenlijst.org/leidraad/12/2
- https://taal.vrt.be/leasen-0
- https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen ... 45555.html
- https://nl.wiktionary.org/wiki/leasen/vervoeging
- https://onzetaal.nl/taaladvies/leasede- ... ete-leaste

Soit, ik vind de voltooid verleden tijd van updaten (geüpdatet) een logisch gevolg van het toepassen van de bestaande regels, alhoewel ik het lelijk vind dat men uitgaat van de nederlandstalige uitspraak van een op-z'n-engels geschreven vervoeging, maar ik snap waarom ze het doen: geen betere manier mogelijk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, dictees zijn ook uit den boze tegenwoordig; mag niet meer gegeven worden heb ik gehoord.
Niet eerlijk tegenover dyslectici waarschijnlijk.
Nu hoor ik idd ook van kameraad leerkrachten dat het oneerlijk is naar jongeren toe om hen buiten de taallessen te bestraffen voor taalfouten, omdat ze mss goed zijn in geschiedenis of aardrijkskunde maar slechte punten zouden krijgen door taalfouten en dat demotiverend is.
Maar het kweekt dus een neveneffect van "niet meer moeite doen dan absoluut nodig".

Komt daarbij het overdreven gebruik van invulblaadjes, ook tijdens pakweg de lessen Frans, en men leert gewoon geen woordbeelden meer.
Wij moesten destijds onze Franse oefeningen integraal overschrijven en vele van die woorden en zinsstructuren zijn dus blijven plakken.

Bij mij moet je alleszins niet afkomen met een totale nonchalance die niet te wijten is aan dialectgebruik.
Grammaticaal ben ik daar flexibel in, maar spelling moet je proberen juist te doen.
Met onzin als "strax", "w8", of het allergisch zijn aan punten, kommas, en paragrafen, kom je niet ver bij mij.
Dat soort mails/brieven/... negeer ik straal.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Met onzin als "strax", "w8", of het allergisch zijn aan punten, kommas, en paragrafen, kom je niet ver bij mij.
Dat soort mails/brieven/... negeer ik straal.
Dat bedoelde ik daarnet met "er is meer dan online".

Ik heb hier al mensen zien geweigerd worden voor een eerste gesprek omdat hun sollicitatiebrief bol van de fouten stond. Zelfs voor functies als productiearbeider.
Persoonlijk vind ik dat er wat over, maar het gebeurt.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het geeft een indicatie van algemene kennis, toch ?

Er zijn tegenwoordig hulpmiddelen genoeg om een foutloze brief te produceren. Als je die moeite niet wil doen, hoe graag wil je dan werken ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Joe de Mannen schreef:Het geeft een indicatie van algemene kennis, toch ?
Vroeger, ja, maar nu niet meer, nu bekijken te veel mensen taalvaardigheid als iets nutteloos, een beetje zoals met wiskunde: 'Dat hebt ge toch zeker niet nodig buiten uw job of buiten school? Ik kan zonder die correctheid ook wel rekenen of communiceren!'
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Joe de Mannen schreef:Het geeft een indicatie van algemene kennis, toch ?
Als dat zo is dan is het arm gesteld. De taalfouten die ik gezien heb in taken van afgestudeerde unif studenten, je wil 't niet weten...
Ik heb een paar jaar terug de lerarenopleiding gevolgd. We moesten daar onder andere een deel van een cursus schrijven. Dat is dus een taak die behoorlijk zwaar doorweegt voor een module. Zelfs daarin zag ik taalfouten bij medecursisten waarvan je tenen krullen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 6 keer

En toch is het nog steeds zo dat veel mensen erover vallen, het stoort de inhoud van een tekst.

Taal verandert, volledig mee akkoord, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar een eigen taal kan hanteren.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ik geef je gelijk hoor, ik stel gewoon vast dat het tegenwoordig arm gesteld is met het correct schrijven.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Dat ligt volgens mij helaas aan de (verplicht) lakse houding van leerkrachten jegens hun studenten: ze mogen niet meer hameren op correct taalgebruik, vaardigheden zijn belangrijker. Taalfouten in toetsen van andere vakken mogen geen invloed meer hebben op het resultaat, etc.

Studenten worden zo veel te laks op gebied van taal.

Ik heb arbeiders in de familie geboren in de jaren vijftig (wat neerkomt op een TSO-opleiding) en zelfs zij kunnen foutloos vervoegen en spellen.

Het ligt dus niet aan zogezegde intelligentie, maar aan het belang dat er wordt aan gehecht tijdens de schoolcarrière, wat een direct gevolg heeft op het verdere verloop van hoe mensen aankijken tegen taal tijdens de rest van hun leven. Als ze er nooit voor op de vingers getikt geweest zijn en ze verder geen idee hebben waarom foutloos taalgebruik belang kan zijn, dan leren ze het nooit en valt hun 'frang' ook nooit dat het voor anderen belangrijk kan zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb sinds men 13 jaar( en ben nu 22) nog maar 2 jaren echt Nederlands gehad. Dusja dat ligt aan mij maar ik kan er zelf niets aan doen vanwege privé zaak.

En dan zou je van mij verwachten dat ik foutloos schrijf?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb in avondschool cursussen zien passeren die bol staan van de typfouten.
En ja, ik word daar zot van. Dan vraag je je toch af hoe competent die instructeurs zijn hoor.

Een beetje correct taalgebruik is een indicator van algemene kennis; en dat is een ramp tegenwoordig.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Ik heb sinds men 13 jaar( en ben nu 22) nog maar 2 jaren echt Nederlands gehad. Dusja dat ligt aan mij maar ik kan er zelf niets aan doen vanwege privé zaak.

En dan zou je van mij verwachten dat ik foutloos schrijf?
"Ik heb sinds mijn 13 jaar"

Voilà, weer wat geleerd. :wink:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5342
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:En dan zou je van mij verwachten dat ik foutloos schrijf?
Nee, maar je leest deze thread en misschien pik je wel links en rechts iets op. En dan is het enkel een kwestie van wat opletten als je weer eens iets moet schrijven. Bijleren doe je je hele leven lang.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@cadsite

Bedankt. De we en wij struikel ik soms over.

@on4bam ik probeer er wel op te letten maar dan moet ik er ook 100 procent bij zijn. Dus zal wel proberen maar het is niet dat ik niet open sta voor verbetering. Het gaat enkel over het in de praktijk brengen natuurlijk.

Ik was vroeger erg goed in dictees. Dat was iets dat ik graag deed.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5342
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Dus zal wel proberen maar het is niet dat ik niet open sta voor verbetering.
That's the spirit!

En zo zijn we op weg naar een ideale wereld. 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat correct taalgebruik hier in Vlaanderen nog iets gevoeliger ligt, dan bijvoorbeeld in Nederland, of Wallonië.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat wij (onze ouders/voorouders) hebben moeten "vechten" voor onze taal, en het Nederlands dus koesteren.

Nederlanders
zijn nog veel nonchalanter met hun taal en de regels dan wij (nog niet te spreken over de vele buitenlandse woorden die er ten onrechte in gebruikt worden).

Bij de Walen is het niet beter.
Ik reageer af en toe ook op posts in het Franstalig Forum adsl-bc, en probeer zo correct mogelijk Frans te schrijven, hoewel niet mijn moedertaal. Maar je zou daar eens moeten zien hoe flagrant de regels van de "Grammaire" aan hun laars gelapt worden ...

Eigenlijk vind ik dat wij het nog zo slecht niet doen :-) .

PS
Op het Forum wordt natuurlijk geapprecieerd dat mensen zo correct mogelijk schrijven, leestekens gebruiken, zich verstaanbaar maken.
Als mod zal ik ook altijd grove dt fouten in topic titels verbeteren (zonder commentaar).
Maar laat ons geen medegebruikers vernederen die eens een foutje schrijven, het gaat hier toch over de inhoud :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

ITnetadmin schreef:Ik heb in avondschool cursussen zien passeren die bol staan van de typfouten.
Idem bij ons op de hogeschool. Het is tegenwoordig al bijna een sport om door de cursussen te gaan en de fouten te verbeteren.
Beste voorbeeld hieronder: het betreft een document over een paper die we moesten indienen voor professionele communicatievaardigheden. Voor elke dt-fout in de paper worden er twee punten afgetrokken. En jawel, in de zin eronder maakt de docent dan zelf een knaller van een dt-fout. Het onderwerp in de laatste zin is 'je werk', en 'je werk' wordt dus ook beoordeeld.
Afbeelding

Algemeen: ik erger me er ook mateloos aan. Niet alleen specifiek hier op het forum, maar in cursussen, krantenartikels, ... Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik in communicatie met vrienden ook zeer dialect converseer, maar daar gaat het om een private communicatie waarin je van elkaar weet hoe je met elkaar kan converseren en wat de andere zal begrijpen.
Op 'publieke' media zoals hier ben ik van de overtuiging dat je wel op correct taalgebruik moet letten omdat je niet weet waar het terecht komt en door wie het gelezen wordt, dus die 'afspraak' is er niet.
De nonchalance zit er bij generatiegenoten inderdaad in, en als je daar dan een opmerking over maakt ben je ne zagevent, want ge weet toch wa dak bedoel. Het zit hem niet zo zeer in onkunde, maar eerder in onoplettendheid. Met de huidige staat van autocorrect vind ik persoonlijk dat er nog weinig excuses zijn om toch minstens simpele spelfouten te publiceren. Ook voor mobiel (daarom raad ik iedereen ook altijd SwiftKey aan: daar heb je de mogelijkheden om meerdere talen tegelijk te corrigeren en suggereren).

Niet-correct taalgebruik bemoeilijkt inderdaad het vlot lezen van een tekst, met gevolg dat je veel sneller afhaakt en de inhoud veel moeilijker overkomt. In onze hedendaagse maatschappij die draait om het vlot overbrengen van informatie is dat dan ook nefast.
Laatst gewijzigd door butskristof 26 apr 2018, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Op het Forum wordt natuurlijk geapprecieerd dat mensen zo correct mogelijk schrijven, leestekens gebruiken, zich verstaanbaar maken.
Als mod zal ik ook altijd grove dt fouten in topic titels verbeteren (zonder commentaar).
Maar laat ons geen medegebruikers vernederen die eens een foutje schrijven, het gaat hier toch over de inhoud :-D .
In deze conclusie kan ik me perfect vinden.

butskristof schreef:Voor elke dt-fout in de paper worden er twee punten afgetrokken. En jawel, in de zin eronder maakt de docent dan zelf een knaller van een dt-fout. Het onderwerp in de laatste zin is 'je werk', en 'je werk' wordt dus ook beoordeeld.
Niet alleen dat, maar als ik me niet vergis is de afkorting voor punten "ptn", en niet "pnt".
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Afbeelding

Die discussies zijn al meermaals gevoerd. Dat gaat toch niet beteren...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

ITnetadmin schreef: Nu hoor ik idd ook van kameraad leerkrachten dat het oneerlijk is naar jongeren toe om hen buiten de taallessen te bestraffen voor taalfouten, omdat ze mss goed zijn in geschiedenis of aardrijkskunde maar slechte punten zouden krijgen door taalfouten en dat demotiverend is.
De uitleg die ik hoorde is:
Als je een aardrijkskunde test hebt, dat dan je kennis van de aardrijkskunde getest moet worden. Talen test je tijdens de talen test. Ben je zwak in taal dan weegt dat anders in alle vakken door, waardoor dat deze zwakte voor de student dubbel meetelt.
Is een beetje zoals vraagstukken toe te voegen aan een examen Nederlands, vraagstukken bestaan ook uit lappen tekst. Maar en propos de rekenfouten ook af te straffen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dus als ik fysica heb en ik maak een rekenfout mag die niet meetellen want het is niet mijn wiskundige vaardigheid die getest wordt?
Als ik een paper economie moet indienen en ik stuur een lege pdf, mag ik daar niet op afgestrapt worden want het is niet mijn computervaardigheid die getest wordt?

Spelling is een basisvaardigheid die je eigenlijk in het eerste-tweede middelbaar onder de knie moet hebben en daarna parate kennis zou moeten zijn. Vanaf het vijfde krijg je zelfs geen spelling en dergelijke meer in de les Nederlands.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zelfs in de lessen SLO, dus opleiding om leerkracht te worden, kregen we geen Nederlands als vak en werd dat ook nergens beoordeeld. Enkel als het echte echte ramp was werd er aangeraden een paar ‘inhaallessen’ te volgen.
Daar begint het natuurlijk...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het is al jaren zo dat het niveau of de kwaliteit van ons onderwijs in vrije val is. En dit is er 1 van de gevolgen van.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik stel het even heel cru: als je niet kan schrijven, kan je geen schriftelijk examen afleggen, in welk vak dan ook.

Je mag op school al de helft verkeerd doen, dan mag het toch wel juist geschreven zijn, niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Een docent op een hogeschool in Antwerpen schreef het volgende:
DT.jpg
Laatst gewijzigd door IvoDeMeyer 27 apr 2018, 11:08, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 6 keer

Schandalig, zeker op dat niveau in die functie.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

warpozio2 schreef:De uitleg die ik hoorde is:
Als je een aardrijkskunde test hebt, dat dan je kennis van de aardrijkskunde getest moet worden. Talen test je tijdens de talen test.
Dat is inderdaad de juiste verklaring, ik heb ook enkele jaren in de jury gezeten van een hogeschool en we mochten ons daar ook niet op focussen en op zich begrijp ik dat wel om de hierboven vermelde reden. Ik had het persoonlijk eerder moeilijk met het feit dat studenten productnamen verkeerd schreven in hun eindwerk en het kwamen presenteren in sportkledij... dat geeft gewoon blijk van slordigheid en heeft op zich niets te maken met kennis.

Ik zal me trouwens ook eerder storen aan mensen die "y" ipv "ij" gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”